[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gebruik Richtingaanwijzer!


Bèrrez

Recommended Posts

  • Reacties 181
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
die mensen bestaan hier gelukkig ook nog:ja:

iedereen die een seintje geeft, geef ik een bedank knippertje.

voor een aantal mensen is dat teveel gevraagd, ik denk ook dat het daarin zit dat seintjes geven minder wordt.

Vaak krijg je de kans niet om te knipperen, omdat er een meter voor je al naar rechts wordt getrokken, en dan krijg je toch een "bedankt" signaal:stom:Ik trek dan meestal half de linkerbaan op om toch enigzins kijk te houden wat er voor me gebeurd. Vaak gaat de voorligger dan ook nog uiterst links rijden uit frustratie dat ik niet heb geknipperd.

Ik wil best een knipper geven, mits de afstand groot genoeg is........

In mijn ogen: Als je niet knipperd moet je zelf weten, als je niet "bedankt" ben je een boer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Net terug van een welverdiende vakantie en ook ik heb mij weer eens verbaasd aan de legio mogelijkheden van richting aangeven bij het naderen van een rotonde.

Mij is ooit geleerd dat het naderen van een rotonde/verkeersplein helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Je geeft enkel en alleen richting aan op het moment dat je de rotonde/verkeersplein wenst te verlaten, je verlaat immers de aangegeven rijrichting (op een rotonde/verkeersplein is dit continu in de rondte).

Het continu genoemde richting aangeven naar links wordt veroorzaakt doordat er bij een aantal rotondes/verkeerspleinen spraken is van meer dan 1 rijstrook. wat er dan dient te gebeuren is dat diegene die 3-kwart rond wil, de linker baan dient te kiezen. Ja, ja, je veranderd voor de rotonde/verkeersplein dus van rijbaan, dus..... richting aangeven naar links bij het wijzigen van rijstrook.

Heel simpel lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak krijg je de kans niet om te knipperen, omdat er een meter voor je al naar rechts wordt getrokken, en dan krijg je toch een "bedankt" signaal:stom:Ik trek dan meestal half de linkerbaan op om toch enigzins kijk te houden wat er voor me gebeurd. Vaak gaat de voorligger dan ook nog uiterst links rijden uit frustratie dat ik niet heb geknipperd.

Ik wil best een knipper geven, mits de afstand groot genoeg is........

In mijn ogen: Als je niet knipperd moet je zelf weten, als je niet "bedankt" ben je een boer.

ik zeg: 2 zielen met dezelfde ervaringen.

als ik klaar ben met inhalen ga ik altijd zoveel mogelijk rechts rijden om diegene achter me ruim zicht te laten houden.

soms heb je wel het gevoel dat je de enige lijk die rekening met anderen hou.

ach ja... "ons" kunnen ze in ieder geval niets kwalijk nemen denk ik dan maar:angel:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Net terug van een welverdiende vakantie en ook ik heb mij weer eens verbaasd aan de legio mogelijkheden van richting aangeven bij het naderen van een rotonde.

Mij is ooit geleerd dat het naderen van een rotonde/verkeersplein helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Je geeft enkel en alleen richting aan op het moment dat je de rotonde/verkeersplein wenst te verlaten, je verlaat immers de aangegeven rijrichting (op een rotonde/verkeersplein is dit continu in de rondte).

Het continu genoemde richting aangeven naar links wordt veroorzaakt doordat er bij een aantal rotondes/verkeerspleinen spraken is van meer dan 1 rijstrook. wat er dan dient te gebeuren is dat diegene die 3-kwart rond wil, de linker baan dient te kiezen. Ja, ja, je veranderd voor de rotonde/verkeersplein dus van rijbaan, dus..... richting aangeven naar links bij het wijzigen van rijstrook.

Heel simpel lijkt mij.

Ja,zo doe ik het ook al jaaaaren en heb altijd gedacht dat ik goed bezig was,en denk dat er op deze manier maar gewoon mee doorga.:angel:

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

een seintje en een knippertje gooi ik er altijd uit, En zoals Herman zegt, meestal krijg je geen kans om te knipperen, dit komt mede door de komst van de camera's achterop. Ik denk (heb er geen ervaring mee) dat men niet meer in zijn spiegel kijkt, maar op het beeldschermpje v/d camera, want ze zijn je nog geen 50 cm voorbij of ze komen al naar rechts!

En als ik de kans krijg om een seintje te geven dat is dat niet voordat ik het linker breete lampje door mijn voorruit kan zien, mochten ze dan toch eerder komen of het snelheidsverschil is te laag, dan ga ik gewoon van mijn gas af. Ik vind t best als ze inhalen, maar bumperkleven doe ik niet aan.

Dat ik dan in meeste gevallen wederom word ingehaald omdat ik ineens langzamer ga rijden... tja, lager dan 80 ga ik toch echt niet :)

Als ik zelf in wil halen dan zet ik mijn knipperlicht vroegtijdig aan, meestal als ik een gaatje zie tussen de auto's dan gaat mijn knipperlicht aan als de laatste auto nog net achter me zit, meestal snapt men het wel en gaat de laatste auto nog ff snel door en de aankomende auto van het gas af. Ik bedank dan ook altijd de luxewagen als hij mij voorbij komt na het inhalen.

En ben ik dan de andere vrachtwagen voorbij, dan blijft mijn knippelicht net zo lang branden tot ik een seintje krijg of in mijn rechterspiegel de luxewagen naast die andere truck zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een seintje en een knippertje gooi ik er altijd uit, En zoals Herman zegt, meestal krijg je geen kans om te knipperen, dit komt mede door de komst van de camera's achterop. Ik denk (heb er geen ervaring mee) dat men niet meer in zijn spiegel kijkt, maar op het beeldschermpje v/d camera, want ze zijn je nog geen 50 cm voorbij of ze komen al naar rechts!

'T lijken net duitsers:angel::angel:, die kunnen dat ook. Indien mogelijk en toegelaten, laat ik hem de vluchtstrook iets oplopen, schrikken ze toch wel.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden