[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeurs zijn propere types


Recommended Posts

  • Forumlid

Vrachtwagenchauffeurs zijn propere types

Vrachtwagenchauffeurs zijn geen morsige types. Integendeel: 96 procent van alle Nederlandse vrachtwagencabines is brandschoon en in één derde van de cabines moeten zelfs de schoenen uit als je instapt. Dat blijkt uit een enquête van Truckstar Magazine, in samenwerking met Randstad Transport.

In de cabine van de Nederlandse chauffeur gelden strikte regels, zoals: niets eten wat kruimelt, niet roken en niet koken, geen vuile kleding laten slingeren, afval altijd in het bakje en na elke rit de matten uitkloppen.

Uit het onderzoek bleek ook dat ondanks een gemiddelde werkweek van 55 uur met twee overnachtingen in de cabine, de vrachtwagenchauffeur plezier in zijn werk heeft (rapportcijfer: 7,8). 70 procent van de chauffeurs belt dagelijks eenmaal of vaker naar huis.

Bron Nieuwsbladtransport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Vrachtwagenchauffeurs zijn propere types

Vrachtwagenchauffeurs zijn geen morsige types. Integendeel: 96 procent van alle Nederlandse vrachtwagencabines is brandschoon en in één derde van de cabines moeten zelfs de schoenen uit als je instapt. Dat blijkt uit een enquête van Truckstar Magazine, in samenwerking met Randstad Transport.

In de cabine van de Nederlandse chauffeur gelden strikte regels, zoals: niets eten wat kruimelt, niet roken en niet koken, geen vuile kleding laten slingeren, afval altijd in het bakje en na elke rit de matten uitkloppen.

Uit het onderzoek bleek ook dat ondanks een gemiddelde werkweek van 55 uur met twee overnachtingen in de cabine, de vrachtwagenchauffeur plezier in zijn werk heeft (rapportcijfer: 7,8). 70 procent van de chauffeurs belt dagelijks eenmaal of vaker naar huis.

Bron Nieuwsbladtransport

96 procent is wel heel veel. Als je het aan de vaste chauffeur vraagt, is zijn auto natuurlijk altijd schoon;)

Bij mij op de standplaats staan 2 auto's bekend als "niet zo schoon". De rest varieert van schoon tot brandschoon:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
96 procent is wel heel veel. Als je het aan de vaste chauffeur vraagt, is zijn auto natuurlijk altijd schoon;)

Ja, inderdaad....

Denk dat rokers roken, hoe netjes ze het prberen te houden...

Mat uitkloppen?? Volgens mij zit ie vast aan de vloer.;)

Ik hou het schoon van binnen, maar kruimels, och, die blaas je er toch zo uit....

Het is ten eerste iets waar je mee werkt.

Was de camion iedere week, maar nooit het motor blok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja nou snap ik hem;)

Elke chauffeur vind z'n eigen cabine het schoonst, en elke fabrikant z'n eigen product het best:rolleyes:

Juistem!!

En als het Vakblad voor Ambtenaren een onderzoekje zou doen onder haar leden, zou er bijvoorbeeld ook uitkomen dat ambtenaren eigenlijk heel hard werken:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Zoals???

Chauffeurs uit t noorden zijn gehaktballen, volgens de, overgens perfecte chauffeurs, uit het zuiden.:D

Kijk, en daarom kom ik nou zo graag in het noorden, ik ben GEK op gehaktballen:D:p

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410
Zoals???

Chauffeurs uit t noorden zijn gehaktballen, volgens de, overgens perfecte chauffeurs, uit het zuiden.:D

das de 1ste zinnige quote van CD die ik kon vinden hier op t forum.....:D:D:p

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Wirtjo

snap niet dat men daar tijd voor heeft om bij alle stops de mat uit te kloppen en iedere dag met een vette lap het interieur te poetsen.

ben blij dat ik stil sta s'avonds dan gauw eten en nog even onder de sproeier doorlopen, om met een rotgang in het mandje te duiken,(duimpje in de mond en plassertje in de hand) snurken.

dagindeling is werken, pauze tijdens laden of lossen, slapen.....

we zijn niet allemaal doosjecoureur met een zeeeeeeeeeeeeeeee aan vrije tijd.....................

om over het weekend maar te zwijgen(max45uur) en dan maak IK geen auton schoon.

ik heb een auto voor het werk en niet om te poetsen... maar wel een V8 met voldoende pk's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

snap niet dat men daar tijd voor heeft om bij alle stops de mat uit te kloppen en iedere dag met een vette lap het interieur te poetsen.

ben blij dat ik stil sta s'avonds dan gauw eten en nog even onder de sproeier doorlopen, om met een rotgang in het mandje te duiken,(duimpje in de mond en plassertje in de hand) snurken.

dagindeling is werken, pauze tijdens laden of lossen, slapen.....

we zijn niet allemaal doosjecoureur met een zeeeeeeeeeeeeeeee aan vrije tijd.....................

om over het weekend maar te zwijgen(max45uur) en dan maak IK geen auton schoon.

ik heb een auto voor het werk en niet om te poetsen... maar wel een V8 met voldoende pk's

Zeg vriend, wat is er mis met doosjescoereur? Je zou ook ff kunnen poetse als je Neerlands Hoop in Bange Dagen moet laden. Of een heistelling.

Neem een voorbeeld aan mijn auto. Dat is een echte showtruck, nooit echt werk gedaan, regelmatig gewassen.:ok:

En over die pk's, die V8 is nu ook te krijgen met 720 paarden.

Ben het wel met je eens dat die 500 Belgen van jou beter werken dan het zenuwachtige getrappel van 510 Shetlandpony's.

Wat is daar trouwens veranderd bij die firma? Ik heb het daar altijd heel rustig aan kunnen doen. Nooit een nacht door ofzo, altijd lekker 14 uur in de rukbunker liggen.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Wirtjo

Wat is daar trouwens veranderd bij die firma? Ik heb het daar altijd heel rustig aan kunnen doen. Nooit een nacht door ofzo, altijd lekker 14 uur in de rukbunker liggen.

mvg Eric :bey:

nouuuu dat was denk ik vroeger, nu ben je 26uur per dag, 8dagen in de week, 54week in een jaar de belgische paarden aan het voeren.

en eehhh hoe zei je ook al weer show truck, ooooo daarom mocht ik niet bij jouw in de auto........

gegroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit topic liep iets uit de hand. Naar mijn idee nam het spelen op de persoon de overhand over inhoudelijke discussie. Om het geheel consistent te houden heb ik ook een paar berichten verwijderd waar op zich niets mee mis was. M'n excuses hiervoor.

Als hier nog verdere discussie gaat volgen, vertel dan eens hoe jij de auto schoonmaakt. Welke schoonmaakmiddelen je gebruikt etc. Dan kan hier nog iets nuttigs uit komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit topic liep iets uit de hand. Naar mijn idee nam het spelen op de persoon de overhand over inhoudelijke discussie. Om het geheel consistent te houden heb ik ook een paar berichten verwijderd waar op zich niets mee mis was. M'n excuses hiervoor.

Als hier nog verdere discussie gaat volgen, vertel dan eens hoe jij de auto schoonmaakt. Welke schoonmaakmiddelen je gebruikt etc. Dan kan hier nog iets nuttigs uit komen.

kijk mooi dat je ingreep en de extra post er ook uitgooide:ok: dat mag ook wel es gezegd worden bedacht ik me............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooruit dan maar: Blue Wonder van Sorbo. écht een wondermiddel. Vooral bruingerookte bekleding, nicotine etc. verdwijnt als sneeuw voor de zon.

En, ja Wirtjo, hier komt-ie: het luchtspuitje !!!

je mag toch niet roken in je cabine?:Dfoei pierreLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je mag toch niet roken in je cabine?:Dfoei pierreLOL

Dat is natuurlijk nicotine van 2 jaar terug, toen je nog mocht roken;)

Maar serieus, ik was net begonnen als chauffeur. Toen reed ik 3 weken op de auto van iemand die met vakantie was. Ik kwam vragen om extra werk, en kreeg te horen: "ga dan de cabine maar ff schoonmaken". Nou dat heb ik geweten. Bekleding vies van de rook en zuivel resten naast en achter de stoel:eek:. Was ook niet alleen de schuld van de vaste chauffeur (reed maar 3 dagen pw), maar iedereen had al een tijdje gedacht: "een ander doet het wel".

Gelukkig daarna nooit meer zo erg meegemaakt:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke
Op ALLES !!! Warm water, beetje Blue Wonder, sproeien en wegvegen maar. Op harde plastic en metaal 'druipt' de bruine troep eraf.

Diesel gemorst over de tank? Even sproeien en weg.

jij hebt aandelen kan niet anders:D (thnx)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schotelvet?? na het tanken even doek in tank hangen en het vliegt er vanaf af:ja:

schotelvet in je kleren gekregen? insmeren met boter nacht laten in trekken, hup in de wasmachine en schoon, vet lost op in boter en de boter in de maschine, wel even de rand van de wasmachine erna schoonwrijven:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke

vet in de kleren inspuiten met remreiniger (Eerst broek uit want het word akelig koud aan je benen)en in de wasmachine.

Handwaspasta gaat ook behoorlijk goed op spijkerbroeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden