[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het Grote Oostblokkers topic!


JWZ

Recommended Posts

  • Reacties 606
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Kom maar op met dat bewijs dan zou ik zeggen :ja:

Daar is een leuk topic over, gaat over Butter dacht ik, En nou niet gaan muggeziften over dat ze op een poolse auto rijden of een Nederlandse. Het principe blijft hetzelfde.

Al die moelanders die op een Nederlandse auto rijden doen dat echt niet vanwege het hoge opleidingsniveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Daar is een leuk topic over, gaat over Butter dacht ik, En nou niet gaan muggeziften over dat ze op een poolse auto rijden of een Nederlandse. Het principe blijft hetzelfde.

Al die moelanders die op een Nederlandse auto rijden doen dat echt niet vanwege het hoge opleidingsniveau.

:nee: Ik dacht dat Ger dat nu net mooi had uitgelegd......

En kun je mij iets beter uitleggen wat je met die opmerking over opleidingsniveau bedoelt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar is een leuk topic over, gaat over Butter dacht ik, En nou niet gaan muggeziften over dat ze op een poolse auto rijden of een Nederlandse. Het principe blijft hetzelfde.

Al die moelanders die op een Nederlandse auto rijden doen dat echt niet vanwege het hoge opleidingsniveau.

welke hoge opleidingsniveau dan ? Blijf je nou echt denken dat wij een betere chauffeur zijn door onze opleiding dan hun ? Dan kan ik je uit de droom helpen kan chauffeurs die 30 jaar langs de weg zitten en nog alles aan gort rijden onder het motto ik zag het niet ik dacht etc, kan ook NL chauffeurs die 2 jaar rijden en nooit wat raken, echter kan ik ook moelander

die 30 rijden, en daarvan 20 jaar in de uitheemse bergen hebben gereden, en dan zeggen chauffeurs die nooit verder zijn geweest dan Duitsland Belgie Nederland dat zij beter zijn dan hun door hun opleiding ? Blijf lekker verder dromen zeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mij voor ogen staat is het "landje in, landje uit". Dit kan betekenen dat een P8l met zijn vracht voor Luttelgast in Duitsland overlaad naar een NL en dat deze 't verder brengt, en andersom. Snap je het idee? Natuurlijk moet er wel vracht van NL naar D gaan en van D terug naar PL... Ook omdat het anders niet lonend is.

Natuurlijk geld het "gelijke monikken, gelijke kappen". Wat voor hen geld, is ook voor ons. Maakt deel uit van de marktbescherming!

Steun kan van de bond komen met de aktie "gelijk werk, gelijk loon". Het prachtinitiatief dat door de hele EU mag worden ingevoerd, vind ik. Dit omdat het niet meer lonend wordt onze MOE-collega in te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Dus een NL chauffeur op een Pools loon is ook gelijk werk gelijk loon,of bedoel je dat niet???

Of zijn wij,in NL, de maatstaf??

Op zich heb je een punt, maar hoe zelden komt dit voor?;)

Maar als we in heel Europa nu eens de Noorse maatstaf aanhouden? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welke hoge opleidingsniveau dan ? Blijf je nou echt denken dat wij een betere chauffeur zijn door onze opleiding dan hun ? Dan kan ik je uit de droom helpen kan chauffeurs die 30 jaar langs de weg zitten en nog alles aan gort rijden onder het motto ik zag het niet ik dacht etc, kan ook NL chauffeurs die 2 jaar rijden en nooit wat raken, echter kan ik ook moelander

die 30 rijden, en daarvan 20 jaar in de uitheemse bergen hebben gereden, en dan zeggen chauffeurs die nooit verder zijn geweest dan Duitsland Belgie Nederland dat zij beter zijn dan hun door hun opleiding ? Blijf lekker verder dromen zeg

Ken jij mij? Omdat je zo kan vertellen waar ik gereden heb volgens jou.

Zo ken ik werkgevers waar ik graag voor zou rijden maar ook werkgevers waar ik graag over zou willen rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op post 585:

Dus een NL chauffeur op een Pools loon is ook gelijk werk gelijk loon,of bedoel je dat niet???

Of zijn wij,in NL, de maatstaf??

Nee joh, de maatstaf is de maat in het land zelf. Deze maatstaf maakt zijn eigen ontwikkeling door (arme landen die rijker worden en aan dezelfde stomme opwaartse loonspiraal beginnen zoals NL na de oorlog deed) en misschien komen de maten van PL en NL wel dicht bij elkaar te liggen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken jij mij? Omdat je zo kan vertellen waar ik gereden heb volgens jou.

Zo ken ik werkgevers waar ik graag voor zou rijden maar ook werkgevers waar ik graag over zou willen rijden.

Beste Eric beter lezen gaat niet persoonlijk over jou, echter komen de kreten die jij schrijft mij bij regelmaat te oren aan de stamtafels en vaak van uit bovengemoemde chauffeurs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Eric beter lezen gaat niet persoonlijk over jou, echter komen de kreten die jij schrijft mij bij regelmaat te oren aan de stamtafels en vaak van uit bovengemoemde chauffeurs

Ja sa. Daar let ik nooit op. Net als dat gelul hoe hard die auto trekt of hoe zwaar ze zijn.

Ik denkt ook niet dat je een betere chauffeur wordt van diploma's. Het blijft een feit dat diploma's in het oosten gewoon te koop zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Ja sa. Daar let ik nooit op. Net als dat gelul hoe hard die auto trekt of hoe zwaar ze zijn.

Ik denkt ook niet dat je een betere chauffeur wordt van diploma's. Het blijft een feit dat diploma's in het oosten gewoon te koop zijn.

kun je dat onderbouwen met feiten Eric???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eeeehm, ja, maar dan moet ik hier de naam van iemand neerschrijven die dat gedaan heeft. En ik denk niet dat mij dat in dank wordt afgenomen. Maar om je gerust te stellen, alle voor het transport benodigde diploma's zijn gewoon gekocht in het thuisland. Inclusief ADR. Weet trouwens niet of dit je gerust stelt. Als je echt een naam wilt moet je me maar een pb sturen met je tel nr dan fluister ik het wel in je oor.

Bovendien was er een tijdje terug een uitzending op radio 1 met correspondenten in het buitenland. Die vent vertelde ook dat zijn dochter tijdens het afrijden in Polen gewoon wat geld tussen de papieren stopte die ze aan de examinator overhandigde. Ongeveer €200 volgens mij. En dan slaagde je gewoon voor je rijbewijs. Ook al had je maar 1 les gehad.

En zo werkte dat met alles. En hoe verder naar het oosten hoe meer je kon krijgen voor je geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar is dat nu ook niet zo met die nascholing?

Ongeacht in welk land je die volgt?

Enkel een x tal uren aanwezig zijn en je hebt je uren erbij.....

(geldt niet voor ADR cursus, daar die wordt afgesloten met een examen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is dat nu ook niet zo met die nascholing?

Ongeacht in welk land je die volgt?

Enkel een x tal uren aanwezig zijn en je hebt je uren erbij.....

(geldt niet voor ADR cursus, daar die wordt afgesloten met een examen)

Nou, ik heb vorig jaar VCA gedaan, 2 dagen cursus maar dat werd toch afgesloten met een examen. En voor je diploma beroepsgoederenvervoer moet je toch ook aardig studeren en examen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als die Nederlandse chauffeur in Polen op een Poolse auto gaat zitten, ja dan moet dat voor Pools loon.

Jullie blijven maar zeuren over Nederland, jammer maar dat is over, we hebben Europa en in de ene regio kun je nu eenmaal meer verdienen als in de andere, dat verschil heb je zelfs binnen Nederland al, in het westen verdien je meer als in het Noorden/Oosten, dus als je in het oosten woont zal je wil je iets meer verdienen in het westen moeten gaan werken.

Joepie, de United States of Europe :(

Ben wel benieuwd hoe in de USA het transport over het continent geregeld is... Iemand die dit weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Zit ik op de verranda komt er een Nederlands bedrijf met vrachtauto de bocht om in Italie..... Stapt een Pool uit die komt vragen of het huisje ons bevalt, hij is de eigenaar van meerdere huisjes hier en was toevallig in de buurt...... Dus hoezo worden ze slecht betaald? Als ze dit kunnen betalen dan vraag ik mij het slechte betalen wel af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan vraag ik mij alleen wel weer af wat de meerwaarde van deze Pool op de vrachtwagen van desbetreffende firma is, als hij zo goed verdiend.

Dan zou men net zo goed uit de grote grabbelton vol gemotiveerde Nederlandse chauffeurs kunnen graaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan vraag ik mij alleen wel weer af wat de meerwaarde van deze Pool op de vrachtwagen van desbetreffende firma is, als hij zo goed verdiend.

Dan zou men net zo goed uit de grote grabbelton vol gemotiveerde Nederlandse chauffeurs kunnen graaien.

Heep misschien doet deze man wel met heel veel plezier zijn werk. En doet hij niet moeilijk als hij weer eens onbetaald een weekend stil staat onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden