Spring naar bijdragen

Hoekstra Stadskanaal failliet: Vijfendertig ontslagen


Recommended Posts

  • Forumlid

STADSKANAAL – Transportbedrijf Hoekstra Stadskanaal B.V., aan de Voltaweg 1 in Stadskanaal is dinsdag 1 december door de rechtbank van Groningen failliet verklaard. De directie heeft het faillissement zelf aangevraagd.

“Het bedrijf is failliet gegaan omdat wij teveel verlies leden en teveel concurrentie hadden van Oost-Europese landen. Er worden vijfendertig personeelsleden ontslagen en bij het UWV aangemeld”, vertelt mevrouw Keizer-Hoekstra aan Transport Online.

Komt er een doorstart? “Ik verwacht geen doorstart. Er hebben zich in elk geval nog geen kandidaten gemeld. Het gaat immers slecht in de transportbranche”, verklaart ze.

Hoekstra Stadskanaal verzorgde nationale- en internationale transporten. De chauffeurs reden vooral van en naar Scandinavië en vervoerden onder andere groenten en fruit, hout en papier. Ook werden er tijdens de campagne, aardappelen vanuit Duitsland naar de AVEBE fabriek in Ter Apelkanaal vervoerd.

De klap is hard aangekomen bij de directie en de medewerkers, veelal chauffeurs. “Het is triest. Wij hebben een familiebedrijf dat sinds 1918 bestaat. Ook voor de medewerkers is het vervelend omdat ze hun baan kwijtraken”, laat mevrouw Keizer-Hoekstra weten.

Het gesneuvelde transportbedrijf heeft de beschikking gehad over eenendertig trekkers, zeven lichtgewicht kipperopleggers, zes koelopleggers en twee tautliners.

Bovendien beschikte de onderneming in Stadskanaal over een garage met smeerkelder voor kleine reparaties en een wasstraat

Curator is mr. J. Hielkema uit Leek.

© Transport Online / Marcel van der Voort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
En weer een transportbedrijf uit het noorden die het loodje legt....Er blijven zo niet heel veel meer over...

Is er nog wel wat over ?????

Oldenburger Veendam, Stutvoet Pekela, Huisman Veendam, de doorstart van De Vries Veendam, en een heel zooitje eigen rijders, meer kan ik er zo niet bedenken, in die hoek zitten nog wel wat kleintjes, maar er is barre weinig over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is er nog wel wat over ?????

Oldenburger Veendam, Stutvoet Pekela, Huisman Veendam, de doorstart van De Vries Veendam, en een heel zooitje eigen rijders, meer kan ik er zo niet bedenken, in die hoek zitten nog wel wat kleintjes, maar er is barre weinig over.

Wolter Potze, Henk Wind, Koopman, Wegman, en ga zo nog maar ff door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Suund = Zonde.......... :mad:

Jammer weer een traditionele vervoerder die het loodje heeft moeten leggen.... "Concurentie uit het voormalige Oostblok, Resessie en Economische tegenvallers" Wie kan hier nog wat aan bijsturen? Als je er door geraakt word is het proberen om tijdig bij te sturen of anders dweilen met de kraan open! Gewoon SHIT!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of misschien wel 'mede doordat' ... ;)

of mischien

De chauffeurs reden vooral van en naar Scandinavië en vervoerden onder andere, hout en papier

"dikke" vrachten.

het is maar hoe je dat "dikke" wil lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb persoonlijk niks met het bedrijf,maar erg jammer dat weer een familiebedrijf kapot gaat.

Kwam de auto's regelmatig tegen...........zonde.

Maar voor het personeel is het erg zuur,en probeer nu maar eens werk te vinden. Het is hier in Zeeland net zoals in het Noorden.....bar slecht.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch even schrikken toen ik het bericht hier las. Dit kwam volkomen out of the blue voor mij.

Heb altijd gedacht dat het wel goed zat daar. Triest dat een bedrijf zo opgebouwd door Lucas Hoekstra ook het loodje heeft moeten leggen.

Ik kan mij nog herinneren ooit met mijn oom bij de DAF in Emmen een auto te hebben opgehaald, zit Lucas Hoekstra daar achter het stuur van zo'n grote DAF XF SSC, de linkerdeur open en van het kleine mannetje was niets te zien in die grote cabine.

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zonder dan maar met modder te gaan gooien: Als de "bevrachter" waar Hoekstra zaken mee deed zich een beetje beter op de markt had bewogen :angel:, beter een prijsbeleid had gehanteerd, zouden ar niet zoveel "leden" gesneuveld zijn. Maar de leden onderling stalen elkaar al het beleg van het brood :hamer: en zij stonden erbij en keken erna. Heb zelf ook voor zo'n "bevrachtingsfirma" gereden.....

laat maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee ik ben gewoon een jonge chauffeur ,maar dit komt sowieso door de prijzen is dat dan zo lastig?

Je hoeft toch niet direct voor een opdrachtgever gereden te hebben om te oordelen?

Het is gewoon slecht betaald werk dat is algemeen bekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden