[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boete van 2400 euro


keesstoop

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik kan me niet voorstellen dat het schijven van hem zelf waren. Die moet je over de afgelopen 28 dagen toch al bij je hebben. Het schijnt dat de Belgische controlerende instanties ook kopieen willen zien van anderen die met de auto reden, om de kilometers te kunnen verantwoorden. Geen idee of ze dit wettelijk mogen vragen.

Verder mogen ze bij vermoeden van fraude met vakantiebriefjes misschien weer wel verder terugkijken dan 28 dagen???

Al met al weten we nog vrij weinig. Maar goed dat ik nooit in Belgie kom. Ik heb de afgelopen 28 dagen met 3 verschillende auto's gereden. Afgelopen zomer in 28 dagen wel met 12 verschillende auto's gereden. Als je daar alle overige km's van moet verantwoorden:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ik kan me niet voorstellen dat het schijven van hem zelf waren. Die moet je over de afgelopen 28 dagen toch al bij je hebben. Het schijnt dat de Belgische controlerende instanties ook kopieen willen zien van anderen die met de auto reden, om de kilometers te kunnen verantwoorden. Geen idee of ze dit wettelijk mogen vragen.

Verder mogen ze bij vermoeden van fraude met vakantiebriefjes misschien weer wel verder terugkijken dan 28 dagen???

Dat zouden ze misschien wel willen,maar ze zullen toch genoegen moeten nemen met de schijven die jij bij hebt van jezelf,je evt digikaart en de activiteiten verklaring,beschreven in 2009/959/EU. de z.g.vakantiebrief,een officieel EEG document dat door de werkgever en bestuurder getekend dient te worden.

Indien men toch fraude vermoed,maar niet kan bewijzen, kunnen ze de schijven evt in beslag nemen,een rapport opmaken en dit opsturen naar de autoriteiten van het land van herkomst,in NL de RVI.

Je kunt natuurlijk altijd de copie van een schijf meenemen als je collega met de auto van jou gereden heeft,maar dit bewijst niks,misschien heb jij wel met zijn auto gereden.

Maar het laat soms zien dat je van goede wil bent.

Belangrijkste is dat het gehele verhaal tussen je schijven,je digicard en je vakantiebrief moet kloppen,dan heeft die controleur geen reden om aan jouw geloofwaardigheid te twijfelen.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja Kees, boetes zijn er om een bepaald gedrag af te leren, was 2400 een goede les?:D

Heb er zelf ook zat gehad.

Als een bedrijf zoveel overtredingen verwacht van de chauffeurs betekent dat ze voor te weinig geld rijden, anders hoeft dat allemaal niet, en dat is ook de reden dat jouw baasje het van jouw loon af haalt.

Beter geluk bij je volgende werk gever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kees, ik geloof 't verhaal niet. Je reageert met heel weinig en verteld eigenlijk niets....terwijl iedereen interesse heeft in je topic en vragen heeft.

Als je zo ook tegen de politie in belgie gereageerd hebt .... vind je het dan gek dat je de hoofdprijs betaald. Het irriteert me zelfs een beetje, je opent een topic met een verhaal van 2400 euro boete. Ineens ben je al weg bij die firma .... waar gaat dit over. Het enige wat ik weet is dat je op italie rijd en in belgie? bent aangehouden. Voor de rest?

Als je nou eens het hele verhaal schrijft dan krijg je misschien wat hulp van hier....want daar vraag je toch om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een hoop mensen die hier zeggen wat ze denken maar weinigen die weten hoe het zit dus....

Om een reactie te kunnen geven op de hoogte van de sanctie moet je eerst na gaan welke bedragen er voor welke overtredingen opgeschreven zijn, want € 2400,- voor een overtreding lijkt me wat overdreven. Dus zal het me niets verbazen dat er meerder overtredingen geconstateerd zijn en dat hiervoor een sanctie bedrag is opgelegd.

Dan is het ook nog de vraag of het een caution/zekerheidsstelling is, waar tegen je dus in beroep kunt gaan of dat het überhaupt wel een boete is. Want in beroep gaan kan in dergelijke gevallen zeker nut hebben. Wel eens waar moet je hiervoor wel de hulp in roepen van specialisten en die zul je bij de rechtsbijstand zeker niet vinden (huis tuin en keuken advocatuur).

Het is erg lullig dat het geld al van je is ingehouden en dat dit zonder verdere mededeling is gebeurt maar wat voor een communicatie heb je zelf tot nu toe gehad met je werkgever over deze inhouding?

En ja de controlerende instanties, houden inderdaad de bestuurder in eerste instantie ook aansprakelijk voor de overtredingen, dit is in hun ogen namelijk (in eerste instantie) ook de gene die de overtredingen ook heeft begaan. Vaak kan de bedrijfsleiding of planning ook nog een boete krijgen voor onbehoorlijk aansturen en kan gesteld worden dat deze mede verantwoordelijk is voor de boete omdat er geen controle is geweest op het naleven van de wetten, of omdat zij juist erop aangestuurd hebben. (ambtelijke boete of bestuurlijke boete).

Onlangs werd een dubbelbemande auto (van een charter van ons) in Oostenrijk staande gehouden, de chauffeur had 12 "kleine" overtredingen op zijn naam staan, de 2e chauffeur had 7 "kleine" overtredingen staan, en geen *vakantiebriefje bij zich. Chauffeur 1 diende € 1200,- te betalen en chauffeur 2 kreeg een rekning voor € 900,- voor de overtredingen en € 300,- voor het ontbreken van een *vakantiebriefje (*patronaal attest)

Ondanks dit was de te betalen boete toch € 4800,- want de bestuurlijkeboete was een verdubbeling van de aan de chauffeurs uitgeschreven boetes. Hier aan kun je niet wikken of wegen, zorgen dat het betaald word en dan de zaak uit handen geven aan een specialist (advocaat) die er welhaast altijd iets van af kan regelen, je moet alleen in de gaten houden dat de kosten niet voor de baten uit gaan in dergelijke situaties.

Ik kan legio voorbeelden aangeven maar al doende leert men, en zonder de juiste adviezen en de juiste mensen op de juiste plek sta je hulpeloos en met de rug tegen de muur tegen de opgelegde sancties, en niet betalen is niet rijden! Er is nog steeds sprake van willekeur, en deze branche is een makkelijke prooi voor de handhavers langs de weg die een mooie manier hebben gevonden om de kas te spekken. Het heeft niets met veiligheid meer te maken, dit is gewoon arrogant zakken vullen.

Een paar weken geleden moesten we voor het ontbreken van een vakantiebriefje in Spanje gewoon € 2400,- afrekenen. Chauffeur reed met digipas. Hij was zaterdagavond thuis gekomen, hij was maandag jarig en vierde zijn verjaardag en is dinsdag morgen rond 9:30 weer vertrokken. Hij werd vrijdags in Spanje aangehouden en moest voor de tijd van zaterdagavond tot dinsdag morgen een vakantiebriefje hebben, terwijl hij zijn (minimaal 45 uur) weekend rust had genoten. NEE weekendrust is zaterdag en zondag en niet zondag en maandag legde oom agent uit, gewoon betalen en anders niet rijden!

Dus in Oostenrijk kost het € 300,- en in Spanje € 2400,-,hoezo willekeur???? Nee zo is het dus niet: in Oostenrijk betaal je € 300,- zijnde de boete en in Spanje betaal je € 2400,- als zekerheidsstelling en als je het dan hoger op zoekt kun je een deel van de zekerheidsstelling (borg) terug ontvangen als je het goed aanpakt, maar dit gebeurt te weinig dus word de staatskas makkelijk gespekt zo.

De kranten staan vol van Incestzaken, kindermisbruik grote criminele bendes, misbruik door predikanten enz enz, maar waar staan de sanctie bedragen en/of de straffen die er op staan? 240 uur grasmaaien bij de gemeente of andere interessante taakstraffen worden er uit geschreven en af en toe een keer een aantal dagen gevangenis maar de bedragen die wij in deze branche dienen af te rekenen worden welhaast nergens genoemd

Dit relaas staat nog los van of je het betalen moet of niet, maar met het vragen naar het hoe en/of wat op het chauffeursforum kom je dus niet echt verder. Gezien alle reacties (inclusief deze), zegt er niemand dat het wel of niet mag en er is ook niemand die er voor zorgt dat jij je geld terug krijgt. Je werkgever zou de weg moeten weten, maar het is de vraag of hij tijd/zin heeft om het uit te zoeken of te laten zoeken. Jou voor de kosten op laten draaien is wel de makkelijkste oplossing lijkt het wel weer….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zal wel het een en ander niet in orde zijn geweest tijdens die controle. 2400 euro hoef je niet zomaar te betalen.En wat mij betreft zouden boetes voor fraude met de tach 10 maal zo hoog moeten zijn.

???

Simpelweg je gehele voornaam (zoals die in je paspoort staat) kost je al een dik bedrag PER SCHIJF!!!

Vele kleine 'foutjes' kunnen leiden tot een ZEER GROOT en buiten alle proporties zijnde boetebedrag!!!

De werkgever heeft hem dus zo te lezen met VALSE VAKANTIEBRIEVEN op pad gestuurd === de werkgever is m.i. dus VERANTWOORDELIJK en zou die boete in alle gevallen ZELF DIENEN TE BETALEN. En niet af te schuiven op de chauffeur.

Half ingevulde tachograafschijven?

Ik denk dat de controlerende instanties eens bij die werkgever op de zaak/thuis moeten aankloppen!

Aan de T.S. (topic starter) de vraag ben je lid van een vakbond?

Neem contact met ze op. (later heb ik gelezen dat je het nu via DAS speelt ... hou je ons op de hoogte???)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.........Hij werd vrijdags in Spanje aangehouden en moest voor de tijd van zaterdagavond tot dinsdag morgen een vakantiebriefje hebben, terwijl hij zijn (minimaal 45 uur) weekend rust had genoten. NEE weekendrust is zaterdag en zondag en niet zondag en maandag legde oom agent uit, gewoon betalen en anders niet rijden!

Weet je zeker of dit niet de persoonlijke visie van de agent was en is dit Europees vastgelegd?

Als de agent gelijk heeft kunnen ze bij de 2 grote aardappelveroerders eens gaan "shoppen".

In het weekend rijden hier voornamelijk de Poolse chauffeurs in NL/B op zaterdag én zondag....

Elk weekend. Dat klopt dus niet. Die mannen(het zijn nog steeds altijd mannen) zouden dan 12 dagen achter elkaar moeten rijden of hun weekendrust nemen op een doordeweekse dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weekendrust nemen op een doordeweekse dag.

Inderdaad volgens mij spreekt de wet ook over een WEKELIJKSE RUST!!!

Niet iedereen interpreteert deze wet dus hetzelfde ;)

Daarom is het internationaal gezien veel beter om gewoon van die vakantieverklaringen officieel geheten Patronaal attest bij je te hebben om misverstanden te voorkomen.

Deze mogen overigens NIET meer handgeschreven zijn!!!!!

http://www.vcm.nl/algemeen.php?pagina_id=134

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet of dit verhaal wel klopt.

als je de topic door leest is er herhadelijk gevraagt om het juiste verhaal te vertellen.

want als ik goed lees had hij een vakantie brief waarop stond dat hij vijf dagen vrij was geweest.

maar hij reageerd niet meer dus het verhaal is na het lezen van een artikel verder uit de duim gezogen.

iedereen neemt de moeite om hem bij te dtaan en hem de hulp willen geven die hij vraagt en dan lijkt het erop dat het hele verhaal op onwaarheden berust.

althans zo doet het zich nu voor.

ik vind het jammer dat dit gebeurd vooral nu er al forumleden zijn die bij diverse topics denken van is het wel waar.

maar laat ons nu maar over andere zaken druk maken dit is de moeite niet meer waard.

dus prettige feestdagen en vooral een goede witte kerst hoef er niet eens met de auto op uit stap de deur uit en kan zo gaan skien en dat in nederland.

dus prettige feest dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad volgens mij spreekt de wet ook over een WEKELIJKSE RUST!!!

Niet iedereen interpreteert deze wet dus hetzelfde ;)

Daarom is het internationaal gezien veel beter om gewoon van die vakantieverklaringen officieel geheten Patronaal attest bij je te hebben om misverstanden te voorkomen.

Deze mogen overigens NIET meer handgeschreven zijn!!!!!

http://www.vcm.nl/algemeen.php?pagina_id=134

Ik noemde expres de 2 grote aardappelvervoerders omdat ik er vrijwel zeker van ben dat deze 2 hun huiswerk gedaan hebben en echt wel weten waar ze mee bezig zijn, dus men kan alleen beboeten op overtreding van "wekelijkse rust", en weekendrust is blijkbaar een zelfverzonnen uitdrukking, mischien een test van een corupte agent die wil zien of de chauffeur in kwestie weet hoe de regels zijn.

Immers, zolang de chauffeur niet in beroep gaat tegen de boete, gaat de agent ermee door.

Wanneer een chauffeur op woensdag begint en op zondagavond stopt, dan 1 of 2 dagen vrij neemt en weer begint is er volgens mij geen sprake van een overtreding.

Een mooie vraag voor de transportadvocaat uit H :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik werk iedere zaterdag en dus heb ik ook nooit weekend zoals die agent het zei.

Maar het gaat inderdaad om WEKELIJKSE RUST en die mag ook op doordeweekse dagen vallen. Als je maar 45 uur aaneengesloten rust hebt gehad.

(Dit heb ik toevallig eens nagevraagd aan een instructeur bij Kees van Iersel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik werk iedere zaterdag en dus heb ik ook nooit weekend zoals die agent het zei.

Maar het gaat inderdaad om WEKELIJKSE RUST en die mag ook op doordeweekse dagen vallen. Als je maar 45 uur aaneengesloten rust hebt gehad.

(Dit heb ik toevallig eens nagevraagd aan een instructeur bij Kees van Iersel)

Dan hebben die chauffeurs(charters) van Mark dus een zaak.

100% kans om de boete terug te vorderen.

Zeker in deze tijd aan te raden, en voor de agent om het af te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet je zeker of dit niet de persoonlijke visie van de agent was en is dit Europees vastgelegd?

Als de agent gelijk heeft kunnen ze bij de 2 grote aardappelveroerders eens gaan "shoppen".

In het weekend rijden hier voornamelijk de Poolse chauffeurs in NL/B op zaterdag én zondag....

Elk weekend. Dat klopt dus niet. Die mannen(het zijn nog steeds altijd mannen) zouden dan 12 dagen achter elkaar moeten rijden of hun weekendrust nemen op een doordeweekse dag.

Inderdaad,ook volgens mij is dit dan de persoonlijke mening van die agent.

Volgens mij word in de Europese wetgeving helemaal niet gesproken over"weekend rust".

Verordening EG 561/2006 :

Art 4:

h) "wekelijkse rusttijd": een wekelijkse periode waarin een bestuurder vrijelijk over zijn tijd kan beschikken, en die een "normale wekelijkse rusttijd" en een "verkorte wekelijkse rusttijd" omvat:

- "normale wekelijkse rusttijd": een periode van rust van ten minste 45 uur;

- "verkorte wekelijkse rusttijd": een periode van rust van minder dan 45 uur die, onder de voorwaarden van artikel 8, lid 6, kan worden bekort tot minimaal 24 achtereenvolgende uren;

i) "week": de periode tussen 00.00 uur op maandag en 24.00 uur op zondag;

Art 8:

6. Per periode van twee opeenvolgende weken moet een bestuurder ten minste:

- twee normale wekelijkse rusttijden, of

- één normale wekelijkse rusttijd en één verkorte wekelijkse rusttijd van ten minste 24 uur nemen. De verkorting moet evenwel worden gecompenseerd door een equivalente periode van rust die voor het einde van de derde week na de betrokken week en bloc genomen moet worden.

Een wekelijkse rusttijd mag niet later beginnen dan aan het einde van zes perioden van 24 uur te rekenen vanaf het einde van de vorige wekelijkse rusttijd.

9. Een wekelijkse rusttijd die in twee weken valt, mag in één van beide weken geteld worden, maar niet in beide.

Volgens mij heeft die agent dat hier mooi in zn eigen gelijk uitgelegd,

Als je het wetsartikel helemaal doorleest:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:102:0001:01:NL:HTML

Zul je nergens lezen dat die rust in het weekend moet vallen.

Er word gesproken over wekelijkse rust en niet over weekend rust.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan hebben die chauffeurs(charters) van Mark dus een zaak.

100% kans om de boete terug te vorderen.

Zeker in deze tijd aan te raden, en voor de agent om het af te leren.

Ik ben bang dat de chauffeurs van Mark hun centjes in Spanje niet terug krijgen,je moet n.l altijd een patronaal attest bij je hebben als je niet gereden hebt,ook als je je wekelijkse rust maakt,van vrijdag tot zondag of van zaterdag tot maandag,dat maakt niet uit.

Wij gaan er van uit dat ,als jouw vaste auto niet rijdt,het dan voor oom agent logisch is dat jij ook niet gewerkt hebt,daar hebben zij geen boodschap aan,het begrip"vaste auto" kennen ze niet.:hamer:

En zoals Mark al aangaf;je moet uitkijken dat de kosten niet boven de baten uitgaan,als het terugvorderen van een bekeuring meer kost dan het terugvorderen is het goedkoper om je verlies te nemen en het daarbij te laten.:hamer:

Oom agent leer je daar niks mee af,als een door hem gegeven bekeuring met succes wordt teruggevorderd zal hij echt niet bij zijn superieuren moeten komen en een bolwassing krijgen,je hebt t wel met ambtenaren te doen.:angel:

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad volgens mij spreekt de wet ook over een WEKELIJKSE RUST!!!

Niet iedereen interpreteert deze wet dus hetzelfde ;)

Daarom is het internationaal gezien veel beter om gewoon van die vakantieverklaringen officieel geheten Patronaal attest bij je te hebben om misverstanden te voorkomen.

Deze mogen overigens NIET meer handgeschreven zijn!!!!!

http://www.vcm.nl/algemeen.php?pagina_id=134

Klopt,en hier kun je m downloaden :

http://ec.europa.eu/transport/road/social_provisions/driving_time/form_attestation_activities_en.htm

Greetz Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om even terug on topic te gaan:ik denk dat zowel T.S.als zijn werkgever er een zootje van maken.

T.S. noemt de naam van die werkgever niet,maar post wel onder zn eigen naam en wil hier op het forum zijn gelijk krijgen door te vragen of wij ook niet vinden dat ieder de helft betalen eerlijker zou zijn.

Mensen zo als hij en zijn(inmiddels ex)baasje stoten zo wel het brood uit de mond van degene die het wel serieus willen doen.

Als je een flinke prent krijgt omdat je een fout maakt is dat lullig,maar dit is gewoon vragen om problemen , T.S verdient, in mijn ogen, ook niet beter.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet je zeker of dit niet de persoonlijke visie van de agent was en is dit Europees vastgelegd?

Ja helaas weet ik het zeker ik heb er 10 februari jl. € 2001,- in Irun voor morgen afrekenen voor de betreffende chauffeur, het gaat me te ver om de boete en het sanctiebedrag in te scannen en hier te publiceren, maar waarom zou ik hier een dom verhaal over ophangen.

Ik heb wel meer te doen! :angel:

En in Europeesch verband is het een zekerheidsstelling maar ook hier geld weer, de kosten mogen niet voor de baten uit gaan. en erzit verschil tussen gelijk halen en gelijk krijgen. Maar we zijn ons er nog over aan het beraden en hebben ondertussen al wel protest aangetekend in Spanje en de zaak ook gemeld aan een medewerker van het Europeesch parlement, en hier inmiddels correspondentie over gehad.

Het zit dus in de molen. Ik kom hier later in een ander topic nog wel een keer op terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja helaas weet ik het zeker ik heb er 10 februari jl. € 2001,- in Irun voor morgen afrekenen voor de betreffende chauffeur, het gaat me te ver om de boete en het sanctiebedrag in te scannen en hier te publiceren, maar waarom zou ik hier een dom verhaal over ophangen.

Ik heb wel meer te doen! :angel:

En in Europeesch verband is het een zekerheidsstelling maar ook hier geld weer, de kosten mogen niet voor de baten uit gaan. en erzit verschil tussen gelijk halen en gelijk krijgen. Maar we zijn ons er nog over aan het beraden en hebben ondertussen al wel protest aangetekend in Spanje en de zaak ook gemeld aan een medewerker van het Europeesch parlement, en hier inmiddels correspondentie over gehad.

Het zit dus in de molen. Ik kom hier later in een ander topic nog wel een keer op terug!

Ik heb dit jaar controle gehad ten zuiden van Burgos.

De controlerende agent las mijn tacho uit met zijn persoonlijke controleerpas.

Omdat ik vaak de digipas er in het weekend in laat zitten, behalve als mijn trekker in de garage staat, vroeg hij een vakantieverklaring van het weekend waarin mijn digipas er niet in had gezeten. Van de weekends dat mijn trekker thuis stil stond met digipas er in daarvan werd niks gezegd, het ging om het weekend dat mijn digipas niet gebruikt werd.

Toen ik de discussie aan ging en mij verweerde dat zoiets in NL of B niet gebruikelijk was en daarvoor contact ging opnemen met het hoofdkantoor werd de controle be-eindigd. Nu is het ook wel zo dat Hollanders de naam hebben vrij snel de portemonee te trekken onderweg, dus een agent zal het altijd proberen als er een gele plaat van een bekend bedrijf verschijnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 weken Rik, dat is wat anders als 5 dagen. Normaal is dan de controlle voorbij en kan je verder rijden, er is dus meer aan de hand geweest, of in elk geval een vermoeden van.

Ook ik vindt het vreemd dat T.S. niet meer reageerd.

toch vreemd dat jij daarop moet reageren als T.S dit had gelezen verwacht je toch een reactie van hem.

dus eens te meer dat dit verhaal verzonnen is daarom reageerd hij hier niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar weken geleden moesten we voor het ontbreken van een vakantiebriefje in Spanje gewoon € 2400,- afrekenen. Chauffeur reed met digipas. Hij was zaterdagavond thuis gekomen, hij was maandag jarig en vierde zijn verjaardag en is dinsdag morgen rond 9:30 weer vertrokken. Hij werd vrijdags in Spanje aangehouden en moest voor de tijd van zaterdagavond tot dinsdag morgen een vakantiebriefje hebben, terwijl hij zijn (minimaal 45 uur) weekend rust had genoten. NEE weekendrust is zaterdag en zondag en niet zondag en maandag legde oom agent uit, gewoon betalen en anders niet rijden!

En toch blijf ik mij afvragen of dit wel rechtsgeldig is.

Wij moeten ons aan de rijtijden houden.

En in het rijtijdenbesluit staat niets vermeld over het feit dat je een on-officieel document bij je moet hebben.

Alleen dat je door middel van de schijven of pas de tijd moet verantwoorden die je gewerkt, cq gerust hebt.

Het feit dat je de pas in het weekend in de tacho moet laten slaat natuurlijk nergens op.

Dat kan met schijven immers ook niet, of je zou in het weekend 2x terug moeten komen om een nieuwe schijf te steken.

Ik geloof graag dat ze hier over vielen, maar kloppen doet het zeker niet.

Het is toch van de zotte dat je moet verantwoorden dat je in je weekendrust iets anders hebt gedaan dan werken?

Kan iemand mij uitleggen in welke sector je nog meer met een briefje moet leuren om je weekendrust aan te tonen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En in het rijtijdenbesluit staat niets vermeld over het feit dat je een on-officieel document bij je moet hebben.

Ik geloof graag dat ze hier over vielen, maar kloppen doet het zeker niet.

Het is toch van de zotte dat je moet verantwoorden dat je in je weekendrust iets anders hebt gedaan dan werken?

In Spanje schijnt dit heel normaal te zijn.

Leuk he, 1 Europa.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En toch blijf ik mij afvragen of dit wel rechtsgeldig is.

Wij moeten ons aan de rijtijden houden.

En in het rijtijdenbesluit staat niets vermeld over het feit dat je een on-officieel document bij je moet hebben.

Alleen dat je door middel van de schijven of pas de tijd moet verantwoorden die je gewerkt, cq gerust hebt.

Het feit dat je de pas in het weekend in de tacho moet laten slaat natuurlijk nergens op.

Dat kan met schijven immers ook niet, of je zou in het weekend 2x terug moeten komen om een nieuwe schijf te steken.

Ik geloof graag dat ze hier over vielen, maar kloppen doet het zeker niet.

Het is toch van de zotte dat je moet verantwoorden dat je in je weekendrust iets anders hebt gedaan dan werken?

Kan iemand mij uitleggen in welke sector je nog meer met een briefje moet leuren om je weekendrust aan te tonen....

Wat bedoel je met een on-officieel document??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoi Als mijn baas zomaar met vacantiebriefjes van 5 weken zwaait, als mn digikaart of schijf niet precies klopt,en ik daar een boete voor krijg van 2400 euro in belgie zou het dan niet eerlijker zijn ieder de helft of zo te betalen i.p.v zo 2400 euro ineens op mijn loon in te houden!!Heeft hier iemand anders toevallig ook eens mee te maken gehad?groet kees[ p.s Ik mag dat [goed transportbedrijfje hier niet noemen denk ik!!]

Zou je je niet gewoon aan de regels houden???

Heb je ook geen gezeik.:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden