[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

peter appel in de berm


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Een gevalletje: had. ik het niet gezegd! Zo'n starre 3-asser leeg, met het achterste hefasje de lucht in, kan aardig dansen. In geval van harde wind zet ik em altijd aan de grond. In dit geval was het op een punt van spoorvorming denk ik aan de locatie te zien.

Dan hebben de oudere opleggers toch wel een voordeel. Met een stuurasje achter kun je mooi de voorste heffen bij leeg rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Een gevalletje: had. ik het niet gezegd! Zo'n starre 3-asser leeg, met het achterste hefasje de lucht in, kan aardig dansen. In geval van harde wind zet ik em altijd aan de grond. In dit geval was het op een punt van spoorvorming denk ik aan de locatie te zien.

Dan hebben de oudere opleggers toch wel een voordeel. Met een stuurasje achter kun je mooi de voorste heffen bij leeg rijden.

Dus hebben we het nu over een "domme" chauffeur die niet begrijpt waar ie mee bezig is, of over "dom" materiaal dat eigenlijk gewoon verboden moet worden?

Heb vroeger ook wel eens voor een opdrachtgever in den rondte moeten rijden met zo'n kooiaap oplegger....Maar die aap stond mooi op de dam, ik ga niet met een lege trailer MET aap achterop rijden van bv Stuttgart naar de Ruhr....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus hebben we het nu over een "domme" chauffeur die niet begrijpt waar ie mee bezig is, of over "dom" materiaal dat eigenlijk gewoon verboden moet worden?

Heb vroeger ook wel eens voor een opdrachtgever in den rondte moeten rijden met zo'n kooiaap oplegger....Maar die aap stond mooi op de dam, ik ga niet met een lege trailer MET aap achterop rijden van bv Stuttgart naar de Ruhr....

Bij het bedrijf waar mijn vader werkt (en waar ik over een maand of 5 ook werk) hebben ze ook van die apen, als ze leeg zijn doen ze de voorste as omhoog en danst het spul al een stuk minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laten we zeggen: materieel dat onder bepaalde omstandigheden zich op een bepaalde manier gedraagt. De chauffeur had de hefas handmatig kunnen laten zakken maar dat kan alleen achter aan de oplegger. Dit geval zou ik niet dom willen noemen. Mij ook wel eens gebeurt bij invoegen naar een snelweg met spoorvorming dat ik em bijna kwijt was. Na een beetje oefening kun je anticiperen op wat er gaat komen op zo'n moment.

Er was er ook 1 van de weg geraakt met een vracht rolcontainers en een paar pallets bananen achterop. Dat vind ik dan een tikkie dommer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een gevalletje: had. ik het niet gezegd! Zo'n starre 3-asser leeg, met het achterste hefasje de lucht in, kan aardig dansen. In geval van harde wind zet ik em altijd aan de grond. In dit geval was het op een punt van spoorvorming denk ik aan de locatie te zien.

Dan hebben de oudere opleggers toch wel een voordeel. Met een stuurasje achter kun je mooi de voorste heffen bij leeg rijden.

Heb zelf zo'n oplegger als 'vaste' en leeg (of ver leeg en afstanden rijden) gaat bij mij standaard de achterste as omhoog. Je hebt inderdaad gelijk dat ie dan weleens een beetje kan gaan 'dansen', maar op een recht stuk weg gebeurt er vrij weinig hoor als je zelf normaal je stuur vast houd en geen gekke dingen doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een gevalletje: had. ik het niet gezegd! Zo'n starre 3-asser leeg, met het achterste hefasje de lucht in, kan aardig dansen. In geval van harde wind zet ik em altijd aan de grond. In dit geval was het op een punt van spoorvorming denk ik aan de locatie te zien.

Dan hebben de oudere opleggers toch wel een voordeel. Met een stuurasje achter kun je mooi de voorste heffen bij leeg rijden.

En vergeet die laadklep niet die ook nog een leuk gewicht in de schaal legt. Wij hebben meerdere starre 3 assers 1 ervan had een liftas (voorste) en allemaal een onderschuifklep. Bij leeg rijden reed ik liever met de trailer met liftas. Dat verschil van dansen merk je dan al flink. Laat staan ook nog eens met de achterste as gelift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laten we zeggen: materieel dat onder bepaalde omstandigheden zich op een bepaalde manier gedraagt. De chauffeur had de hefas handmatig kunnen laten zakken maar dat kan alleen achter aan de oplegger.

Die as blijft dan naar beneden totdat je de motor uitzet en weer start, al is het alleen maar om onnodig stationair draaien te voorkomen bij een dichte brug of in een file.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vlak voordat de brug dicht gaat de motor starten, naar achter rennen, klepje open, menu doorlopen, niks aantrekken van de toeterende auto's achter je, as laten zakken, weer naar voren rennen en je weg vervolgen....

Maar serieus, ik ben wel n's even op een parkeerplek gestopt om de as te laten zakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad heeft elke trailer systeem zijn eigen rij gedraging, ik rij zelf met de nieuwste trailersystemen en weet dat met een hefas achter of optie-loot de rij eigenschappen nou niet bepaalt stevig zijn.

Zo lang je gewoon rechtuit rijd geen probleem maar spoorvorming en wind geven een negatieve invloed (ook je belading natuurlijk), zo heb je de enkelas gestuurd city trailer met super-singel en de dubbellucht uitvoering, waar bij de super ook minder stabiel is dan de dubbel.

Moet zeggen dat de jongens van Appel wel meer klagen over de Krone trailer hier over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is dan 3 liftassen eronder niets en allemaal omhoog..heb je ook geen last van spoorvorming....

Als je die uitvind en kan laten werken hoef je zelf nooit meer aan de arbeid.:D

Die blokkering van de meeloopas werken wel goed maar het kan inderdaad eens voor komen dat je net verkeerd staat dat hij hem er niet goed in laat vallen, ook kan hij als de boel wat ruim wordt meer gaan sturen in een bocht dan hij eigenlijks mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden