[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur blaast cabine op door opwarmen maaltijd [+foto's]


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid

KARSLRUHE -

Een vrachtwagenchauffeur is dinsdagavond zwaar gewond geraakt nadat hij probeerde zijn maaltijd op te warmen op een gaskachel en er een gasexplosie ontstond. De 47-jarige chauffeur verbleef rond 18:00 uur op de parkeerplaats langs de A8. Waardoor er een gasexplosie ontstond is nog onduidelijk.

De man liep ernstige brandwonden op en is met ene traumaheli naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis gebracht, aldus de politie.

De cabine van de vrachtwagen raakte zwaar beschadigd. De schade bedraagt zo'n € 50.000. Auto's die in de buurt geparkeerd stonden liepen schade op door rondvliegende splinters.

Voor foto's van de explosie: http://www.ka-news.de/region/karlsruhe/Explosion-im-Fuehrerhaus-Lkw-Fahrer-erleidet-Verbrennungen;art6066,626373,B?bn=692647

Bron:http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8367

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uit zeer betroubare bron vernomen dat er twee chauffeurs op die wagen zaten.

Tijdens het koken vroeg de eene aan de andere chauffeur om een busje met kruiden in het eten te gooien.

Helaas verstond die andere chauffeur, wiens naam Jemason is en al wat ouder is, buskruit.:ja:

Met dit als resultaat.:D

Hij zal het wel weer ontkennen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben bang dat de verzekering ook wel wat moeilijk gaat doen als het gaat om oneigenlijk gebruik van een gaskachel of gasbrandertje in de cabine.

Denken jullie dat al die P-plekken waar de heli is geland nog vrij waren? Lijkt me dat je niet zo vlot 10 tegensputterende chauffeurs weggestuurd hebt (dankzij de digitacho;)).

P.S. valt mee dat de "knal fuif" grap nog niet gemaakt is:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Koken met gas in de auto, dan kom je echt onder een steen vandaan.:p Als je dat wilt doen, doe het dan lekker naast de auto, das een stuk veiliger. Heb weleens een paar Italianen pasta zien koken op de deksel van de palletkist:D Maargoed de beste man mag blij zijn dat ie het overleefd, zoiets lulligs kan ook nog je leven kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
KARSLRUHE -

Een vrachtwagenchauffeur is dinsdagavond zwaar gewond geraakt nadat hij probeerde zijn maaltijd op te warmen op een gaskachel en er een gasexplosie ontstond. De 47-jarige chauffeur verbleef rond 18:00 uur op de parkeerplaats langs de A8. Waardoor er een gasexplosie ontstond is nog onduidelijk.

De man liep ernstige brandwonden op en is met ene traumaheli naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis gebracht, aldus de politie.

De cabine van de vrachtwagen raakte zwaar beschadigd. De schade bedraagt zo'n € 50.000. Auto's die in de buurt geparkeerd stonden liepen schade op door rondvliegende splinters.

Voor foto's van de explosie: http://www.ka-news.de/region/karlsruhe/Explosion-im-Fuehrerhaus-Lkw-Fahrer-erleidet-Verbrennungen;art6066,626373,B?bn=692647

Bron:http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8367

De oorzaak lijkt mij toch enigzins duidelijk.....

gas....

lek.....(?)

open vuur....

Hoef volgens mij geen ADR opleiding te hebben gehad om te begrijpen dat er tussen het open draaien van de gaspit en het vlammetje een te grote pauze zat...?

Misschien een stille hint naar de baas? Wil een super space cab...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Koken met gas in de auto, dan kom je echt onder een steen vandaan.:p

Dat standpunt kunt u innemen omdat de tijd zo hard is gegaan en veel dingen in relatief korte tijd zijn veranderd. Maar zo gek is het niet hoor!

Bij veel (dure) caravans staat nog steeds een gasfles op de dissel voor gaskachel of fornuis. Ook bij vrachtauto's is het nog niet zo lang geleden dat men volop gebruikte maakte van een gasfles voor koken onderweg of anderszins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat standpunt kunt u innemen omdat de tijd zo hard is gegaan en veel dingen in relatief korte tijd zijn veranderd. Maar zo gek is het niet hoor!

Bij veel (dure) caravans staat nog steeds een gasfles op de dissel voor gaskachel of fornuis. Ook bij vrachtauto's is het nog niet zo lang geleden dat men volop gebruikte maakte van een gasfles voor koken onderweg of anderszins.

Zo is dat, kan me nog heugen dat de enkeling met bv een standkachel

nog wel eens een gasfles kwam vullen.

Neemt niet weg dat het niet echt slim is om in je cabine met een gasbrander te gaan

klootviolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat, kan me nog heugen dat de enkeling met bv een standkachel

nog wel eens een gasfles kwam vullen.

Neemt niet weg dat het niet echt slim is om in je cabine met een gasbrander te gaan

klootviolen.

Dat waren fijne kachels. Dubbele radiator aan de zijwand, heerlijk.

Maar het merkwaardige was, met 2 volle gasflessen naast een volle dieseltank hoefde je niet met de gevaarlijke stoffenboot naar Zweden maar met een doosje met 150 wegwerpaanstekers wel.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar baseer je dit op?

Ben ik wel met Kevin eens hoor, als de gordijnen door de voorruit naat buiten geblazen worden dan waren ze wel dichtgeschoven lijkt me.

Misschien een laagstaand zonnetje, of wilde hij wat privacy bij het eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben ik wel met Kevin eens hoor, als de gordijnen door de voorruit naat buiten geblazen worden dan waren ze wel dichtgeschoven lijkt me.

Misschien een laagstaand zonnetje, of wilde hij wat privacy bij het eten.

Tsja we weten het natuurlijk niet, maar zat ook al een beetje te denken dat hij mogelijk is geen slapen en dat dat ding is gaan lekken of iets dergelijks.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben ik wel met Kevin eens hoor, als de gordijnen door de voorruit naat buiten geblazen worden dan waren ze wel dichtgeschoven lijkt me.

Misschien een laagstaand zonnetje, of wilde hij wat privacy bij het eten.

De ontploffing blaast er zo de voorruit er uit, zou die zelfde luchtverplaatsing ook niet de gordijntjes kunnen verplaatsen?

Ik verbaas me echt over de schade aan die auto! :eek: Dat kan toch haast niet van zo'n klein gasbusje komen? :( Die hele auto is ontzet! :eek:

Ik niet.

De cabine is gebouwd om weerstand te bieden tegen invloed van buiten af, nu kwam de druk van binnen en door het er uit vliegen van de voorruit is de stevigheid aan de voorzijde geheel weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De ontploffing blaast er zo de voorruit er uit, zou die zelfde luchtverplaatsing ook niet de gordijntjes kunnen verplaatsen?

De explosie kan natuurlijk wel de gordijnen verplaatsen, maar niet zo netjes langs de rail schuiven in een fractie van een seconde;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De explosie kan natuurlijk wel de gordijnen verplaatsen, maar niet zo netjes langs de rail schuiven in een fractie van een seconde;)

Als je de volgende foto bekijkt hangt het gordijn anders aardig verkreukeld.

Ik weet niet of de gordijnen open waren of dicht, aan de portieren te zien (zeker het rechtse) is de explosie naar voren gericht geweest, wat de gordijnen betreft kan men enkel door onderzoek vaststellen of deze open danwel gesloten waren, valt me alleen op dat er geen schroeiplekken op de gordijnen te zien zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Ik ga gewoon ergens eten en niet dat gedoe met de pingping of een brandertje.

Ik krijg onkosten, daar ga ik van eten ook.:ja:

Zo denk ik er ook over!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden