[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

De nieuwe cao


Wilbert

Vraag

  • Forumlid

Zoals tijdens de live sessie met Tjitze van Rijssel voorbij is gekomen,

 

Even een vraag aan jullie beste forum leden.

Als we weer gaan praten over een nieuwe cao. Vind je dat we dan een 1-jarige cao moeten afspreken? Of zou je de voorkeur geven aan een 2-jatige cao, dus voor 2014 en 2015?

Bijkomende vraag is dan natuurlijk: wat wil je geregeld hebben in die cao?

Laat maar eens horen wat je er van vind.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Ger, ik snap wel hoe het spelletje gespeeld word.

Maar uitgerekend Routier maakte deze opmerking, Routier die er voor pleit dat alle regels gehandhaaft moeten worden en als je daarover dan in discussie gaat krijg je te horen, tsja.... dat is de wet.

En juist hij maakt deze opmerking. Dat viel mij gewoon op.

Waar pleit ik dat alle regels nageleefd moeten worden?

Jij legt mij weer eens woorden in de mond die ik nooit gezegd heb.

Typisch weer een Shompie-streek.

Alleen die cao-ontduikers en uitvlaggers, ja, die mogen van mij wel aangepakt worden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je weet hoe het spelletje gespeeld wordt dan begrijp ik niet waarom je je druk maakt over regels waar je geen last van hebt, of hoor jij bij degene die ze wel telkens moeten hebben omdat ze een signaal afgeven ;)

Nee Ger wat ik hypocriet vind aan dit verhaal is dat als er gesproken word op de 48 uur Routier in ene blij is dat er niet gehandhaafd word want als dit wel zou gebeuren raakt hem dit waarschijnlijk in zijn eigen portomonee.

Maar met die regel van die 45 uur heeft Routier niets te maken want hij staat nooit weekenden over onderweg en bij degene die dat nog wel doen is het v9lgens zijn eigen zeggen perfect geregeld wat dat ook inhoud.

Dus zolang het hem maar niet raakt is het goed als er gehandhaafd word, dat noem ik hypocriet.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

CAO ontduikers, oké, maar wat doen uitvlaggers verkeerd? Bij ons wordt de wet prima nageleefd (nou ja, zo goed als het kan) door uit te vlaggen kunnen we werkgelegenheid behouden, niet zoveel als in het verleden maar toch, ook dankzij het uitvlaggen kunnen ik en mijn collega's uitstekend betaald worden.

Er zijn zelfs binnenkort weer Nederlandse chauffeurs nodig in de Bulk afdeling, dit heb ik al eens gezegd, vreemd genoeg hoor ik dat er nauwelijks gesolliciteerd word (buiten wat ex werknemers die graag terug willen komen)

Is denk ik toch nog een beetje de erfenis uit het verleden ger.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oké, maar het is toch vreemd dat ex werknemers graag terug willen komen, dus in het verleden is het niet zo slecht geweest als er gezegd wordt, natuurlijk zijn de schreeuwers in het verleden op hun woord gelooft, dat bekt zo lekker weg aan de stamtafel.

Misschien zijn die ex werknemers wel voor andere zaken als werkplezier weggelopen ger.

Heb ook wel met chauffeurs van vos gesproken, de ene had het goed naar zijn zin en de andere helemaal niet.

Maar dat heb je bij iedere baas lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oké, maar het is toch vreemd dat ex werknemers graag terug willen komen, dus in het verleden is het niet zo slecht geweest als er gezegd wordt, natuurlijk zijn de schreeuwers in het verleden op hun woord gelooft, dat bekt zo lekker weg aan de stamtafel.

Misschien zijn die ex werknemers wel voor andere zaken als werkplezier weggelopen ger.

Heb ook wel met chauffeurs van vos gesproken, de ene had het goed naar zijn zin en de andere helemaal niet.

Maar dat heb je bij iedere baas lijkt mij.

 

 

Dat is niet zo vreemd, ik heb via UZB een paar weken voor VOS gewerkt. En idd je moet zelf wel secuur zijn met je tijdboekhouding want anders snijden ze wel in je uren, maar qua werk is het niet verkeerd. Als ik ook niet in vaste dienst van Start T&L zou zijn geweest zou ik ook gewoon hebben gesolliciteerd destijds.

Maar wat chauffeurs liever niet doen (de meesten dan) is hun tijd zelf ook bijhouden, inclusief alle redenen waarom men langer stilstaat. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat is ook alweer afgeschaft, en je tijd bijhouden hoef ook niet meer, het klopt tegenwoordig aardig. Ik doe het nog omdat ik het gewend ben en omdat ik een controle freak ben, en het is gemakkelijk om later terug te kijken waar ik was en welke opl. ik er achter had ivm evt. bekeuringen die ik gelukkig zeer zelden heb.

Ik wou er eigenlijk net al op reageren maar heb het niet gedaan omdat ik niet weer als drammer te boek wou staan. Maar je ontkracht het gelukkig nu zelf al.

Je houd zelf krampachtig alles bij zeg je zelf en je heb daar zelf een programma voor op je computer. Dat is niet omdat het altijd maar geklopt heeft en dat je loonafrekening altijd in orde is of was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik controleerde het zelden of nooit. Maar ik heb ook niet zolang in loondienst gezeten. Maar als ik bijvoorbeeld nu in loondienst had gezeten had ik het ook bij gehouden. Zeker bij een wat groter bedrijf....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

hoe is het toch mogelijk dat een topic als de nieuwe CAO gelijk weer om zeep word geholpen.

dit alleen maar omdat ik het aan durfde om de 48 urige regeling te willen koppelen met de nieuwe CAO.

het zijn weer de drie zelfde die elkaar in de haren vliegd.

deze drie zijn het iedere keer niet met elkaar eens en helpen hierdoor dit forum naar de klote.

ga nu eens met zijn drieen om de tafel zitten en vecht het uit.

geachte forum treed hier eens tegen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

hoe is het toch mogelijk dat een topic als de nieuwe CAO gelijk weer om zeep word geholpen.

dit alleen maar omdat ik het aan durfde om de 48 urige regeling te willen koppelen met de nieuwe CAO.

het zijn weer de drie zelfde die elkaar in de haren vliegd.

deze drie zijn het iedere keer niet met elkaar eens en helpen hierdoor dit forum naar de klote.

ga nu eens met zijn drieen om de tafel zitten en vecht het uit.

geachte forum treed hier eens tegen op.

Die 48 uur is ook weer een nutteloze regel geweest die eigenlijk voor hele andere bedoelingen in het leven is geroepen.

Ik denk dat het voor heel veel mensen een verslechtering zou zijn als ze 48 uur per week moeten werken. Er zijn namelijk ook mensen die het wel gewoon kunnen en willen verdienen met 40 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hoe is het toch mogelijk dat een topic als de nieuwe CAO gelijk weer om zeep word geholpen.

dit alleen maar omdat ik het aan durfde om de 48 urige regeling te willen koppelen met de nieuwe CAO.

het zijn weer de drie zelfde die elkaar in de haren vliegd.

deze drie zijn het iedere keer niet met elkaar eens en helpen hierdoor dit forum naar de klote.

ga nu eens met zijn drieen om de tafel zitten en vecht het uit.

geachte forum treed hier eens tegen op.

 

Een verschillende mening hebben gaat het forum niet naar de "klote" helpen. Als een ieder eenzelfde mening zou hebben, dan zou er geen forum nodig zijn. Wel graag vanaf dit punt dan weer een inbreng van wat jullie in een nieuwe c.a.o. zouden willen zien. Hoe Ger en Vos de uren registratie bijhoudt (iets wat velen met hem zullen doen, waaronder ikzelf) hoeft hier verder dan niet behandeld te worden).

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zoals tijdens de live sessie met Tjitze van Rijssel voorbij is gekomen,

 

Even een vraag aan jullie beste forum leden.

Als we weer gaan praten over een nieuwe cao. Vind je dat we dan een 1-jarige cao moeten afspreken? Of zou je de voorkeur geven aan een 2-jatige cao, dus voor 2014 en 2015?

Bijkomende vraag is dan natuurlijk: wat wil je geregeld hebben in die cao?

Laat maar eens horen wat je er van vind.

 

 

hier gaat deze topic niet over het gaat er over hoe men de nieuwe CAO zou willen zien.

blijf dus hierbij wil je iets anders ventileren open dan een nieuwe topic.

 

Bovenstaand de openingspost Rik. Staat er toch echt duidelijk. Dus nu maar weer ventileren hoe jullie het graag zouden willen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

-Een 40 urige werkweek,na de 40 uur zijn het allemaal overuren.Zaterdag 130%,zondag 150% en feestdagen 200%.

-Basisloon omhoog en vergeet de nachtvergoedingen.Niet de overnachtingen maar de periodes dat je na en voor een bepaalde tijd vertrekt.

-Kilometervergoeding zou ook wenselijk zijn.Volgens mij zijn we één van de weinigen die daar geen vergoeding voor krijgen.

-Een CAO moet één jaar geldig zijn zodat hij aangepast kan worden.Elk jaar verandert er wel iets wat een verandering noodzakelijk kan maken.

 

Eigenlijk een (relatief) simpele CAO zoals velen in andere beroepstakken hem hebben met aanvullingen.De aanvullingen kunnen dan betrekking hebben op overnachtingen,nationaal/internationaal transport,chauffeurspassen etc etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

-Een 40 urige werkweek,na de 40 uur zijn het allemaal overuren.Zaterdag 130%,zondag 150% en feestdagen 200%.

-Basisloon omhoog en vergeet de nachtvergoedingen.Niet de overnachtingen maar de periodes dat je na en voor een bepaalde tijd vertrekt.

-Kilometervergoeding zou ook wenselijk zijn.Volgens mij zijn we één van de weinigen die daar geen vergoeding voor krijgen.

-Een CAO moet één jaar geldig zijn zodat hij aangepast kan worden.Elk jaar verandert er wel iets wat een verandering noodzakelijk kan maken.

Eigenlijk een (relatief) simpele CAO zoals velen in andere beroepstakken hem hebben met aanvullingen.De aanvullingen kunnen dan betrekking hebben op overnachtingen,nationaal/internationaal transport,chauffeurspassen etc etc.

Er zijn er wel die al km vergoeding krijgen.Ik onder andere maar ik denk idd het gros krijgt niks.

Vroeger,hoor mij nu,mochten er ook veel werknemers de auto thuis parkeren of tanken op kosten van de zaak.

We dwalen af

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vroeger,hoor mij nu,mochten er ook veel werknemers de auto thuis parkeren of tanken op kosten van de zaak.

Ja, maar vroeger, mochten chauffeurs nog prive km's rijden om thuis te komen met de vrachtauto. Dat mag niet meer en nu willen transporteurs dus ook het maximale uit jouw arbeidstijden halen.

 

 

Maar maak het overmaken maar zo duur mogelijk, dan vanzelf krijgen de chauffeurs minder werk ( en dus minder salaris ). Voor elke 8 overuren kan een werkgever 1 werknemer 11 ( ongeveer ) normale uren laten draaien. Dus dan kom je donderdag langs de zaak en mag jij je auto afgeven omdat jij voor die vrijdag te duur bent. Of nog erger je krijgt gebroken werkweken. 

Veel van de grotere pakjesbezorgers werken al op deze manier. Kijk maar naar TNT en UPS, er worden nog wel eens overuren gemaakt maar men betaald je liever een ongewerkt uur uit dan twee overuren. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja, maar vroeger, mochten chauffeurs nog prive km's rijden om thuis te komen met de vrachtauto. Dat mag niet meer en nu willen transporteurs dus ook het maximale uit jouw arbeidstijden halen.

Maar maak het overmaken maar zo duur mogelijk, dan vanzelf krijgen de chauffeurs minder werk ( en dus minder salaris ). Voor elke 8 overuren kan een werkgever 1 werknemer 11 ( ongeveer ) normale uren laten draaien. Dus dan kom je donderdag langs de zaak en mag jij je auto afgeven omdat jij voor die vrijdag te duur bent. Of nog erger je krijgt gebroken werkweken.

Veel van de grotere pakjesbezorgers werken al op deze manier. Kijk maar naar TNT en UPS, er worden nog wel eens overuren gemaakt maar men betaald je liever een ongewerkt uur uit dan twee overuren.

De rijders bij tnt zijn meestal zelfstandige,bij mij in de buurt iig en hebben dus eigen bus dus zullen daar niet veel hinder van hebben.Zeker niet als daar in toekomst de zondag ook nog bijkomt.

Het gaat er hier verder over wat we zelf graag in de CAO zouden zien en dromen/hopen mag toch?

grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als ik met 40 uur een fatsoenlijk salaris kan verdienen mogen ze mij op vrijdag echt wel thuis laten.Sterker nog,ik werk nu ook maar 4 dagen in de week (bevalt me super,altijd lang weekend) en maak nu tussen de 44 en 48 uur.In andere bedrijfstakken hebben ze een 36 of 32 urige werkweek en die redden het ook.Maar dan moet inderdaad wel het basisloon omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

-Een 40 urige werkweek,na de 40 uur zijn het allemaal overuren.Zaterdag 130%,zondag 150% en feestdagen 200%.

 

Vreemd,je stelt een verslechtering voor jezelf voor,terwijl t voor t bedrijf t zelfde kost.

Zaterdag 130 %,is nu 150 % - zondag 150 %,is nu 200 %, en waarom voor n feestdag wel en voor een zondag geen 200% ?

 

Verder stel je  alles boven de 40 uur zijn overuren,maar wat gaan dioe opbrengen in jouw visie?

 

Dit kost de bedrijven ongeveer net zo veel aan loonkosten en je brengt je concurentie positie t.o.v de goedkope loonlanden niet tot elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als ik met 40 uur een fatsoenlijk salaris kan verdienen mogen ze mij op vrijdag echt wel thuis laten.Sterker nog,ik werk nu ook maar 4 dagen in de week (bevalt me super,altijd lang weekend) en maak nu tussen de 44 en 48 uur.In andere bedrijfstakken hebben ze een 36 of 32 urige werkweek en die redden het ook.Maar dan moet inderdaad wel het basisloon omhoog.

 

Je spreekt je tegen, als ik je goed begrijp.

Het bevalt je nu prima, hoe je werkweek word ingevuld, maar de beloning ervoor valt je zeer slecht.

Dus stel, je basis salaris gaat omhoog met 4 procent.

Is die 4 procent die ik dus fictief nu even naar voren breng, voldoende om jouw basissalaris naar een acceptabel bedrag te brengen ?

Noem eens een getal dan, waar jij van menig bent wat een correct basissalaris is ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

-

-Basisloon omhoog en vergeet de nachtvergoedingen.Niet de overnachtingen maar de periodes dat je na en voor een bepaalde tijd vertrekt.

Jou werkuren liggen tussen 4.00 en 20.00 ?

Ik denk dat er niet zo veel chauffeurs staan te springen om hun biologishe klok om te gooien voor het zelfde loon al dat je over dag kan verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Duizendje of 3  :D  :D  in de maand( netto uiteraard)

+

+

+

+

+

 de vergoeding en reiskosten.

En dat voor 40 uur werken per week...

Dan zou ik bijna weer in loondienst gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden