Spring naar bijdragen

Zeker inkomen?


Beetje

Recommended Posts

...t begint bijna op n vakbond te lijken en je weet hoe populair en effectief die in t transport zijn...

bewerkt door tramdsm
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Hallo,

 

Ik merk dat mijn opening het idee niet goed verwoord, misschien dat het hieronder wat duidelijker is.

 

A en B hebben een vervoersovereenkomst.

Omdat A zijn geld echt wil krijgen en ook nog zo snel mogelijk, vraagt hij hulp van C.

 

A vraagt na het laden van de vracht aan B om de vergoeding alvast aan C over te maken.

 

C bewaart het geld voor A. Hierdoor is C geen incassobureau of kredietverstrekker maar alleen bewaarder van het geld voor A.

 

Als A geleverd heeft wordt hij door C direkt uitbetaald.

 

Iedereen blij :wijn:

 

Groet,

Beetje

Beste Beetje,

Als de opdrachtgever gelijk na laden (of lossen) het geld overmaakt naar de vervoerder (een utopie, maar vooruit, laat ik eens positief zijn), dan bent u toch overbodig. Scheelt de vervoerder ook weer commissie geld aan u. Sorry, ik wil uw plan niet afbranden hoor, maar reageer alleen maar eerlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Henk,

 

Ik waardeer je reactie en ik vind er geen kwaad woord in!

Je vraag vind ik alleen maar heel logisch en oprecht!

 

Als de opdrachtgever het geld direkt naar de tranporteur overmaakt nadat deze geladen heeft, dan kost het hen niets en zit de stichting er niet tussen, wat ik helemaal met je eens ben.

Welke garantie heeft de opdrachtgever dat de overeenkomst ook uitgevoerd wordt? Dat de transporteur er niet met het geld èn de goederen vandoor gaat?

 

Als de opdrachtgever het geld tegelijk na het lossen aan de vervoerder overmaakt is er ook niets aan de hand. Helaas is daar nog wel eens wat over te doen.

Dan denk ik aan niet betalen (stiekem failliet gegaan) of laat betalen (90 dagen of zo).

 

Omdat een vervoerder niet op dit soort problemen zit te wachten en het voor zijn bedrijf alleen maar gunstig is om het onbruikbare geld (daarmee bedoel ik het kapitaal dat hij zelf nodig heeft totdat hij betaald krijgt) wèl te kunnen gebruiken (voor investering, aflossen van lening, eten en zo) kan een dienst als van de stichting, "de bedrijfsvoering ondersteunen".

 

Dit geschuif met geld is bedoeld om de vervoerder zekerheid van inkomen te geven. Boter bij de vis en wel direkt!

 

Groet,

Beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Dat klopt ook, maar dan is het toch logischer dat de expediteur dat geld NA aflevering direct stort op de rekening van de vervoerder. Dan is uw stichting (in mijn ogen) overbodig. Het zou wel een ander verhaal worden als u zou optreden bij te laat betalen of helemaal niet betalen. Maar dat was uw opzet niet, gaf u zelf al aan.....

Maar zoals al geschreven heeft de expediteur er baat bij dat hij die absurde betaal termijnen hanteert, zodat hij er zelf niets bij inschiet

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het idee achter deze stichting is nobel te noemen.

Maar, als IEDEREEN zich aan de ALV houdt en ook actief deze regeling naleeft. Ook naar de opdrachtgever toe een vuist maken, is deze stichting niet eens nodig...

Maar ja....."Pietje zit deze week wat moeilijk met het geld, de transporteur moet maar wachten" en de " pietje betaald vast wel volgende week" mentaliteit viert nog hoog tij in de transportwereld.

Zolang dit heerst, zal de betalingsmoraal gewoon slecht blijven, welke dienst je er ook achter aan stuurt!

Helaas....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het idee achter deze stichting is nobel te noemen.

Maar, als IEDEREEN zich aan de ALV houdt en ook actief deze regeling naleeft. Ook naar de opdrachtgever toe een vuist maken, is deze stichting niet eens nodig...

Maar ja....."Pietje zit deze week wat moeilijk met het geld, de transporteur moet maar wachten" en de " pietje betaald vast wel volgende week" mentaliteit viert nog hoog tij in de transportwereld.

Zolang dit heerst, zal de betalingsmoraal gewoon slecht blijven, welke dienst je er ook achter aan stuurt!

Helaas....

krijg jij nog geld van mij of zo :D  :bey:

gr piet

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beetje, heb jij ook met opdrachtgevers over dit plan gesproken?

Hallo volvofh12,

Ik wilde eerst bekijken of mijn idee een praktisch haalbaar idee zou kunnen zijn. Uit de reactie van erik begreep ik al dat de huidige mores een standaard is en is de conclusie geworden dat het idee aardig maar niet levensvatbaar is. Daarbij is het een dienst die door de transporteur ingeschakeld moet worden; de tussenkomst van de stichting is in zijn belang immers...

Of de huidige manier van betalen nu een goede of slechte grond heeft, de opdrachtgever heeft, zoals ik het nu zie, geen profijt van de stichting. Vandaar dat ik nog geen opdrachtgever benaderd heb. Zijn reactie op het idee lijkt mij ook redelijk voorspelbaar; een grijns en misschien een vriendelijke maar toch stellige afkeuring.

Zie jij in het idee voordelen voor een opdrachtgever?

Ik denk zo dat hij alleen maar meer eisen aan de transporteur zou kunnen stellen als tegenprestatie en dat die voor de transporteur ongunstig zouden kunnen zijn...

Groet,

Beetje

bewerkt door Marotrans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik, als eigenrijder, zou wel voor zo'n systeem zijn.

Denk dat heel wat opdrachtgevers failliet gaan, als het systeem op korte termijn wordt ingevoerd. Er moet dan in één keer een betalingstermijn van 4 tot 9 weken worden ingelopen. Of worden gefinancierd. Daar staan ze zeker niet op te wachten. Het probleem zit niet alleen bij opdrachtgevers, maar ook de fabrieken, multinationals. Kijk wel eens op de pakbonnen/documenten van de lading. Dan schrik je helemaal van de betalingstermijn. Dan kan ik je wel melden dat ik dan blij ben met mijn termijn van 6 weken.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden