[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wetten niet voor politie?


steenhaas1

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik werd gisteren ingehaald door een busje van een bekend(berucht) type,

antracietkleurig hoog dak die vlak voor me naar de rechter rijstrook ging.Als een andere weggebruiker dat doet krijgt ie een bekeuring voor afsnijden.

Dit busje reed bovendien dicht achter een ander busje (eenvoudige witte uitvoering van hetzelfde merk) wat een "gewone" automobilist een bekeuring wegens kleven oplevert.

Ze namen beide de afslag Driebergen en gingen linksaf richting KLPD

waarbij zeker de antracietkleurige door rood reed.

Zie

het filmpje. Ik ging pas na het snijden filmen eigenlijk heel wazig.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Filmpje is inderdaad weinig op te zien. Maar ik begrijp helemaal wat je bedoeld maak het bijna dagelijks mee dat politie zonder zwaailicht door rood rijdt over de busbaan zomaar inhaald of iets dergelijks. Heb het van de zomer nog meegemaakt dat ik bijna van mijn scooter afgereden werd door een smeris. Ik reed op een brom/fietspad langs een politiebureau. Daar kwamen 2 auto's en een motor uit vandaan. De 1e auto en motor had ik geen last van, de 2e auto had toen moeten stoppen maar dat stomme wijf reed zo door achter haar collega's aan en reed mij bijna omver. Ik toeteren en schreeuwen, geen reactie natuurlijk. Politiemensen vinden zichzelf vaak erg interessant ze denken dat ze met dat pistool op zak, met die interessante pas in hun kontzak en die strepen op hun bovenarm alles mogen en kunnen maken. Het mag niet maar het kán wel helaas. Heb er eentje een keer erop aangesproken, die wilde meteen mijn papieren zien enzo zwaar op z'n p*k getrapt natuurlijk. (kon niks vinden uiteindelijk :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even duidelijk, dit was een FLITSERSbusje je weet wel waar Peter R de Vries ook een paar leuke filmpjes van heeft.En ik zou niet weten wat er zo "belangrijk" is om op dit tijdstip (15:28) naar het KLPD te racen, maar misschien hadden ze dienst tot 15:30 en wilden ze niet te laat eindigen.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo'n gast rijdt er ook in groningen rond. Heeft zijn voruw ook al eens bekeurd voor foutparkeren en bekeurde zelfs zijn collega's :D.

Maar is al diverse keren over geplaatst van wege zijn reputatie en gedrag. Zit nu ergens in het buiten gebied, vooral vrachtverkeer te pesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n gast rijdt er ook in groningen rond. Heeft zijn voruw ook al eens bekeurd voor foutparkeren en bekeurde zelfs zijn collega's :D.

Maar is al diverse keren over geplaatst van wege zijn reputatie en gedrag. Zit nu ergens in het buiten gebied, vooral vrachtverkeer te pesten.

Is het de bekende / beruchte motoragent van Groningen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Philippe Martin ken ik niet, maar ik heb wel eens een staaltje misbruik van macht en staatsgoederen gezien...

Toen ik nog in Antwerpen woonde moest ik eens iets regelen bij het politiebureau aldaar. Nog maar net stond ik aan de balie mijn verhaal te doen of met loeiende sirenes en blauw zwaailicht kwam er een politiebusje hun terrein opgereden welke met grote haast voor de deur geparkeerd werd.

Let op dacht ik, die komen minstens een moordzuchtige crimineel daar afleveren....

Euhm nee...mijn ogen vielen zowat uit mijn hoofd toen ik zag wat de agenten kwamen afleveren op het bureau...

..geen crimineel....ze hadden gewoon friet gehaald!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In diverse berichten proef je de afgunst van hunnie wel en wij niet:p.

We kunnen natuurlijk wel het hele politie apparaat hier gaan generaliseren , maar misbruikers en profiteurs heb je in elke bedrijfstak.

Bij de overheids diensten, de woning cooperaties (onlangs nog in het nieuws), en tal van andere takken, komt corruptie en misbruik voor.

Het overgrote deel van de politie maakt zich hier niet schuldig aan en politie of niet, we blijven allemaal mensen:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een mobieltje in je hand kan €150,= kosten, het was gewoon m'n kodak camera.

Henk

Dat kan wel zijn maar eigenlijk doe je precies hetzelfde als degene die je filmt. Je bent iets strafbaars aan het doen. Dus als je een ander op zijn fouten wijst doe je er goed aan om zelf geen fout te maken :D

Bij de politie zitten rotte appels maar in onze wereld ook. Ik noem bijvoorbeeld de 'collega's' die inhalen tijdens een inhaalverbod. Door hun krijgen wij allemaal een slechte naam. Bij de politie zijn het ook de happy few die het verzieken.

Enne over de "beruchte motoragent": als jij niets doet doet hij ook niets. Die man doet zijn werk en maakt geen uitzonderingen. Maar ja, soms lijkt het wel stoer om de politie af te zeiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb wel eens bij het stoplicht gestaan. En de baan links van mij was voor linksaf. Daar kwam een leswagen van de politie staan. Toen ik groen kreeg trok hij op en dook als het ware voor mij, omdat ik langzamer optrek ging dat wel makkelijk maar ik snapte totaal het nut niet. Waarom gaat ie niet gewoon op de juiste baan staan?

En in de file... regelmatig gaan ze over de vluchtstrook met zwaailampen, maar GEEN sirenes. En dan vraag ik me wel af of ze gewoon geen zin in file hebben of dat ze echt serieus haast hebben...

Ze doen een hoop goed hoor, maar bij sommige acties heb ik mijn vraagtekens van het nut....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb wel eens bij het stoplicht gestaan. En de baan links van mij was voor linksaf. Daar kwam een leswagen van de politie staan. Toen ik groen kreeg trok hij op en dook als het ware voor mij, omdat ik langzamer optrek ging dat wel makkelijk maar ik snapte totaal het nut niet. Waarom gaat ie niet gewoon op de juiste baan staan?

Dart zal ik je vertellen Domino. De politie krijgt een bijzondere rijopleiding. En vooral de speciale eenheden. En ja, ook zij moeten het leren. Dit houdt dus in: achtervolgingen, achtervolgers afschudden, speciale technieken om onopvallend te achtervolgen en diverse beveiligingstechnieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden