[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Soonius failliet


Recommended Posts

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dus ik snap je 'op-je-pik-getrapte' reactie niet zo.

Ik op mijn pik getrapt??? Zulke grote voeten zijn er niet eens..... :banaan:

Maar het was een uitlokkertje ja en de contekst die jullie er bij willen plaatsen, zegt mij genoeg... Beetje sensatie belust zoals het er hier en op menig forum aan toe gaat, had ik dus wel verwacht.

Ik blijf erbij dat het mooi lullig is voor de betrokkenen, waarvan de chauffeurs zich inderdaad maar al te graag als king of the road / boot / kroeg voordeden. Helaas is gebleken dat ze net zo kwetsbaar voor de financiele malaise zijn als alle andere beroepsgoederenchauffeurs. Wellicht werpt dit nu een ander licht op de situalie.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hadden die zo'n goede reputatie dan? Over het bedrijf weet ik niets, wel dat er door concurenten de chauffeurs aldaar de titel droegen dat ze bij Kapsoonius werkzaam waren.:confused:

Klopt van Dongen is niet meer in handen van Engels bedrijf maakt nu deel uit van de Linde groep in Duitsland.

Maar van Dongen doet de inkoop en overnames in eigen beheer.

Albert vd Kwaak is voor 50 procent mede eigenaar van van Dongen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

POELDIJK - Voor de rechtbank van Den Haag, is na een surceance van betaling, Soonius Transport B.V. uit Poeldijk failliet verklaard. Wat de reden is voor het faillissement is nog onbekend. Bij het bedrijf werken circa 65 mensen.

Naast Soonius Transport B.V. zijn ook Soonius Expeditie B.V., Soonius Cargo B.V., Soonius Holding B.V. en Soonius Beheer B.V. failliet verklaard.

Soonius Transport B.V. is een familiebedrijf dat in 1991 is opgericht door Kees en Rick Soonius. In die tijd reed men nog slechts met twee vrachtwagens. Soonius Transport was, volgens eigen zeggen, vooral sterk in groupagevervoer. Het bedrijf had zich gespecialiseerd in vervoer van groente en fruit naar diverse bestemmingen in Scandinavië.

De vaste bestemmingen waren Kopenhagen, Ringsted, Århus, Vejle (Denemarken), Helsingborg, Malmö, Lund, Göteborg, Stockholm (Zweden) en omgeving. In Zweden heeft Soonius een eigen loods voor op- en overslag.

Het wagenpark bestond uit 44 eenheden waarvan er 41 internationaal rijden en de overige drie binnenland. Het wagenpark was opgebouwd uit 25 trekkers met koel-vriesopleggers, waarvan er vier waren uitgerust met rollerbanen en 19 combinaties, bestaande uit koel-vriesmotorwagens met drie-assige koel-vriesaanhangwagens.

Of er een doorstart komt en wat de gevolgen voor het personeel zijn hoopt de redactie maandag van de curator te vernemen.

©Transport Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

POELDIJK / DIRKSLAND – "Soonius Transport B.V. is overgenomen door Van Dongen Transport B.V. in Dirksland. Van de drieënzeventig personeelsleden gaan er zo’n vijftig mee naar de doorstarter", meldt curator mr. M. Souren aan Transport Online.

Soonius Transport, aan ABC Westland 401, is vorige week donderdag failliet verklaard door rechter-commissaris mr. J. Tanger. Aanvankelijk was er uitstel van betaling, maar dat liep uit op een faillissement.

Het gesneuvelde bedrijf is 1 juni 1991 gestart. De activiteiten van de onderneming zijn na het uitspreken van het faillissement gewoon doorgegaan.

Mede omdat er vrij snel een kandidaat om door te starten is gevonden.

Daardoor is het de curator niet gelukt om met de personeelsleden te spreken. "Die waren onderweg", verklaart hij.

"De reden van het faillissement is het wegvallen van een deel van het aanbod werk. Maar er zijn geen opdrachtgevers failliet gegaan", gaat hij verder.

Soonius Transport vervoerde vooral fruit richting Zweden, Denemarken en Griekenland.

Er werd gebruik gemaakt van vijftig trekkers en opleggers. Een deel eigendom en de rest geleased. Zover bekend blijft het wagenpark in stand.

De doorstart is inmiddels van kracht heeft de curator laten weten.

© Transport Online | Marcel van der Voort

HR.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast Cortrans

Poeldijk, Transportbedrijf Soonius is afgelopen donderdag failliet verklaard. Na een weekend vol koortsachtig overleg is een overname door de Van Dongen Groep sinds zondagnacht een feit. Het werk heeft ondertussen niet stilgelegen.

Het grootste deel van het personeel gaat gewoon mee. Jan van Dongen

Van Dongen Groep neemt Poeldijkse transporteur over

Ondanks het faillissement gaat het werk bij het Poeldijkse transportbedrijf gewoon door. Chauffeurs en kantoorpersoneel zorgen ervoor dat de zaak draaiende blijft. We moeten de klanten blijven bedienen, verklaart Chiel Mostert, directeur van de Van Dongen Groep die de zaak overneemt. We hebben te maken met bederfelijke waar, dus het werk moet toch gewoon doorgaan.

De 48 vrachtwagens, die voornamelijk groente en fruit naar Scandinavië vervoerden, hebben de afgelopen dagen dan ook niet stilgestaan op het ABC-terrein. Je moet in deze wereld snel schakelen, vervolgt mededirecteur Jan van Dongen. De Westlandse transporteurs kennen elkaar allemaal. Als er dus geruchten rondgaan, moet je snel handelen. De klant mag er natuurlijk niets van merken. Of dat ook voor het 65 koppen tellende personeelsbestand geldt is niet duidelijk. Het grootste deel van het personeel gaat gewoon mee. We kunnen nog niet zeggen of dat voor iedereen geldt.

De naam van het familiebedrijf zal in ieder geval niet verdwijnen. Soonius wordt onderdeel van de Van Dongen Groep, maar blijft gewoon onder de eigen naam doorgaan, zegt Van Dongen. Of alle werkzaamheden van Soonius worden voortgezet is nog niet duidelijk. Soonius reed transporten naar Scandinavië en Griekenland en deed daarnaast ook nog wat opslag. We moeten nog gaan bekijken of we met het transport naar Griekenland door blijven gaan.

Ongeveer twee weken geleden benaderde Kees Soonius de Van Dongen Groep voor een overname. Daar had de leiding van het bedrijf, dat onder meer in Maasdijk zit, wel oren naar. Soonius past goed bij ons, vervolgt Van Dongen. Op Scandinavië deden we nog niet veel, daarin is Soonius een goede aanvulling op ons pakket. Ook de mensen van Soonius passen goed bij ons. Het is natuurlijk een bekend bedrijf in Westland, waardoor ons personeel er ook trots op is dat Soonius bij onze groep hoort.

De Poeldijkse transporteur bestond negentien jaar en werd geleid door Kees Soonius, zoon Rick en dochter Saskia. Sommige medewerkers werkten hier al vanaf het begin. De familie wilde daarom het personeel persoonlijk op de hoogte stellen. Dat is natuurlijk niet makkelijk, wanneer je bijna twintig jaar een bedrijf hebt geleid. Het waren vooral voor de familie dus emotionele en hectische weken.

GEEN GEHEIM

De Westlandse afdeling van de Kamer van Koophandel weet te melden dat dit het eerste faillissement in de goederentransportsector in de regio is dit jaar. Dat het met het Poeldijkse transportbedrijf niet goed ging was geen geheim. In februari liet een woordvoerder al weten dat het tien procent van het wagenpark, vijf vrachtwagens, moest afstoten omdat de transportopdrachten naar Scandinavië afnamen.

Bron: AD NieuwsMedia BV (LN)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

ken je het spreekwoord, de geschiedenis herhaalt zich keer op keer?

ik kan dit niet goed verwoorden, maar toen de tijd waren het van spronsen en disco die scandinavie beheerde. alle 2 gingen ze ten onder.

"nu" waren het sooius en jp vis, en beide zijn ten onder, of gaan het.

en er komen/zijn weer 2 nieuwe.

en men leert niks, ze blijven elkaar naar de klote rijden. en er is er altijd 1 die lacht. ook al is dat misschien maar tijdelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ken je het spreekwoord, de geschiedenis herhaalt zich keer op keer?

ik kan dit niet goed verwoorden, maar toen de tijd waren het van spronsen en disco die scandinavie beheerde. alle 2 gingen ze ten onder.

"nu" waren het sooius en jp vis, en beide zijn ten onder, of gaan het.

en er komen/zijn weer 2 nieuwe.

en men leert niks, ze blijven elkaar naar de klote rijden. en er is er altijd 1 die lacht. ook al is dat misschien maar tijdelijk.

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat Disselkoen failliet is gegaan? En wat dat JP Vis betreft, kun je die ook uitleggen? Weet wel dat ze elkaar in het hoge noorden elkaar ook kapot concureren, 1 van die bedrijven rijdt veelal met rode wagens en witte koelers en hebben een terminal op Vestby. Ken je ze?:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@harrie nak. ik schreef niet dat ze failiet zijn gegaan. ik schreef ten onder gegaan. en ik schreef daarbij, ik kan het niet goed verwoorden.

waar ik op doelde. in die tijd had je van spronsen, en disko (en jp vis)

van spronsen ging ten onder aan mensen die meer verstand hadden van geld, als van transport. disko is toendertijd ook verkocht aan een engelse inversteringsmaatscappij, en disko bestaat ook niet meer.

freddie heeft ergens wel gelijk. want chiel mostert stapte niet voor niks op, en starte samen met van dongen, van dongen westland.

uit het blauwe schooltje (van spronsen) zijn vele nieuwe transport bedrijven ontstaan. ik hoef geen namen tenoemen.

HvA haalt een paar namen aan. straver deed voornamelijk finland. L&S reed voor veel bedrijven charter, maar had geen, of weinig eigen werk. (beide bestaan trouwens ook niet meer, of onder een andere naam)

schots en scheef noemt dan ook namen.

koppert, voornamelijk denemarken. bestaat ook niet meer.

scholve, is een beetje van deze tijd.

schutter trok het ook niet, ook al zat die meer in ander werk.

soonius was al langer opzoek naar een overname/partner. die kon die niet vinden. en met andere dingen erbij, werd het de ondergang.

dat het met de firma jp vis niet goed gaat zal toch geen geheim zijn?

van spronsen en disko hadden toen der tijd ieder rond de 100auto's aan de gang. jp vis speelde toen ook op die markt. ruim 200auto's. en toch overleefde die grote bedrijven het niet.

de laatste tijd was het jp vis en soonius. maar knipperen naar elkaar kon niet, want het was de "concurent" he!!

soonius ging ten onder, en werd van dongen. en het eerste wat van dongen doet, is snijden in de dure dingen.

jp vis bestaat nog, maar inversteren....

en dan harrie ga jij mijn werkgever erbij halen. geen idee wat die ermee temaken heeft. en ten tweede wij zijn geen concurent op zweden, en ook niet in NL. misschien moeten we daar een apart topic over openen. hoor altijd graag verhalen. 1ding heb je goed, kentekens uit alle windstreken, maar we zitten ook in alle windstreken. :D

en HvA ja ik ben die hollander, en met mij nog 6andere.

ik zoek geen ruzie, en met mij kan je moeilijk ruzie krijgen.

zover ik weet krijg je alleen in NL een code "95" op je rijbewijs. op mijn rijbewijs gaat niks komen. ik ga het wel zien in 2014, want tot dan heb ik nergens last van. dingen zijn hier anders geregelt. mooi he, 1 europa. :D

voor mij is een collega iemand die hetzelfde werk doet. dat de een meer of minder betaald krijgt maakt voor mij niet zoveel uit.

anders als een soonius/jp vis die elkaar niet begroeten, omdat het "concurenten" zijn. :?

@harrie nak. ik demoniseert een bedrijf?????

wat doe jij over mijn werkgever dan????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet om te ouwerhoeren of te slijmen, maar vind wel dat Kalakuski vaak correcte en nuttige dingen schrijft. Ook hier weer.

Het verband van ThermoTransit, of ThermoTraffic, met Soonius en JP Vis was mij al niet duidelijk :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou nou, rooie oortjes hoor.

frans ik kan jou de "verband" wel vertellen hoor.

men ziet een puntje van een ijsberg, en trekt daarop een conclusie.

wij, thermo transit doen noorwegen, en dat is scandinavie, en dat word gezien als 1 land/gebied, dat men het over half europa heeft hebben de meeste helemaal niet door.

en buiten dat is noorwegen voor ons zover intresant, alles tot 2000km boven oslo is kut werk, slecht betaald. daar ligt onze intresse helemaal niet, en is alles terugvracht.

ik werk in finland. maar wij rijden geen geen kilo in finland.

elke dag hebben we een auto of 50 in NL. om vis tebrengen, of terug teladen. de vis levert het geld op. die terug vracht..... als de auto maar vol zit. en anders werkt het vanuit NL. daar moet de opvracht het opbrengen, en kan men voor weinig/minder terug laden.

dus ja, wij zullen voor minder geld terug laden. maar waar harrie opdoelt, klopt van geen kante.

freddie. ik word wel een infomatiecentrum genoemt.:p

of ik dat werkelijk ben weet ik niet. voor iemand die 10jaar weg is uit NL blijk ik toch veel dingen teweten. waarom bellen ze me anders?

ik weet zeker niet alles, en volgens mij weet ik niet veel. ik hoor wel eens wat, en ik kan rekenen. 1+1=2 bij mij.

los van soonius, maar als bedrijven die altijd met V8 hebben gereden, die inruilen voor bv een actros, is dat niet omdat een MB zo goeie auto is.

en als je dan ziet dat eigen auto's vervangen worden door charters, dan is dat niet uit weelde. 1+1=2 dan voor mij.

dat ik een beetje niet "not amused" ben zal best. kom dan ff in mijn stoel zitten. kijken of jij dan nog zo vriendelijk ben.

of zoals het in een ander topic ging, de prijzen waren 13%gestegen, en daarom kon er best wel 13% loon bij. ja klootzakken denk ik dan, leverde dan ook 30% loon in toen de prijzen 30% gezakt waren. maar nee dan zijn ze niet thuis. wat dat betreft zijn we heel modern. ikke ikke ikke.

maar zoals het vaak is. hoe mooier de auto, hoe mooier/beter het bedrijf. nou blijf dromen.

ik kan onderweg 1000 vrienden maken, maar als ik thuis ligt met een gebroken poot, komt niemand van die "vrienden" langs.

ik werk voor me geld. en als ik met 1000euro kan rond komen, dan is 1000euo ok. sommige hebben 5000euro maar kunnen nog niet rond komen.

een reken sommetje. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo, de opschoon actie heeft plaatsgevonden. De persoonlijke strijd tussen bepaalde leden is weggehaald, en ook de al te lollige opmerkingen er tussendoor.

Om het geheel consistent te houden heb ik ook hele nette posts weggehaald. Excuses als het jou betreft. Zie dit als afsluiting, om nu weer verder te gaan met eventueel nieuws over Soonius.

edit: nog een paar berichten weggehaald....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Werd tijd. Dank je wel.

Het is me alleen nog niet duidelijk waarom JP Vis hier genoemd is. Wie heeft hier die wijsheid dat ze failliet gaan of het loodje dreigen te leggen? Is dat gebaseerd op het feit dat ze wat langer doorrijden met het materiaal? Zou dat niet te maken hebben met een absurd lage inruilprijs voor tweedehands materiaal en het feit dat auto's tegenwoordig gemakkelijk langer meegaan dan 1 miljoen kilometer?

En doet ieder bedrijf niet wat water bij de wijn in deze crisis-periode?

Staat er niet iets in de kop bij faillisementen dat er geen gespeculeer over (bijna) failliete bedrijven wordt getolereerd?

Laten we ons daar dan ook aan houden. Ik ken Vis alleen van van zien rijden. En heb ooit nog eens op een zondag met Rene Vis staan laden, maar dat is zeker 15 jaar geleden. Heb dus totaal geen belang hierbij, maar ik stoor me wel aan deze stamtafel-praatjes. Als het zover moet komen dat ook daar de kraan dichtgaat hoor ik het graag via dit forum. Maar laten we ons tot die tijd beperken tot de feiten. Dank. Rob.

;)Kijk Rob, jij snapt het!:ja::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ik een beetje niet "not amused" ben zal best. kom dan ff in mijn stoel zitten. kijken of jij dan nog zo vriendelijk ben.

of zoals het in een ander topic ging, de prijzen waren 13%gestegen, en daarom kon er best wel 13% loon bij. ja klootzakken denk ik dan, leverde dan ook 30% loon in toen de prijzen 30% gezakt waren. maar nee dan zijn ze niet thuis. wat dat betreft zijn we heel modern. ikke ikke ikke.

maar zoals het vaak is. hoe mooier de auto, hoe mooier/beter het bedrijf. nou blijf dromen.

ik kan onderweg 1000 vrienden maken, maar als ik thuis ligt met een gebroken poot, komt niemand van die "vrienden" langs.

ik werk voor me geld. en als ik met 1000euro kan rond komen, dan is 1000euo ok. sommige hebben 5000euro maar kunnen nog niet rond komen.

een reken sommetje. :ja:

Jij zegt wat ik denk. Maar zo is het wel. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat ik een beetje niet "not amused" ben zal best. kom dan ff in mijn stoel zitten. kijken of jij dan nog zo vriendelijk ben.

of zoals het in een ander topic ging, de prijzen waren 13%gestegen, en daarom kon er best wel 13% loon bij. ja klootzakken denk ik dan, leverde dan ook 30% loon in toen de prijzen 30% gezakt waren. maar nee dan zijn ze niet thuis. wat dat betreft zijn we heel modern. ikke ikke ikke.

Ons loon is bevroren kalakuski.

We lopen 20% achter op buschauffeurs.

"Toen de prijzen gingen zakken"...;

Er hebben hier nogal wat chauffeurs loon ingeleverd sinds 2008, de meeste méér dan 30%, omdat ze werkloos werden, omdat hun baas failliet ging wegens recessie en prijsdumping uit het oostblok, "toen de prijzen gingen zakken".

Die 'klootzakken' moeten het nu met minder doen dan jij denk ik.

En het leven is hier iets duurder dan bij 'u'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons loon is bevroren kalakuski.

We lopen 20% achter op buschauffeurs.

"Toen de prijzen gingen zakken"...;

Er hebben hier nogal wat chauffeurs loon ingeleverd sinds 2008, de meeste méér dan 30%, omdat ze werkloos werden, omdat hun baas failliet ging wegens recessie en prijsdumping uit het oostblok, "toen de prijzen gingen zakken".

Die 'klootzakken' moeten het nu met minder doen dan jij denk ik.

En het leven is hier iets duurder dan bij 'u'.

Inderdaad. Als Vos gewoon alleen met E-6 Nederlanders en D-5 Duitsers was blijven werken, dan hadden ze de kans niet gehad om te reorganiseren onlangs, dan waren ze vorig jaar al pleite gegaan. Denk dat de Oostblokkers Vos hebben gered van de ondergang.

:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@robniat. ok sorry ik haalde jp vis aan. is mss niet netjes, maar ik had die naam nodig om het vergelijk temaken dat de geschiedenis zich blijft herhalen.

maar ik weet nog wel eens wat, en ja dat kan ik niet onderbouwen, dus ik zal er verder niet op ingaan.

Wat ik dan niet snap is waarom zoveel Scandinavie rijders failliet gaan.Althans dat maak ik uit Kalakuski zijn verhaal op (correct me if i'm wrong)

nee, dat zie je verkeerd. eigelijk valt het nog wel mee. in vergelijking met wat de rest van europa rijd. alleen is het wereldje op scandinavie kleiner, omdat je elkaar elke keer tegen komt op een boot. en daardoor ben je ook bekender met andere bedrijven(concurenten) bij wie het goed gaat, of wie er op omvallen staat is daardoor eerder bekent. je zit immers uren op boten, om er vervolgens met ze alle afterijden, en uren achter elkaar aan terijden.

@freddie, werd de diesel en de boot maar gedekt, (voor de terugvracht) geloof me, ze doen het voor nog minder. soms. ik had er pas 1, die deed het bijna voor onder de kosten van de boot. de 2500km tel ik dan maar niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@HvA. ok loon bevroren. maar ook loon inleveren. en jij was toch zo anti oostblokker?

en tegen mij hoef jij geen U tezeggen hoor.

en jij moet zeker niet oordelen over dingen die je niet weet, want het leven is hier iets duurder als in NL. er is alleen een verschil, je kan hier goedkoper leven.

En de chauffeur is de klos zo als altijd.

ohja? zal ik het ff op nederland houden. daar heb je toch een cao (nu ff niet) maar de chauffeur accepteert toch dat die voor minder betaald word?

en ja chauffeurs zijn een dom volk. met 33 euro pallets vooruit naar spanje, dat is mooi werk. zodra het 33 adressen worden word het kutwerk.

dat 33 adressen naar spanje het "dubbele" opleveren. voor zowel de baas, als de chauffeur (meer uren) snappen ze niet allemaal.

en je eigen dan finacieel ook nog laten uitknijpen. want we kunnen immers niks anders.

nou word dan buschauffeur. heb je 20% meer als ik HvA moet geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

[quote=kalakuski;284548

....

. want we kunnen immers niks anders.

nou word dan buschauffeur. heb je 20% meer als ik HvA moet geloven.

Uh, ik ben bussjauf en ik kan rondkomen..... Maar die ferrari..... zit er weer niet in dit jaar!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden