Spring naar bijdragen

Kroaat verliest ijs van vrachtwagen


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

Mijn trailertje was nooit afgesloten dus kon altijd er in. Ik tikte altijd met een stuk aluminium met rubber er aan het ijs los. (zodat het zeil nie beschadigde) Als het ijs dan los en in kleine stukjes was. (15 min werk) Dan op het terein of een parkeerplaats een paar flinke bochten en daarna even snel kijken of het weg was (soms bleven er een paar kleine stukjes liggen) ik had me best gedaan.

Gaat nie klimmen en of met een heftruck lopen kutten want een ongeval ligt altijd aan jezelf.

greets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 123
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Het is ook heel dubbel...

Inderdaad is de chauffeur verantwoordelijk volgens de wet... Maar die mag van een andere wet niet de trailer op...

Mijn trailer heeft ook een aluminium dak, ik kom er écht niet op:nee: Dat zou dan met een heftruck moeten gebeuren: laat maar. Planken zetten heeft dus ook geen zin

Wij hebben al eens voorgesteld om een portaal met borstel van een oude wasinstallatie neer te zetten: "flauwekul voor die ene bekeuring" (is vorig winter gevallen, 250€).

Dus wat moet je er mee? Ik weet het echt niet! Werkgever wil niets, maar ik wil ook geen moord op m'n geweten! Wie het weet mag het zeggen...

Maarten

:ja: Eerlijk gezegd is dat wel'n mooie oplossing idd, zag hier laatst ook ergens een foto met zo'n 'trailerschoonveeg-installatie' .

Er zijn enorm veel trailers waar je niet ff met'n stok of zo'n kussen kunt werken dus dan is zo'n installatie mss wel handig.

En niet alleen bij transportbedrijven neerzetten,maar ook bij 't verlaten van parkings.

:rolleyes:Als de overheid& weggebruikers er zo'n issue van maken zou er ook'n draagvlak moeten zijn om zulke installaties te laten plaatsen.

Gr Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelukkig komen er deze maand nieuwe containers met klapnetten hoef je er niet meer op te klimmen.:D

ik ga er niet op klimmen. met die stuifsneeuw die er af waait is houden ze wel afstand dat is weer een voordeel;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je kinderen? Of heb je een mooie auto?

Stel er vliegt van een vrachtwagen een stuk ijs en dat raakt je auto. Je kind raakt er door gewond, of erger, jij schrikt, maakt een slip en rijdt je zelf en je kind bijna te barsten, zeg je dan, pech gehad? Die jongen kan dat ijs er onderweg niet af halen, dus hij is niet verantwoordelijk?

Als jij geraakt zou worden door een stuk ijs van een trailer, reageer je dan ook zo nuchter van: meer zit er niet in? Moet ik daar maar niet gaan rijden?

Denk toch eens na man!!! Juist dit gedrag is waarom de buitenwereld zo vreemd tegen ons aan kijkt.

Het is nooit onze verantwoording, we kunnen er nooit geen ene fuck aan doen. etc. etc. etc. Waar is die kotsmiley gebleven????

Ik heb inderdaad kinderen,maar dat wil niet zeggen dat ik 's morgens mijn leven waag door op het dak te gaan stunten.

Het enige dat ik probeer duidelijk te maken is dat het haast onmogelijk is het ijs van het dak te krijgen.

En waarom alleen de kinderen beschermen ,ze rijden mij ook te barsten als ik naast de oplegger sta om te kunnen lossen,dan is er NIEMAND van de vaders en moeders die ook maar iets gas terugneemt. Maar dat is weer een andere discussie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sommige automobilisten zitten in de spits zo dicht achter je dat ik denk maak je daar eerst maar eens druk om. Met de omstandigheden van afgelopen dagen moet je gewoon soms wat meer afstand houden. En als je de kans hebt om het ijs er af te halen dan gewoon doen. Als chauffeur en automobilist gewoon beide een beetje geven en nemen is er niks aan de hand. zie trouwens ook veel auto's met achterlijk veel sneeuw op de daken wat ook niet bevoordelijk is voor de veiligheid van achterliggers. Met de auto helemaal een kleine moeite maar zelfs daar doen mensen het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er kan ook veel beter een stuk ijs vanaf waaien en dat een ruit binnen vliegen. Of op een motorkap. Dan heb je het gelukkig alleen maar over een auto.

Heb je kinderen? Of heb je een mooie auto?

Stel er vliegt van een vrachtwagen een stuk ijs en dat raakt je auto. Je kind raakt er door gewond, of erger, jij schrikt, maakt een slip en rijdt je zelf en je kind bijna te barsten, zeg je dan, pech gehad? Die jongen kan dat ijs er onderweg niet af halen, dus hij is niet verantwoordelijk?

Als jij geraakt zou worden door een stuk ijs van een trailer, reageer je dan ook zo nuchter van: meer zit er niet in? Moet ik daar maar niet gaan rijden?

Denk toch eens na man!!! Juist dit gedrag is waarom de buitenwereld zo vreemd tegen ons aan kijkt.

Het is nooit onze verantwoording, we kunnen er nooit geen ene fuck aan doen. etc. etc. etc. Waar is die kotsmiley gebleven????

mmm je hebt wel een punt hier...maar reed jij toevallig niet met een melkbus rond:confused:.

Kun jij me dan ff misschien voordoen hoe ik dat dak heel opkom en weer er heelhuids afkom?:( Maar het is niet zo dat ik er niks aan doen. Van binnenuit met een plank het ijs los van het dak drukken, maar goed hier krijg je niet alles mee weg. Tja je kunt zeggen moet je baas voor iets zorgen....maar wat dan? een hoogwerker? een stellage? leuk, maar moet ik dat dan ook meenemen na de ferryterminal? 99% van wat ik op de ferryterminal aan zie koppelen rijd weg zonder dat ik er 1 op het dak zie klimmen om het dak schoon te vegen gek he??? ook ik ben niet levensmoe. En geloof me dat ik al heel wat winters meegemaakt heb op de ferryterminal(s) Maar neemt niet weg dat ik het met je eens ben, maar de praktijk werkt helaas anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je weet dat het niet mag, dus hoe je het oplost is jou probleem.

Niet iemand anders opzadelen met jou probleem, gewoon opruimen die handel, ik moet er niet aan denken dat ik zo's schots van een cm of 4-5 en dan 1 meter doorsnee op mijn ruit krijg.

Ik moet daar ook niet aan denken, maar goed heb je een oplossing dan? Nee he:mad:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmm,

Zou veilig verkeer Nederland hier niet iets op kunnen verzinnen. Bij de Douane bijvoorbeeld heb je van die loop stellages met een leuning om op het dak te kijken. Als ze nou eens in de wintermaanden die stellages op bepaalde plaatsen neerzetten onderweg. Je zet je wagen er naast, klimt er op en met een bezem of weet ik veel wat, kan je het ijs eraf halen.

Als je je wagen start en wegrijd, heb je in eerste instantie nog geen last van vallend ijs. Je zou dan naar zo'n punt kunnen rijden om je wagen ijsvrij te maken.

Plaatsen kunnen zijn: bij tankstations of bij parkeerplaatsen waar chauffeurs slapen. Kunnen ze vóor dat ze gaan rijden de wagen ijsvrij maken. Er zijn meer handige plaatsen waar je zo'n stellage kan neerzetten.

Ik denk even hard op nu hoor?

Groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is wel erg kort door de bocht scania974

Naartuurlijk proberen we het ijs van het dak te halen

Maar het moet wel op een veilige manier of is ons leven soms ook niets waard

Het is een problem waar wat op gevonden moet worden:ja:

Maar wat dat is de vraag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat bedoel ik.

er zijn niet zo veel oplossingen,maar je zit wel met dat probleem

Bij ons zeggen ook,maak het dak ijs vrij maar niet hoe als je oplegger geladen is en je komt er niet bij:mad:

Vooral als je onderweg bent,dan is het niet zo makelijk om bij het dak te komen op een veilige manier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je kunt vanalles verzinnen maar het is en blijft jou verantwoording, ga rijden en er gebeurd een zwaar ongeval dan zul je die verantwoording ook moeten dragen met alle gevolgen van dien. Ben blij dat ik een bulk heb :D daar blijft hooguit wat sneeuw op liggen:p

Ik ben blij voor jou dat jouw deksels na het spoelen niet bevriezen...

Wat een onzin, ijs er af halen...afstand houden, maar ja dat staat niet in de woordenboeken van de meesten van ons...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Buiten Harwich staan er opverschillende plaatsen borden die de chauffeur er op wijzen dat hij verantwoordelijk is voor het ijs op zijn dak, helaas kan je het er nergens veilig verwijderen.

Het is een probleem waarmee ik tot op de dag van vandaag niet zoveel over gehoord heb, ik zal een vragen aan mijn vrienden of er een mogelijkheid is om dit probleem aan te pakken.

Dit levert een ander probleem op, waar je in geval van problemen een beroep kan doen op de arbo wetgeving, word dit onmogelijk als en mogelijkheden zijn om het veilig te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is en blijft een probleem,als de oplegger leeg is kun je nog van binnenuit met een plank het ijs wat stuk maken,maar bij een volle gaat ook dat niet.

Het is wel zo dat degene die er geen problemen mee hebben [bulk/en tankwagens bijv.] hier de grootste mond hebben,zo van het is niet mijn probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hmm,

Zou veilig verkeer Nederland hier niet iets op kunnen verzinnen. Bij de Douane bijvoorbeeld heb je van die loop stellages met een leuning om op het dak te kijken. Als ze nou eens in de wintermaanden die stellages op bepaalde plaatsen neerzetten onderweg. Je zet je wagen er naast, klimt er op en met een bezem of weet ik veel wat, kan je het ijs eraf halen.

Als je je wagen start en wegrijd, heb je in eerste instantie nog geen last van vallend ijs. Je zou dan naar zo'n punt kunnen rijden om je wagen ijsvrij te maken.

Plaatsen kunnen zijn: bij tankstations of bij parkeerplaatsen waar chauffeurs slapen. Kunnen ze vóor dat ze gaan rijden de wagen ijsvrij maken. Er zijn meer handige plaatsen waar je zo'n stellage kan neerzetten.

Ik denk even hard op nu hoor?

Groetjes,

Willem

Zulke stellages zie je in Zuid-Duitsland wel vaker op de parkeerplaatsen, dus het kan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is en blijft een probleem,als de oplegger leeg is kun je nog van binnenuit met een plank het ijs wat stuk maken,maar bij een volle gaat ook dat niet.

Het is wel zo dat degene die er geen problemen mee hebben [bulk/en tankwagens bijv.] hier de grootste mond hebben,zo van het is niet mijn probleem.

Zo is het ook. En dat willen "we" ook graag zo houden. Met we bedoel ik de overige weggebruikers.

Ook dat verhaal van afstand houden gaat niet (helemaal) op. Heb je wel eens gezien hoe ver zo'n ijsschots weg kan vliegen? Ook in de bochten krijgt die zooi een enorme snelheid als die van 4 meter hoogte komt.

Het is en blijft een enorm probleem voor iedereen die er mee te maken heeft, maar zadel een ander er niet mee op. Ik denk dat dit vooral eens door de ABRO-diensten samen met de werkgevers bekeken moet worden.

De chauffeur is inderdaad verantwoordelijk voor de lading, ook al lift die ongewenst mee op het dak, maar de werkgever is ook verplicht om te zorgen dat de werknemer veilig kan werken (benodigde middelen verschaffen)

Wij hebben diverse adressen waar je niet op containerbakken mag komen die hoger zijn dan 2.50 meter. Maar geen mogelijkheden om kleden te trekken of verwijderen van bakken die hoger zijn. Al meerder malen discussie gehad hoe we dat zouden moeten doen, maar daar krijg je er ook geen zinnig antwoord uit. Zonder afgedekte lading aankomen of vertrekken mag daar ook al niet, dus men maakt problemen zonder dat ze er zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Politiebericht De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten heeft een bestuurder van een vrachtauto aan de kant gezet die door afvallend ijs een voorruit van een bestelauto verbrijzelde.

Het niet ijsvrij maken van de dekzeilen van vrachtauto’s brengt de nodige risico’s met zich mee en is strafbaar. De Verkeerspolitie van het KLPD adviseert om niet alleen de ruiten van voertuigen ijsvrij te maken, maar ook de dekzeilen van vrachtauto’s. IJsafzetting op de dekzeilen kan worden voorkomen door deze zeilen de avond ervoor onder spanning te zetten, waardoor er geen water op blijft liggen en geen ijslaag kan ontstaan.

.

helaas het op spanning brengen van je dekzeil werkt ook niet 100% afdoende. En dan blijf je nog steed een probleem houden met bijvoorbeeld de ferry trailers en hoe dit te doen bij geladen trailers?Tja en na een parkeerplaats gaan waar ze iets hebben ingericht of na een wasstraat???......dan moet ik er nog steeds heen rijden met ijs op mn dak en dus de nodige risico's:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Buiten Harwich staan er opverschillende plaatsen borden die de chauffeur er op wijzen dat hij verantwoordelijk is voor het ijs op zijn dak, helaas kan je het er nergens veilig verwijderen.

Het is een probleem waarmee ik tot op de dag van vandaag niet zoveel over gehoord heb, ik zal een vragen aan mijn vrienden of er een mogelijkheid is om dit probleem aan te pakken.

Dit levert een ander probleem op, waar je in geval van problemen een beroep kan doen op de arbo wetgeving, word dit onmogelijk als en mogelijkheden zijn om het veilig te doen.

:confused: sinds wanneer staan die borden er dan? Ben er 2 weken geleden nog geweest. Is dit nieuw en alleen in de winterperioden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

trouwens alles wordt maar erg makkelijk op de chauffeur afgeschoven, als ik de middelen heb om het dak op een veilige manier ijsvrij te maken zal ik het zeker niet laten.

en wel of niet verantwoordelijk als ik het niet veilig kan doen gaat het ook niet gebeuren, dan beslist de planning wat ik ga doen en ik weet het antwoord al.

nog zon gevalletje van chauffeur is verantwoordelijk.....donderdag was ik bij de katoennatie in kallo moest daar 6 pal tot. 7000kg laden. Vraag de beste man of hij er 2 enkel wil zetten en de rest dubbel vanwege mijn aslasten (was voor de UK en daar zijn ze best secuur op aslasten en zijn het ook dure grapjes + punten op je rijbewijs) , maar nee hoor..........dat mogen wij niet van de klant!!!:mad: Ok geen probleem dan vermeld ik dat op de cmr dat ik hier geen verantwoording voor neem. Wat denk je? tja je kunt het al raden geen lading of de cmr zonder aantekening tekenen. De chauffeur/vervoerder trekt in dit geval weer aan het kortste eind...en dan moeten we het goed doen. En als ik het niet doe???? dan gaat een ander er wel mee lopen. Klant is koning.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die is vanochtend om half zes toen hij naar werk fietste door een stuk ijs, of ies, geraakt. Later in de ochtens is hij, of hie in zijn eigen, of iegen, kots gestikt.

RIP K Smiley...:cool:

LOLHoe verzin je het!!! En fietste stamt ijgenleik af van het oud hollandsche fijtsen zeker?! of neit soms?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
oh de oplossingen zijn er wel :ja::ja:

maar er hangt een prijskaartje aan ;):D:D

wat dacht je van ff door de wasstraat, maar de baas betaald niet en zijn opdrachtgever ook niet.

dus wie staat er met zijn rug tegen de muur?? :hamer::hamer:

drogen ze daar het dak ook af dan? 10 minuten door de vrieskou en je heb weer ijs op het dak lijkt me. las ook in reacties even paar rondjes hard over het terrein rijden bij de zaak, maar daar is het probleem ook niet mee opgelost als je daar doordeweeks nooit komt. gewoon de carroserie bouwers verplichten de kappen vanuit t midden zodanig schuin af te bouwen dat t haast niet meer mogelijk is volgens mij is er in de jaren 70 ook een hele periode geweest dat meerdere carr.bouwers dat zo deden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik had gewoon geladen en dan bij het afhalen van de papieren die melding op de cmr gezet.

dan schelden ze maar en gaan ze maar tekeer, intereseert me geen ene moer.

dan mogen ze hem gaan lossen, nadat ik met mijn planner heb gebeld.

wedden dat je ermee weg komt

:ja: ik had al geladen...en had het op de cmr gezet......alleen dan moest er weer gelost worden en kon ik zonder vertrekken. ze hebben maar weer ff een nieuwe cmr geprint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En jij zet dus geen aantekening op de cmr omdat je dan de lading niet krijgt, je rijd er mee weg en niemand neemt nog die verantwoording van jou over. En dan moord en brand schreeuwen als het fout gaat.

ik val je niet persoonlijk aan hoor, maar zo gaat het. Je doet het fout of je doet het fout.

mwa voel me niet aangevallen hoor, ja het is inderdaad zo goed of fout, maar waar ligt de grens? Als ik ze enkel liet zetten en ze vielen om terwijl de klant eist ivm veiligheid dat ze dubbel gezet worden wie is er dan fout? Dus kiezen tussen overbeladen op de trekas of kans op omvallen.....zo en nu maak jij de beslissing maar..........ook ik val je niet aan. Zo werkt de praktijk!

ze hebben trouwens in engeland een helehand vol van die gestroomlijnde trailers (box trailers) waarbij nagenoeg geen water op kan blijven liggen.....vreemd dat ik vorige week achter 1 reed waar toch ijs na beneden kwam....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden