[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

sleutels inleveren bij lossen?


Jeroen162

Recommended Posts

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
hoe dit komt?

simpel er zijn nog steeds chauffeurs die proberen dat ding mee te nemen!

ook werd vaak bewust vergeten de pompwagensleutel in te leveren omdat het vaak een standaardslot is, een sleutel past op meerdere pompwagens, dus ook bij andere klanten.

Dat heb ik ook al eens andersom meegemaakt: klant gebruikt mijn pompwagen om te lossen, maar 'vergeet' hem vervolgens terug in mijn wagen te zetten... :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Meestal heeft dit te maken met de veiligheid van de heftruck-chauffeur die jouw auto gaat lossen. Aangezien jij de sleutels hebt moeten inleveren gaat men er vanuit dat je niet per ongeluk van het doc af kunt rijden en de heftruck ergens tussen de wal en het 'schip' komt in te hangen ;)

Een ding scheelt ze komen niet met een heftruck in mijn auto. Dus mijn sleutels neem lever ik ook niet in. Er staat een elektrische pompwagen in mijn auto en daar kunnen ze mee lossen.

Bij vliegbasis Leeuwarden moet je ook je paspoort inleveren. Echt niet, na een week volgehouden te hebben kwamen ze het spul ophalen aan de poortLOL. Ze waren het nodig bij de bouw.

Bij een van mijn vorige werkgever heeft ook al eens 2 weken een trailer op het plein gestaan vol met goederen, Chauffeur moest sleutel en paspoort inleveren. Vertikte die, volgende dag en andere chauffeur heensturen, maar die kende het verhaal, dus die wou het ook niet afgeven. Duurde 2 weken toen mochten we zo lossen. Reclame artikelen voor de week erop waren ze toch wel nodig LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een ding scheelt ze komen niet met een heftruck in mijn auto. Dus mijn sleutels neem lever ik ook niet in. Er staat een elektrische pompwagen in mijn auto en daar kunnen ze mee lossen.

Bij vliegbasis Leeuwarden moet je ook je paspoort inleveren. Echt niet, na een week volgehouden te hebben kwamen ze het spul ophalen aan de poortLOL. Ze waren het nodig bij de bouw.

Bij een van mijn vorige werkgever heeft ook al eens 2 weken een trailer op het plein gestaan vol met goederen, Chauffeur moest sleutel en paspoort inleveren. Vertikte die, volgende dag en andere chauffeur heensturen, maar die kende het verhaal, dus die wou het ook niet afgeven. Duurde 2 weken toen mochten we zo lossen. Reclame artikelen voor de week erop waren ze toch wel nodig LOL

Nou ik weet niet, maar als ik al die dingen had gedaan, dan had ik ergens anders mn papieren kunnen ophalen, ontslag papieren wel te verstaan:o.

Geregeld gelost in veendam (opslag munitie), maar geen paspoort of id-kaart dan kun je gewoon weer oprotten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je wat het probleem is : er zijn gewoon teveel chauffeurs en vrachtwagens. Daardoor zijn de tarieven te laag en kunnen de lonen ook niet omhoog.

Als je niet meewerkt : na jou 10 anderen.

Hetzelfde geldt voor wachturen : ze kunnen je gerust uren laten staan wachten, zonder dat de baas daar ook maar een cent voor krijgt.

Dan kun je beter advocaat of ict consultant zijn, die schrijven gewoon € 150,- of meer per uur, ook al laat je ze wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op 16hoven airside kun je kiezen, paspoort of € 10,= borg voor bezoekerspas die je weer terugkrijgt bij vertrek.

En op (toenmalig) vliegkamp Valkenburg is een chauffeur van ons die daar shovelwerk zou doen en dacht "geen auto geen rijbewijs(ID)" er zonder ID te laten zien erop gekomen. Niet door de wachtcommandant die wilde dat niet, maar door zijn chef(OKP) waar we zeiden dat we zonder de shovelmachinist niet konden beginnen.(Bij ons kan iedereen shovelen) Er was een strakke planning, stenen eruit shovelen en gelijk weer asfalteren, dus m'n collega kwam er met een dagpas op.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik begrijp dat een hoop collega's dus ook niet de camera en cameratelefoon inleveren als daarom gevraagd word?? en ook een visitatie van de auto word door deze collega's niet toegestaan??

Ik lever normaal mijn spulletjes in, en krijg altijd alles bij vertrek weer terug! Nooit geen problemen mee.... Je sleutels lever je tenslotte ook in als je naar de douche gaat.... ik denk dat de mensen waar je deze zaken inlevert wel meer te doen hebben dan jou auto doorzoeken op LVT's.... of ben ik nou zo simpel........:eek:

bewerkt door baas
taalfout...... oeps......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een ding scheelt ze komen niet met een heftruck in mijn auto. Dus mijn sleutels neem lever ik ook niet in. Er staat een elektrische pompwagen in mijn auto en daar kunnen ze mee lossen.

Bij vliegbasis Leeuwarden moet je ook je paspoort inleveren. Echt niet, na een week volgehouden te hebben kwamen ze het spul ophalen aan de poortLOL. Ze waren het nodig bij de bouw.

Bij een van mijn vorige werkgever heeft ook al eens 2 weken een trailer op het plein gestaan vol met goederen, Chauffeur moest sleutel en paspoort inleveren. Vertikte die, volgende dag en andere chauffeur heensturen, maar die kende het verhaal, dus die wou het ook niet afgeven. Duurde 2 weken toen mochten we zo lossen. Reclame artikelen voor de week erop waren ze toch wel nodig LOL

Maar jullie waarschijnlijk niet meer als vervoerder!LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou ik weet niet, maar als ik al die dingen had gedaan, dan had ik ergens anders mn papieren kunnen ophalen, ontslag papieren wel te verstaan:o.

Geregeld gelost in veendam (opslag munitie), maar geen paspoort of id-kaart dan kun je gewoon weer oprotten....

Helaas is de toko later verkocht, maar dit was een geweldig bedrijf en er kon ook verschrikkelijk veel.

Is hetzelfde als pallets afstapelen bij de klant, doe ik ook niet, als dat niet hoeft.

Maar jullie waarschijnlijk niet meer als vervoerder!LOL

Jawel hoor, de opdrachtgever vond het wel een goeie, kwam zelfs nog kijken toen we aan het lossen waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De meeste hier schijnen het "stoer" te vinden om je niet te houden aan regels die een bedrijf waar jij komt, en dus mede zorgt voor de boterham van jou (en je gezin), aan de laars te lappen.

Dit zorgt natuurlijk voor leuke anekdotes maar uiteindelijk piepel je alleen jezelf en niemand anders.

En dit is ook wel leuk voor distriboys die niet veel verder dan 20km van huis komen, maar als jij een paar 1000 km van huis zit en jouw baas belt met de mededeling dat je niet gaat lossen omdat je zoiets weigert kan ik mij bijna niet voorstellen dat jouw baas daarmee akkoord gaat.

Lees trouwens even het topic over die gast die die peuken heeft gestolen. Daar is bijna iedereen het erover eens dat dat niet kan. En juist dat soort gasten mogen jullie bedanken dat dit soort regels worden ingesteld. Daar falikant tegenin gaan bevestigd alleen maar de vooroordelen over onze beroepsgroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja tuurlijk. Heb jij dat wel eens meegemaakt?

Nee zelf niet ... maar wel een BIJNA ongeval op zulke wijze.

Ik kreeg van een andere magazijnmedewerker de vrachtpapieren.

En zeg nou zelf als je de vrachtpapieren krijgt kun je toch aannemen dat men klaar is met belading ... in ieder geval was dit wel bij dit betreffende bedrijf het gebruik. Alleen dit keer was de heftruckchauffeur nog niet klaar.

Door de opblaasbalgen_houdtwarmeluchtbinnendingen??? van het doc ... kon ik niet goed zien of hij al klaar was.

En dus reed ik langzaam voor uit ...... en op dat moment moest die heftruckchauffeur dus in de remmen. Een hoop gescheld en gevloek leverde mij dat op !!!

In verweer brengen dat ik de vrachtpapieren al had gekregen, daar wilde de goede man op dat moment niet naar luisteren. Maar ik kan ook voet bij stuk houden.

Hun procedure was immers dat je de vrachtpapieren pas kreeg als men klaar was.

Om een lang verhaal kort te houden ... heeft hij het mij later wel 'vergeven' dat het dus niet alleen mijn schuld was bedoel ik.

Ik vind het dus niet vreemd dat men vraagt je sleutel in te leveren.

En inderdaad bij andere bedrijven gaat het er natuurlijk weer anders aan toe en krijg je bijvoorbeeld een STOP-bord voor je cabine 'geparkeerd'.

Of ze hebben het echt goed geregeld als ze zo'n wegrijblokkering hebben.

Ook die zie je door Europa heen in alle soorten en maten.

Maar het is allemaal Oorzaak en Gevolg er zijn in het verleden ongevallen of bijna-ongevallen mee gebeurt.

Als je goed zoekt op het internet moeten er ook wel foto's te vinden zijn.

Zoals ik al zei het is altijd oorzaak & gevolg ... na een ongeval gaat men kijken wat er nou is gebeurt en hoe dat in vervolg te voorkomen is.

Bij 'zware' ongevallen komt zelfs de Arbeidsinspectie in zicht!!!

Maar ook bij Amerikaans-georiënteerde bedrijven zie je VEILIGHEID een groot goed zijn ... en soms draven ze daar in door! Hoewel???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik begrijp niet dat mensen zo makkelijk hun paspoort of kopie paspoort inleveren maar goed ieder zijn ding.

In italie vroeg men dat ook vaak gaf altijd een geplastificeerd bezoekespasje af van een NL bedrijf dat kunnen ze toch niet lezen en ze vinden het prima.

Mijn ervaring is dat ze dat gewoon ergens in een lade ploffen waar iedereen bij kan mij niet gezien. Als het weg is sta je mooi te kijken.

In het geval van sleutels zou ik een willekeurige sleutel geven dan kun je ook lekker douchen.

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee zelf niet ... maar wel een BIJNA ongeval op zulke wijze.

.....

Door de opblaasbalgen_houdtwarmeluchtbinnendingen??? van het doc ... kon ik niet goed zien of hij al klaar was.

In dit geval bieden twee lampjes naast het dock toch uitkomst!

groen=klep ligt niet in de oplegger

rood=klep ligt wel in de oplegger (dus niet wegrijden!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In dit geval bieden twee lampjes naast het dock toch uitkomst!

groen=klep ligt niet in de oplegger

rood=klep ligt wel in de oplegger (dus niet wegrijden!)

Behalve als de mensen die je gelost of geladen hebben dat ding op groen te zetten als ze klaar zijn.

Kan genoeg bedrijven opnoemen waar dat gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik begrijp niet dat mensen zo makkelijk hun paspoort of kopie paspoort inleveren maar goed ieder zijn ding.

In italie vroeg men dat ook vaak gaf altijd een geplastificeerd bezoekespasje af van een NL bedrijf dat kunnen ze toch niet lezen en ze vinden het prima.

Mijn ervaring is dat ze dat gewoon ergens in een lade ploffen waar iedereen bij kan mij niet gezien. Als het weg is sta je mooi te kijken.

In het geval van sleutels zou ik een willekeurige sleutel geven dan kun je ook lekker douchen.

Frank

Na 11 september zijn er een heleboel veiligheidsregels aangepast en daar hoort ook registratie van bezoekers bij.

Je krijgt vaak een genummerde bezoekerspas mee en als je die inlevert krijg je je ID weer terug.

Naast een paspoort kun je ook een IDkaart regelen, die geef je af en je Pas blijft veilig waar je hem bewaard.

Sleutels afgeven is inderdaad vaak een extra veiligheids-maatregel, geef je echter de sleutels van je luxewagen af en rij je lekker naar huis dan sta je dus vrijdagmiddag te kijken met je luxewagensleutel nog in zuid Italie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik begrijp niet dat mensen zo makkelijk hun paspoort of kopie paspoort inleveren maar goed ieder zijn ding.

In het geval van sleutels zou ik een willekeurige sleutel geven dan kun je ook lekker douchen.

Frank

ik bewaar gewoon mijn oude paspoort als ik een nieuwe moet hebben. in de oude komen dan een paar gaten maar ik gebruik ze altijd bij bedrijven waar je een paspoort of id moet inleveren bij de poort. nog nooit geen problemen mee gehad, het gaat ze meestal gewoon om de naam en datze weten wie er op hun terrein is als het onverhoopt misgaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Behalve als de mensen die je gelost of geladen hebben dat ding op groen te zetten als ze klaar zijn.

Kan genoeg bedrijven opnoemen waar dat gebeurt.

Hoeven ze niet te doen, dat kan gewoon automatisch, op basis van de stand van de klep. Zal vast werken met een sensortje hier of daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kom eens met concrete voorbeelden....

Dat bedoel ik. Ik heb persoonlijk maar 1 keer meegemaakt dat een collega het paspoort kwijt was, en dat was bij de douane! in Calais!

Voor de rest kom ik vrijwel alleen bij bedrijven waar paspoort/sleutels ingeleverd moeten worden en ben nog nooit iets kwijtgeraakt, hetzelfde geldt voor alle collega's.

Maarja typisch chauffeursonderwerp dit, hoop geblaat, weinig wol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry was even vergeten dat een ongeluk in de USA minder erg is dan een ongeluk hier :stom:

Misschien dat met een beetje visualisatie wat meer mensen hier snappen waar het nu eigenlijk om draait. Mijn ervaring is dat vooral chauffeurs zich vaak persoonlijk aangevallen voelen als het om algemene regels gaat. Het "mij gebeurd dat niet" syndroom zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden