Forumlid RollaRappa Geplaatst 10 januari Forumlid Share Geplaatst 10 januari Beste collega's Welke bedrijven rijden vanuit haven die weleens op zoek zijn charters. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat zijn 'normale' tarieven hiervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid the duke Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari Op dit moment is het erg rustig in de containers. De tarieven zullen daarmee navenant zijn. Een vriend van me heeft een transportbedrijf met ca 40 auto's die niet in de containers zitten en die wordt voortdurend gebeld door transportbedrijven die wél in de containers zitten of hij werk voor ze heeft. Een bekende van me die ik af en toe eens bel zit in de zeecontainers als charter en als ik hem vraag naar de opbrengsten zegt hij me dat als hij een goede dag heeft dat hij 850/900 euro omzet. Dan zit hij wel max met zijn uren volgens mij. Dus als je je uren niet telt én continue goede dagen hebt kun je dus 4500 in de week omzetten. Maar de praktijk is anders. Of het is de aansluiting die je mist in een volgende rit ofwel andere oorzaken die maken dat je die omzet niet haalt. Aldus de ervaringsdeskundige. Mijn advies is wegblijven op dit moment. Tariefverhoging zal lastig zijn in een krappe markt. Ik vraag wel eens naar uurprijzen die mijn vriend hanteert voor zijn charters en die heeft het dan over 60/65 dat dat netjes betaald is. Dat is tegelijkertijd ook de reden dat ik nooit eerder voor mezelf begonnen ben, het is gewoon te weinig. 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid shompie Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari 49 minuten geleden zei the duke: Op dit moment is het erg rustig in de containers. De tarieven zullen daarmee navenant zijn. Een vriend van me heeft een transportbedrijf met ca 40 auto's die niet in de containers zitten en die wordt voortdurend gebeld door transportbedrijven die wél in de containers zitten of hij werk voor ze heeft. Een bekende van me die ik af en toe eens bel zit in de zeecontainers als charter en als ik hem vraag naar de opbrengsten zegt hij me dat als hij een goede dag heeft dat hij 850/900 euro omzet. Dan zit hij wel max met zijn uren volgens mij. Dus als je je uren niet telt én continue goede dagen hebt kun je dus 4500 in de week omzetten. Maar de praktijk is anders. Of het is de aansluiting die je mist in een volgende rit ofwel andere oorzaken die maken dat je die omzet niet haalt. Aldus de ervaringsdeskundige. Mijn advies is wegblijven op dit moment. Tariefverhoging zal lastig zijn in een krappe markt. Ik vraag wel eens naar uurprijzen die mijn vriend hanteert voor zijn charters en die heeft het dan over 60/65 dat dat netjes betaald is. Dat is tegelijkertijd ook de reden dat ik nooit eerder voor mezelf begonnen ben, het is gewoon te weinig. 69/65 euro per uur is nog te kort voor een auto die weinig tot geen km maakt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid the duke Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari En aanvullend: als je als charter gaat rijden ga je nooit meer krijgen als je opdrachtgevers dicteren. Met andere woorden: ze rekenen precies voor je uit wat je kosten zijn en wat je kunt rekenen voor je manuren. Als je voor een expeditiebedrijf/transportbedrijf werkt die groupage doet dan pakken hun de extra's die een goede rit oplevert. Een groupagerit die 1000 euro opbrengt voor de transporteur kun jij in de uren afrekenen. En dat is het uurtarief/kilometertarief die je opdrachtgever dicteert. En omdat ze zelf ook auto's hebben lopen weten ze dat exact. Vaak mag je dan als gunst bij hun 'goedkoop' de brandstof tanken. Dat scheelt dan weer. Dus resumé: een rit die 1000 opbrengt en waar jij 10 uur mee bezig bent levert 600 euro op voor jou. De opdrachtgever steekt 400 euro in zijn zak. Maar dat zal hij nooit zeggen. En als je dit soort zaken ter discussie stelt zul je te je horen krijgen dat hun een kantoorgebouw hebben en loodsen én planners en allerhande overhead die jij niet hebt. Dus je hebt zat aan de gedicteerde prijs. De enige manier om geld te verdienen als losse charter is die auto zoveel mogelijk uren in 1 etmaal inzetten. Een vaste nachtrit en een vaste dagrit zul je naar moeten omzien. 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid the duke Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari 11 minuten geleden zei shompie: 69/65 euro per uur is nog te kort voor een auto die weinig tot geen km maakt Dat weet jij, dat weet ik. Maar de praktijk is toch echt anders. Ik weet hier in de buurt een bedrijf waar je 59 euro voor een losse trekker kan rekenen. Staat nog redelijk wat stil gaandeweg de dag. En toch zijn er die het doen. Op losse ritbasis in de bloemen etc zal je een betere prijs krijgen maar als je dan weer voor baggerprijzen terug gaat is dat weer kapot. Onlangs kreeg ik een verkeerd geadresseerde factuur in de mail met een begeleidend schrijven dat de 'bon de livraison' niet meegekomen was met de betreffende factuur. Het ging om een rit vanuit Frankrijk naar Nederland gereden door een zogenaamde Frankrijkspecialist vóór een andere Frankrijkspecialist.... Enfin, het tarief stond erbij en wist niet wat ik zag. Ik ging pas op een neer naar Maastricht voor zeker 250 euro meer dan hun vanaf regio Langres meen ik naar Tiel. Wat een drama. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid andremast Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari In containers op het ogenblik rommelig(hoop gedoe tussen het verre oosten en europa). Verbetering van aanbod gaat nog wel paar maanden duren..zeggen de geleerden. Bedrijven in containers zijn al blij als ze de boel aan de gang kunnen houden. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid shompie Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari 22 minuten geleden zei andremast: In containers op het ogenblik rommelig(hoop gedoe tussen het verre oosten en europa). Verbetering van aanbod gaat nog wel paar maanden duren..zeggen de geleerden. Bedrijven in containers zijn al blij als ze de boel aan de gang kunnen houden. 1 uur geleden zei the duke: Dat weet jij, dat weet ik. Maar de praktijk is toch echt anders. Ik weet hier in de buurt een bedrijf waar je 59 euro voor een losse trekker kan rekenen. Staat nog redelijk wat stil gaandeweg de dag. En toch zijn er die het doen. Op losse ritbasis in de bloemen etc zal je een betere prijs krijgen maar als je dan weer voor baggerprijzen terug gaat is dat weer kapot. Onlangs kreeg ik een verkeerd geadresseerde factuur in de mail met een begeleidend schrijven dat de 'bon de livraison' niet meegekomen was met de betreffende factuur. Het ging om een rit vanuit Frankrijk naar Nederland gereden door een zogenaamde Frankrijkspecialist vóór een andere Frankrijkspecialist.... Enfin, het tarief stond erbij en wist niet wat ik zag. Ik ging pas op een neer naar Maastricht voor zeker 250 euro meer dan hun vanaf regio Langres meen ik naar Tiel. Wat een drama. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Ben zoals men zegd door schade en schande wijzer geworden. En toch denk ik et nog wel eens over na. Gewoon weer een eigen auto. Als ik sommige zie gaan denk ik, en toch moet je wat kunnen verdienen. Dikke auto's mooi werk.... Maar als ik dan ga rekenen kom ik nooit uit. Zekwr met de huidige prijzen van de aanschaf van een auto, diesel o derhoud verzekeringen noem maar op. Je bent voor iedereen aan het werk behalve voor jezelf. Op facebook zie je de laatste tijd de meest exotische namen voorbij komen van bedrijven die werk zoeken. Hebben per direct een euro 6 beschikbaar. Ik vraag me dan af waar die vandaan komen. Veel uit de pakketdienst denk ik. Allemaal overgestapt naar het transport omdat de zzp ers er daar veelal uit gegooid worden al dan niet op last van de rechter/vakbonden. Die mensen zijn het gewend om voor niets te werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid the duke Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari 27 minuten geleden zei shompie: Ik heb mijn lesje wel geleerd. Ben zoals men zegd door schade en schande wijzer geworden. En toch denk ik et nog wel eens over na. Gewoon weer een eigen auto. Als ik sommige zie gaan denk ik, en toch moet je wat kunnen verdienen. Dikke auto's mooi werk.... Maar als ik dan ga rekenen kom ik nooit uit. Zekwr met de huidige prijzen van de aanschaf van een auto, diesel o derhoud verzekeringen noem maar op. Je bent voor iedereen aan het werk behalve voor jezelf. Op facebook zie je de laatste tijd de meest exotische namen voorbij komen van bedrijven die werk zoeken. Hebben per direct een euro 6 beschikbaar. Ik vraag me dan af waar die vandaan komen. Veel uit de pakketdienst denk ik. Allemaal overgestapt naar het transport omdat de zzp ers er daar veelal uit gegooid worden al dan niet op last van de rechter/vakbonden. Die mensen zijn het gewend om voor niets te werken. Ik denk dat dat komt doordat koeriersbedrijven ook een NIWO-vergunning moeten hebben. De koeriersbedrijven zijn vergeven door lieden met de meest exotische namen. Nu ze voor hun koeriersbedrijven aan dezelfde eisen moeten voldoen willen ze hun vergunning zoveel mogelijk benutten, ze zitten al bij de PostNL's en DHL's van deze wereld en daarmee wordt de stap gemakkelijker om ook dat depotwerk te doen. Nu de E-commerce afgelopen jaar met zo'n 30 procent zou zakken (ik weet niet hoeveel het gezakt is uiteindelijk) komt er wel wat capaciteit vrij. Op de opleiding voor m'n vergunning zaten meer als de helft van dat soort gasten. De ene ging als vervoersmanager optreden voor z'n halve familie, de ander was planner bij zo'n Schipholexpediteur en ging in de baas haar tijd wat auto's voor d'r eigen plannen etc. Kijk, het kan gewoon hé met een dikke auto rondrijden... je leased zo'n ding voor 2000, 1000 euro verzekering, telefoon, mrb en vignet. Onderhoudscontract erop. Draai 14000 omzet, 5000 diesel eraf. Zit je op 6000 bruto. Ja, ik weet het. Het is net niks maar het kan. Je moet het alleen heel erg graag willen denk. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid HendrikJansen Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari 1 uur geleden zei shompie: Ik heb mijn lesje wel geleerd. Ben zoals men zegd door schade en schande wijzer geworden. En toch denk ik et nog wel eens over na. Gewoon weer een eigen auto. Als ik sommige zie gaan denk ik, en toch moet je wat kunnen verdienen. Dikke auto's mooi werk.... Maar als ik dan ga rekenen kom ik nooit uit. Zekwr met de huidige prijzen van de aanschaf van een auto, diesel o derhoud verzekeringen noem maar op. Je bent voor iedereen aan het werk behalve voor jezelf. Op facebook zie je de laatste tijd de meest exotische namen voorbij komen van bedrijven die werk zoeken. Hebben per direct een euro 6 beschikbaar. Ik vraag me dan af waar die vandaan komen. Veel uit de pakketdienst denk ik. Allemaal overgestapt naar het transport omdat de zzp ers er daar veelal uit gegooid worden al dan niet op last van de rechter/vakbonden. Die mensen zijn het gewend om voor niets te werken. Ach kijk, vandaar dat je nu gekozen hebt voor een baan in loondienst met af en toe een beetje vakantiewerk ernaast. goede keus overigens. Zelfs je dagelijkse stappers worden dan nog vergoed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid shompie Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari 21 minuten geleden zei HendrikJansen: Ach kijk, vandaar dat je nu gekozen hebt voor een baan in loondienst met af en toe een beetje vakantiewerk ernaast. goede keus overigens. Zelfs je dagelijkse stappers worden dan nog vergoed. Ach Hendrik, je denkt zo slim te zijn maar je weet echt helemaal niets. Proost! 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid EJD Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari 1 uur geleden zei the duke: Op de opleiding voor m'n vergunning Opleiding? Je hebt (bijna) alleen maar examenvragen zitten stampen 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid zoetwatermatroos Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari Andre, hoe werkt dat nu bij zo een cobelfret? Gaat dat ook met de cargocard of op een andere manier aangemeld zijn? Ik ga er niet vanuit dat je er zo op komt te rijden, ook niet als je er elke dag komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid andremast Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari 24 minuten geleden zei zoetwatermatroos: Andre, hoe werkt dat nu bij zo een cobelfret? Gaat dat ook met de cargocard of op een andere manier aangemeld zijn? Ik ga er niet vanuit dat je er zo op komt te rijden, ook niet als je er elke dag komt. Sebastiaan, Bij cobelfret werkt men nog met briefje en pincode,anders kom je niet binnen. En evt document voor GB moet vantevoren online te staan anders kom je ook niet binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
0 Forumlid the duke Geplaatst 13 januari Forumlid Share Geplaatst 13 januari 4 uur geleden zei EJD: Opleiding? Je hebt (bijna) alleen maar examenvragen zitten stampen Ja klopt. Werkelijk waar 1 grote zwendelpraktijk. Er waren examens bij die ik in 6 minuten afrondde 😂 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vraag
RollaRappa
Beste collega's
Welke bedrijven rijden vanuit haven die weleens op zoek zijn charters. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat zijn 'normale' tarieven hiervoor.
Link naar opmerking
Deel via andere websites
13 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts