Forumlid Wilbert Geplaatst 2 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2009 STADSKANAAL – Transportbedrijf Hoekstra Stadskanaal B.V., aan de Voltaweg 1 in Stadskanaal is dinsdag 1 december door de rechtbank van Groningen failliet verklaard. De directie heeft het faillissement zelf aangevraagd. “Het bedrijf is failliet gegaan omdat wij teveel verlies leden en teveel concurrentie hadden van Oost-Europese landen. Er worden vijfendertig personeelsleden ontslagen en bij het UWV aangemeldâ€, vertelt mevrouw Keizer-Hoekstra aan Transport Online. Komt er een doorstart? “Ik verwacht geen doorstart. Er hebben zich in elk geval nog geen kandidaten gemeld. Het gaat immers slecht in de transportbrancheâ€, verklaart ze. Hoekstra Stadskanaal verzorgde nationale- en internationale transporten. De chauffeurs reden vooral van en naar Scandinavië en vervoerden onder andere groenten en fruit, hout en papier. Ook werden er tijdens de campagne, aardappelen vanuit Duitsland naar de AVEBE fabriek in Ter Apelkanaal vervoerd. De klap is hard aangekomen bij de directie en de medewerkers, veelal chauffeurs. “Het is triest. Wij hebben een familiebedrijf dat sinds 1918 bestaat. Ook voor de medewerkers is het vervelend omdat ze hun baan kwijtrakenâ€, laat mevrouw Keizer-Hoekstra weten. Het gesneuvelde transportbedrijf heeft de beschikking gehad over eenendertig trekkers, zeven lichtgewicht kipperopleggers, zes koelopleggers en twee tautliners. Bovendien beschikte de onderneming in Stadskanaal over een garage met smeerkelder voor kleine reparaties en een wasstraat Curator is mr. J. Hielkema uit Leek. © Transport Online / Marcel van der Voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Wilbert Geplaatst 2 december 2009 Auteur Forumlid Share Geplaatst 2 december 2009 En weer een transportbedrijf uit het noorden die het loodje legt....Er blijven zo niet heel veel meer over... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Stefan Geplaatst 2 december 2009 Share Geplaatst 2 december 2009 En dat terwijl ik weet niet hoeveel wagens voor de NVO trokken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Bert Geplaatst 2 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2009 En dat terwijl ik weet niet hoeveel wagens voor de NVO trokken. Je weet toch wat NVO inhoud . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Schots en Scheef Geplaatst 2 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2009 Je weet toch wat NVO inhoud . Nait Veul Over ????? ofterwel Niet Veel Over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid joostje Geplaatst 2 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2009 Er blijft echt niks over in het noorden... Sterkte allen! grtz Joost Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Bert Geplaatst 2 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2009 Nait Veul Over ?????ofterwel Niet Veel Over Die kan ook ja . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Schots en Scheef Geplaatst 2 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2009 En weer een transportbedrijf uit het noorden die het loodje legt....Er blijven zo niet heel veel meer over... Is er nog wel wat over ????? Oldenburger Veendam, Stutvoet Pekela, Huisman Veendam, de doorstart van De Vries Veendam, en een heel zooitje eigen rijders, meer kan ik er zo niet bedenken, in die hoek zitten nog wel wat kleintjes, maar er is barre weinig over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Bert Geplaatst 2 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2009 Is er nog wel wat over ?????Oldenburger Veendam, Stutvoet Pekela, Huisman Veendam, de doorstart van De Vries Veendam, en een heel zooitje eigen rijders, meer kan ik er zo niet bedenken, in die hoek zitten nog wel wat kleintjes, maar er is barre weinig over. Wolter Potze, Henk Wind, Koopman, Wegman, en ga zo nog maar ff door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid mark Geplaatst 2 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 2 december 2009 Suund = Zonde.......... Jammer weer een traditionele vervoerder die het loodje heeft moeten leggen.... "Concurentie uit het voormalige Oostblok, Resessie en Economische tegenvallers" Wie kan hier nog wat aan bijsturen? Als je er door geraakt word is het proberen om tijdig bij te sturen of anders dweilen met de kraan open! Gewoon SHIT! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast sflj Geplaatst 2 december 2009 Share Geplaatst 2 december 2009 En dat terwijl ik weet niet hoeveel wagens voor de NVO trokken. Of misschien wel 'mede doordat' ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 december 2009 Share Geplaatst 2 december 2009 Of misschien wel 'mede doordat' ... of mischien De chauffeurs reden vooral van en naar Scandinavië en vervoerden onder andere, hout en papier "dikke" vrachten. het is maar hoe je dat "dikke" wil lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid MJPaauwe Geplaatst 3 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 3 december 2009 Ik heb persoonlijk niks met het bedrijf,maar erg jammer dat weer een familiebedrijf kapot gaat. Kwam de auto's regelmatig tegen...........zonde. Maar voor het personeel is het erg zuur,en probeer nu maar eens werk te vinden. Het is hier in Zeeland net zoals in het Noorden.....bar slecht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid mathijs1982 Geplaatst 3 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 3 december 2009 oh ja ik mot ze ook niet dat nvo maar dat is een ander verhaal! He FREDDY ik ben dol op verhalen voor het slapen gaan dus vertelLOLLOL. Maar ik meende dat Bakker texel een half jaar geleden al bezig was met een overname vanwege het Avebe werk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Stefan Geplaatst 3 december 2009 Share Geplaatst 3 december 2009 Of misschien wel 'mede doordat' ... Dus niet;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid mathijs1982 Geplaatst 3 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 3 december 2009 Dus niet;) Vertel:sjalom: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid rubberduck Geplaatst 3 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 3 december 2009 ploaties zeggen meer dan woorden, dus deze auto's zien we dus ook niet meer rijden plaatje even geleend van het net. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid waldpyk Geplaatst 4 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 4 december 2009 En ze reden ook nog voor schenker toch? En of ze nu voor NVO of schenker reden, deze crisis treft iedereen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid marten Geplaatst 4 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 4 december 2009 Freddy, waarom ben jij geen fan van nvo dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Knoalster Geplaatst 5 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 5 december 2009 Toch even schrikken toen ik het bericht hier las. Dit kwam volkomen out of the blue voor mij. Heb altijd gedacht dat het wel goed zat daar. Triest dat een bedrijf zo opgebouwd door Lucas Hoekstra ook het loodje heeft moeten leggen. Ik kan mij nog herinneren ooit met mijn oom bij de DAF in Emmen een auto te hebben opgehaald, zit Lucas Hoekstra daar achter het stuur van zo'n grote DAF XF SSC, de linkerdeur open en van het kleine mannetje was niets te zien in die grote cabine. Henk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Lutter Geplaatst 5 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 5 december 2009 Vind je het gek,de prijzen gaan nergens meer over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Bert Geplaatst 5 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 5 december 2009 Vind je het gek,de prijzen gaan nergens meer over Heb jij zelf voor de NVO gereden ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rolstoelpiloot Geplaatst 5 december 2009 Share Geplaatst 5 december 2009 Heb jij zelf voor de NVO gereden ? Ik snap je punt Bert maar je hebt zelf ook van die uitspraken hier op het forum waar ik van denk dat slaat ook nergens op. iets met ketel .....en pot..............zwart ziet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Administrators Murphy Geplaatst 5 december 2009 Administrators Share Geplaatst 5 december 2009 Zonder dan maar met modder te gaan gooien: Als de "bevrachter" waar Hoekstra zaken mee deed zich een beetje beter op de markt had bewogen , beter een prijsbeleid had gehanteerd, zouden ar niet zoveel "leden" gesneuveld zijn. Maar de leden onderling stalen elkaar al het beleg van het brood en zij stonden erbij en keken erna. Heb zelf ook voor zo'n "bevrachtingsfirma" gereden..... laat maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Lutter Geplaatst 6 december 2009 Forumlid Share Geplaatst 6 december 2009 Nee ik ben gewoon een jonge chauffeur ,maar dit komt sowieso door de prijzen is dat dan zo lastig? Je hoeft toch niet direct voor een opdrachtgever gereden te hebben om te oordelen? Het is gewoon slecht betaald werk dat is algemeen bekend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts