[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

van NL-contract naar Cyprisch-contract


Gast

Recommended Posts

Gast cocoolkast
Maar, nog maals de vraag: hoe zit het dan met de auto's? Mogen die wel op NL kenteken blijven rijden? Of moeten die, net als bij Nico Mooy, gekentekend worden op het land waar de chauffeurs "van daan komen" (of "geleverd worden")?

En die chauffeurs van Biene Velde, die overgenomen zijn, krijgen die indien ze geen vast contract hadden nu dan ook een Cypriotisch contract?

Nee, al die ex chauffeurs hebben een vast nederlands contrackt gehad.

Verder doe ik er geen uitspraken over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 177
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Het uwv zal niet uitvlaggen naar cyprus dus Freddie, jij hoeft niet angstig te worden. Cyprus is trouwens een heel mooi land met hele vriendelijke mensen. Ik heb er anderhalf jaar naar toe gereden. De mooiste tijd uit mijn carrière....

Ben je ook geweest waar ze truks spreken

Heb je ook de opstand mee gemaakt

En was de V.N. er nogVeel zweden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou heb ik een vraag. Een vriend van me werkt bij een transportbedrijf in Middelharnis (denk dat ik dat wel mag schrijven, want er zijn daar behoorlijk wat transportbedrijven). Zijn jaarcontract loopt binnenkort af, en hij krijgt dan een Cyprisch contract. Indien hij dat niet accepteert, kan hij opzouten (krijgt hij geen ander nieuw contract).

-Het Cyprisch contract loopt via een kantoortje in Cyprus (weet de naam, maar zal die hier niet plaatsen, breng ik Dennis nog op een idee dalijk :D).

-Het loon is 1.700 euro bruto per maand. + dagvergoeding. Geen overuren worden betaald.

-Er wordt wel salaris ingehouden voor ziektekosten. Maar wil je van dat geld (een soort ziekenfonds) naar de dokter of tandarts, is dat alleen in Cyprus geldig, dus je betaald voor iets waar je niets aan hebt.

-De auto's blijven gewoon op NL kenteken staan.

Kan dat zomaar? Is daar niks tegen te doen?

Kunnen we in Nederland/Europa niet gewoon terug naar een ouderwets vergunningenstelsel om van al dit soort uitbuiting af te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we in Nederland/Europa niet gewoon terug naar een ouderwets vergunningenstelsel om van al dit soort uitbuiting af te komen.

Dat dit soort "gaten in de wet" kunnen, snap ik niet. Had het er net ook per PB over... Wat is het nut voor Cyprus? Van die 1.700 euro krijgen hun 100 euro belasting. Worden ze ook niet rijk van hè. Maar het land van oorsprong (in dit geval Nederland) zou van die 1.700 euro toch gauw 500 euro krijgen, of meer. Die lopen ze nu mis. En als wij dat hier op dit forum al in de gaten hebben, dan moet er toch in Den Haag of Brussel ook wel iemand zitten die dat in de gaten heeft, dat de locale schatkist zo veel geld misloopt.

Afgezien van bovenstaande posting, wil ik nog effe iets kwijt over Huub Klaassen. Soms wordt Huub serieus genomen, soms niet. Moet zeggen dat ik zijn postings wel lees. Soms beetje moeilijk te begrijpen, maar doe m'n best. En denk dat Huub dat ook wel doet. Ik denk dat Huub best veel heeft meegemaakt, ook al wordt er te vaak lacherig over gedaan hier. Maar Huub heeft het wel goed, en lacht ons allemaal uit. Hij krijgt elke maand z'n pensioentje, en heeft de mooie tijd meegemaakt.

Of denkt er iemand dat Huub jaloers is op de huidige generatie chauffeurs?

-Als we naar Spanje of Italie mogen, zijn we al blij, want zover komen we normaal amper nog.

-Al 10 jaar amper een loonsverhoging.

-Allemaal oosteuropese collega's.

-Cyprus-CAO,

-digitacho,

-code-95,

-blij zijn dat je ergens voor D-2 mag gaan werken...

Ben blij dat ik het niet meer als loondienstchauffeur moet doen. Want denk dat je dan van zelf wel beetje depressief wordt of gaat worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het verschil, dat de werknemers nu niet verteld word dat ze zelf en paar zaken moeten regelen. Zoals gezegt pensioen, uitkeringen etc.

En als het wel verteld word, dan zal er een grote groep zijn die liever dat geld in ze zak houd. Met alle gevolgen van dien later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat hele bruto -netto verhaal komt eigenlijk neer op de uitgaven die de nederlandse overheid doet om ons sociaal stelsel te kunnen bekostigen. En daar wringt nu de schoen. Wij zijn in Nederland over-sociaal. Er gaat veel te veel geld naar mensen die niet of nauwelijk ooit iets aan dit stelsel hebben bijgedragen, maar toch volop uit de ruif mee-eten. En voor ieder "sociaal geval" is er wel een potje, maar dat moet ook gevuld worden. Bovendien heb je om al die instellingen die de uitkeringen moeten doen een enorm overheidsapparaat nodig, dat ook bekostigd moet worden.

Neem nou de AOW. Ingevoerd in 1957 kreeg iedere 65+ er een uitkering, betaald door de werkenden, terwijl de ontvangers in het begin niks, en na verloop van jaren maar een klein deel bijgedragen hadden. Kon ook makkelijk, want de baby-boomers, geboren tussen 1955 en 1965 waren groot in aantal, de economie floreerde, dus geen centje pijn. Maar ná 1965 nam het aantal geboortes, dus de mensen die later moesten gaan betalen voor de baby-boomers, gestaag af. Toen al had men kunnen voorspellen dat er een moment ging komen dat weinig werkenden voor veel ontvangers moesten gaan betalen. Die situatie krijgen we nu. Maar sinterklaas spelen ging de politiek toen al goed af. En wie denkt dat er nu bezuinigd wordt heeft het helemaal mis. Vrijwel alle maatregelen die er nu liggen betreffen gewoon een ordinaire lastenverhoging.

Wat dat aangaat kan Kalakuski blij zijn dat hij in Finland woont en werkt. Bruto ongeveer gelijk, maar hij houdt er netto meer aan over. Misschien zijn de voorzieningen iets minder, maar Finland is echt geen armoedeland. Datzelfde geldt dus ook voor Cyprus, maar daar heb je vrijwel geen sociaal vangnet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen die AOW werd ingevoert in 1957 zoals jij zegt, werden mensen gemiddelt 70-75.

Men genoot 5 tot 10 jaar van die AOW.

Mensen worden echter steeds ouder. Die 65 bleef bestaan, terwijl mensen wel langer aan de AOW trekken.

Nu word die 65 jarige leeftijd eindelijk omhoog gehaalt, maar is lang niet dekkend naar de verhouding hoeveel jaren de mensen ouder worden.

Maar zie maar hoeveel problemen het opgelevert/oplevert die verhoging.

Mensen willen alleen maar meer en meer.

Het brutto/netto verhaal zit iets anders in elkaar in Finland.

Ik heb weinig zin om daar over verder tevertellen, want dat word dan tegen me gebruikt door de bekende zeikerts.

Het is beter om jullie dan maar ''dom'' telaten. Wat in Nederland zo werkt, dat werkt overal zo......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat dit soort "gaten in de wet" kunnen, snap ik niet. Had het er net ook per PB over... Wat is het nut voor Cyprus? Van die 1.700 euro krijgen hun 100 euro belasting. Worden ze ook niet rijk van hè. Maar het land van oorsprong (in dit geval Nederland) zou van die 1.700 euro toch gauw 500 euro krijgen, of meer. Die lopen ze nu mis. En als wij dat hier op dit forum al in de gaten hebben, dan moet er toch in Den Haag of Brussel ook wel iemand zitten die dat in de gaten heeft, dat de locale schatkist zo veel geld misloopt.

Afgezien van bovenstaande posting, wil ik nog effe iets kwijt over Huub Klaassen. Soms wordt Huub serieus genomen, soms niet. Moet zeggen dat ik zijn postings wel lees. Soms beetje moeilijk te begrijpen, maar doe m'n best. En denk dat Huub dat ook wel doet. Ik denk dat Huub best veel heeft meegemaakt, ook al wordt er te vaak lacherig over gedaan hier. Maar Huub heeft het wel goed, en lacht ons allemaal uit. Hij krijgt elke maand z'n pensioentje, en heeft de mooie tijd meegemaakt.

Of denkt er iemand dat Huub jaloers is op de huidige generatie chauffeurs?

-Als we naar Spanje of Italie mogen, zijn we al blij, want zover komen we normaal amper nog.

-Al 10 jaar amper een loonsverhoging.

-Allemaal oosteuropese collega's.

-Cyprus-CAO,

-digitacho,

-code-95,

-blij zijn dat je ergens voor D-2 mag gaan werken...

Ben blij dat ik het niet meer als loondienstchauffeur moet doen. Want denk dat je dan van zelf wel beetje depressief wordt of gaat worden...

Je hebt gelijk Frans1960

Wat ik nu heb zijn er nog veel die het niet hebben.

Maar daar gaat het niet om.

Wat ik erg vind is Dat iedereen aan het inleveren is

Vroeger Postbode

Nu Postbezorger tegen 5 Euro per uur

En ga zo maar door

Er zijn nog bedrijven die betalen E 6 Maar strepen tot en met

Er zijn bedrijven zijn chauffeurs het weekend van huis af.

Meestal voor niks Ze maken geen uren

De meeste chauffeurs denken dat ze nog overuren moeten maken

Maar die tijd is voorbij Een uur te veel Kijk is wat het kost De staat is er blij mee

Er moet veel veranderen. Zeker in het Basis loon

op het ogenblik zijn er oostblok chauffeurs die hebben meer als een Nederlandse chauffeur

Duitsland staan veel chauffeurs op vast loon Maken de uren ook niet als een Nederlandse chauffeur

En hele slechte bedrijven zullen nooit helemaal weg gaan

Zelf de bonden kunnen het niet op lossen

De reden is Controlle mensen zijn gewoon te duur

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

Bezin eer ge begint zeggen ze wel eens. Brussel had eerst beter even na kunnen denken eer de grenzen volledig op te gooien. Maar goed, we zullen wel zien hoe deze ontstane puinhoop af zal lopen.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Limboman, Cyprus mag dan geen armoedestaat zijn maar lekker loopt het niet in dat tweede Ijsland. Wacht maar af wat daar staat te gebeuren ......

'Cyprus heeft waarschijnlijk Europese noodhulp nodig' - Economie - Z24.nl

Misschien was ik niet duidelijk. Ik bedoelde dat er op Cyprus, net als in Finland, minder sociale voorzieningen zijn. Dat Cyprus geen armoede zou kennen bedoel ik daar niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mensen worden echter steeds ouder. Die 65 bleef bestaan, terwijl mensen wel langer aan de AOW trekken.

Nu word die 65 jarige leeftijd eindelijk omhoog gehaalt, maar is lang niet dekkend naar de verhouding hoeveel jaren de mensen ouder worden.

Maar zie maar hoeveel problemen het opgelevert/oplevert die verhoging.

Die verhoging van de aow leeftijd is weer zo'n lapmiddel. En terecht dat men in opstand komt hiertegen. Het is nu nèt de groep mensen die richting hun aow leeftijd gaan, en hun hele werkzame leven verplicht voor anderen hebben mogen betalen. Nu zij zelf aan de beurt zijn mogen ze nog eens 2 jaar wachten, werken èn aow premie blijven betalen.

Er is in Nederland een verzorgingsstaat gecreëerd, maar wel op een manier dat we niet voor ons zelf hoeven denken en handelen. Nee, dat doet de overheid wel. En nu is het huilen? Ik heb, en doe dat nog steeds, gelukkig altijd zelf voor mijn pensioenvoorziening moeten zorgen. Maar ik heb straks inkomsten waar ik zelf voor heb gezorgd en betaald, en niemand anders! Wat ik kan, kan een ander toch ook? Die aow...ben benieuwd hoe hoog die per maand is, als die dan nog bestaat. Hoop van wel, want aan die club heb ik dan bijna 50 jaar verplicht contributie betaald! :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(..) net als in Finland, minder sociale voorzieningen zijn.

Pardon?

Ik denk dat je niet goed opgelet heb.

Laat ik voorop stellen dat we het in Europa nergens slecht hebben.

Maar als we het over de oudere mensen hebben, dan weet ik bijna wel 100% zeker dat je beter oud kan zijn in Finland, als in Nederland op dit moment.

En niet alleen in Finland, maar in heel Scandiavie wel.

Want ja Limboman, het is schandalig dat de oudere die heel der leven betaald hebben nu gekort worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ge, ik denk dat jij een oudere ben die tegen het einde van ze'n loopbaan aanzit.

Of laat ik zeggen, in de groep mensen valt die nog minder als 10 jaar moeten werken.

Dan valt er niet veel meer teregelen. Je heb heel je werkende leven wel betaald, en daarom vind ik dat die groep mensen er voor 100% recht op hebben.

De iets jongeren mensen kunnen nog wel iets regelen. Niet veel, maar die kunnen in die ruim 10jaar dat ze nog moeten werken nog wel wat opbouwen voor de eigen.

De jongere kunnen dat zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik probeer toch wel steeds goed op te letten. Maar hebben jullie in Finland zaken als:

Bijzondere bijstand (niet de "gewone" bijstand), Tegemoetkoming ouders van thuiswonende gehandicapte kinderen (TOG); Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wajong); Wet arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen (WAZ); Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA); Zwangerschaps- en bevallingsuitkering voor zelfstandigen (ZEZ-regeling); Toeslagenwet (TW); Wet werk en bijstand (WWB); Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW);Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ).

Zomaar een rijtje. En allemaal ambtenaren die deze zaken mogen regelen. Tja, het mag wat kosten.

@ Gé

Misschien heb jij wel de mazzel ??? gehad dat jij zelf voor je pensioen MOEST (ik moest niets) zorgen , voor ons was het een verplichting om mee te doen en geen keus

Kijk, dàt is wat ik wil zeggen; die verplichting is op zichzelf niet eens zo erg, zelfs goed. Maar de kneep zit hem in het feit dat de overheid een zeer slechte belegger/bankier is. Als men al iets had moeten privatiseren, dan was het wel het verzekeren en sparen. Daar hebben ze in Den Haag geen kaas van gegeten. Je vraagt toch ook niet aan een huisschilder om je auto een grote onderhoudsbeurt te geven, enkel en alleen omdat hij ook een auto heeft?

De Cyprioot heeft al die verplichtingen niet, dus kan met een bruto van € 1.700 per maand uitkomen. Hij woont daar, en heeft de leefomstandigheden met bijbehorende lagere kosten. Zou die goede man daar per maand € 200,= opzij leggen voor z'n oude dag, dan heeft hij straks een riant inkomen, voor cypriotische begrippen dan. Maar een nederlander die volgens die normen verdient heeft nederlandse onkosten, maar een cypriotische uitkering (voor zover die in bepaalde gevallen bestaat). De rest kun je zelf wel invullen.

Komen we meteen weer een beetje on topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff Limboman, je kom nogal met een zooitje termen aan.

Ik heb wel begrepen van je dat jij thuis ben in die 'regelgeving' Maar ik ben maar een simpele arbeider. Ook al had ik in NL gewoont had ik de helft van al die termen niet begrepen.

Maar ik denk dat je het antwoord wel weet op je vraag. Ik denk dus, Nee.

Het systeem zit iets anders in elkaar.

Ik heb dat wel vaker verteld, raak je werkeloos of wat dan ook, dan is de uitkering van de staat 350Euro. (Kan inmiddels iets verandert zijn.) Van dat geld kan je leven is berekent. Je krijg dan wel een huis van de staat. (Ja je moet je huis uit.)

En daar komt misschien je gedachten vandaan dat het sociale systeem hier minder is.

Echter, en dit zullen vele leuk vinden, gaat de bond hier een belangrijke invloed krijgen.

Als je lid ben van de bond, want je 2% van je brutto salaris kost, van je netto salaris tebetalen, gaat de bond het aanvullen tot 70% van je laatst verdiende loon.

Je heb het daardoor niet slechter als in NL, alleen is het anders geregelt.

Breek je bv een been in de baas zijn tijd, dan gaan de baas zijn verzekering je betalen. =ziekenfons. Breek je bv een been in prive tijd, dan moet je zelf verzekert zijn, want anders is het dikke pech. Dat risico ligt niet bij de werkgever of zijn verzekering.

De boete's zijn in Finland inkomstenafhankelijk. Maar niet alleen de boete's. Ook de kinderopvang is zo geregelt.

Over kinderopvang in Finland kan ik ondertussen een boek vol schrijven, me ex doet dat heel der leven al.

Om je een voorbeeld tegeven, en gelijk een verhaal tevertellen.

Julie weten ondertussen waar ik woon. Hier wonen ook de Samen. Die leven normaal gesproken helemaal apart van ons.

Dit 'schooljaar' werkt er nu 1 Sami waar ik woon, en die heeft 2 kinderen. Samisch spreekend als moedertaal. Die zitten in de kinderopvang. Voor die 2 kinderen 4 en 6 jaar oud, is er een oppasjuffrouw aangestelt. Een Sami. Die komt elke dag 150km naar der werk. Puur voor die 2 kinderen.

Ik/'niemand' weet wat die moeder aan inkomen heeft, maar na een praatje met me ex, gokte zij dat ze ongeveer 50Euro betaald aan de opvang.

Ze geeft Samisch op de school. Lerares dus. Geen top inkomen.

Die kinderen hebben recht op opvang. Opvang naar inkomen.

En vergis je niet in kinderopvang hier. Me ex werkt op een opvang die open is van 06.00 tot 18.00. Ze werkt er op 1 van de 11 opvangen die we hebben.

Waarvan er 1 altijd open is. 365 dagen per jaar, 24uur per dag.

En al die opvangen draaien helemaal op der eigen. De 'rijke' zorgen voor de dekings graad.

Ik heb het vaker verteld. Neem de coma zuipers in Nederland. Wie draait er op voor die kosten? Juist.

In Finland is alles met betrekking tot dronkenschap voor eigen rekening.

Mocht de Politie komen, of de ambulace, of een ziekenhuis opnamen, dan volgt daarna een mooie rekening. En aan kwijt schelden kennen ze niet.

Doet me gelijk denken aan de brandstichting een paar jaar geleden in zuid Finland. 2 jongen staken in een lollige bui de oudste houtenkerk van Finalnd in brand. Ze zijn veroodeelt tot TBS, en om de schade tevergoeden. Weet het bedrag niet meer, maar ergens rond de 3 miljoen Euro. Die zullen heel der leven afbetalen.

Van mij zal je eigenlijk geen slecht woord over Finland horen. Ik kan me eigen best wel vinden in hun regelgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer toch wel steeds goed op te letten. Maar hebben jullie in Finland zaken als:

Bijzondere bijstand (niet de "gewone" bijstand), Tegemoetkoming ouders van thuiswonende gehandicapte kinderen (TOG); Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wajong); Wet arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen (WAZ); Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA); Zwangerschaps- en bevallingsuitkering voor zelfstandigen (ZEZ-regeling); Toeslagenwet (TW); Wet werk en bijstand (WWB); Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW);Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ).

Zomaar een rijtje. En allemaal ambtenaren die deze zaken mogen regelen. Tja, het mag wat kosten.

@ Gé

Kijk, dàt is wat ik wil zeggen; die verplichting is op zichzelf niet eens zo erg, zelfs goed. Maar de kneep zit hem in het feit dat de overheid een zeer slechte belegger/bankier is. Als men al iets had moeten privatiseren, dan was het wel het verzekeren en sparen. Daar hebben ze in Den Haag geen kaas van gegeten. Je vraagt toch ook niet aan een huisschilder om je auto een grote onderhoudsbeurt te geven, enkel en alleen omdat hij ook een auto heeft?

De Cyprioot heeft al die verplichtingen niet, dus kan met een bruto van € 1.700 per maand uitkomen. Hij woont daar, en heeft de leefomstandigheden met bijbehorende lagere kosten. Zou die goede man daar per maand € 200,= opzij leggen voor z'n oude dag, dan heeft hij straks een riant inkomen, voor cypriotische begrippen dan. Maar een nederlander die volgens die normen verdient heeft nederlandse onkosten, maar een cypriotische uitkering (voor zover die in bepaalde gevallen bestaat). De rest kun je zelf wel invullen.

Komen we meteen weer een beetje on topic.

Limboman, voor een Limburger lul je aardig on-Limburgs :D. Maar vind dat je best wel gelijk hebt. En niet uit je nek lult. Die regeltjes in je eerste alinea is inderdaad bizar. Ik vraag me ook af wie die regeltjes en uitkeringen enzo allemaal verzint? Is dat een minister (denk het niet), is het een ambtenaar die hoger op wil komen? Bizar.

Met de 2e alinea geef ik je ook gelijk. De kosten voor het levensonderhoud zijn daar inderdaad gigantisch laag. Wij hebben een aflossingsvrije hypotheek en zitten na 30 jaar dus nog steeds met een giga-schuld aan het huis omdat we niks aflossen. Die Cyprioot heeft z'n huisje na 10 jaar al afbetaald. Kost daar net zoveel als een garagebox in Nederland. Het pensioen wat je hier gaat krijgen, is inderdaad mager om van te leven. Zeker als je 30-jaar hypotheek met aflossings vrije-hypotheek afloopt, dan kun je noodgedwongen je huis gaan verkopen als je dacht rustig van je pensioen te kunnen genieten...

Ik zag laatst iets op TV over mensen die hun ouders weer in huis gingen nemen, om er voor te zorgen. Net als in Afrika. Want de oudere mensen kunnen het financieel niet meer aan zelfstandig te blijven wonen... Hee, net als in Afrika? Is dat nog normaal? Nederland, zo'n welwarend land? En wij kunnen onze ouders in huis gaan nemen omdat die het zelf niet meer rondkrijgen tot het einde van de maand....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met ouders in huis nemen is opzicht niet zoveel mis.

Er worden genoeg oudere in verzorgings tehuizen gestopt. En dat kost de staat zat.

Ouders zijn soms net als kinderen. Leuk om tehebben, maar je moet ze wel ergens kunnen wegstoppen als je ze even niet nodig heb.

Er is in Nederland een kloof tussen 'arm' en 'rijk'

Je heb de mensen in een huurhuis. Je heb ze zoals jij zegt met een aflosingsvrije hypotheek, en je heb ze met een huis wat betaald is.

Die laatste hebben als ze kleiner gaan wonen een ton op de bank staan.

Ik zie dat hier aan de Nederlandse toeristen. Dat zijn de grijsaards. Mensen tussen de 50 en 70jaar. Dikke camper onder de kont.

waarschijnlijk ergens in de jaren '70 '80 een huis gekocht, dat de laatste 30jaar afbetaald, en niet verhuist naar een vinex lokatie, en de overwaarde niet opgenomen voor een nieuwe 'keuken'.

Die hebben der huis verkocht voor 3ton, zijn in een flatje gaan wonen van 2ton, en hebben van die overige ton een camper gekocht.

Met 2x een (pre)pension van 1500Euro, hebben ze maandelijks 3000Euro en geen hypotheek of huur.

En die toeristen zie ik hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha, teveel eer.

Om series terug te komen op het rijden op Cypriotisch kenteken: dat kon best heel aantrekkelijk zijn voor ze. Stel er rijden in West-Europa 100.000 vrachtwagens op CY kenteken en dat levert 100 Euro per auto per maand op, dan levert het toch 120 miljoen op jaarbasis op. Zonder er veel voor te hoeven doen. In volle potentie zou het over miljardeninkomsten kunnen gaan.

En NL is zelf ook niet zo onschuldig op dat vlak, als je nagaat dat bijvoorbeeld U2 en IKEA in NL hun belasting betalen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden