[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mijn laatste ritje........


the duke

Recommended Posts

  • Forumlid

Misschien een weemoedige titel, maar dat is een beetje hoe het voelde afgelopen week.

Zoals velen van jullie weten heb ik geen vaste baan en dat geeft mij de gelegenheid om eens in de zoveel tijd een tijdje bij mijn voormalige werkgever rond te rijden. Zo ook afgelopen week en de weken daarvoor. Alsook de vorstperiode. Een aantal keer naar Wenen, een keer met groupage naar Oost-Duitserland en Tschechië en rondritjes Tirol met tuingoed.

Afgelopen week begon met uitslapen en een ritje naar een bedrijf waar ik wel oren naar heb om daar te gaan werken. Dat bedrijf is een aannemer in de breedste zin van het woord en houd zich bezig met al het onderhoud aan 's lands heeren wegen alsook vaarwegen etc. Veel machines, veel divers materiaal, keurig onderhouden en modern. Na een kort gesprekje nadat ik 'voor de voet' was binnengestapt werden we het snel eens en afgesproken werd dat ik de week erop zou beginnen. Want deze week had ik immers nog verplichtingen!

Dinsdag begint de dag wederom met uitslapen en daarna koffie met croissant. Sorry hardwerkende lezer, ook Duke moet aan zijn ontspanning denken. Na het ontbijt en een douche wurm ik me in mijn wieler-outfit om eens een rondje dijk te gaan doen. De zon schijnt en ik vertrek richting Giessen om gelijk maar eens te horen wat de bedoeling is. De wind valt me een beetje tegen en het is hard werken om mijn gemiddelde hoog te houden op de dijk Well-Wijk en Aalburg. Het mag de pret niet drukken en als ik een groepje fietsers tegenkom die met heel veel gemak heel hard gaan besluit ik om dezelfde weg terug te nemen om ook gebruik te maken van die wind. Aangekomen in Giessen blijkt het dat er een ritje Oostenrijk op het progamma staat met een buurman van een Forumlid (hoi Pierre). Ik was al eens meer met hem naar Wenen geweest en heb er zin in, gezellige gast!

's Avonds om 7 uur dien ik me te vervoegen bij de gebroeders waar dat perkgoed te laden is. Een grote punica-oase van vrachtauto's en deense karren daar. Het plantjes seizoen gaat los en dat is goed te merken. Ik help een collega wat met laden, hij moet Wels en omstreken en heeft nog genoeg te doen. Dan is de volgende aan de beurt maar nog niet alle handel is binnen en we nemen maar een bakje koffie. Het word wel erg laat zo. Wij zijn als laatste en we hebben een forse rit op het progamma staan. Te weten: Radenthein, Villach, Klagenfurt en Völklermarkt. Als je dan pas om 23:00 uur vertrekt weet je wel wat er te wachten staat!

Ik neem het eerste stuk voor mijn rekening en ondanks de inspanningen en het late tijdstip ga ik fluitend richting de Hundsruck waar we wisselen. Nu is het mijn beurt om te slapen en als veel te snel naar mijn zin word ik ruw gewekt met de mededeling 'Greding'. Goed, kop onder de kraan, tandenborstel door mijn mond en een snelle bak koffie later mag ik weer aan het rad van fortuin. De zon schijnt en het word prachtig weer vandaag. Collega Eef verdwijnt snel achter de gordijnen, gelijk heeft hij en ik bolder langs Munchen richting Salzburg. Meestal staat er wel file richting Salzbur maar de goden zijn ons gunstig gezind en het loopt als de spreekwoordelijke speer! Links ligt de Chiemsee en het water ziet er aanlokkelijk uit! Maar geloof me, zelfs in de zomer is het daar ijs en ijskoud. Dat meer word voornamelijk gevoed door smeltwater. Ik heb er wel eens in gezwommen en kan het weten! Maar een mooi uitzicht bied het wel. Even later ben ik bij Salzburg de grens over en draai de Tauern-Autobahn op richting zuiden. Dat geeft een goed gevoel. Op enig moment steekt Eef zijn gezicht door de gordijnen heen en we besluiten omdat we toch moeten pissen gelijk maar te wisselen!

Onze eerste klant zit in een klein dorp een eindje boven de Wörthersee en net na de middag stomen we daar binnen. TomTom weet de straat maar op het moment dat we linksaf moeten geloven we beide niet dat dat goed gaat komen. Ik eruit om de weg te vragen en een alleraardigst blond meisje wijst op de berghelling omhoog. Daar zie ik een paar kassen tegen de bergwand en daar zit hij dan. Dat gaat niet lukken maar het blijkt dat de winkel in het dorp zit, gedraaid en idd, bij een tuincentrum verdwijnen de eerste drie denen uit de auto. Snel naar de volgende in Villach. Op de borden onderweg daar naar toe staat voor mij het magische woord 'Italien'. Zou het misschien zo zijn dat we daar no verzeild raken? Snel in Villach gelost en op naar Klagenfurt. Daar zijn we om half vijf leeg en dan hebben we nog 31 karren voor Volkermarkt. Die lossen we ook nog gelukkig kort voor zessen. We melden ons leeg en de plannenmaker zegt dat we de Italie-planner moeten bellen. Yes! Gerechtigheid! Van deze planner krijgen we te horen dat we ons rond een uur of negen bij Venezië moeten melden. Het gaat richting Arnoldstein nu en we verkneukelen ons beide wat voor culinair hoogstandje we na ons aperetivo zullen krijgen. Eef heeft een Italiaanse getrouwd en heeft jaren Italie gereden en weet het eten daar op waarde te schatten. Ik weet nog een tentje tussen Tolmezzo en Udine en met de tijd in het achterhoofd lijkt ons dat de beste optie. Toch kan ik het niet nalaten om te even te vragen aan Herman of hij iets weet. Ik stuur hem een smsje en hij wijst me dezelfde tent aan. Ook het wandelend restaurant boek van dit forum word nog geraadpleegd en van Mattheui krijg ik het nummer van Peter d'n Europeaan. Ook hij wijst me naar Carnia! Dan moet het wel goed zijn! Om een uur of acht stuiven we de parking op en het staat aardig vol. Tot mijn grote verbazing staat daar een auto van een Nederlander die een ex-collega is. Hij rijd met een walkingfloor los gestort naar Italie en laad stukgoed terug. Binnen blijkt dat er met die jongen nog een ex-collega mee is voor de LOL en het word een gezellige avond! Het eten is goed en we genieten ervan. Ik een hapje van Eef's pizza en hij een hapje van mijn Broccoli. Dit omdat we niet kunnen kiezen. Eerlijk toch?

Om een uur of elf gaan we naar bed, dat hebben we wel verdiend. Wat zullen we slapen zeg! Hard gewerkt en weinig geslapen en daarna een wijntje zijn de juiste combinatie voor een diepe nachtrust! De volgende morgen om een uur of zeven uit bed en lekker douchen. Een Americano later zijn we onderweg. Al om kwart voor negen rammelt de boordcomputer met een aantal laadadressen. Pffff, vier stuks maar liefst! Het eerste adres is Camposanto grofweg schuin boven Modena. Bij Occiobello gaan we eraf en binnendoor. Net voor de middag stapt dat palletje erin en gaan we naar Castello di Serravalle wat weer net onder Modena ligt. We komen nog langs het restaurant van de familie Ricci en zoonlief zit met zijn benen languit op het terras van de zon te genieten, hij wel. Hij is toch al rijk haha! Nu word het voor ons wat stoeien. De navi wil het een en ik wil het ander. Ik win en bij Savignano s. P. staat Castello aangegeven. Aan het begin van de weg staat een bordje met sneeuwketting aanleggen in case di neve. Nu sneeuwt het niet, integendeel maar waarom er sneeuwkettingen gelegd moeten worden word wel duidelijk. Een stevige klim met 6 venijnige haarspelden brengen ons op de top van een colletje met een giga mooi uitzicht! En we moeten weer naar beneden ook. Een klein beetje angstig hebben we allebei het vermoeden dat we hier geen pizzafabriek zullen tegenkomen. Want dat is het volgende vrachtje! Even de weg vragen en het blijkt dat we in een heel ander dorpje moeten zijn. Op een industrieterreintje daar stappen vervolgens 11 paletten pizza's in met bestemming Ijsland. Hoe kan het ook anders! Natuurlijk laad je originele pizza's in Italie en niet bij dr Oetker in Schwerin bijvoorbeeld!

De volgende zit in Castel San Pietro en is 1 luizig palletje met een soort van tuinmachine. Op een industrieterreintje, makkelijk te vinden, melden, inladen en een bakkie koffie. Zo saai kan het zijn. Maar is wel makkelijk. Dan vol gas naar S Agata s Santerno om een onduidelijk goedje te laden op een bottelarij. Dat spul is een restprodukt van uitgeperste druiven en zal ongetwijfeld ergens in de levensmiddelensector gebruikt gaan worden. Op de weegbrug en munne maat gaat zich melden. Heel snel is hij terug met de mededeling 'domani dalle otto ore'. Klote, maar t is niet anders. Snel terug naar een restaurant met parking dat we al zagen zitten én wat Peer me al had verteld via sms! Dank u Peter. Het is wel een ietwat schimmige parking vol met Polen in busjes die allerhande snuisterijen verkopen. Even zitten en wat buurten en dan ff aan de bar een Campari met witte wijn. Het is behoorlijk warm en dat spul drinkt weg als water. Niet goed voor Erik! Binnen aan de bar allemaal gokkers en meer schimmig volk. Maar het is eten is wederom goed (Gnocchi met kalfsvlees en salade met een onvermijdelijke liter rode wijn). Eigenlijk is het eten overal goed, maar op een aantal plekken is het héél goed. Deze is gewoon goed, niets mis mee.

De volgende morgen terug naar de fabriek en een Oostenrijker rijd net voor ons bakkes de poort in en we moeten wachten tot hij eruit is voordat wij mogen laden. Lekker dan op de vrijdagmorgen net uit bed en dan met z'n tweeën in dat hok hangen. Na een uurtje kunnen we laden en rond een uur of tien gaan we op pad. Nog eentje tussen Rovigo en Verona op de superstrada. Badia Polinese heet dat geloof ik en daar krijgen we nog twee pallets kinderzitjes voor in de auto. Even een belletje en we hoeven niets meer bij te laden en we kunnen 'af' naar Vipeteno om een documentje te maken voor Ijsland. Gezellig keuvelend naar Verona en dan de autostrade del Brennero op richting noorden. Bij Trento nog een keer wisselen en rond een uur of vier bij Vipiteno naar de autoporto. Daar zien we nog een Sloveen die wil gaan spookrijden, hoe die het voor el kaar kreeg, kreeg hij het voor elkaar maar hij staat met neus op het eind van de uitvoegstrook richting Oostenrijk. Ik zwaai maar een keer naar hem en wijs naar mn voorhoofd. Gelukkig is het niet druk en hij heeft in de gaten dat het niet helemaal goed gaat. In de tijd dat de spediteur een documentje maakt gooien wij een bord spaghetti naar binnen. De keuken is voor half zes niet open en wij gaan daar niet op wachten want we willen gaan stampen met zn tweeën! Rond een uur of half zes gaat het los en ik ga rijden. Voorlopig voor de laatste keer in Italie, voor het laatst de Brenner naar beneden. Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant weet ik dat het geen haalbare kaart om een langere periode buitenland te rijden. Tel daarbij op de problematiek de speelt, de krankzinnige boetes, de verdwijnende lange ritten en al het gezeik onderweg. Ik wacht nog wel een tijdje en in die tijd ga ik me zoveel mogelijk richten op wat specialer werk om mijn toekomst veilig te stellen.

Maar goed, het was een hele gezellige week, de buurman van Pierre kan zich goed gedragen.:D Ik zal nog proberen een aantal foto's te plempen van de afgelopen tijd. Nu nog even een stukje volksmuziek en met dit plaatje in mijn achterhoofd rijd ik donker, grijs en saai Duitsland in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Savignano s. P.

(morgen de rest)

Savignano sul'Panaro,,Erik je doet me het water weer in de mond lopen.

Toen ik bij Fransen reed hadden we een kantoor in Vignola en de directeur en zijn vrouw,Maurizio en Hilda namen ons mee naar een restaurantje daar in de bergen.

La spiagetta heette die smultoko,het strandje(vrij vertaald) als je Vignola doorreed,de sp 4 tot in Marano sul panaro,daar links en dan een paar haarspelden verder omhoog.

44.449559,10.973647 - Google Maps

Giovanna heette de bazin daar en zij en haar twee knappe dochters verwenden ons daar op culinair gebied.

Je kon er alleen met de enkele trekker komen,zelfs met een enkele motorwagen was het een probleem om te parkeren,maar het eten was daar zo geweldig.

Het was helemaal geen chauffeursrestaurant,integendeel,in t weekend stond het vol met Mercedes,BMW,Ferrari ,lamborgini,maar ook Opeltjes en Fiatjes.

Met eigen ogen gezien dat er een koppeltje een pizza en een bordje spaghetti namen met een biertje en een flesje water en hij zonder blikken of blozen 50 000 lire( € 40.00) afrekende

En ik met voorgerecht,hoofdgerecht,nagerecht,koffie ,borrel, daar 12 000 lire betaalde.

Meestal als ik er kwam,best wel vaak :D:D,probeerde ik daar te blijven staan en daar te slapen,

Tot het op een moment ook verziekt werd door" collega's " die zich niet wisten te gedragen,het werd er steeds drukker natuurlijk.

Toch hebben we daar gouden tijden gehad in die tijd,was in de jaren '80,wij wisten daar wel meer tentjes,zoals Papa en Mama(ook verziekt)Pistolen paultje,Quattro Luni,en nog een paar.

Nu ik de naam Savignano zie staan moest ik hier weer gelijk aan denken,ik weet niet of t nog bestaat,ik kom al 20 jaar niet meer daar.

Ik heb t ook nooit op t forum gezet omdat het geen chauffeurs restaurant is en je er heel moeilijk kan parkeren.

Maar als iemand ooit daar met de luxe auto in de buurt is,of af kan koppelen als hij in Vignola staat, kan ik het ten zeerste aanbevelen.

Toen die tijd hadden ze zelfs een Nederlandse kaart,speciaal voor de chauffeurs.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Giovanna heette de bazin daar en zij en haar twee knappe dochters verwenden ons daar op culinair gebied.

Alleen op culinair gebeid? Je was toen der tijd 44 jaar wild en uitgelaten. :D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Ik krijg er gewoon weer zin in om eens een rit naar Italie te maken.

Zeg het geregeld tegen mijn vrouw, voor het eten hadden we beter naar Italie kunnen verkassen!

Wat let jou? Gewoon even een ondernemers vergunning aanvragen daar, autootje kopen, en gaan met die banaan richting Italië. :D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Wat let jou? Gewoon even een ondernemers vergunning aanvragen daar, autootje kopen, en gaan met die banaan richting Italië. :D

Groet,

Reindert

Lees jij wel eens wat er hier zoal op het forum geschreven wordt....?

Papieren, wagen en lading is wel het minste probleem.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik krijg er gewoon weer zin in om eens een rit naar Italie te maken.

Zeg het geregeld tegen mijn vrouw, voor het eten hadden we beter naar Italie kunnen verkassen!

Wat let jou? Gewoon even een ondernemers vergunning aanvragen daar, autootje kopen, en gaan met die banaan richting Italië. :D

Groet,

Reindert

Ik denk dat Murphy bedoelt om zelf daar te gaan eten,niet om er een restaurantje te beginnen,dat moet je niet willen,als Nederlander een restaurant in Italie of Spanje,voor je t weet sta je patat en fricandellen te bakken en bij 40 graden in de schaduw erwtensoep en boerenkoolstamp te serveren.:eek::eek:

Je enige klandizie zullen wat chauffeurs zijn die een keer geen zin hebben in een magnetron avond,de localen,zij die je arm vreten en rijk zuipen komen daar niet op af.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Ik denk dat Murphy bedoelt om zelf daar te gaan eten,niet om er een restaurantje te beginnen,dat moet je niet willen,als Nederlander een restaurant in Italie of Spanje,voor je t weet sta je patat en fricandellen te bakken en bij 40 graden in de schaduw erwtensoep en boerenkoolstamp te serveren.:eek::eek:

Je enige klandizie zullen wat chauffeurs zijn die een keer geen zin hebben in een magnetron avond,de localen,zij die je arm vreten en rijk zuipen komen daar niet op af.:D:D

Ik dacht dat dit het CF forum was en geen restauratie wagon? Nou ja, op wat culinaire postings na dan hè :D

Maar hetgeen ik bedoelde richting Murphy toe was, schaf een transportvergunning aan koop een vrachtauto en rij daarmee naar Italië toe! Ik doelde dus niet op een restauratie houder schap maar op een hernieuwde transportonderneming voor Murphy.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik dacht dat dit het CF forum was en geen restauratie wagon? Nou ja, op wat culinaire postings na dan hè :D

Maar hetgeen ik bedoelde richting Murphy toe was, schaf een transportvergunning aan koop een vrachtauto en rij daarmee naar Italië toe! Ik doelde dus niet op een restauratie houder schap maar op een hernieuwde transportonderneming voor Murphy.

Groet,

Reindert

Aha,sorry dat had ik dan verkeerd begrepen,stom van mij:stom::stom:

Maar dan kan Murphy beter bij een baasje aan de slag gaan,loopt hij geen ondernemers risico.

Mag ook bij een oost Europese firma zijn,:D:D het gaat erom in Italie te kunnen gaan eten,niet om een dik salaris,,,,toch??:D:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Aha,sorry dat had ik dan verkeerd begrepen,stom van mij:stom::stom:

Maar dan kan Murphy beter bij een baasje aan de slag gaan,loopt hij geen ondernemers risico.

Mag ook bij een oost Europese firma zijn,:D:D het gaat erom in Italie te kunnen gaan eten,niet om een dik salaris,,,,toch??:D:p

Een dik salaris wel, middels een goede kilometerprijs. :D Maar het culinaire gedeelte boeit mij niet zo. Ik heb zegge en schrijve een paar maal in een restaurant gezeten en boeit en interesseert mij niet zo. Gewoon een koelkast in de cabine met een magnetron erop is voldoende voor mij. Ik ben een echte eenling lekker alleen en rustig in de cabine met een overheerlijke magnetronmaaltijd erbij en dat zonder gezeik aan mijn hoofd, is echt voldoende voor mij. :D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een dik salaris wel, middels een goede kilometerprijs. :D Maar het culinaire gedeelte boeit mij niet zo. Ik heb zegge en schrijve een paar maal in een restaurant gezeten en boeit en interesseert mij niet zo. Gewoon een koelkast in de cabine met een magnetron erop is voldoende voor mij. Ik ben een echte eenling lekker alleen en rustig in de cabine met een overheerlijke magnetronmaaltijd erbij en dat zonder gezeik aan mijn hoofd, is echt voldoende voor mij. :D

Groet,

Reindert

En vrouwen Reindert?????je hebt ook twee handen hé.:D:D:D

Jij jouw ding hoor,maar voor mij zou t niks zijn(rustig alleen in de cabine,vrouwen wel),ik ben graag tussen de mensen,ook in t buitenland;zie ik ook eens hoe hun over de dingen denken,is goed tegen vooroordelen :D :D:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
En vrouwen Reindert?????je hebt ook twee handen hé.:D:D:D

Jij jouw ding hoor,maar voor mij zou t niks zijn(rustig alleen in de cabine,vrouwen wel),ik ben graag tussen de mensen,ook in t buitenland;zie ik ook eens hoe hun over de dingen denken,is goed tegen vooroordelen :D :D:p

Klopt, ik heb 2 handen maar leg deze liever om het stuur dan om een boezem van een vrouw. Ik heb deze tijd wel gehad en ben verder helemaal klaar met gezeur aan mijn kop. Verder lekker frank en vrij door Europa heen is echt hetgeen mij zeer bevalt. En lekker tussen de mensen, ik krijg al pijn in mijn kop als ik daaraan denk! Ik ben de mensheid en hun vaak achterlijke en ondoordachte gezeik meer dan spuugzat!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden