Gast tramdsm Geplaatst 2 november 2014 Share Geplaatst 2 november 2014 (bewerkt) ...t begint bijna op n vakbond te lijken en je weet hoe populair en effectief die in t transport zijn... 2 november 2014 bewerkt door tramdsm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Beetje Geplaatst 2 november 2014 Auteur Forumlid Share Geplaatst 2 november 2014 ] Hallo Tramdsm, Ik ben inderdaad sociaal ingesteld, dat heb je goed gezien. Als 1 idee een verschil maakt is dat niet erg toch? Als er maar verschil gemaakt wordt! Groet, Beetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast henk driehoek Geplaatst 2 november 2014 Share Geplaatst 2 november 2014 Hallo, Ik merk dat mijn opening het idee niet goed verwoord, misschien dat het hieronder wat duidelijker is. A en B hebben een vervoersovereenkomst. Omdat A zijn geld echt wil krijgen en ook nog zo snel mogelijk, vraagt hij hulp van C. A vraagt na het laden van de vracht aan B om de vergoeding alvast aan C over te maken. C bewaart het geld voor A. Hierdoor is C geen incassobureau of kredietverstrekker maar alleen bewaarder van het geld voor A. Als A geleverd heeft wordt hij door C direkt uitbetaald. Iedereen blij Groet, Beetje Beste Beetje, Als de opdrachtgever gelijk na laden (of lossen) het geld overmaakt naar de vervoerder (een utopie, maar vooruit, laat ik eens positief zijn), dan bent u toch overbodig. Scheelt de vervoerder ook weer commissie geld aan u. Sorry, ik wil uw plan niet afbranden hoor, maar reageer alleen maar eerlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Beetje Geplaatst 2 november 2014 Auteur Forumlid Share Geplaatst 2 november 2014 Hallo Henk, Ik waardeer je reactie en ik vind er geen kwaad woord in! Je vraag vind ik alleen maar heel logisch en oprecht! Als de opdrachtgever het geld direkt naar de tranporteur overmaakt nadat deze geladen heeft, dan kost het hen niets en zit de stichting er niet tussen, wat ik helemaal met je eens ben. Welke garantie heeft de opdrachtgever dat de overeenkomst ook uitgevoerd wordt? Dat de transporteur er niet met het geld èn de goederen vandoor gaat? Als de opdrachtgever het geld tegelijk na het lossen aan de vervoerder overmaakt is er ook niets aan de hand. Helaas is daar nog wel eens wat over te doen. Dan denk ik aan niet betalen (stiekem failliet gegaan) of laat betalen (90 dagen of zo). Omdat een vervoerder niet op dit soort problemen zit te wachten en het voor zijn bedrijf alleen maar gunstig is om het onbruikbare geld (daarmee bedoel ik het kapitaal dat hij zelf nodig heeft totdat hij betaald krijgt) wèl te kunnen gebruiken (voor investering, aflossen van lening, eten en zo) kan een dienst als van de stichting, "de bedrijfsvoering ondersteunen". Dit geschuif met geld is bedoeld om de vervoerder zekerheid van inkomen te geven. Boter bij de vis en wel direkt! Groet, Beetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast henk driehoek Geplaatst 2 november 2014 Share Geplaatst 2 november 2014 (bewerkt) Dat klopt ook, maar dan is het toch logischer dat de expediteur dat geld NA aflevering direct stort op de rekening van de vervoerder. Dan is uw stichting (in mijn ogen) overbodig. Het zou wel een ander verhaal worden als u zou optreden bij te laat betalen of helemaal niet betalen. Maar dat was uw opzet niet, gaf u zelf al aan..... Maar zoals al geschreven heeft de expediteur er baat bij dat hij die absurde betaal termijnen hanteert, zodat hij er zelf niets bij inschiet 2 november 2014 bewerkt door henk driehoek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid marcel69 Geplaatst 2 november 2014 Forumlid Share Geplaatst 2 november 2014 Zoiets bestaat al lang en heet factoring. Je bank kan je daar meer over vertellen. kost volgens mij tot 5 procent maar dan checken wel een en ander voor je voordat je überhaupt de transportopdracht aanneemt of mag annnemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid volvofh12 Geplaatst 2 november 2014 Forumlid Share Geplaatst 2 november 2014 Beetje, heb jij ook met opdrachtgevers over dit plan gesproken? Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Administrators Murphy Geplaatst 3 november 2014 Administrators Share Geplaatst 3 november 2014 Het idee achter deze stichting is nobel te noemen. Maar, als IEDEREEN zich aan de ALV houdt en ook actief deze regeling naleeft. Ook naar de opdrachtgever toe een vuist maken, is deze stichting niet eens nodig... Maar ja....."Pietje zit deze week wat moeilijk met het geld, de transporteur moet maar wachten" en de " pietje betaald vast wel volgende week" mentaliteit viert nog hoog tij in de transportwereld. Zolang dit heerst, zal de betalingsmoraal gewoon slecht blijven, welke dienst je er ook achter aan stuurt! Helaas.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid jemason Geplaatst 3 november 2014 Forumlid Share Geplaatst 3 november 2014 Het idee achter deze stichting is nobel te noemen. Maar, als IEDEREEN zich aan de ALV houdt en ook actief deze regeling naleeft. Ook naar de opdrachtgever toe een vuist maken, is deze stichting niet eens nodig... Maar ja....."Pietje zit deze week wat moeilijk met het geld, de transporteur moet maar wachten" en de " pietje betaald vast wel volgende week" mentaliteit viert nog hoog tij in de transportwereld. Zolang dit heerst, zal de betalingsmoraal gewoon slecht blijven, welke dienst je er ook achter aan stuurt! Helaas.... krijg jij nog geld van mij of zo gr piet 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Star Driver Geplaatst 4 november 2014 Forumlid Share Geplaatst 4 november 2014 Heb je ook een goed idee om de markt om te draaien in een markt waarin de vervoerder bepaalt wat de verlader betaalt? 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 5 november 2014 Forumlid Share Geplaatst 5 november 2014 . when nothing goes right..........go left Three times right is left too. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Beetje Geplaatst 5 november 2014 Auteur Forumlid Share Geplaatst 5 november 2014 (bewerkt) Beetje, heb jij ook met opdrachtgevers over dit plan gesproken? Hallo volvofh12, Ik wilde eerst bekijken of mijn idee een praktisch haalbaar idee zou kunnen zijn. Uit de reactie van erik begreep ik al dat de huidige mores een standaard is en is de conclusie geworden dat het idee aardig maar niet levensvatbaar is. Daarbij is het een dienst die door de transporteur ingeschakeld moet worden; de tussenkomst van de stichting is in zijn belang immers... Of de huidige manier van betalen nu een goede of slechte grond heeft, de opdrachtgever heeft, zoals ik het nu zie, geen profijt van de stichting. Vandaar dat ik nog geen opdrachtgever benaderd heb. Zijn reactie op het idee lijkt mij ook redelijk voorspelbaar; een grijns en misschien een vriendelijke maar toch stellige afkeuring. Zie jij in het idee voordelen voor een opdrachtgever? Ik denk zo dat hij alleen maar meer eisen aan de transporteur zou kunnen stellen als tegenprestatie en dat die voor de transporteur ongunstig zouden kunnen zijn... Groet, Beetje 6 november 2014 bewerkt door Marotrans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid volvofh12 Geplaatst 6 november 2014 Forumlid Share Geplaatst 6 november 2014 Ik, als eigenrijder, zou wel voor zo'n systeem zijn. Denk dat heel wat opdrachtgevers failliet gaan, als het systeem op korte termijn wordt ingevoerd. Er moet dan in één keer een betalingstermijn van 4 tot 9 weken worden ingelopen. Of worden gefinancierd. Daar staan ze zeker niet op te wachten. Het probleem zit niet alleen bij opdrachtgevers, maar ook de fabrieken, multinationals. Kijk wel eens op de pakbonnen/documenten van de lading. Dan schrik je helemaal van de betalingstermijn. Dan kan ik je wel melden dat ik dan blij ben met mijn termijn van 6 weken. 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Beetje Geplaatst 6 november 2014 Auteur Forumlid Share Geplaatst 6 november 2014 Aan allen mijn dank voor de reacties! Missie vervuld en het topic kan wat mij betreft gesloten worden. Groet, Beetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Administrators Marotrans Geplaatst 6 november 2014 Administrators Share Geplaatst 6 november 2014 Bij deze geregeld dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts