[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

het automatisch in de pauze springen van digi klok


Gwabber

Recommended Posts

  • Forumlid

ik doe distributiewerk, en ik zit met het volgende probleem:grote smurf:.

en ik denk dat hier veel meer mensen mee zitten:grote smurf:,

en wil dit graag polsen hoe andere mensen mee omgaan, en of jullie hier het zelfde over denken.

ik heb dit volgens de wet geschreven,:angel: het echte aantal uren licht veel hoger:zegtniets:

Ik wil als Chauffeur graag zelf weer de controle hebben over de digitalen tachograaf. Nu kan een baas ze laten om programmeren, zodat als de auto stil staat hij automatisch in de pauze springt. Ik kan hem dan wel weer in de arbeid zetten. Maar, binnen een minuut valt hij weer terug in de pauze. Ik heb dus geen controle meer over de pauzes, vervolgens plant mijn baas mij goed vol op een dag. En geef 9 adressen met het nodige rij werk en twee deadlines. Een voor 14:00 lossen en de andere voor 16:30 lossen. En je zult altijd zien ze liggen als klant 7 en klant 9 op de route. Dus kan ik als gevolg mijn pauzes niet maken zo als het moet, ik moet er flink aan trekken wil ik dit kunnen hallen het gaat wel maar zonder pauzes! Mijn auto wel die heeft zijn wettelijke pauzes gehad, tegen het dok terwijl ik stond te lade of te lossen! Maar aan het einde van de dag, dus na 12 uur werk! 2 uur pauze schrijven. En dan zeggen, dan moet je maar pauze op de terugweg pakken net voor de thuis plaats bij de pomp. Dus om 12 uur uitbetaald te krijgen wat ik dus gewerkt heb! Moet ik een 13? En een 14? Uur maken bij de pomp, op de terug weg als ik naar huis mag. Bvb naar Mn vriendin:kiss::banaan: waar ik al niet zo veel ben. Met anderen woorden. Hij hoeft nergens meer rekening mee te houden, en wij moeten maar zien hoe we het voor elkaar krijgen.

De digitale klok werkte perfect, waarom deze optie tot om programmeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Nee, dat is het probleem. Sinds twee of drie jaar is er een optie voor de baas om die dingen om te laten programmeren en dit is op het verzoek van de France overheid geweesd, waarom weet ik niet maar het mag. Nu is het zo dat hij al in de pauze staat als ik voor een stoplicht sta, dus de motor loopt.

(maar als ik heel eerlijk ben zou ik niet voor zo'n werkgever willen werken..)

Hier heb je gelijk maar ik heb weinig keus momenteel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is niet zo eenvoudig, de Vosa in Engeland heeft een paar weken geleden een wagen het land uitgestuurd met een waarschuwing dat als dit voertuig terug naar Engeland komt met de zelfde configuratie de bestuurder zal worden aangeklaagd voor het incorrect gebruik van de tachograaf. dit is op zich zelf correct daar niemand mij kan vertellen dat een chauffeur die voor een stoplicht staat een minute rust kan nemen. Ik heb zelf met een Engelse wagen gereden die de zelfde configuratie had dus men gebruikt deze praktijken hier ook.

Zoals alles dat op ons dak geschoven word hebben de mafkezen in Brussel ook dit vern--kt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga tussen de middag gewoon 3 kwartier op je rug liggen......en tja als dat laatste adresje dan niet meer lukt....so it be.

Om elke dag zo te moeten werken op jou(baas) zijn manier gaat niet werken op lange durr,als het nou eenmalig was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit noemen ze toch werkdruk?

Is hier de tacograaf niet voor uitgevonden?

Om ons te beschermen tegen die druk van de werkgever?

Dit gaat niet over één keertje doorrijden voor je baas hier wordt je gedwongen de wet te overtreden.

Moen ze dat ook geen valse concurrentie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Marnix

Toch vind ik dat u daar te makkelijk over doet. Ik weet dat u wat chargeert, maar de indruk wordt door u toch vooral neergelegd: "Als ik maar op tijd aan m'n dienst begin, dan zien we wel hoe het loopt en wat ik er vandaag kan uitgooien. Lukt dat niet, dan bel ik gewoon de planner en zadel hem/haar met 'mijn' probleem op".

Zo vrijblijvend is het allemaal toch net niet. Bij een leerling-chauffeur zou men op die manier nog uw (eerste) dagen kunnen slijten. Onder het mom van: alles wat-ie doet is meegenomen. Indien een chauffeur echter correct is ingeschaald dan rust er wel degelijk een inspanningsverplichting op de werknemer om de taken die opgedragen worden uit te voeren. Ook al is dat onder tijdsdruk.

Het werken onder "Tijdsdruk", of spanning ondervinden om "de opgedragen werkzaamheden ondanks stagnaties en wachttijden toch binnen de regels en voorschriften uit te voeren" maakt simpelweg deel uit van vrijwel alle functie-typeringen en -omschrijvingen voor werknemers. Soms staat het ook nog expliciet in de functie-omschrijvingen vermeld.

Het is dus allemaal iets minder vrijblijvend dan soms hier wel gesteld wordt. Van een chauffeur/werknemer die correct is ingeschaald, mag gewoon verwacht worden dat de klus wordt geklaard die is opgedragen. Naar mate de werknemer is ingedeeld in een hogere functie-schaal zal het verwachtingspatroon ook verder zijn aangescherpt dat de zelfstandigheid en ervaring (uitgedrukt middels het cijfer van de functie-trede) van de chauffeur ertoe leiden dat de opgedragen werkzaamheden (binnen de gestelde venstertijden of ondanks onverwachte omstandigheden) wordt volbracht.

Populair gezegd: "Hoe hij het doet, doet-ie het, want voor dat salaris met díe ervaring mag ook wat van hem/haar verwacht worden!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Populair gezegd: "Hoe hij het doet, doet-ie het, want voor dat salaris met díe ervaring mag ook wat van hem/haar verwacht worden!"

Maar dat moet dan wel volgels de regels gebeuren.

Dus zou de tacho tijdens laden/lossen op werken moeten staan en zou de TS toch ergens een pauze (0:45h) moeten maken, met als gevolg zoals de TS schreef dat hij de deadlines voor 7 en 9 niet gaat halen.

Probleem zit hem dus in de tacho die onterecht op rust springt na dat die handmatig op werken is gezet, dit lijkt mij geen LEGALE configuratie van de tacho.

Dit zou nagevraagd kunnen worden bij Verkeer en waterstaat, of hoe dat die tegenwoordig heten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar dat moet dan wel volgels de regels gebeuren.

Precies, dat onderscheidt nu exact de "krullenjongens" van de "mannen die hun werk toch klaarkrijgen"!

Dat is het verschil, zoals ik aangaf, tussen de zelfstandigheid en vindingrijkheid die verwacht mag worden van de leerling die ergens in of rondom trede 0 "huist" en degene die inmiddels naar een hogere loontrede binnen de functiegroep zijn gegroeid (of in ieder geval van zichzelf vinden dat ze daar ingeschaald zouden moeten zijn/worden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

mij lijkt het dat een tachograaf niet zelf op "rust" mag springen tijdens stil staan (bijvoorbeeld voor een verkeerslicht). Verder mag deze ook niet na een minuut weer "automatisch" op werken springen als deze handmatig op rust gezet is. PUNT. Verder stelt Karel65 het wel heel makkelijk. Dus omdat hij ingeschaald is, in bijvoorbeeld D-5, dan mag er gewoon verlangt worden dat je al het werk "maar" weg moet rijden, dat de planner mee geeft???? Lulkoek dus. Tuurlijk mag de planning verwachten dat je doet wat er van je verwacht wordt, echter wel binnen de wetgeving. Dus "gewoon" je werk den, en op zijn tijd pauze nemen. Mocht dit niet lukken (omdat er verkeerd gepland is), dan is dit dus een fout van de planning, en niet van de chauffeur. Dan kan de planning wel alles van je verwachten

(ook al weet hij al vooraf dat dit niet gaat......) Nee Karel65, alles wel in normale redelijkheid hoor......

En die tachograaf moet nagekeken worden, ik heb nog nooit een tachograaf gezien (of erover gehoord?) waarvan deze configuratie zo ingesteld staat/stond........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ga tussen de middag gewoon 3 kwartier op je rug liggen......en tja als dat laatste adresje dan niet meer lukt....so it be.

Om elke dag zo te moeten werken op jou(baas) zijn manier gaat niet werken op lange durr,als het nou eenmalig was.

Leuke reactie maar jij denkt niet na!

Te laat komen is geen optie! Dat kun je twee of drie keer doen, en dan word je lastig want een ander kan het wel! (Ja zonder pauze! De Mafkezen!) en dan vlieg je gewoon vrolijk de laan uit in deze tijd!

Want er zijn er nu in deze tijd 100 van die mafkezen meer die het wel doen, dus ze hebben keus genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Leuke reactie maar jij denkt niet na!

Te laat komen is geen optie! Dat kun je twee of drie keer doen, en dan word je lastig want een ander kan het wel! (Ja zonder pauze! De Mafkezen!) en dan vlieg je gewoon vrolijk de laan uit in deze tijd!

Want er zijn er nu in deze tijd 100 van die mafkezen meer die het wel doen, dus ze hebben keus genoeg.

Tuurlijk is "te laat komen" wel een optie. Als je in een file beland, kom je toch ook te laat. En wat een ander doet, moet hij weten. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden (en niet de planning). De planning is er verantwoordelijk voor om zo te plannen, dat jij op tijd alles kan afleveren binnen de wet. Mocht dit dus niet gaan (om wat voor reden dan ook) dan moet de planning bij zichzelf ten rade gaan. En mocht je hierdoor je ontslag krijgen.................. Mooi ben je gelijk van die "bloedzuiger" af. Dan maar beter is de WW, dan zo werken...... Sorry, maar zo zie ik het nu eenmaal, en met mij vele anderen........ Of jij wilt persé bij die honderd andere mafkezen horen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, dat onderscheidt nu exact de "krullenjongens" van de "mannen die hun werk toch klaarkrijgen"!

Dat is het verschil, zoals ik aangaf, tussen de zelfstandigheid en vindingrijkheid die verwacht mag worden van de leerling die ergens in of rondom trede 0 "huist" en degene die inmiddels naar een hogere loontrede binnen de functiegroep zijn gegroeid (of in ieder geval van zichzelf vinden dat ze daar ingeschaald zouden moeten zijn/worden).

Dit komt niet overeen met wat je eerder poste Karel, zie de rode tekst.

De "krullejongen" en de "mannen die hun werk toch klaarkrijgen" moeten de zelfde regels volgen, niks meer niks minder.

Het verschil tussen die twee is oa. de ervaring en het inzicht om de boel goed te plannen en mee te deken met de planner zodat het werk af komt.

@ Marnix

Het werken onder "Tijdsdruk", of spanning ondervinden om "de opgedragen werkzaamheden ondanks stagnaties en wachttijden toch binnen de regels en voorschriften uit te voeren" maakt simpelweg deel uit van vrijwel alle functie-typeringen en -omschrijvingen voor werknemers. Soms staat het ook nog expliciet in de functie-omschrijvingen vermeld.

Het is dus allemaal iets minder vrijblijvend dan soms hier wel gesteld wordt. Van een chauffeur/werknemer die correct is ingeschaald, mag gewoon verwacht worden dat de klus wordt geklaard die is opgedragen. Naar mate de werknemer is ingedeeld in een hogere functie-schaal zal het verwachtingspatroon ook verder zijn aangescherpt dat de zelfstandigheid en ervaring (uitgedrukt middels het cijfer van de functie-trede) van de chauffeur ertoe leiden dat de opgedragen werkzaamheden (binnen de gestelde venstertijden of ondanks onverwachte omstandigheden) wordt volbracht.

Populair gezegd: "Hoe hij het doet, doet-ie het, want voor dat salaris met díe ervaring mag ook wat van hem/haar verwacht worden!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit komt niet overeen met wat je eerder poste Karel, zie de rode tekst.

Wellicht interpreteert u mijn tekst dan niet zoals bedoeld.

De "krullejongen" en de "mannen die hun werk toch klaarkrijgen" moeten de zelfde regels volgen, niks meer niks minder.

Het zou toch wel 'erg groen' zijn indien iemand met 0-ervaring dezelfde productiviteit (ook nog tegen een veel lagere ervarings-trede) zou leveren als iemand die al vele jaren ervaring heeft en (dus) een veel hoger salaris binnen dezelfde functiegroep.

Indien we onszelf als chauffeurs dát minderwaardigheidscomplex laten aanleunen (dat ervaring niet terugkomt in productiviteit) dan kan ik me voorstellen dat werkgevers de ene na de andere "dure, ervaren kracht" omwisselen tegen een goedkopere kracht.

Ervaring zou dus niet uitmaken en zonde zijn van het geld? Want zowel de on-ervaren kracht als de ervaren kracht presteren aan het eind van de dag net zoveel, binnen dezelfde regels en voorschriften. We zetten onszelf wel aardig te kijk als we op die manier redeneren en blijkbaar zelf niet weten wat nu onze meerwaarde is.

Een uiterst zorgelijke zaak, in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Karel u draait mn bijdrage wel erg een bepaalde kant op. Als je aan de planning netjes verteld hoe het beter/makkelijker kan dan wordt daar vaak wel in meegegaan.

Persoonlijk ben ik heel ver gegaan om toch planningen te halen waar een ander al niet een aan wilde beginnen. Ik deed dat omdat ik zag dat een andere oplossing niet voorhanden was. Wat ik in de posting van TS lees is er wel een makkelijke oplossing voorhanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt voor alle reacties!

Wat ik heb vernomen was deze optie alleen bedoeld, voor internationaal transport. Maar niet voor de binnenlandse distributie tot 200km rondom Nederland dat ik dus doe, en dan kun je wel stellen om een adresje over te slaan, in Duitsland valt dat niet mee. En ik weet zeker dat het voorkomt, sinds kort rijd een heel bekent post bedrijf in Nederland ook zo. Nou hebben die jongens een baas die wel gewoon betaald, dus zij hebben er gemak bij! Ik weet niet of hun hem wel kunnen verzetten.Maar als je dus een baas treft die betaald wat er op de klok staat, en goede planners in dienst hebben. En jou eerst een adresje van ongeveer 15/20min laat lossen en vervolgens een adres waar je de rest moet lossen, en weer door laden op het zelfde adres en zo door, vind ik het diefstal! En in ik vindt het niet erg om mijn pauze door te werken zijn toch uren, en die wil ik graag maken maar wel betalen! En je auto laten lopen gaat ook niet wat Scania R Serie slaat af. En of ik bij die mafkezen wil horen! Nou ik ben aan het wek om geld te verdienen niet nutteloos op een parkeer plaats te staan, op de terug weg! Om uit betaald te wat je behoort. WW? 1000€ Of 2600€ in deze tijd? Dan maar even bestolen worden door die bloedzuiger. Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker veder aan het kijken, maar ik wil graag op het buitenland maar daar is weinig werk. En dan moet je blij zijn met wat je hebt, maar je wordt wel bestolen. Maar was benieuwt hoeveel mensen er nutteloos op de terugweg op de parkeerplaats staan!

ja je kunt hem laten lopen door de rem er af te houden. Maar dat gaat (eigenlijk LOL) niet werken tijdens laden en lossen.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ook zo'n digitach die automatisch op rust springt. Maar dit gebeurd enkel nadat het contact uit is. Zet ik hem met draaiende motor op werken en dan het contact uit dan springt de tacho als nog op rust. Idem met het contact even aan en uit om bijvoorbeeld het raam te openen daarna staat de tacho weer op rusten.

Dus niet zo spannend dat ik bij elk stoplicht sta te pauzeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leuke reactie maar jij denkt niet na!

Te laat komen is geen optie! Dat kun je twee of drie keer doen, en dan word je lastig want een ander kan het wel! (Ja zonder pauze! De Mafkezen!) en dan vlieg je gewoon vrolijk de laan uit in deze tijd!

Want er zijn er nu in deze tijd 100 van die mafkezen meer die het wel doen, dus ze hebben keus genoeg.

Jij moet nog veel leren echt je laat je gek maken. 2 weken terug weekje distri gehad met rond de 30 adressen (zoveel heb ik er normaal per week) tussen de middag uurtje liggen en om 3 uur bellen dat je het niet red :D kan ik :D ben geen hond. Kreeg er de volgende dag toch een paar minder.

Mijn pauze is al jaren heilig en dat blijft hij wat er ook gebeurt van mijn middagslaapje blijven ze af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden