[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

inval bij v/d Bosch??


Gerard 2910

Recommended Posts

  • Forumlid

Uit zeer betrouwbare bron vernam ook ik dat er een inval werd gedaan door SIOD, FIOD en IVW. Maar het vreemde van dit bericht is, dat er nagenoeg nergens in het nieuws aandacht aan wordt besteed.

Bijna zeker gaat het dan om de vermeende illegale constructies met Hongaarse en Oost-Duitse chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inval bij Van den Bosch Transport in Erp: directie nuanceert

Nieuwsartikel geplaatst op 18.11.2011, 08:54 door Marcel van der Voort

ERP - Volgens bronnen hebben de Inspectiediensten samen met de politie deze week een inval gedaan bij transportbedrijf Van den Bosch, aan de Hoogven 10 in Erp. Of de inspecteurs ook in Bergen op Zoom en Europoort zijn geweest is onduidelijk.

"Ik ken de berichten", beaamt Edwin Atema van FNV Bondgenoten / Stichting VNB vrijdagochtend. "Wij hebben een dossier aangeleverd bij de Inspectiediensten en daarin staan genoeg redenen om Van den Bosch onder de loep te nemen", vertelt hij verder.

"Tot nu toe hangt Van den Bosch steeds Pinokkio-verhalen op, maar ondertussen zijn ze bezig met het inzetten van goedkope arbeidskrachten uit Hongarije en Duitsland. Mij is bekend dat er in Hongarije een postbus firma wordt gebruikt."

"De Hongaren komen hier met het vliegtuig door Van den Bosch geregeld en doen in ons land hetzelfde werk als de Nederlandse vrachtwagenchauffeurs, maar krijgen minder betaald."

En benadrukt: "Wij hebben ook andere zaken aangetroffen, waarvan wij nog niet weten of die naar buiten moeten worden gebracht."

Volgens Atema is er morgen (zaterdag) een ledenvergadering waar naast het genoemde dossier ook de standplaatsen van de Nederlandse chauffeurs aan de orde komen.

Ook vertelt de vakbond aan de leden welke proces stappen er inmiddels zijn genomen.

"Er is geen sprake van een inval", meldt Marcel Wouters van van den Bosch. "Dinsdag zijn er inspecteurs van Verkeer en Waterstaat bij ons geweest. Die hebben gezegd dat ze met een breed onderzoek bezig zijn en ook bij andere transportbedrijven komen."

"Ze hebben bij ons gegevens gevraagd om te kijken hoe het zit met colegiale inleen (chauffeurs uit het buitenland, red.) over het algemeen. En die hebben wij verstrekt."

Hij stelt nogmaals dat het om een landelijk onderzoek zou gaan bij meerdere bedrijven.

http://www.transport-online.nl/site/tra ... sYw3vKoEgo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarschijnlijk omdat mijnheer vd Bosch zelf in het bestuur zit of zoiets,net zoals toen ene mijnheer Vos..

Enne wie de pegels hebben die bepalen...:zegtniets: Enne nee niet de Peggel's...:D

Wie van de Nederlandse chauffeurs gaat drie weken Met stand plaats Milaan of Novara staan

En geen over uur maken Want je rijdt maar vijf dagen in de week.En overuren kun je vergeten

Dit zijn dingen daar hoor je de bond niet over

En wat ik vandaag te horen heb gekregen is Dat binnen vijf jaar Van De Bosch geen transpoort meer heeft

Want alles wordt uit beteedt.Is goed koper.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie van de Nederlandse chauffeurs gaat drie weken Met stand plaats Milaan of Novara staan

En geen over uur maken Want je rijdt maar vijf dagen in de week.En overuren kun je vergeten

Dit zijn dingen daar hoor je de bond niet over

En wat ik vandaag te horen heb gekregen is Dat binnen vijf jaar Van De Bosch geen transpoort meer heeft

Want alles wordt uit beteedt.Is goed koper.

Huub

Nou Huub die had je voorheen zeker hoor,bij van de Bosch was ook forumlid hier Elbonitalia of zoiets dergelijks,de beste jongen is later voor een italiaan gaan rijden omdat hij er uitgewerkt werd door van de Bosch..En bij de Waard had je ook chauffeurs die in Italie vertoefden in het weekend,ze hebben/hadden zelfs een vestiging daar..Enne ben ff de naam kwijt die uit Son met die witte volvo's hadden ook een vestiging bij Modena..Maar die rijden volgens mij ook nog niet met andere platen :confused:

Maar goed weet wel dat het steeds harder word,om als gewone hard willende werkende Hollander aan de slag te komen,bij een beetje normaal bedrijf..:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk omdat mijnheer vd Bosch zelf in het bestuur zit of zoiets,net zoals toen ene mijnheer Vos..

Enne wie de pegels hebben die bepalen...:zegtniets: Enne nee niet de Peggel's...:D

dank U:D

als ik zoveel pegels had, zat ik hier nu niet met de kachel aan:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou je dan ook erg krenterig worden?

Geld zat en dan toch gaan kou kleumen?:confused::confused::confused::confused::D

nee hoor, ik vind het een verschil als je onderscheid maakt tussen zuinigheid en krenterig zijn, dat vind ik zo'n slechte eigenschap bah.

en als ik geld kan besteden doe ik dat ook, leef bij de dag;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
psessies;)

Als ze nu niks vinden bij van de Bosch in de boekhouding

Wie staat er dan in hun???????

En wat gaat er dan gebeuren.

En waarom is de pers er niet bij.En welke opdracht gegevens. Komt dat allemaal op straat te liggen

Zo dat andere bedrijven er mee verder kunnen

Er moet toch groot bewijs zijn.

Of is het een politiek spel

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik rij  nu 12 jaar bij piet van der maat en ikkan jullie wel vertelen dat er 20 chauffeurs internationaal rijden waarvan 17 brabanders 1 limburger 1 nederlandse spanjaard en 1 nerderlandse belg <BR>

Wat ik al zei ze bestaan nog maar zijn met een vergrootglas te zoeken en te vinden...:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
ik rij nu 12 jaar bij piet van der maat en ikkan jullie wel vertelen dat er 20 chauffeurs internationaal rijden waarvan 17 brabanders 1 limburger 1 nederlandse spanjaard en 1 nerderlandse belg

ja jos die zijn er zeker nog .Maar al het werk war je zonder na te denken en op je tom tom kan doen richting buiteland een goedkopen pool .

En veel los plaatsen en werk waar nog bij na gedacht moet worden is nog voor de hollandese chauffeur .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ERP - Volgens bronnen hebben de Inspectiediensten samen met de politie deze week een inval gedaan bij transportbedrijf Van den Bosch, aan de Hoogven 10 in Erp. Of de inspecteurs ook in Bergen op Zoom en Europoort zijn geweest is onduidelijk.

Dat werd tijd. Ik denk dat er nog wel 50 andere adressen geschikt zijn voor een inval. Misschien kunnen ze de kasten bij TLN ook eens uitpluizen. Dan kan aangetoond worden dat ook die met dubbele tong praten over oostblokkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden