[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur zzp'er baan kwijt........alcohol


Henry Neycensas

Recommended Posts

Tja, ik bemoei me met deze discussie, dan, en ook naar aanleiding van de reactie van Ger, dat hij niet begreep waarom mijn rijbewijs maar voor 5 jaar werd verlengt, dan zal ik toch echt wel het hele plaatje dan hier neer moeten zetten.

 

Iemand die een overtreding maakt en als de wetgever vind dat de overtreding dermate zo ernstig is, dat de overtreder zich voor de rechter moet verantwoorden, daar veroordeeld word voor het strafbare feit, is niks mis mee.

Wat me wel stoort, en dat meen ik oprecht, is dat ik, na 1998 nog steeds het gevoel heb, ervoor gestraft te worden voor de fout die ik destijds heb begaan.

Is dat terecht of onterecht ?

indien ik er dus bezwaar tegen aanteken, dan houd dat in, geen rijbewijs en alle kosten die met ermee gepaard gaan, voor mijn rekening.

Dan berust ik me dus maar in het feit, dat ik eens in de 5 jaar maar door de malle molen moet gaan, op zich ook geen probleem, maar het stoort me wel.

Ik bedoel, ik ben ervoor veroordeeld en zelf vind ik, klaar is klaar...nu weten we het wel...

Het zou dus wel een ander verhaal worden, als ik dus meerdere malen zou zijn staande gehouden worden met drank op, dat hier dan mensen op het forum vinden, terecht dat je dan zo goed word gecontroleerd, daar zeg ikzelf dan ook van...geheel mee eens.

 

Nu word het CBR dus letterlijk en figuurlijk terug gefloten dat hier dus iets niet klopt, met als voorbeeld, het alcoholslot.

Dus zoiets geeft wel aan, dat er dus ergens iets niet helemaal klopt.

 

Er zal altijd één persoon blijven, die ondanks bekeuringen, inname rijbewijs, alcoholslot of wat dan ook, gewoon achter het stuur kruipt..

Er zijn ook heel veel mensen die er hun les uit trokken en dus nu echt goed nadenken voor ze besluiten wat te gaan drinken.

En daar zit dus ook het kromme in de hele gang van zaken in, de 1 leert er wel van, de ander nooit.

 

Ik heb absoluut geen medelijden met de persoon in kwestie waar het hier over gaat, dat hij failliet is, dat het hem geld heeft gekost, of wat dan ook.

Echt niet...

Ik vind het de grootste kolder om te zeggen, ja, hij dronk wat privé en  nu word hij ook doordat zijn rijbewijs word afgepakt, ook zakelijk een oor aan genaaid.

Mag ik dan de vraag stellen, en als deze heer nu met zijn trekker even langs de kroeg was gereden, even een paar biertjes had gedronken na een harde week werken en dan vandaar uit naar moeder de vrouw was gereden ?

Dat is dus mijn punt wat ik duidelijk wil maken...

Ik ken genoeg collega`s, die met genoegen een pintje pakken in de kantine naar een week hard werken en dan in hun eigen auto naar huis rijden...

Sorry, maar dat mis ik dus dan net hier op het forum, die eerlijkheid....

 

Dat de strafmaat niet in verhouding staat met de veroordeling, daar is nu de wetgever achtergekomen.

Maar neemt niet weg, hij was met de auto naar de kroeg gereden, sloeg daar met het volste bewustzijn de nodige biertjes achterover en stapte toen in zijn auto, mede ook door zijn vervolgverhaal, dat de angst om niet eens te durven te rijden, omdat dan het alcoholslot weleens op hol kon slaan, omdat hij wat biertjes had genuttigd de avond ervoor, zegt mij, dat deze persoon er nog niks van heeft geleerd...

 

Ik vraag me af, wat deze persoon doet, indien de staat hem de gemaakte onkosten vergoed ?

Zijn schulden ermee afbetaald of het in de kroeg gaat vieren...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeer terecht Valkje (Ron) maar nadat ik je hele verhaal gelezen heb vind ik dat wat de wetgever doet wel erg overtrokken hoor, zijn ze niet een beetje te ver doorgeschoten, je bent toch geen notoire drinker en je zegt het zelf al "ik heb ermee geleerd" nou dat zegt genoeg, kijk als je genoeg "pegels" zou hebben zou je kunnen overwegen om aan de rechter te vragen voortaan weer je rijbewijs te verlengen/vernieuwen voor TIEN jaar en dan ook dat je uit die mallemolen van het verdomhoekje bij het CBR wordt gezet, maar ja een juiste en goede advocaat kost ook al genoeg en dat is het meestal wat mensen weerhoudt om rechtszaken te beginnen, of je moet een rechtsbijstandverzekering hebben, die willen ook nog weleens hun diensten waarmaken.

Het zijn wel volhouders hè? Dus eens een dief altijd een dief? daar lijkt het wel op, maar die zit zijn straf uit bij wijze van en heeft na zijn straf weer een schone lei, maar in jouw geval blijft het je achtervolgen en dat vind ik zo krom als wat en dat gaf jezelf ook al aan.

Ik wens je er alle sterkte mee Ron en ook al is het al lang geleden allemaal, het blijft "hangen"  maar ik denk dat je er wel mee heb leren leven inmiddels.

En bedankt dat je zo openhartig bent geweest, ik zou er zeker even over hebben nagedacht hebben maar wellicht hetzelfde gedaan.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dus daarom ook deze discussie zo goed.

Sommige zijn van mening, dat als je privé dus een fout maakt, dat dit geen gevolgen mag hebben voor je beroep.

Het dubbel gestraft worden voor iets...

 

http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wanneer-is-alcohol-uit-het-bloed-verdwenen/

 

Op zich weleens ontnuchterend als je voor jezelf eens een berekening maakt...

Tijdens een ademanalyse zal je waarschijnlijk geen problemen hebben, maar in het geval jij een ongeluk veroorzaakt, dan wel betrokken raakt bij een ongeval en men word verzocht om bloed af te staan...

Dan kan het hele gebeuren dan wel ineens in een ander daglicht komen te staan.

 

 

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb dit stukje* er maar even uitgepikt want dat komt overeen met een ervaring van een oudere collega van mij wiens zoon was gehuwd en de receptie + avondvullend programma, hij is een liefhebber van oude cognac, ok mag! 

Hij had er aardig wat op en uit zijn verhaal wat hij later vertelde had hij zeker 6 glazen cognac genuttigd op die gezellige avond, de volgende ochtend toen iedereen het ontbijt achter de kiezen had (zoon en schoondochter hadden een hotel in de buurt van Hamburg geregeld voor receptie en wat erop volgde, ja zij is Duitse van geboorte vandaar dus de locatie) werd er later rond een uurtje of twaalf in de middag nog even gepimpeld om later met z'n allen in de bus te stappen richting Nederland, oud collega nam nog maar een cognacje en even daarna voelde hij zich licht aangeschoten, hé dat is raar vertelde hij mij dat ik na één glaasje cognac mijzelf aangeschoten voelde, maar zo gek was dit dus niet gezien het staatje wat hieronder staat vermeld.

Dit had verder voor hem geen gevolgen omdat de hele groep met een touringcar weer op huis aanging maar het geeft wel aan hoelang alcohol en zeker dat van cognac in je bloed blijft zitten, voor hem en het gevolg was wel dat er aansluitend een weekend opvolgde dus hij kon rustig aan afbouwen, ha ha

 

*Voorbeeld: man, 70 kilo

Stel, je bent een man en weegt 70 kilo. Je hebt op een avondje uit 10 glazen alcohol gedronken. Je eerste glas dronk je om 23.00 uur in de avond. Om 09.00 uur de volgende ochtend wil je weten hoe hoog je alcoholpromillage is. Dat is dus 10 uur na het eerste glas.

Om 9.00 uur is je BAG:10 x 10/ 70 x 0,7 – (10 – 0,5) x (70 x 0.002) = 0,71‰.

 

Dit verklaart alles.

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jullie kunnen rekenen wat je wilt;

de conclusie is gewoon al voel je je nuchter je nog steeds alcohol in je bloed hebt zitten.

Ga eens na een bijeenkomst van de AA en je word wakker geschud.

Ik heb er een jaar gezeten,om alles weer op de rails te krijgen,en geloof mij maar uitvluchten kennen ze genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ho even ik bedoelde hier helemaal niet mee dat "Vlakje" dan een alcoholist zou zijn, nee verre van dat, wellicht iets verkeerd opgeschreven, nou sorry hoor, dat laatste had er misschien niet eens bij geschreven te worden het wekt alleen maar een verkeerde voorstelling van zaken op en dat was zeker niet mijn intentie.

En inderdaad Rob er zijn nu eenmaal lieden die hun handen niet thuis kunnen houden als ze een beetje teveel hebben gedronken en dat is laakbaar te noemen, maar helaas die heb je er nu eenmaal ook tussen zitten.

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ heeft hij 6 flessen gedronken, of 6 glazen

 

Stel hij begint om 21 uur met zijn eerste glas. drinkt er 6 die avond is dus 60 gram alcohol, in ongeveer 9 uur is het dus afgebouwd tot ca 0 om 6:00 die morgen erna zou hij dus nuchter zijn. en als hij dan op 12:00 uur een borrel pakt dan zou hij aangeschoten zijn  :confused:

Cognac is een sterk alcoholische drank (40% of hoger) we praten hier niet over een paar biertjes maar over de beste cognac die daar maar te krijgen was, je moet het niet gaan bagatelliseren, oftewel wegwuiven Ger.

 

Grt. Henry

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik stop hiermee want hier zijn nu eenmaal mensen die alcohol (mis) gebruik blijven verheerlijken en daar kan een normaal "nuchter" mens het nooit van winnen maar dat is ook niet de insteek dat ik iets wil winnen, dan koop ik wel een kraslot, alcohol en verkeer horen nu eenmaal niet bij elkaar, dus niet blijven zeuren over promillages etc. als je zo nodig wil "zuipen" prima! maar dan wel met een taxi of lopend naar huis of je baas bellen op maandagochtend en hem eerlijk vertellen dat je het weekend teveel gezopen hebt, ben benieuwd wat je baas/werkgever jouw te verteleen heeft.

Wat mij betreft..............................ik ben er klaar mee.

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar nu ff wat anders....

Straf is straf.

Ga je de fout in, verdien je straf.

Daar zijn we het over eens.

Maar, door intrekken van de rijbevoegdheid, geef je de desbetreffende BEROEPSchauffeur wel degelijk een zwaardere straf dan ieder ander. 

De chauffeur kan namelijk door de intrekking zijn BEROEP (lees inkomen) niet meer uitoefenen!

Terwijl de schoolmeester, timmerman, winkelbediende of wie dan ook via collega's of openbaar vervoer gewoon naar hun werk kunnen kan de BEROEPSchauffeur gewoon niets meer....

Dus, hoewel een beroepschauffeur beter hoort te weten (hij speelt immers met zijn brood) komt de straf zwaarder over voor deze.

Ik ruik toch een zekere rechtsongelijkheid!

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er kan inderdaad een zekere rechtsongelijkheid inzitten, maar dat neemt niet weg dat je als beroepschauffeur weet dat je je rijbewijs nodig hebt om je boterham te verdienen en je gezin te onderhouden. Dat weet je voor je het op een zuipen zet en dat weet je ook als je je personen auto even wil uitlaten met 200kmh waar je maar 80 of 120 mag. Dus achteraf niet huilen als het misgaat, je neemt bewust het risico en als je je dat niet bewust bent hoor al helemaal niet thuis achter het stuur van een vachtwagen of welke wagen dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ha ha ha Ja Pierre ook die heb ik meegemaakt en gezien maar een glaasje fris of koffie bij of na het eten kan geen kwaad, ik heb ooit er eentje meegemaakt die werkte voor een vrij grote firma uit Uithoorn, die klapte even 8 halve liters achterover op de boot naar Hull, je zag deze gast steeds idioter gaan doen dus ben maar afgehaakt ! met dit soort figuren wil ik niets van doen hebben, ze worden ook vervelend, ben maar gaan rondwandelen op die boot.

Ach sommige roken en anderen drinken, wat is gevaarlijker op de weg?

 

Zoals deze hier: Vader rijdt met slok op, zoontje zwaar gewond!!!

http://www.transport-online.nl/site/58151/vader-rijdt-met-slok-op-zoontje-zwaargewond/   Bron Transport on Line

 

Zou dat manneke van amper 4 jaar oud als hij het overleeft zijn Vader dit ooit vergeven?

Zou die Vader nu voortaan eens ophouden met "zuipen" of zijn auto laten staan, Mijnheer zelf zal wel een schrammetje hebben opgelopen en een flinke deuk in zijn EGO!

Daarbij mag ik hopen dat zijn ega hem met een flinke deegroller z'n dronken kop in elkaar ramt!!!

Ben benieuwd hoe hij dit ooit gaat verantwoorden tegenover zijn dierbaren waar hij met z'n dronken harses geen ruk om geeft.

 

Voor minstens 10 jaar het rijbewijs invorderen en verplicht in een tehuis laten werken waar dit soort onschuldige slachtoffers moeten revalideren omdat ze waren betrokken of door toedoen van dronken mongolen die dachten dat ze nog wel auto konden rijden, ja sorry ik maak mij kwaad hierover want een onschuldig ventje van 4 jaar oud is hier de dupe van geworden.

 

Grt. Henry.

  bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Henry ik kan je gevoel en onbegrip begrijpen.

 

Ik zei toch al eens hier ze moeten het zelf gaan inzien anders praat je tegen dovemans oren.

 

Bij mij heeft het ook heel lang geduurd en sloeg elke raad in de wind .

 

Tot dat de dag kwam ,toen hadden ze me te pakken met teveel alcohol.

 

Dan ga je door de juridische molen,maar dan komt het moment dat je in gesprek komt met mensen van de AA .

 

toen pas zag ik dat ik een alcoholist was en eigenlijk niet meer zonder kon.

 

Het toegeven wat andere mensen wel zien maar jezelf dus niet is erger voor je als die boete die je krijgt opgelegd.

 

En zolang er mensen zijn die het niet willen inzien dat ze een probleem met alcohol hebben en er allemaal maar uitvluchten voor vinden,

zullen we helaas deze discussies wel eens vaker voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap hem wel Pierre, het is een soort kultuur en het staat zo mannelijk, als ex marinier moet jij daar alles van afweten. Ik heb zelf nogal wat vrienden in Spanje en als je daar op een feestje zegd dat je geen alcohol drinkt want dat je nog moet rijden, dan kijken ze je aan of je minstens van een andere planeet komt of een of andere enge ziekte hebt en blijven ze aandringen om er toch maar eentje te nemen.Een enkeling vraagt dan wel eens waarom je niet drinkt. Omdat ik het gezeur zat was heb ik wel eens gezegd dat ik bezopen een vrouw en drie kinderen dood gereden had( wat trouwens gewoon gelogen was) maar het stomme is dan hebben ze er ineens begrip voor.......en drinken zelf rustig verder. Dus leg het maar uit........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het is een soort cultuur en het staat zo mannelijk,

Juist dat irriteert mij het meest, ik heb dit ook vaak moeten aanhoren, je bent dan een "watje of slappe zak" nee nog net geen Homo! (vreemd wat ik ken genoeg Homo's die wel drinken :confused: ) maar het stoere dat je wel even wat glazen/flesjes bier of een andere alcoholische versnapering tot je (moet! anders schijn je er niet bij te horen!) neemt, dan opeens behoor je tot een soort van ultieme club, houd toch op wat een klinkklare onzin, maar goed deze discussie die ikzelf heb aangezwengeld heeft aardig wat losgemaakt en ook wat persoonlijke verhalen opgeleverd en ook de openhartigheid die daarmee gepaard ging, ik heb daar bewondering voor en bedank allen die hieraan hebben meegewerkt en zeker Pierre die toch in andere gebieden heeft rondgezworven dan een gemiddelde Nederlander kan zeggen en ook daar heb ik diep respect voor, sterker nog ik zou het hem niet nadoen.

 

Grt.Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik stop hiermee want hier zijn nu eenmaal mensen die alcohol (mis) gebruik blijven verheerlijken en daar kan een normaal "nuchter" mens het nooit van winnen maar dat is ook niet de insteek dat ik iets wil winnen, dan koop ik wel een kraslot, alcohol en verkeer horen nu eenmaal niet bij elkaar, dus niet blijven zeuren over promillages etc. als je zo nodig wil "zuipen" prima! maar dan wel met een taxi of lopend naar huis of je baas bellen op maandagochtend en hem eerlijk vertellen dat je het weekend teveel gezopen hebt, ben benieuwd wat je baas/werkgever jouw te verteleen heeft.

Wat mij betreft..............................ik ben er klaar mee.

Grt. Henry

 Groot gelijk,als je je emoties niet kunt bedwingen kun je beter maar helemaal niet drinken. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ze maar lullen, allemaal "grootspraak" totdat ze jankend in een cel zitten en erachter komen dat ze een compleet gezin hebben doodgereden met hun "ontspannen" gevoel !!  :zegtniets:

 

Je bent tegenwoordig al een crimineel als je een shaggie draait, maar je bent/wordt een "slachtoffer" als je bezopen achter het stuur zit en dan moet iedereen met die zuiplappen maar medelijden hebben/krijgen. :zegtniets:

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden