[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Motoragent zwaargewond na aanrijding


Etim

Recommended Posts

Als jij achter een vrachtwagen rijd die naar links gaat hoe wil jij dan op dat moment zien dat hij het "zomaar" doet?Misschien wil hij wel een iets langzamere collega inhalen.

Het feit is wel dat A de motoragent iets deed wat niet slim was.

B de seat bestuurder niet op zat te letten.

Dus allebei fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als jij achter een vrachtwagen rijd die naar links gaat hoe wil jij dan op dat moment zien dat hij het "zomaar" doet?Misschien wil hij wel een iets langzamere collega inhalen.

je weet toch een beetje wat er voor je zit?

dus als hij dan opzij gaat is het niet "zomaar" dat verwacht je dan wel, maar als er verder niets voor zit bv;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als jij achter een vrachtwagen rijd die naar links gaat hoe wil jij dan op dat moment zien dat hij het "zomaar" doet?Misschien wil hij wel een iets langzamere collega inhalen.

Dus moeten er alarmbellen gaan rinkelen, misschien rijdt er wel een voertuig met een snelheid van veertig km/h, was onzichtbaar voor de de bestuurder van de seat en wij weten als geen ander dat tegenwoordig alles mogelijk is op de snelweg (en ook daar buiten).

Autorijden is meer dan op automatische piloot op- en terugschakelen en stoppen bij een rood verkeerslicht, autorijden betekent ook dat je in een duizendste van een seconde een beslissing moet nemen.

De instructeur die getracht heeft om mij op een verantwoorde manier met een motorvoertuig van de openbare weg gebruik te laten nemen had als motto;

De mooiste meid aan de andere zijde van de weg is niet belangrijk, die komt toch niet naar jou toe.

Maar de vlieg die honderd meter voor je auto op de rijbaan gaat zitten kan dat wel zijn.

bewerkt door Freddy
Stukje verwijderd, omdat het bericht waarop is gereageerd ook is verwijderd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had meer het idee dat gezien de zeer korte tijd tussen de botsing en het langskomen van de ambulance met 2 motoren dat de bestuurder van de seat de sirenes hoorde en ze op de oprit aanzag komen. En toen ging ie bedenken wat te doen (waar kan ik heen zodat ze zo snel mogelijk in kunnen voegen) en zag toen ineens een stilstaande motor voor zich.

Vind de agent niet bepaald slim dat ie niet op het vlak is blijven staan, zowieso totdat de vrachtwagen voorbij was, en beter nog er na ook maar dan is meer overzicht voor iedereen. De Seat zit natuurlijk te dicht op zijn voorganger, en die erna nog dichter dat klopt, maar de agent had daar niet mogen staan naar mijn idee. hij moet er als ervaren agent ook rekening mee houden dat mensen naar ongelukken kijken en in paniek reageren op sirenes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die motorrijder maakt de 1e baan vrij :

Omdat bijna iedereen naar dat ongeluk gaat zitten staren krijg je een schrik reactie op het moment dat die ambulance in wilt voegen. Veel mensen weten niet hoe ze hierop moeten reageren en gaan plotseling remmen, uitwijken etc

Als nu de agent al waarschuwt voordat de ambulance er aan komt en dus die 1e baan vrijmaakt hoeft er niemand te schrikken (ja van die agent) en kan de ambu zonder remmen en zonder gehinderd te worden de weg op.

Mijn insziens heeft de agent juist gehandeld.

En op de opmerking of er toestemming gegeven was om die baan vrij te maken : ik denk niet dat dat enig invloed had op het ongeval. Die gele seat zat gewoon te slapen, niet die agent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kunt er lang en kort over discussieren, maar gebeurd is gebeurd. En alleen omdat er zulke duidelijke videobeelden zijn, komen er veel discussies los.

Ik had begrepen dat de betreffende motorrijder niet erg ervaren was in dit werk, maargoed komt ook niet altijd voor natuurlijk. Aan de andere kant hebben zij juist een goede rijopleiding en is het daarom ook vreemd.

Hij rijdt langzaam over het witte vlak (wat vaak glad en smerig is) en het heeft geen noodzaak om op de baan te gaan staan lijkt me.

Zoals anderen hier ook al aangaven, als de truck op het moment net werd ingehaald door bijvoorbeeld een andere vrachtwagen of een bus met aanhanger die 100 rijdt, dan kan de vrachtwagen geen kant op. Dus ik vind het zeer ondoordacht, terwijl hun ook moeten weten dat een vrachtwagen langzamer rijdt dan een personenauto (en daarom zeker op de linkerbaan ''sneller'' verkeer verwacht kan worden)

Een invoegstrook is er om snelheid te maken en in te voegen. Daar kan de ambulance toch ook gewoon gebruik van maken ? Bedoel als de motor op de invoegstook was blijven staan had iedereen hem ook opgemerkt en wanneer de ambulance eraan kwam hadden de automobilisten ook voldoende ruimte gemaakt.

Dit had ook rustig een kettingbotsing kunnen veroorzaken. De bestuurder in de passat en de andere auto's gaan ook vol in de remmen en kunnen op een haar na een botsing voorkomen. Dus al met al geen slimme actie, maar wel één die voor een extra lesje in de politie-rijopleiding zal gaan zorgen denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus al met al geen slimme actie, maar wel één die voor een extra lesje in de politie-rijopleiding zal gaan zorgen denk ik...

Lijkt me meer dat dit in iedere rijles als verplicht opgenomen moet gaan worden.

Wat als dit nu een koe of af gevallen lading was geweest?

Dan was het de vraag geweest of de bestuurder van de seat het na had kunnen vertellen.

Tijdens het autorijden kan je maar één ding verwachten en dat is het onverwachte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

spijtig dat het zo gelopen heeft, een stom potje van samenloop van omstandigheden.

Of de diender nu wel of geen toestemming had, maakt hier even niets uit.

Hij deed tenminste iets, kan ik niet zeggen van zijn collega die stond toe te kijken hoe een man lag te verdrinken in zijn auto.

Ik wens die beste man dan ook een spoedig en een goed herstel toe.

We lopen wel eens te kafferen op deze mannen en vrouwen als ze weer eens staan te schrijven, maar je hebt ook wel dienders die wel met het vak begaan zijn.....................( niet veel, maar ze zullen er vast wel ergens zijn..........................).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het nut van het vrijmaken van de rechter rijstrook ontgaat mij een beetje. Het gevolg is een ambulance op de rechterbaan en een volle linkerbaan. De hele groep stuit op langzaam verkeer en dan raakt de ambulance opgesloten.

Als de ambulance op eigen kracht, evt met gebruik van een stukje vluchtstrook, in kan voegen dan kan hij meteen door naar de linker baan. Automobilisten kunnen dan naar rechts om ruimte te maken voor de ambulance.

Blijft wel een feit dat je de aanwijzingen van een motoragent op moet volgen. De bestuurder van de gele auto doet dit niet, en draagt dus wel (een deel) van schuld aan het ongeval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens Toch.......................

Waar hebben we het nu toch over.?????????????????????

Een hele lange invoegstrook waar een politiemotoragent op gaat rijden met toeters en bellen,daarna nog 2 agenten met een ambulance met toeters en bellen.

Dat ontgaat niemand echt niet en dan krijgt ook nog eens ieder de tijd om naar links te gaan want er is dan ruimte genoeg en ieder kan ook nog eens rustig afremmen,als dat nodig mocht blijken.

Er was ruimte genoeg om in te voegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo moeilijk is dat toch niet om te constateren dat dit makkelijk anders had gekund.

Zoals ik al eerder heb aangegeven fout op fout op fout!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mischien had een ieder dit wel kunnen overkomen, in een oogwenk kunnen dit soort dingen gebeuren.

Denk maar eens na, even een peuk uitdrukken in je asbak, even de radio op een andere zender zetten, of even diep in gedachten, simpel weg gesteld even de kop er niet bij.

Toegegeven het hoort niet maar het gebeurt, daarvoor zijn wij mensen.

Die man in die personenwagen heeft er ook niet om gevraagt, als hij allerter was geweest dan had het mischien heel anders uitgepakt.

Mischien had hij het wel zien aankomen maar was verstijft, als als als......

Het is gewoon jammer dat dit zo is gebeurt.

Laat daar maar andere geleerden over buigen en laten we het hier leuk houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jongens Toch.......................

Waar hebben we het nu toch over.?????????????????????

Een hele lange invoegstrook waar een politiemotoragent op gaat rijden met toeters en bellen,daarna nog 2 agenten met een ambulance met toeters en bellen.

Dat ontgaat niemand echt niet en dan krijgt ook nog eens ieder de tijd om naar links te gaan want er is dan ruimte genoeg en ieder kan ook nog eens rustig afremmen,als dat nodig mocht blijken.

Er was ruimte genoeg om in te voegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo moeilijk is dat toch niet om te constateren dat dit makkelijk anders had gekund.

Zoals ik al eerder heb aangegeven fout op fout op fout!!!!!!!!!

Precies, als hij die vrachtwagen even voor had gelaten en dan de baan afsluiten had het verhaal er heel anders uitgezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zodra er op de site van die krant gereageerd wordt door chauffeurs die dagelijks net zoveel kilometers maken per dag als ik of meer wil ik dat wel lezen, nu er een allegaartje reageert die af en toe is gebruik maken van de weg veeg ik er mijn reet mee af.

Feit blijft dat die professionele weggebruiker tijdig op zij ging en dat de bestuurder van de seat dat niet deed wat mij blijk geeft van weinig tot geen verkeersinzicht.

Wat betreft het afsluiten van de rijstrook en commentaar van een oud marechaussee heb ik slechts 1 opmerking;

"de beste stuurlui staan aan wal."

De agent heeft daar en op dat moment een beslissing genomen en als bestuurder heb jij je eigen daar op aan te passen, als een vrachtauto tijdig kan reageren kan het een personenauto het ook.

bewerkt door Freddy
Stukje text verwijderd, omdat het bericht waarop is gereageerd ook is verwijderd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wauw ...

Maar ik ben van mening dat de agent hier zijn eigen leven in gevaar heeft gebracht.

Je ziet die vrachtwagen aankomen en achter die vrachtwagen rijdt ook de gele auto die even later oom agent van zijn motor afrijdt.

Die auto's zaten dus ACHTER die vrachtwagen waardoor ze pas op het allerlaatste moment de motoragent hebben zien staan!!!!

De agent had dus VEEL BETER op de VLUCHTSTROOK zijn aanwijzingen kunnen staan geven en NIET op de RIJBAAN.

Ook hier zie je overigens dat automoblisten ONVOLDOENDE VOLG-AFSTAND tot elkaar in acht nemen!!!

Tuurlijk hoop ook ik dat Oom Agent weer voor de volle 100% zal genezen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind dat de Skoda-rijder (opmerkingen onder het artikel) het goed verwoord heeft :

Helaas een goed voorbeeld waarom de twee-secondenregel onder de aandacht wordt gebracht. Vanaf 17 sec. tot 30 sec. in het filmpje is te zien dat de auto voor de Seat net voldoende afstand tot de vrachtauto heeft en kan uitwijken.

De Seat en de twee volgende auto's hebben te weinig afstand.

Volg de Skoda-rijder en houdt afstand.

Agent: veel sterkte!

Skodarijder, Heerhugowaard | 21:23 | 03.09.09

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met je eens Theod.Behalve het laatste zinnetje.

"De agent heeft daar en op dat moment een beslissing genomen en als bestuurder heb jij je eigen daar op aan te passen, als een vrachtauto tijdig kan reageren kan het een personenauto het ook."

Ik denk dat de agent GELUK heeft gehad dat de vrachtwagen tijdig heeft kunnen reageren.Hij heeft namelijk NOOIT kunnen inschatten of de vrachtwagen wel naar links kon.

De agent heeft een beslissing genomen,helaas een niet zo'n slimme maar het is gebeurt.Dat je daar als bestuurder op moet reageren lijkt me meer dan duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het filmpje meerdere malen bekeken.

En ik ben van mening dat de Agent hier NIET juist heeft gehandeld en zijn eigen leven in gevaar heeft gebracht.

Daarnaast zie je dat automoblisten veel te weinig afstand tot elkaar behouden. Dit zie je dagelijks ... op ieder moment van de dag gebeuren.

2 seconden afstand? Vrijwel niemand houdt zich daar aan OOK als er ruimte zat is op de weg ... velen kijken niet verder dan hun eigen neus lang is. En dat bij hoge snelheden is vragen om ongevallen die er dan ook dagelijks gebeuren.

Deze actie was DOM van de Motormuis ... ondoordacht en AdHoc.

En ja ook de bestuurder van de Gele auto is dik in de fout ... en de auto die vlak daarachter zit ook.

De rechter zal uiteindelijk hierover zijn oordeel vellen ... en ook dat is maar een mens.

Komt het er dus op neer 'shit happens'

bewerkt door Freddy
Stukje text verwijderd, omdat het bericht waarop werd gereageerd ook is verwijderd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daarnaast zie je dat automoblisten veel te weinig afstand tot elkaar behouden. Dit zie je dagelijks ... op ieder moment van de dag gebeuren.

2 seconden afstand? Vrijwel niemand houdt zich daar aan OOK als er ruimte zat is op de weg ...

Weet je wat het gelul is met die 2 seconden afstand? Als jij daadwerkelijk 2 seconden afstand houdt zit er zoveel ruimte tussen dat iemand denkt: Hey! Daar pas ik nog tussen! en voíla je zit te bumperkleven buiten je eigen schuld om.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Simonloos3061

KNIP 2 seconden afstand? Vrijwel niemand houdt zich daar aan OOK als er ruimte zat is op de weg ... velen kijken niet verder dan hun eigen neus lang is.

Komt het er dus op neer 'shit happens'

Zelfs beroepschauffeurs die allemaal beter moeten weten hebben scheit aan deze regel.

En inderdaad lekker je eigen mening blijven geven hoor.Daar is het een forum voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben het helemaal met je eens Theod.Behalve het laatste zinnetje.

"De agent heeft daar en op dat moment een beslissing genomen en als bestuurder heb jij je eigen daar op aan te passen, als een vrachtauto tijdig kan reageren kan het een personenauto het ook."

Ik denk dat de agent GELUK heeft gehad dat de vrachtwagen tijdig heeft kunnen reageren.Hij heeft namelijk NOOIT kunnen inschatten of de vrachtwagen wel naar links kon.

De agent heeft een beslissing genomen,helaas een niet zo'n slimme maar het is gebeurt.Dat je daar als bestuurder op moet reageren lijkt me meer dan duidelijk.

Heb het filmpje nog eens bekeken en vast kunnen stelen dat de agent pas de rijbaan op ging toen de vrachtwagen zijn knipperlicht naar links had aanstaan en naar links aan het gaan was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet je wat het gelul is met die 2 seconden afstand? Als jij daadwerkelijk 2 seconden afstand houdt zit er zoveel ruimte tussen dat iemand denkt: Hey! Daar pas ik nog tussen! en voíla je zit te bumperkleven buiten je eigen schuld om.

DESALNIETTEMIN minimaal 2 seconden afstand houden is van levensbelang. En het is fout om te zeggen van als "zij" het niet doen hoef ik het ook lekker niet te doen!

Die 2 secondenregel zou er MEER moeten worden ingestampt zodat meer mensen zich eraan gaan houden en AFSTAND tot hun voorganger behouden.

Overigens is het ook geen slecht idee een bijscholing voor A en/of B rijbewijs-bezitters te eisen bij verversing van hun rijbewijs om de 10 jaar.

Domweg op zijn minst één dagdeel THEORIE.

Waarin je dit soort zaken kunt aandragen evenals gewijzigde verkeersregels natuurlijk. Niet iedereen zal die tip zoals de 2 secondenregel ten harte nemen ... maar zolang er meer en meer bestuurders zijn die zich eraan gaan houden zo veel veiliger het verkeer zal worden.

'ts zoiets als 'verbeter de wereld begin bij jezelf' principe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
DESALNIETTEMIN minimaal 2 seconden afstand houden is van levensbelang. En het is fout om te zeggen van als "zij" het niet doen hoef ik het ook lekker niet te doen!

Die 2 secondenregel zou er MEER moeten worden ingestampt zodat meer mensen zich eraan gaan houden en AFSTAND tot hun voorganger behouden.

Overigens is het ook geen slecht idee een bijscholing voor A en/of B rijbewijs-bezitters te eisen bij verversing van hun rijbewijs om de 10 jaar.

Domweg op zijn minst één dagdeel THEORIE.

Waarin je dit soort zaken kunt aandragen evenals gewijzigde verkeersregels natuurlijk. Niet iedereen zal die tip zoals de 2 secondenregel ten harte nemen ... maar zolang er meer en meer bestuurders zijn die zich eraan gaan houden zo veel veiliger het verkeer zal worden.

'ts zoiets als 'verbeter de wereld begin bij jezelf' principe.

Ik zeg ook niet dat ik het niet doe. Probeer me er zoveel mogelijk aan te houden maar zoals ik al zei als de rest dat niet doet kán jij een boete of een ongeluk krijgen door dat soort grappenmakers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zeg ook niet dat ik het niet doe. Probeer me er zoveel mogelijk aan te houden maar zoals ik al zei als de rest dat niet doet kán jij een boete of een ongeluk krijgen door dat soort grappenmakers

Maar door juist wel afstand te houden VERKLEIN je de kans op beiden (ongeval/bekeuring) aanzienlijk.

En gedrag van mensen kun je m.i. alleen maar veranderen door ze te laten inzien hoe belangrijk afstand houden voor hun eigen veiligheid is.

Daarnaast zijn er ook tal van mensen die veel te gestressed aan het verkeer deelnemen, die houden vrijwel nergens rekening mee en denken dat de weg alleen van hen is of zo.

Het is een utopia om alle ongevallen te kunnen voorkomen .... maar zelf kun je de kans verkleinen dat jij bij een ongeval betrokken raakt of zelfs veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het filmpje nog eens bekeken en vast kunnen stelen dat de agent pas de rijbaan op ging toen de vrachtwagen zijn knipperlicht naar links had aanstaan en naar links aan het gaan was.

Nee hoor.Hij komt het verdrijvingsvlak oprijden,begint te zwaaien en rijdt in 1 keer door naar de rechter rijstrook.Ruim een seconde later geeft de vrachtwagenchauffeur richting aan naar links.Geeft ook gelijk aan dat de motoragent totaal niet weet of de chauffeur wel naar links kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden