[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Cyprusroute


ArneBut

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Ik snap de drukte eigenlijk niet helemaal.

De TS heeft aangegeven dat hij verlkoont via Cyprus.

Nederlandse chauffeurs.

Hij had ook gewoon dit niet kunnen doen en de MOE landers een kans geven....

 

Hulde aan deze man!

 

Na een veelvoudige oproep om loonstrookjes plaatst een lid zijn loonstrookje en wordt vervolgens afgebrand.

Zo zonde dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je moet maar denken

De een gaat voor een stuk brood werken Daarbij is altijd ontevreden

En een ander gaat voor een biefstuk werken Daarbij die is met alles te vrede

Waar een bedrijf vandaan komt Dat zegt mij niks Als het inkomen maar in orde is

En voor een ander te werken Dat staat niet in mijn agenda

Gewoon ieder voor zich

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik snap de drukte eigenlijk niet helemaal.

De TS heeft aangegeven dat hij verlkoont via Cyprus.

Nederlandse chauffeurs.

Hij had ook gewoon dit niet kunnen doen en de MOE landers een kans geven....

Hulde aan deze man!

Nogmaals: om maar aan het werk te blijven, moeten we een inkomen accepteren dat zo ongeveer gelijk ligt, aan dat van een MOE-lander?

Alle verworven arbiedsrechten en plichten gooien we overboord, om maar zoveel mogelijk richting armoede te gaan.

Werk moet lonen, maar als ik dit gezwets van jou lees, dan heb ik het idee dat jij groot voorstander van het Duitse systeem bent.

Niets rechten, niets minumloon, maar als een loonslaaf aan de slag om de multinationals te plezieren.

Hoeveel loon heb jij al vrijwillig afgestaan om aan het werk te blijven?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ben alleen wel bang dat dit topic andere wendingen heeft genomen als de TS verwachtte , in plaats van complimenten hoe geweldig de zaakjes voor elkaar waren met chauffeurs die via een Cypriotische detacheerder/uitzendbureau ingeleend worden werd het een bak uitbuitingsstront die over hem heen gegooid werd/wordt.

Geloof me, Arne wordt daar niet anders van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom kunnen mensen geen genoegen nemen met waar en waarvoor een chauffeur wil werken?

 

Omdat de andere chauffeur meer wil?

 

Dus dan moet de ene chauffeur werk weigeren zodat de andere chauffeur werk heeft? 

 

Een chauffeur heeft een keuze hoor, werken voor een bepaald salaris of niet. Hij kan ook een ander vak gaan leren. 

Maar nee, dat moet via een CAO worden geregeld. En als werkgevers onderling een afspraak maken dan mag dat niet want dat mogen alleen de werknemers.

Wel eens afgevraagd wat er zou gebeuren als de werkgevers de deuren sluiten?

"Dat gebeurt niet".

Net als het niet meer zal komen tot massale stakingen hier in Nederland, zou dat komen omdat de chauffeurs toch stiekem wel tevreden zijn? 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er klopt geen ene hol van die loon strook : er staat maand salaris €1717.08  uur loon € 9.93 er staat ook 152 uur en betaald € 1583.15.

Hoe ik ook reken ik krijg het niet bij elkaar . 152 uur van € 9.93 = € 1509.36. een verschil van € 73.79 ,en sociale lasten. worden nergens  genoemd,

Dat wordt bij betalen aan het eind van het jaar en misschien wel een boet voor zwart werken.

Er is maar een advies wegwezen hier en nooit meer aan beginnen.

 Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De cao moet op de schop en de bonden in hun huidige vorm moeten gewoon verdwijnen. Daarvoor in de plaats moet er een heel ander cao met flexibele voorwaarden komen. Gemaakt voor en door mensen uit de praktijk en niet door mensen die hele andere belangen hebben dan de hedendaagse chauffeur.

De weg waarop we nu zitten loopt dood, een enkeling heeft dat door maar het merendeel blijft tegen beter weten in wachten op tijden die nooit meer komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Zoals ik eerder al eens zei:

Als er voor een groep mensen al geldt dat zij teren op de behaalde resultaten van vroeger zijn het de vakbonden. 
"Vakbonden nu zijn een stel mensen die resultaten boeken om zelf goed in de media te komen met resultaten behaald door andere dingen op te geven die de chauffeur belangrijker vindt".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Nogmaals: om maar aan het werk te blijven, moeten we een inkomen accepteren dat zo ongeveer gelijk ligt, aan dat van een MOE-lander?

Alle verworven arbiedsrechten en plichten gooien we overboord, om maar zoveel mogelijk richting armoede te gaan.

.....

Was jij niet een voorstander van de "gelijk werk, gelijk loon" gedachte?

 

.....,en sociale lasten. worden nergens  genoemd,

..........

Lezen, Bert...LEZEN: Social insurance......met een bedrag aan inhouding erachter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat dag en nacht paraat staan voor een schijntje daar weet Hit alles van Ge, maar als mensen voor die voorwaarden is dat hun keuze en daar heeft Hit weer gelijk in. Probleem in deze tak van sport zit hem in de inschrijvingen, volgens de regels van het IM moeten werkgevers hun personeel volgens de geldende CAO betalen. Vervolgens schrijven ze in voor een prijs waarvoor het onmogelijk is om dat loon te betalen en de goedkoopste krijgt de toewijzing.

Even een praktijk voorbeeld een ongeval in het weekend daar komen bij, politie,eventueel ziekenwagen, rijkswaterstaat dat zijn alles mensen die dienst hebben en gewoon betaald worden en dan komt de berger om de rotzooi op te ruimen en die word enkel betaald voor de tijd die hij op dat moment werkt,verder zit hij voor een habbekrats te wachten op een oproep. :ja:  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

een kennis van me kwam dit tegen Bijlage bij brief FNV Bondgenoten 15 januari 2014   
Per 1 januari 2014 gaan wij via Cyprus binnenlandritten laten uitvoeren door vakbekwame Poolse, Tsjechische, Roemeense en Bulgaarse chauffeurs bij onze opdrachtgevers. Zoals ons gewoon is, zullen wij deze chauffeurs maandelijks meer netto salaris en onkostenvergoedingen betalen dan via cao verplicht is. In eerste aanleg zullen deze chauffeurs ter vervanging van Nederlanders worden ingezet, waarvan de tijdelijke contracten verlopen, later dit jaar verwachten wij dat onze opdrachtgevers ook contracten voor onbepaalde duur met Nederlandse chauffeurs zullen beëindigen. Zoals u weet kunnen de besparingen op loonkosten voor Nederlandse transporteurs oplopen tot exorbitante bedragen, indien de chauffeurs via Cyprus worden ingezet. Dit alles onder de noemer: “meer loon voor hetzelfde werk, tegen minder kosten”. 
E.e.a. is ons en onze opdrachtgevers ingegeven door de wens van u, de vakbeweging en de SVB om geen Nederlanders meer via Cyprus te laten werken. Jammer vinden wij dit echter wel, daar nu de Nederlandse chauffeur voorgoed veroordeeld is tot het Nederlandse sociale vangnet. 
Wij wensen u een prettige jaarwisseling en een uitstekende start van het nieuwe jaar! 
Hoogachtend, 
S. Jacob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De vakbewegingen met veel van hun leden hebben er belang bij om zo lang mogelijk vast te houden aan vroeger.

Dat er hierdoor veel meer en sneller mensen buiten de boot vallen nemen ze blijkbaar maar voor lief.

De bonden zijn niet meer van deze tijd. Misschien dat het niet te lang meer duurt totdat de leden dat zelf ook zullen inzien.

Ik heb het al zo vaak gezegd, de bewijzen stapelen zich torenhoog op dat we nu op de verkeerde weg zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kom eens met die bewijzen dan, je roeptoetert elke keer weer wat maar de werkelijke bewijzen die je schijnt te hebben zien we niet.

Dat de bonden het niet goed doen in onze ogen is wel duidelijk, dus wat moeten ze dan doen, ze kunnen zo weinig omdat iedereen loopt te roepen maar zich niet laat horen en zien als ze nodig zijn.

En dan veranderd er niks en de werkgevers en TLN lachen zich rot om ons ongeorganiseerd zooitje, zelfs jij krijgt geen fatsoenlijke betaling meer als ze alles losgooien zoals jij het graag ziet, ga daar maar van uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Waar wil je bewijzen voor hebben. Dat het zoals het nu gaat niet goed gaat?

Sorry maar dat ziet een blinde zelfs dus voel ik mij niet geroepen om daarvoor bewijzen aan te dragen. Als je dat niet wil zien moet je lekker lid blijven bij de bond en afwachten totdat je op straat komt te staan.

Want dat is wat er nu gebeurd, de enige die onze belangen kan behartigen is niet capabel gebleken, kijk eens om je heen. Als je helder van geest bent moet je dat toch snappen.

Zoals het nu gaat gaat het niet goed....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Roep dan niet dat je bewijzen hebt, een blind paard kan zien dat het niet goed gaat zo, maar waarom gaat het niet goed??

Die bewijzen wil ik zien, ligt dat aan de bonden of aan de werkgevers of aan onszelf makke schapen die niet 1 lijn trekken met zijn allen.

En ja ik blijf lekker lid, net 3.5% loonsverhoging gehad waar zij aan meegewerkt hebben, dus voor mij doen ze het prima, in de beroepsgoederen tak doen ze het niet zo goed, maar wat wil je ook als er 130.000 man werken en er max 200 meedoen met een actie.

Dus ga lekker zo door, of geef het vrij, het transport is doodziek en de genezing is niet nabij omdat niemand wil meewerken aan de genezing, nog een paar jaar zo doorgaan en het is terminaal, heb jij ook niks meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wil jij bewijzen zien.

Om de haverklap worden er Nederlanders ingeruild door Roemenen of Bulgaren. Als de bond een rechtzaak begint en deze per ongeluk wint vertrekt het bedrijf gewoon helemaal uit Nederland alleen maar verliezers achterlatend.

En jij wilt bewijzen zien......

Wat is dan een oplossing? Allemaal lid worden van de bond.... ik geloof jiet dat ik gelukkig word van een lidmaatschap van een clubje mensen die hopeloos zijn blijven hangen in het verleden.

Ze moeten met de tijd meegaan. Als de bond weer wat te vertellen wil hebben moet de bond terug naar waar ze hoort, de werkende mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daar gaan we weer, roeptoeteren maar geen oplossing aandragen, dus kom met de oplossing of hou je mond en laat je als een mak lammetje naar de slachtbank leiden.

Met ze allen lid worden van een bond kan de oplossing zijn, of richt zelf iets op, die andere schreeuwerds van actie in het transsport komen ook nergens, waarom omdat men geen grote achterban heeft die ook wat willen doen.

Nog een keer dan maar, waarom lukt het de schoonmakers wel???

Oja wel via de bond die jij zegt dat ze niks waard zijn.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast El Mas Loco

@ Hit sorry dat ik het zeg maar van mij mogen werkgevers als u en arne en nog een paar die hier zitten die mislukt zijn als werkgever best hun deuren sluiten . Sommige werkgevers denken echt dat een chauffeur van een appel en ei kan leven wordt wakker heren .En de cao moet blijven waarom ? Omdat de meeste werkgevers niet te vertrouwen zijn . Goeiemiddag verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Los van dat ik het wel eens ben met de stelling dat de bonden op dood spoor zitten (als ze goed zaten waren er ook wel veel meer die meededen met acties ed) geloof ik niet dat daar het probleem zit. Ik kan me goed voorstellen dat bedrijven overgaan naar dergelijke constructies, niet omdat ze graag willen (wordt alleen maar ingewikkelder) maar omdat ze wel gedwongen worden door de veel te hoge afdrachten in Nederland. We willen met zijn allen krampachtig vasthouden aan de onderhoudsstaat, dat kon toen de grenzen nog dicht waren maar nu prijs je jezelf de markt uit. En ja dat is wel in de afgelopen jaren opgebouwd door onze voorgangers maar vergeet dan ook niet dat deze trend al direct na de oorlog is bedacht en ingezet door vadertje staat. En nu niet roepen dat we een stem hebben want die heb je niet (of zijn we dat beroemde referendum vergeten wat van tafel werd geveegd). De lijnen zijn jaren geleden al uitgezet, het 'rijke'westen levert in en het arme oosten krijgt erbij, over gelijke rechten gelijk loon gesproken. Als bedrijven dus willen blijven bestaan en wij willen een fatsoenlijk loon ontvangen en als dit betekent dat er via dit soort constructies geerkt moet worden dan ben ik het er volledig mee eens.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Omdat dat uitsluitend binnenlands werk is, als zij staken komt er niet een Bulgaar hun werk doen volgens Bulgaarse standaarden.

En in de transport kan dat dus wel omdat het grensoverschrijdend werk is en een Bulgaar hier ook nog eens drie binnenlandse ritten mag doen binnen 7 dagen volgens Bulgaarse standaarden, als wij dus gaan staken komt een Bulgaar gewoon dat werk overnemen.

Oja, tel het aantal buitenlandse werknemers eens in dat vak, en ook zij deden mee.

Dus die uitspraak klopt al niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden