[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

belg rijdt boer dood en lift weg


Gast schrootmalloot

Recommended Posts

Gast schrootmalloot

09/04/09 Belg rijdt boer dood en lift weg

NBN_A10_ongeval.MM.jpg De trucker ramde de tractor met hoge snelheid: de boer werd op straat geslingerd.

Trucker (45) in Britse cel na ongeluk in Dorset

MERELBEKE - Een 45-jarige Belgische trucker van een transportfirma uit Merelbeke wordt in Engeland vastgehouden. Hij veroorzaakte dinsdag een dodelijk ongeluk, liet tankwagen en slachtoffer achter en liftte naar het dichtstbijzijnde treinstation.

Een dode boer, urenlange verkeersproblemen en een trucker uit België die meteen na het ongeluk wegvluchtte. In het landelijke Dorset, in het zuidwesten van Engeland, spreken ze over niets anders meer. Terwijl de boer nog vocht voor zijn leven, liet de trucker hem en zijn volgeladen tankwagen gewoon achter op de rampplek.

De ravage op de tweevaksbaan A35, ter hoogte van het knooppunt in Tolpuddle, was enorm. Dinsdag, enkele minuten voor de middag, reed de 45-jarige man uit België met zijn zware tankwagen achteraan in op een tractor met een lege aanhangwagen. De klap was ongemeen hevig: de boer werd uit zijn cabine geslingerd en liep zware hoofdwonden op.

Een student verpleegkunde was als eerste ter plaatse. Hij diende de eerste zorgen toe. De 56-jarige Britse landbouwer werd voor verzorging overgebracht naar het Dorset County Hospital, maar daar overleed hij later op de dag.

Volgens de politie vluchtte de trucker nog voor hun aankomst. Uiteindelijk konden ze de man arresteren aan het treinstation van Dorchester, ongeveer vijftien kilometer van de plek van het ongeluk. Hij werd overgebracht naar het politiecommissariaat van Weymouth. Daar werd hij gisteren nog altijd vastgehouden.

Blijkbaar sloeg de trucker al liftend op de vlucht. 'We zoeken een ouder echtpaar dat hem nietsvermoedend met een grijze wagen naar het station bracht', aldus de politie van Dorchester. De politie onderzoekt ook of de chauffeur eventueel alcohol had gedronken of te snel had gereden.

Pas gisterochtend vernam de werkgever van de trucker iets over het ongeluk. Directeur Pascal Slock van de firma CPS Logistics uit Merelbeke was karig met commentaar. 'Wat we nu weten, vernamen we uit internetberichten. We hebben ook veel vragen, maar willen geen uitspraken doen zolang we onze chauffeur niet hebben gesproken. En dat is momenteel nog altijd niet gebeurd.'

Het bedrijf stelt ongeveer veertig mensen tewerk en beschikt over bijna evenveel trekkers. CPS Logistics realiseert een omzet van 6 miljoen euro.

bron hulpdienstenforum vlaanderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Ik zeg dan heb je toch geen fatsoen in je donder...! Kan een paniek reactie begrijpen...Maar om gelijk naar de trein te liften...:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vooral een domme actie! Het verlaten van de ongelukslocatie met gewonden of doden is een zwaarder vergrijp dan eventueel aantoonbare schuld aan een ongeval.

Als je een fout maakt met zulke gevolgen, werk dan netjes mee aan de afhandeling. Hoe dacht hij hier ooit mee weg te komen? Tegen zn baas zeggen dat de wagen gestolen is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedenk je wel dat de mens rare dingen doet bij grote, ingrijpende gebeurtenissen. Mensen zeggen wel eens dat ze het 1 zouden doen maar als het puntje bij paaltje komt reageer je (meestal) anders.

Er even van uitgaande dat er geen alcohol in het spel was is deze trucker natuurlijk ongeloofelijk geschrokken, dat kan niet anders, en is in de waas na het ongeluk rare dingen gaan doen.

Ikzelf heb ooit eens bij een brandende auto de deuren open getrokken om te kijken of er nog iemand in zat...later dacht ik bij mezelf: wat een domme actie, wat er niet allemaal had kunnen gebeuren. Ik bedoel daarmee dat je niet nadenkt na iets ingrijpends, je leeft een beetje in een droom.

Ik praat het niet goed, als ik het niet had gelezen had ik het niet gelooft maar ik vind het persoonlijk moeilijk te oordelen over deze situatie.

En als deze man dronken was kan je zijn vluchtpoging al helemaal niet serieus nemen aangezien een dronken mens niet rationeel handelt.

En als je de foto's ziet kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij misschien wel zat te slapen..wat een ravage...dar wens je niemand toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ikzelf heb ooit eens bij een brandende auto de deuren open getrokken om te kijken of er nog iemand in zat...later dacht ik bij mezelf: wat een domme actie, wat er niet allemaal had kunnen gebeuren.

om even offtopic op dit bericht te komen, bij het ongeval wat ik laatst meemaakte, bleek (achteraf via de RDW te kennis gesteld) het voertuig op LPG te lopen. Dan begin je je toch ook achter de oren te krabben wanneer je op dat moment naast het voertuig staat die zwaar rookt en waar niks meer van over is :stom:

Maar om eerlijk te zijn, dit is gewoon te ziek voor woorden. Iemand ie JIJ aan hebt gereden volkomen aan zijn lot overlaten, en wie weet wanneer de eerste omstander pas ten plaatse komt, en wie weet wanneer de internationale hulptroepen pas in actie komen. Daarnaast is dit natuurlijk ook een enorm domme actie geweest, want de politie hoeft alleen maar naar het betreffende bedrijf op te bellen, dat één van hun wagens betrokken is geweest bij een ongeval, en ze weten meteen wie er achter het stuur zat, ze hebben er nog net niet de tekening van da chauffeur bij.

Chauffeur tegen baas, "ik zit nu in de trein, ik heb er gewoon geen zin meer in om dat ene vrachtje te lossen" :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Goedenavond,

Uiteraard is het eenvoudig om commentaar te leveren, hij is stom, hij is onbeschoft en noem de rest maar op.

Jullie hebben zondermeer allemaal gelijk, ik vraag jullie alleen om eens te denken aan de familie van deze chauffeur, hij zit in de gevangenis en als het tegenzit blijft hij daar nog 5 jaar.

Er bestaat de mogelijkheid dat zijn vrouw en zijn kinderen jullie commentaar lezen.

Ik weet niet hoe het in Belgie gaat maar ik weet wel dat als je Nederlander bent en in deze situatie geraakt je alles moet verkopen omdat je geen hulp krijgt vanuit de regering of de sociale dienst.

Als jullie denken dat dat terecht is kan ik jullie met plezier vertellen dat ik het hiermee niet eens ben.

Ik ben teveel families tegengekomen in deze situatie, een ongeluk zit in een klein hoekje en een pakje met verdovende middelen kan in iedere lading zitten.

Het kan morgen jou beurt zijn.

Met vriendelijke groeten

dirk

bewerkt door engelandvaarder
format
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel wonderlijk dat in de Zuiderlijke Nederlanden zo'n bedrijf met naam en toenaam in de media komt...

Nederland is zowat het enige land dat privacy van criminelen, moordenaars, verkrachters en ga zo maar door beschermd. In de rest van Europa gebeurd het zoals het hoort. NAME AND SHAME.

Over het gedrag van die chauffeur heb ik verder geen goed woord over, als hij gewoon zijn ding gedaan had en 999 had gebeld had die boer misschien nog wel geleefd. Tel dit bij elkaar op en men komt schat ik tot 20 jaar, minimaal. Helemaal omdat ze het op het moment, totaal begrijpelijk, een beetje gehad hebben met chauffeurs van het continent, ongeacht uit welk land je komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben benieuwd hoeveel chauffeurs er over blijven als in heel Europa dezelfde straffen werden uitgedeeld als in GB.

Kan me slechts aansluiten bij engelandvaarder.

Waarom verdedig jij iemand die willens en wetens iemand dood heeft laten gaan?

Die straffen in GB werken over het algemeen wel. Naar mijn bescheiden mening haalt men daar minder stunts uit dan elders, omdat men weet dat je zo een zooi punten op je rijbewijs hebt en als het fout gaat mag je daar boeten voor je fouten. Beter dan het schouderklopje en "volgende keer beter" wat ze hier geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nederland is zowat het enige land dat privacy van criminelen, moordenaars, verkrachters en ga zo maar door beschermd. In de rest van Europa gebeurd het zoals het hoort. NAME AND SHAME.

en terecht dat dat gebeurd zolang je niet bent veroordeeld maar verdacht. Net als die gast die met naam en foto op site van pedo's stond en onschuldig bleek... die info blijft nog jaren te zien als je zijn naam zoekt!

Maar goed is wel een bizar verhaal zeg iemand die op dooie gemka weglift. Shock of iets anders het is apart.

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom verdedig jij iemand die willens en wetens iemand dood heeft laten gaan?

Die straffen in GB werken over het algemeen wel. Naar mijn bescheiden mening haalt men daar minder stunts uit dan elders, omdat men weet dat je zo een zooi punten op je rijbewijs hebt en als het fout gaat mag je daar boeten voor je fouten. Beter dan het schouderklopje en "volgende keer beter" wat ze hier geven.

Ook ik verdedig hem niet, ik maak bezwaren tegen de uitlatingen hier net zoals engelandvaarder.

En die straffen in Engeland werken ook niet, zolang men daar de Lorrydriver als uitschot blijft zien (altijd al geweest sinds er vrachtwagens in GB rondrijden) en ze dan ook zwaarder straffen dan welke andere weggebruiker zullen dit soort gevallen enkel toenemen.

Dat hij iemand doodrijdt is ernstig, zeer ernstig echter als dit een "gewoon" ongeval is behoort het niet zo te zijn dat zijn heel gezin geruïneerd wordt, een aannemer verdwijnt ook niet voor jaren achter de tralie's als een bouwvakker van een steiger afdondert.

En wat verkeersstunts betreft;

BBC heeft ook zo iets als blik op de weg, als je dat bekijkt zijn we hier in Nederland nog heilig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En die straffen in Engeland werken ook niet, zolang men daar de Lorrydriver als uitschot blijft zien (altijd al geweest sinds er vrachtwagens in GB rondrijden) en ze dan ook zwaarder straffen dan welke andere weggebruiker zullen dit soort gevallen enkel toenemen.

Toch heb ik altijd het idee dat je in GB nog gerespecteerd wordt als lorrydriver. Maak tenminste nooit iets lulligs mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch heb ik altijd het idee dat je in GB nog gerespecteerd wordt als lorrydriver. Maak tenminste nooit iets lulligs mee.

Geef mij dan Duitsland maar, altijd vriendelijk in het verkeer, nooit wordt er naar je getoeterd of naar het voorhoofd gewezen als je langs de weg staat met zwaailampen en alarmlichten aan omdat je even staat te kijken waar je precies moet zijn! Ook als je staat te laden of te lossen op een industrieterrein langs de weg rijden ze je vouwen niet uit de broek en een vriendelijk woord kan er altijd af! Helemaal top daar :nee:

Dit is ook cynisch bedoeld!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gedrag van de chauffeur is natuurlijk niet te verdedigen op dit moment. Echter we zullen de uitkomst van het onderzoek moeten afwachten, misschien zijn er nog wel andere redenen voor zijn gedrag. (terwijl ik dat betwijfel)

Wat betreft rijgedrag zijn ze wat vriendelijker in de UK. Echter je haalt hier wel je rijbewijs bij een pakje boter en dat is te merken op de weg. En ik woon er. Maar ja, in Nederland zijn we ook niet heilig en ook daar gebeuren de meest vreemde dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Geef mij dan Duitsland maar, altijd vriendelijk in het verkeer, nooit wordt er naar je getoeterd of naar het voorhoofd gewezen als je langs de weg staat met zwaailampen en alarmlichten aan omdat je even staat te kijken waar je precies moet zijn! Ook als je staat te laden of te lossen op een industrieterrein langs de weg rijden ze je vouwen niet uit de broek en een vriendelijk woord kan er altijd af! Helemaal top daar :nee:

Dit is ook cynisch bedoeld!!

Heerlijk hé Herman............daarom kom ik daar ook zo graag!!!:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jullie hebben zondermeer allemaal gelijk, ik vraag jullie alleen om eens te denken aan de familie van deze chauffeur, hij zit in de gevangenis en als het tegenzit blijft hij daar nog 5 jaar.

En hoe lang denk je aan de familie van de boer........?????

Die het misschien had kunnen overleven?????? als.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En hoe lang denk je aan de familie van de boer........?????

Die het misschien had kunnen overleven?????? als.............

Als ik dit lees;

Een student verpleegkunde was als eerste ter plaatse. Hij diende de eerste zorgen toe. De 56-jarige Britse landbouwer werd voor verzorging overgebracht naar het Dorset County Hospital, maar daar overleed hij later op de dag.

Waag ik de overlevingskans, als de Belg ter plaatsen was gebleven, te betwijfelen.

Maar dat doet niets af aan het verdriet van de familie van de boer maar moet door een dergelijk ongeval de familie van de chauffeur dan ook zwaar gestraft worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goedenavond,

Uiteraard is het eenvoudig om commentaar te leveren, hij is stom, hij is onbeschoft en noem de rest maar op.

Jullie hebben zondermeer allemaal gelijk, ik vraag jullie alleen om eens te denken aan de familie van deze chauffeur, hij zit in de gevangenis en als het tegenzit blijft hij daar nog 5 jaar.

Er bestaat de mogelijkheid dat zijn vrouw en zijn kinderen jullie commentaar lezen.

Ik weet niet hoe het in Belgie gaat maar ik weet wel dat als je Nederlander bent en in deze situatie geraakt je alles moet verkopen omdat je geen hulp krijgt vanuit de regering of de sociale dienst.

Als jullie denken dat dat terecht is kan ik jullie met plezier vertellen dat ik het hiermee niet eens ben.

Ik ben teveel families tegengekomen in deze situatie, een ongeluk zit in een klein hoekje en een pakje met verdovende middelen kan in iedere lading zitten.

Het kan morgen jou beurt zijn.

Met vriendelijke groeten

dirk

Heel juist! Mijn motto is ook: oordeel nooit te hard. En zolang ik niet ALLE kanten van het verhaal ken oordeel ik helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar dat doet niets af aan het verdriet van de familie van de boer maar moet door een dergelijk ongeval de familie van de chauffeur dan ook zwaar gestraft worden?

De chauffeur heeft de boer zijn laatste kans om te overleven ontnomen, immers iedere seconde telt........ hoeveel eerder hadden (wellicht) de hulpdiensten er bij kunnen zijn als de chauffeur onmiddelijk hulp had ingeroepen???

De familie van de chauffeur. tsja die zijn ook een soort slachtoffer.........

Door ''op de vlucht te gaan'' heeft de chauffeur veel krediet verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@dirk

@walter

en

Heel juist! Mijn motto is ook: oordeel nooit te hard. En zolang ik niet ALLE kanten van het verhaal ken oordeel ik helemaal niet.

Het moment dat hij besloot te vluchten is het moment dat hij elk krediet verloor.

En zijn familie heeft daar helemaal niets mee te maken.

Die zullen zich ook diep schamen. Dat zou ik wel doen als iemand in mijn familie iets dergelijks deed.

Die boer en zijn familie zijn de echte slachtoffers.

Niet de familie van de chauffeur en zeker niet de chauffeur zelf. Hij leeft nog en zijn familie krijgt gewoon de kans om deze chauffeur nog op te zoeken. De familie van die boer heeft die mogelijkheid niet meer.

Nogmaals, was hij niet weggelopen voor zijn fout dan waren de meningen heel anders geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geachte collega’s

Dit is mijn laatste bericht aangaande dit onderwerp iedereen die zijn opinie geuit heeft doet dit op de basis van zijn eigen geweten. Zet alles echter op een rijtje en we weten niets van de situatie dat ons het recht geeft om deze uitspraken te doen.

Was hij dronken, ik weet het niet, wanneer is hij wegelopen, gelijk na het ongeval, of heeft hij zelf de politie gebeld, is hij dom, allee onze zuiderboeren staan niet bekend als de slimste. Werkte de remmen van zijn trailer naar behoren.

Uiteraard heb ik sympathie voor de familie van de boer, maar had de boer zijn gordel om.

Ik zou jullie willen verzoeken om van verder commentaar af te zien en te kijken naar het grotere beeld van de situatie.

Als je in Engeland een ongeluk veroorzaakt loop je een grote kans om in de gevangenis te geraken, er is niets of niemand die je hulp verleend, de advocaten die je toegewezen krijgt hebben voor het merendeel geen ervaring met dit soort zaken.

Je vrouw en je familie raken alles kwijt en zijn deze niet net zo onschuldig en net zo zwaar gedupeerd als de voornoemde boer.

Ja ze kunnen op bezoek, klein probleempje waar komen de reiskosten vandaan.

Ik heb een collega gehad in een zelfde situatie en ik weet uit deze ervaring dat je leven geruïneerd word door een situatie die wij allemaal dagelijks kunnen tegenkomen.

Mvg dirk

bewerkt door engelandvaarder
format
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@engelandvaarder

ik voel mij hier wel zwaar op mijn tenen getrapt door u , wil je daarmee zeggen dat een Belg dommer is dan een Nederlander , is het dan daardoor dat wij de Nederlanders beter verstaan dan jullie ons, een dom vb, ik werk nu bij een varkensboer en de eerste dag vroeg ik mij botten , wist die boer natuurlijk niet wat botten zijn, moest het dan maar herhalen met het woord laarzen, ook vind ik dat de Nederlanders veel meer fouten schrijven dan de Belgen, dus dat wij dommer zijn zou ik niet durven beweren, het enige waar een Nederlander beter in is dan een Belg , en dat is dus mijn opinie, is dat ze het beter kunnen uitleggen dan een Belg en dat je zekers geen Nederlander mag vertrouwen van als het met geld te maken heeft, zo heb ik ook een slechte ervaring meegemaakt met een Nederlander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden