Spring naar bijdragen

Actie bij transportbedrijf Butter Group in Dronten


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid
Toch wel.

De boer bepaald wie er op zijn erf komt. Net zo als het bij veel andere bedrijven gebeurt.

Er zijn genoeg boeren die geen mensen op hun erf toelaten die zich niet verstaanbaar kunnen maken.

Het hangt een beetje aan de leveringsvoorwaarden af of een boer dat kan weigeren. Kan me voorstellen dat een boer die een Pool weigert, een boete clausule aan z'n broek krijgt voor niet leveren van de contractueel vastgelegde hoeveelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Het hangt een beetje aan de leveringsvoorwaarden af of een boer dat kan weigeren. Kan me voorstellen dat een boer die een Pool weigert, een boete clausule aan z'n broek krijgt voor niet leveren van de contractueel vastgelegde hoeveelheid.

Waar schrijf ik dat?

Ik schrijf dat mensen geweigerd worden die zich niet verstaanbaar willen/kunnen maken.

Maakt niet uit of het een Drent, fries, Limburger, Pool, Roemeen of Fransoos is.

@huub: Daarom gebeurt het regelmatig dat ongestuurde oplegger geweigerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar schrijf ik dat?

Ik schrijf dat mensen geweigerd worden die zich niet verstaanbaar willen/kunnen maken.

Maakt niet uit of het een Drent, fries, Limburger, Pool, Roemeen of Fransoos is.

Excuses, dat was mijn vrije interpretatie. Er zijn inderdaad veel Polen die heus wel kunnen communiceren.

(en veel Drenten die dat niet kunnen:D:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch wel.

De boer bepaald wie er op zijn erf komt. Net zo als het bij veel andere bedrijven gebeurt.

Er zijn genoeg boeren die geen mensen op hun erf toelaten die zich niet verstaanbaar kunnen maken.

Net zo als er genoeg boeren zijn die geen opleggers met starre assen op hun terrein toelaten.

Dit is nieuw voor me , zoveel kun je niet weigeren als boer zijnde , je krijgt een laad opdracht en daar moet je gewoon aan voldoen , en de boer moet er voor zorgen dat ten aller tijde vrachtwagens geladen kan worden welk type of omstandigheid dan ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is nieuw voor me , zoveel kun je niet weigeren als boer zijnde , je krijgt een laad opdracht en daar moet je gewoon aan voldoen , en de boer moet er voor zorgen dat ten aller tijde vrachtwagens geladen kan worden welk type of omstandigheid dan ook

Als jij je niet gedraagt op het terrein kan hij je ten alle tijden van het terrein af trappen en bij butter werd er regelmatig gevraagt om nederlanders te komen laden omdat de polen niks snapte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als jij je niet gedraagt op het terrein kan hij je ten alle tijden van het terrein af trappen en bij butter werd er regelmatig gevraagt om nederlanders te komen laden omdat de polen niks snapte

Zou kunnen bij de grote jongens , maar bij kleinere telers zijn ze al blij dat er aardappels weggaan vanwege ruimte gebrek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is nieuw voor me , zoveel kun je niet weigeren als boer zijnde , je krijgt een laad opdracht en daar moet je gewoon aan voldoen , en de boer moet er voor zorgen dat ten aller tijde vrachtwagens geladen kan worden welk type of omstandigheid dan ook

We hebben vaak genoeg een vrachtwagen weg gestuurd, thuis en bij mijn vorige werkgever, omdat er geen stuurassen onder de oplegger zaten. Geloof me, na 3 keer weten ze het heus wel en komen ze wel met gestuurd materiaal. Dit was zowel met CSM, AVEBE, Korteweg als Butter.

In de leveringsvoorwaarden van die eerste 2 staat zo wie zo dat het product op een goed bereikbare plaatst gereed dient te liggen voor verlading.

1 keer de agent (regelneef dus) bij een er uit gedraaide inrit gehad. Maar die had nergens mee te maken, dat het is het risico van de leverancier. Was gelijk de laatste keer dat die gast op het erf geweest is. Later nog veel vaker aan die firma geleverd. Probleem is dat de meesten het maar voor lief nemen en er niks van durven te zeggen.

Bestrating op de kop hebben staan kost meer dan je in de gaten hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wij hebben nog nooit 1 niet geladen , wel een x een chauffeur gehad die erg eigenwijs was , kregen we dus wel woorden mee , had niet veel gescheeld of we hadden hem weg gestuurd , stom toeval kwam die chauffeur paar mnd later stro laden , had ie al wat minder praatjes , later van een collega van die man gehoord dat het een onmogelijke gast was en daar alweer weg was .

nog een mooi verhaal , liep stage bij een boer , een liaz chauffeur wilde eens niet meehelpen met laden (was nog zakgoed 50 KG zonder pallets) dus de vader van mijn stage boer van 73 moest daarom meehelpen met laden , heeft de boer alles aan 1 kant geladen , volle vracht , kon de chauffeur op de oprit alles gaan verplaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met recht een kutboer dus. Het is doorgaans niet de taak van de chauffeur om aan zakken te trekken van 50 kilo. Dan daarbij laat hij een bejaarde aan diezelfde zakken trekken en onmogelijk hoog opstapelen. Hij naait ook nog eens de chauffeur maar dat mag want liaztruckert! Nee, die erge flikker had een ploegje moeten huren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

praat wel over 20- 25 jr geleden , wij hebben thuis nog nooit 1 chauffeur gehad die niet mee wilde helpen , was gewoon een regel in die tijd en dat wisten de chauffeurs toen ook , vergelijk het met stro rijders ,waren ook bepaalde firma's die reden zoals monsma , visser enz gewoon transportband de auto in en goed op hoogte zetten en was eigenlijk niets aan de hand , was gewoon een soort slag die je moest hebben , goed op de schouder en 1 x goed leggen , deed je dat niet ging je kapot deed je het goed was het nog niet zo zwaar .

Je moet wel weten dat er in die tijd gewoon boeren bedrijven gezinsbedrijven waren en niet de boeren industrie zoals nu . vaak ook laad opdrachten gekregen dat we de volgende dag een auto kregen , kwam die doodleuk een week later , zat ie nog in frankrijk , je wist nooit wanneer ze echt kwamen , autotel , hadden ze vaak niet .

En die zelfde boer , Die erge flikker zoals de duke zegt , gaf ook wel een zak pootaard kado aan een oost europees chauffeur als die netjes mee lade

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
praat wel over 20- 25 jr geleden , wij hebben thuis nog nooit 1 chauffeur gehad die niet mee wilde helpen , was gewoon een regel in die tijd en dat wisten de chauffeurs toen ook , vergelijk het met stro rijders ,waren ook bepaalde firma's die reden zoals monsma , visser enz gewoon transportband de auto in en goed op hoogte zetten en was eigenlijk niets aan de hand , was gewoon een soort slag die je moest hebben , goed op de schouder en 1 x goed leggen , deed je dat niet ging je kapot deed je het goed was het nog niet zo zwaar .

Je moet wel weten dat er in die tijd gewoon boeren bedrijven gezinsbedrijven waren en niet de boeren industrie zoals nu . vaak ook laad opdrachten gekregen dat we de volgende dag een auto kregen , kwam die doodleuk een week later , zat ie nog in frankrijk , je wist nooit wanneer ze echt kwamen , autotel , hadden ze vaak niet .

En die zelfde boer , Die erge flikker zoals de duke zegt , gaf ook wel een zak pootaard kado aan een oost europees chauffeur als die netjes mee lade

je moetwel een beetje uitkijken wat je over een chauffeur zegt hier wat als je ze maar een beetje de waarheid zegt worden bepalde heren boos en bedriegen je ook nog .zoals de heer p op mijn maat zijn webloog .wat die durft ze wel goed de waarheid te zeggen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

waar het eigenlijk omgaat is hoe jij je als chauffeur zich gedraagd als gast bij een boer op het erf , daarmee open je deuren of ze blijven gesloten .

Dat je als boertje een zak poters kado geeft aan een oostblok chauffeur , zodat de chauffeur ook pootgoed heeft is natuurlijk peanuts vergelijking met de rijkdom die we in dit land hebben , maar werd des te meer op prijs gesteld door de chauffeur toen , sneed ze thuis doormidden , dom was ie dus niet.

Ik schenk koffie en soms soep aan de bietenchauffeurs of het s'nachts is of overdag boeit me niet , ik ga er dan uit , is ook het minste kleinigheidje zoals die zak aard maar wordt zeer op prijs gesteld door de chauffeurs , gaat om het gebaar , de manier waar op en niet om de waarde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met recht een kutboer dus. Het is doorgaans niet de taak van de chauffeur om aan zakken te trekken van 50 kilo. Dan daarbij laat hij een bejaarde aan diezelfde zakken trekken en onmogelijk hoog opstapelen. Hij naait ook nog eens de chauffeur maar dat mag want liaztruckert! Nee, die erge flikker had een ploegje moeten huren!

Bij ons komen vaak chauffeurs staal laden en lossen ,

helpen ze niet mee dan blijft het maar liggen

de meeste staalrijders helpen ook mee , je bent tenslotte toch verantwoordelijk voor de lading

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Wat een volk daar bij Butter zeg?! :stom:

Dit is nu met recht een "K*T" baas!!! :ja: Zo één gun ik het dat ie naar de klote gaat!!!

Wat een honden!!!

Misschien kan een ander bedrijf het werk en de NL chauffeurs dan over nemen...

Maar dat zal ook wel weer valse hoop zijn?! :zegtniets: Want waarschijnlijk staat de volgende slavendrijver dan alweer te trappelen

om het stokje over te nemen... :mad: 3 euro per uur... Ze moeten zich hartstikke dood schamen!!!

Ze moeten de directie werkelijk alles afpakken wat ze zowel zakelijk als privé bezitten, en ze ook tewerk stellen voor 3 euro per uur!!! :ja:

Die Polen werken 15 uur voor amper het geld wat wij als nachtvergoeding krijgen?! Want dat zullen ze ook wel niet krijgen? :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap uit het hele verhaal nog niet waarom Aviko nu de gebeten hond is. Als het is omdat hij Butter inhuurd en dat Butter met goedkope mensen werkt, in waarschijnlijk foute constructie's kunnen we elk bedrijf in Nederland wel plat leggen volgens mij.

Het is niet alleen de aanvoer wat met goedkope collega's gebeurd, het gaat daar ook weer weg met goedkope gollega's. En degene die het wegrijd v ind ik ook niet zuiver op de graad maar dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een volk daar bij Butter zeg?! :stom:

Dit is nu met recht een "K*T" baas!!! :ja: Zo één gun ik het dat ie naar de klote gaat!!!

Wat een honden!!!

Misschien kan een ander bedrijf het werk en de NL chauffeurs dan over nemen...

Maar dat zal ook wel weer valse hoop zijn?! :zegtniets: Want waarschijnlijk staat de volgende slavendrijver dan alweer te trappelen

om het stokje over te nemen... :mad: 3 euro per uur... Ze moeten zich hartstikke dood schamen!!!

Ze moeten de directie werkelijk alles afpakken wat ze zowel zakelijk als privé bezitten, en ze ook tewerk stellen voor 3 euro per uur!!! :ja:

Die Polen werken 15 uur voor amper het geld wat wij als nachtvergoeding krijgen?! Want dat zullen ze ook wel niet krijgen? :zegtniets:

Ja. Geloven doen we in de kerk

De bonden moeten toch wat om de naam hoog te houden

En voor 3 Euro per uur is geen een pool meer voor te krijgen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden