[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Cyprusroute


ArneBut

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik vind het raar dat "een ondernemer" als meneer But, het land met ongeveer de slechtste sociale voorzieningen van Europa als standaard wil en dat hij dat dan ook nog zonder enige vorm van schaamte probeert recht te lullen. Maar dat schaamteloos recht lullen deed hij eerder ook al over zijn failliesement. Dat was iedereen schuld behalve hijzelf. Hij moet niet zo vaak in de slachtofferrol kruipen maar een voorbeeld nemen aan de talloze transportondernemers die het wel redden zonder al die gekke fratsen en die zijn er echt nog zat.

 

Die cyprusroute wordt volgens mij ook niet toegepast door bedrijven met enig statuur maar vooral door de flutbedrijfjes uit de marge. Ik noem dat ook wel cowboybedrijven en die opmerking is geheel voor eigen rekening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

 

Verder heb ik helemaal niks tegen jou of Arne hoor,ik heb alleen iets tegen de constructies die jullie aanhangen.

Ik zou best een avondje met jullie door willen zakken( in n kroeg op Cyprus of zo)  :D

 

Weer een aanname, waar staat dat ik andere constructie's aanhang? 

 

Zou ik het doen als ik een groot transportbedrijf had? Ik weet het niet.

Ik ben geen transportbedrijf, ik ben een aannemer met vrachtauto's en betaal mijn chauffeurs niet voor chauffeurswerk maar voor monteurswerk via de CAO klein metaal. 

Ook mijn huidige chauffeur heb ik voorgesteld om via Transport te gaan werken, maar die CAO vindt de chauffeur zelf te omslachtig en werkt liever gewoon door in de CAO klein metaal.

En de vergoedingen voor overdag en nacht worden gewoon uitbetaald doordat deze is opgenomen in het contract met  het UZB.

En voor de  hele volledigheid, als hij is herstelt van zijn schouderoperatie komt hij in vaste dienst zo goed bevalt het ons beiden. 

 

Maar het grootste punt waar ik tegen reageerde is dat dit topic is bedoeld voor het gezeur over deze constructie en niet elk topic waar Arne of wie dan ook een reactie plaatst.  Hou het gewoon hier, kan iemand die het geen bal interesseert het topic gewoon negeren.  :ok:  :ok:

 

En dat avondje in een kroeg, misschien dat er ooit weer een CF meet komt, dan komt dat vanzelf goed.  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Nee Rob, mijn posting was een reactie op het geqoute dat Europeaan in een verkeerd topic plaatste. Als het ff kan lijkt het erop dat elk topic met dit topic moet worden vervuilt. En omdat ik vind dat mijn reactie hier gegeven moet worden omdat hij mij van deze praktijken verdenkt plaats ik mijn reactie hier. Dit in de hoop dat andere topics gewoon kunnen blijven zoals de topicstarters het openen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Nee Rob, mijn posting was een reactie op het geqoute dat Europeaan in een verkeerd topic plaatste. 

 Nou word ie mooi,

Ik stel Arne een vraag in een topic waarin hijzelf quote:

 

Maar ik ontsla niemand ervoor, als ze komen solliciteren bij me zeg ik het direct dat ze uiteindelijk op CY kenteken gaan rijden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Ik had begrepen dat je mensen inhuurde bij een Cypriotisch uitzendbureau en dat deze dus op een Cypriotische loonlijst staan.

Maar dat ze gewoon met jouw ,Nederlands gekentekende, auto's rijden,voorzien van Nederlandse vergunningen.

 

Of vergis ik me nu????

 
 
En dan zou ik in een verkeerd topic hebben gequote. :eek:  :eek:  :eek:
 
Als Arne i.d.d zijn chauffeurs op Cypriotisch gekentekende wagens laat rijden,met Cypriotische vergunningen,is hij gewoon een Cypriotisch bedrijf,weliswaar uitgevlagd ,maar toch.
Met alle beperkingen van dien,zoals de cabotagewetgeving.
dat is een wereld van verschil als dat hij Nederlandse mensen ,via een Cypriotisch uitzendbureau ,op Nederlandse auto,s laat rijden.
Ik had dus,uit eerder postings van hem begrepen dat ie dus een Cyprus constructie op touw gezet had.
 
Dat Arne daardoor tegenwind krijgt hier ligt niet aan het feit dat ik een normale vraag stel aan hem,maar ligt eraan dat hij erg dicht aanleunt tegen iets wat maatschappelijk niet wenselijk is,of dat nu in Europees verband wettelijk is of niet maakt niet uit.
 
Als degene die vinden dat ik m aanval zelf eens met feiten zouden komen waarom nou zo n Cyprus constructie wel zou kunnen,dan waren we al n stuk verder.
Dat mag dan in het grote Cyprus route topic.
 
Maar je moet niet lullen dat ,iedere keer als deze kwestie voorbij komt ,iemand een topic vervuilt,daar word altijd over gediscussieerd.
In welk topic dan ook,Arne is voorlopig de enige die dat ronduit toegegeven heeft dat hij gecharmeerd is van de ze constructie,maar dat wil niet zeggen dat ik m gelijk moet geven.
En ik( en nog wat anderen) hebben net zo veel recht om t te bekritiseren als Arne t recht heeft om t te verdedigen.
Maar kom dan met feiten,noem eens cijfers.
 
Dat mag jij ook hoor Harm,met cijfers komen,neem eens de moeite en kijk op sites van de belastingdienst of het pensioenfonds.
Neem de moeite eens om te kijken hoe ons belastingstelsel in elkaar zit en hoe een pensioenfonds werkt.
Verdiep je vervolgens een in hoe onze samenleving in Nederland in elkaar steekt,dan zul je zien dat zo n Cyprus route een ondermijning is van de samenleving.
 
Ik heb ook een stuk van die TV uitzending gezien bij Buzzenissclass van Harrie Mens,waarin die man van dat Cyprus uitzendbureau vertelde dat een bedrijf minstens 30 % op loonkosten kon besparen.
 
En je bent wel erg naief als je niet inziet dat die 30 % wel van jou geld,als chauffeur,afgaan,door geen premie volksverzekeringen en premie aanvullend pensioen te hoeven afdragen.
 
En als iemand dat dan "aanvallen "noemt ,helaas t zij zo.
 
Amen. :angel:
bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Blijf zeggen dit is een forum,en een forum is om discussie te voeren.

Dit moet ook blijven kunnen.

Ik ben iemand die zich niet zo snel zich wat aantrekt van commentaar maar kan soms wel begrijpen dat er uitspraken worden gedaan die niet op waarheid berust zijn en netjes zijn.

Heb speciaal het onderwerp bespreekbaar gemaakt waardoor de onduidelijkheden aan het licht soms komen.

Ik laat ook niet het achterste van me tong zien wegens het feit dat er meer kapers op de weg zijn.

Wij hebben deze route opgezet en hopen hierdoor ook monopoly positie in te houden en controleerbaar te houden.

Bij ons is alles gewoon netjes geregeld zoals, pensioen,ziektegeld,belastingzaken enzZZ maar dat zal straks als er meerdere komen niet het geval zijn.

Dus laten we het gezellig houden.

Arne But

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Arne, 1 ding:

Dwing jij de chauffeurs om bij jouw te komen werken?

Nee natuurlijk niet.

Allemaal mogen ze komen praten en als ze het wat vinden kunnen we samen gaan werken.

Forumlid Marcel heeft het 3 maanden geprobeerd maar die vond het buitenland werk niet zijn ding,even goede vrienden en veel sterkte met je nieuwe werk zeg ik dan.

Gijsbert is samen met zijn vrouw 2x langs geweest en een paar keer over de telefoon gesproken,moesten nog wennen aan het idee dat ie straks de hele week weg was en soms/vaak op zaterdag binnen komt en op zondag alweer moet vertrekken.

Dat is iedereen zijn eigen keus.

Met mij is alles te bespreken.

Maar iemand dwingen om te werken nee want dat werkt averechts en daar doe ik niet aan mee want ik vind de veiligheid en de gemoedsstand van mijn chauffeurs erg belangrijk.

Als zij lekker in hun vel zitten en met plezier het werk doen maken ze minder schade en werken ze harder en gaat het gemakkelijker.

Sent from my iPhone using Tapatalk

bewerkt door ArneBut
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toch een kritische noot ;)

Nee natuurlijk dwing jij een chauffeur niet, maar neem nou Gijsbert, komt nergens aan de bak (heeft het ook al geprobeert als eigen rijder) en loopt bij de voedselbank, heeft hij een keuze? nee ook niet.

Het is zoms maar een dun schijtslijntje

Ja oke maar ik dwing niemand.

Wil wel zo iemand helpen om aan werk te komen.

Zeg altijd van werk komt werk he.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jawel, allemaal waar, maar ik denk dat jij ook liever chauffeurs ziet komen die ook een tijdje (zeg een paar jaar op z`n minst) blijven hangen en niet dat ze met 3 maanden weer weg gaan, je bent toch geen doorgeef luik.

Tuurlijk heb ik dat liever.

Zeg ik eerlijk ook erbij dat de meeste ook wel zullen blijven hangen omdat het ook wel een gezellig ploegje is waar we mee werken.

Maar alles staat erbij hoe de chauffeur in kwestie ook zelf is,is ie sociaal? Helpt ie andere ook? EnZZZ

Wij hebben een groepsapp lopen met alle chauffeurs en daar lopen we de hele dag te geinen en dat geeft ook aan dat we graag wel een gezellig ploegje willen hebben.

Ze komen overal vandaan, bergen op zoom,olst,Zwolle,Neede,Enschede,Wijster,vragender,Winterswijk,Apeldoorn,Loenen enzZZ en toch samen werken is het belangrijkste.

1x per maand Zijn we met ze alle op zaterdag even bezig met onderhoud,schoonmaken en dom lulleb en koffie drinken.

Daar zie je veel van terug hoe zo'n clubje samen is

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klinkt als een gezellig clubje, doet mij denken aan mijn vroegere werkgever en altijd met plezier gewerkt, maar laten we hopen dat chauffeurs als Gijsbert in de toekomst meer te kiezen hebben.

Ja dat proberen we ook wel te houden.

Ben ook niet de typische werkgever want ik werk net zo hard mee en maak ook me handen vuil.

En zo hoort het ook.

Ondanks dat we steeds groter worden wil ik die gezelligheid houden maar het is wel als ik zeg we gaan links dan gaan we ook links.

Net wat ik eerder zei er is veel bij mij mogelijk en zal altijd mijn medewerkers helpen waar ik kan als ze problemen hebben.

Gijsbert heeft het probleem dat ie al meerdere keren belazerd is en dat het hem veel geld gekost heeft waardoor ie nu een beetje in de problemen is gekomen.

Is erg jammer dat het gebeurd is maar ben van mening dat ie straks weer netjes aan het werk is en dat zijn leven er beter uit gaat zien.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Nee natuurlijk niet.

Allemaal mogen ze komen praten en als ze het wat vinden kunnen we samen gaan werken.

...

Dus laat nu iedereen in zijn waarde indien men er voor kiest via deze (of andere) constructie's te gaan werken!

Ben je het er niet mee eens, vecht dan de constructie aan en niet de persoon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dus laat nu iedereen in zijn waarde indien men er voor kiest via deze (of andere) constructie's te gaan werken!

Ben je het er niet mee eens, vecht dan de constructie aan en niet de persoon!

En zolang iedereen bang achter een boompje blijft staan, en zulke constructies accepteerd, valt er niets aan de vechten.

De vervoerders en verladers zijn de lachende derde...

De chauffeurs slikken toch alles voor zoete koek.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik sta helemaal niet bang te wezen en al helemaal niet achter een boompje.

Maar diegene die voor de cyprusroute bij Arne kiest, doet dit geheel vrijwillig!

Laat, indien deze constructie's niet wenselijk zijn, de bonden hier wat aan doen, maar ga niet zitten zeveren tegen de vervoerders.

Let wel, ik ben ook geen voorstander van deze manier van zaken doen, maar zolang de wetgever niet ingrijpt, of omdat het niet verboden is, of omdat ze er zelf geen heil in zien, vind ik het onredelijk om de vervoerders hierop voor rotte vis uit te maken.

Voorzover ik het zie proberen ze als ondernemers winst uit een onderneming te trekken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Tja...zo kan je alle misstanden wel legitiem praten Murpy!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Wat nou misstanden. Zolang deze man zich aan de wet houd is er niets aan de hand. Niet piepen dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat nou misstanden. Zolang deze man zich aan de wet houd is er niets aan de hand. Niet piepen dus....

ik vind dit een beetje selectief van je .

want bij vos houden ze zich toch ook aan de wet .

anders was die wel aangepakt toch .

ook die heeft vestigingen in het buitenland .

en zo zijn er meer .of zit er een verschil tussen volgens jou .

leg dat eens uit

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Mijn persoonlijke.mening over Vos is bekend, net zoals mijn persoonlijke mening over de meeste grote transporteurs in Nederland.

Maar in ons land ben je gelukkig of helaas voor sommige nog altijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, daar valt toch weinig over uit te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is nooit mijn bedoeling geweest om Arne persoonlijk aan te vallen,wel de constructie die hij( en nog anderen ook) aanhangen.

Volgens mij is hij de laatste die zich aangevallen voelt,maar als je dit soort dingen doet moet je de kritiek kunnen weerleggen.

 

Wat mij wel op valt is dat,nu Arne dit doet,men( wij,ik,) dit moet zien als een voortvloeisel van EU besluiten.

Zodra t over een bedrijf gaat die zijn wagenpark geheel of gedeeltelijk uit vlagt naar"Polen"of "Slowakijen" is de wereld te klein en krijgen die bedrijven een bak str*nt over hun heen,hoewel dat ook een voortvloeisel uit EU regeling is.....................heel dubbel.

 

En nu zouden de bonden t moeten regelen??namens wie dan?? namens mensen die geen lid zijn??

Er loopt hier ook een discussie over het verblijven van 45 uur in de cabine,iemand zijn standpunt al duidelijk gemaakt bij de heren van de bond??? :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ach eigenlijk heeft het discussiëren over dit soort dingen (Cyprusroute) totaal geen zin.

Voor en tegenstanders zullen echt niet nader tot elkaar komen.

Bedrijven die dit soort constructies aanhangen, willen namelijk maar 1 ding: meer winst maken, door de werknemers minder te betalen dan de Nederlandse CAO voorschrijft.

Ze maken daarbij dankbaar gebruik van de mazen in de wet, en daarmee is het legaal.

Alleen de politiek kan daar iets aan veranderen, wij niet.

 

Je kunt maar 2 dingen hopen:

1: Dat de economie flink aantrekt en chauffeurs weer wat te kiezen hebben tussen de verschillende transportbedrijven, dan vallen de rotte appels er wel weer tussen uit.

2: Dat er maar veel jonge aankomende chauffeurs hier mee lezen.

    En zich nog eens flink achter de oren gaan krabben, of het nog wel zo'n goed idee is om chauffeur te willen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb zeker niet de gedachte dat iedere vervoerder een hoop geldt verdient.

Dat maak jij er van, er staat duidelijk: Bedrijven die dit soort constructies aanhangen, willen namelijk maar 1 ding: meer winst maken

De goede vervoerders kunnen wel wat verdienen.

De minder goede kunnen het schijnbaar alleen, door het of bij hun werknemers weg te schrapen, of met mooie ontwijkingsconstructies.

En verzieken de markt nog wat extra.(want wij kunnen nog wel goedkoper rijden hoor)

En dan roepen: de prijzen zijn zo slecht, goh hoe zou dat nu toch komen?

 

Als ik jouw opvatting goed interpreteer, is het enkel alleen om te kunnen overleven :D

En dus daarmee is alles geoorloofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Arne, 1 ding:

Dwing jij de chauffeurs om bij jouw te komen werken?

Arne dwingt absoluut niet. Arne is een prima man om onder een genot van een kop koffie mee te praten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nee zeker niet maar als het wettelijk mogelijk is geregeld door onze regering en Brussel wie is dan de vervoerder om te zeggen nee ik doe het wel via Nederland en betaal mij scheel aan belasting want ik heb dan een goed gevoel ?

 

Dacht het niet toch ? Als jij morgen de mogelijkheid heb om je boodschappen 50 euro goedkoper te kunnen bestellen dan te halen bij de lokale supermarkt doe je het ook toch ? 

 

Geef de partij waar je op gestemd heeft de schuld, in plaats van de vervoerder die er gebruik van maakt

Dat is precies wat ik aangeef: het is zinloos om hier over te discussiëren.

We kunnen dat hier leuk doen, om eventuele frustraties te botvieren, maar veranderen doen we toch niets.

Jouw en mijn mening blijven exact hetzelfde.

 

Prijs om wat aan te schaffen, is voor mij niet altijd de belangrijkste factor, natuurlijk is het een hele belangrijke.

Maar in het voorbeeld van de supermarkt te blijven: is alles op voorraad, hoef ik geen half uur in de rij te staan, klantvriendelijkheid, etc.

Zou het er echt 50 Euro goedkoper zijn dan elders, ging ik er niet heen, want dan sta ik er waarschijnlijk 3 uur in de rij.

Net zoals de Primark: 1x geweest, half uur in de rij staan om af te rekenen, ga er daarom nooit meer naar toe)

Zo koop ik uit principe ook nooit wat bij de ALDI (die komen met enige regelmaat in het nieuws wat betreft de behandeling van hun personeel)

 

Zoals ik al aangaf, juridisch is het legaal.

Moreel vind ik het echter verwerpelijk.

En om er wat aan te kunnen veranderen moeten we inderdaad bij de politiek zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

't Is eigenlijk wel raar.

 

Een paar weken geleden keek ik een kerstfeest op zee home video gemaakt in 1992-1993. TOEN zaten er al Filipijnen aan boord. Hebben we ooit iets gehoord van de Nederlandse zeelui? Een Nederlandse kok was eind jaren '80 van de vorige eeuw al verbannen van het schip. Een Filipijn was / is goedkoper en of hij kon koken of niet geen probleem. Mij vader, machinist, heeft wel eens in de keuken gestaan omdat zo'n sukkel niet koken kon. En dan dreigen ze gewoon dat als er niet rap een andere kwam het schip gewoon bleef liggen.

 

Ik wil maar aangeven dat we als chauffeurs maar moeten gaan wennen aan het idee dat niet specialistisch werk -groupage, zeecontainers- straks gedaan wordt door goedkope arbeidskrachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden