[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ongeluk a50


Erwin 75

Recommended Posts

  • Forumlid
7 uur geleden zei schoenenreus:

Het valt me wel op nu het een nederlander is dat de reacties een stuk malser zijn dan als het een oostblokker was geweest.....

Als je kijkt wat er heden ten daage door Europa crost, valt het aantal ongelukken dagelijks nog wel mee.

Heeft ook niet veel met topper of geen topper temaken, maar meer samenloop van omstandigheden.
Als zoiets gebeurd lees je het of praat je er misschien ff over en voor de rest ga je weer over tot de orde van de dag, maar
met de sociale media van tegenwoordig voelen zich er veel geroepen om daar een lekker op te reageren.

Het komt pas hard aan als er iemand uit je nabijheid bij betrokken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei albertvv:


Ik haalde expres als voorbeeld een niesbui aan. Waarom? Omdat het het in die voorbeeldsituatie geen ruk uitmaakt of het systeem aan of uit staat, het had dan evengoed gebeurd. Nogmaals; zolang de oorzaak niet bekend is is het niet relevant om te weten of het systeem aan stond, je geeft het zelf al aan de auto stuurt niet zelf terug.

Dat jij aangeeft het systeem altijd uit te zetten vanwege het hinderlijke piepen geeft eigenlijk weer dat jij er net juist baat bij hebt het wel aan te zetten emoji6.png
Ik heb hem altijd aan staan, alleen bij wegwerkzaamheden met tijdelijke belijning en op smalle boerenwegen zet ik hem wel eens uit. Als dat ding 1x per dag een piep geeft is het veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Albert, ik persoonlijk ben benieuwd of dat systeem aanstond omdat ik mijn twijfels heb of dit systeem echt zoveel ongelukken gaat voorkomen als ooit voorgeschilderd door een stel slimme heren.

Dat heeft uiteraard geen enkele invloed op de oorzaak van dit ongeval.

 

Je humor kan ik trouwens wel waarderen. ;)

De wegen waar ik nogal eens te vinden ben zijn doorgaans smal tussen weilanden en met belijning waar ik niet goed tussen pas. Dan wordt zo'n systeem beetje irritant.

Ik ben zelf een beetje old school. Ik vertel liever zelf de auto wat hij moet doen ipv andersom. Teveel hulpsystemen hou ik niet van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Da Raymzter:

De wegen waar ik nogal eens te vinden ben zijn doorgaans smal tussen weilanden en met belijning waar ik niet goed tussen pas.

 

Haal jij daar dan ook de snelheid waarbij het systeem ingrijpt?

Ik neem aan dat dat een wettelijk (EU) bepaalde snelheid is, vanaf 60 km/h. Dan gaat het in werking op de MAN waar ik nu mee rijdt.

 

Andere techniek: botspreventie..   ik zat vanmiddag ook ff in de touwen..:(  :mad:De camera / sensor zag kennelijk gevaar.. terwijl ik de voetrem al bediend had..:rolleyes:

 

Enfin.. ff later zit ik wel (te) dicht op mijn voorganger in zo'n 'typisch file/spitsverkeer treintje na en voor verkeerslichten.. maar grijpt het systeem niet in.. :zegtniets:

Het zal wel te maken hebben met de wiskundige vertragingsberekening enzo.. maar het voedt mijn scepsis over de juistheid van dat soort systemen wel. 

 

OT: dat de kippenkratten nog zo bij elkaar liggen in één pakket.. dat vind ik wel bijzonder eigenlijk.

 

Het kan natuurlijk zo zijn dat een voorligger een stuk zicht ontnam op de vluchtstrook...  maar afleiding d.m.v. een scherm (hoeft niet eens telefoon of laptop te zijn.. boordcomputer kan dat ook zijn) is m.i. goed mogelijk.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei Durashift:

 

 

Het kan natuurlijk zo zijn dat een voorligger een stuk zicht ontnam op de vluchtstrook...  

 

 

Wat ik doe ;als ik iets stil zie staan op de vluchtstrook ga ik tegen de middenlijn aanrijden ,met de richtingaanwijzer naar links.

In de hoop dat degene die achter mij zit ziet dat er wat aan de hand is,vooral op stukken net een inhaalverbod is t gevaar levensgroot dat je toch wat minder afstand houdt en zie je een obstakel dikwijls te laat.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^^^ ja, dat eerste doe ik ook.. knipper zet ik niet uit.. want daar worden de personenauto's op de rijstrook naast je al snel weer 'nerveus' van..  Als het kan schuif ik een baantje op, nog beter natuurlijk. 

 

Alleen.. als je daarna dan in je rechterspiegel kijkt.. zie ik meestal dat mijn 'op de middellijn rijden' weinig navolging krijgt.. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ga gerust een beetje over de middenlijn. Alleen vanwege de aanzuigende kracht van mijn auto. 

Als zo’n groot ding een beetje naar links komt schrikken ze soms, zijn ze soms zo boos dat ze niet zien dat er eentje op de vluchtstrook staat. 

 

Heel mensen in het verkeer zijn alleen maar bezig met zo snel mogelijk van A naar B te komen. Ze moeten persé de max. snelheid halen, of collega’s perse tegen de begrenzer aan. Want haast. Die manier van rijden slijt in wordt gewoon en men is alleen nog maar bezig met zichzelf.

 

Bij Loos vinden ze het fijn als je 80 rijdt. De bulk kan 90. Andere afdelingen vaak maar 85. Ik rij 82-84. Dan heb ik speling zat om toch in te kunnen halen. 80 vind ik een lullige snelheid, maar als ik met auto rij waarmee ik dat op dat moment een veilige snelheid vind, dan rij ik 80. Al rijden er 40 achter me.

 

Ik ben niet op weg om zo snel mogelijk van A naar B te komen. Ik neem deel aan het verkeer, zo veilig en rekening houdend met anders als ik maar kan. 

 

Oh ja, ik heb het ook genoeg gedaan hoor, flink doorstampen, inhalen, vol tegen de 90 (91) aanrijden. Ik ken heus wel haast. Maar in de drukte schiet je er geen hol mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei Durashift:

 

Haal jij daar dan ook de snelheid waarbij het systeem ingrijpt?

Ik neem aan dat dat een wettelijk (EU) bepaalde snelheid is, vanaf 60 km/h. Dan gaat het in werking op de MAN waar ik nu mee rijdt.

 

Andere techniek: botspreventie..   ik zat vanmiddag ook ff in de touwen..:(  :mad:De camera / sensor zag kennelijk gevaar.. terwijl ik de voetrem al bediend had.:rolleyes:

 

 

Ehh, ja. Die snelheid haal ik :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Da Raymzter:

Ehh, ja. Die snelheid haal ik :zegtniets:

 

Hendig toch? Mits je maar vooruit kunt kijken en niet te zwaar bent.

En zeker als je de wegen goed kunt kent kun je daar goed door rijden hoor.

 

Alleen in de zomer, vooral op zondag, die vervelende kut-fietsers altijd. Je komt er ook niet voorbij met een volle wagen. 😂

 

Wat voor werk doe je Raymzter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 20-09-2019 om 10:45 zei Hallowed:

 

Hendig toch? Mits je maar vooruit kunt kijken en niet te zwaar bent.

En zeker als je de wegen goed kunt kent kun je daar goed door rijden hoor.

 

Alleen in de zomer, vooral op zondag, die vervelende kut-fietsers altijd. Je komt er ook niet voorbij met een volle wagen. 😂

 

Wat voor werk doe je Raymzter?

Ik werk bij een opbouwer en mag oa testritten en keuringen doen. En dat soort ritten doen we altijd op rustige weggetjes tussen de weilanden. 

Die zijn aardig bekend en dan kun je nog wel eens wat proberen.. 

Op grote wegen moet je dat soort dingen niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Da Raymzter:

Ik werk bij een opbouwer en mag oa testritten en keuringen doen. En dat soort ritten doen we altijd op rustige weggetjes tussen de weilanden. 

Die zijn aardig bekend en dan kun je nog wel eens wat proberen.. 

Op grote wegen moet je dat soort dingen niet doen.


oke, duidelijk. Dank je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden