Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×
  • 0

Advies beginnende voorlader


aaron500

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Ik zal mijzelf even voorstellen: aaron500, 18 jaar, net de chauffeursopleiding van STL afgerond en vanaf volgende week werkende bij een internationaal transportbedrijf, die gespecialiseerd is

in bloemen/planten vervoer en stukgoed.

 

Vandaag heb ik gesolliciteerd naar de functie 'internationaal chauffeur' zodat ik dubbelbemand op de wagen kan rijden.

Omdat ik nog maar nét 18 ben geworden, heb ik nog geen ervaring met het rijden van een trekker-oplegger waardoor ik de eerste maanden moet gaan voorladen.

Op zich een prima manier om alles te leren, maar ook wel spannend..

Gelukkig moet je het hele land door en rij je niet alleen maar op Aalsmeer:D

 

Het liefst wil ik niet al te lang blijven voorladen omdat het internationale mij veel meer aanspreekt.

Natuurlijk ligt dit aan mijn ontwikkeling de komende tijd, maar misschien hebben jullie wel goede tips voor mij?

 

 

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Moet trouwens voor het eerst met een combi rijden.

begreep dat het rijden hetzelfde is of zelfs makkelijker, maar is het aandocken een beetje te doen?

 

Met de oplegger rijd ik eerst richting het dock tot dat ik gelijk staat met mijn cabine, dan draai ik er een 'banaan' in en stuur rustig langs de streep.

Kan je dat ook met de wipkar doen? lijkt mij namelijk nog best lastig om 'm er recht voor te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wipkar is in grote lijnen hetzelfde, maar...

Pas op met de uitzwaai van de motorwagen als je kort naast een andere auto moet aandocken! Soms is het verstandig om de tussendeuren pas open te maken wanneer je compleet aangedockt staat én je bent iets eerder aan het dock dan met 'n trailer kan ik je uit eigen ervaring mededelen :angel:

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden. Bij deze.

 

De eerste werkweek zit er bijna op en het bevalt tot nu toe erg goed. Het is hard werken, lange dagen maar wel erg leuk!

Eerste dag kreeg ik meteen de sleutels en loslijst mee en kon gaan haha :p

 

Het enige wat wel wennen is dat ik weinig thuis ben en daardoor ook minder menselijk contact heb. 

In mijn stage-periode was ik meestal op tijd thuis en kon ik zo aanschuiven voor het eten, die tijd is wel voorbij...

Zal na een tijdje wel wennen (hoop ik).

 

 

 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo allemaal,
 
Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden. Bij deze.
 
De eerste werkweek zit er bijna op en het bevalt tot nu toe erg goed. Het is hard werken, lange dagen maar wel erg leuk!
Eerste dag kreeg ik meteen de sleutels en loslijst mee en kon gaan haha
 
Het enige wat wel wennen is dat ik weinig thuis ben en daardoor ook minder menselijk contact heb. 
In mijn stage-periode was ik meestal op tijd thuis en kon ik zo aanschuiven voor het eten, die tijd is wel voorbij...
Zal na een tijdje wel wennen (hoop ik).
 
 
 

Mooi.

Alleen het Internationale sprak je toch meer aan? Nou daar hoort dus bij dat je niet meer aan een op tijd gedekte tafel kunt aanschuiven en de barre verhalen moet bewaren voor thuis of delen aan de stamtafel

groeten Wesley

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei aaron500:

 

...

Het enige wat wel wennen is dat ik weinig thuis ben en daardoor ook minder menselijk contact heb. 

In mijn stage-periode was ik meestal op tijd thuis en kon ik zo aanschuiven voor het eten, die tijd is wel voorbij...

Zal na een tijdje wel wennen (hoop ik).

 

 

 

??? En de collega's onderweg die je spreekt?

Tsja, soms lijken vrachtwagenchauffeurs best wel op mensen..... soms, he?!?

En wennen, kweenie, of het went maar je zet je eroverheen of je gaat er aan onderdoor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
59 minuten geleden zei trieftol:

En?

Hoe gaat t nu?

 

Update:

 

carrière heeft de afgelopen weken een andere wending gekregen. I.p.v bloemen rijden doe ik nu aan containers. Leuk opstapje voor dit jaar om de fijne kneepjes te leren.

 

Helaas verdient het nog niet half zo goed als ik bij mijn vorige werkgever gewend was. (900,- in 1,5 week versus 1100 per maand)

 

maar ach, je kan niet alles wensen hé.

Hopelijk volgend jaar weer als buitenland chauff aan de gang.

 

groeten

bewerkt door aaron500
  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
50 minuten geleden zei RobNiat:

 

Sorry? Je bent, of je was, voor 1100 Euro in de maand aan de gang??

 

Direkt kappen. Daar komt een Oostblokker nog niet voor. Je laat je zwaar misbruiken zo.

 

Netto hé! Ben nog maar 18 en val niet onder het chauffeurs contract maar algemeen-mederwerker uit m'n hoofd.

vakantietoeslag, rijskostenvergoeding, ATV-dagen en een 13e maand. 7,30 bruto per uur volgens mij. (8 uur werken per dag, elk weekend vrij)

 

Loon is 3 keer klote, maar verder is alles perfect geregeld en de collega's zijn erg sociaal. 

Doe dit voor 1/2 jaar en dan het echte werk. Wil in de nabije toekomst ook voor een huisje kijken natuurlijk

bewerkt door aaron500
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden