[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik had het ook en heb het ook laten verlopen. Ik deed er niets (meer) mee. Misschien ga ik alles wel weer halen, ook voor telekraan. Ik wil ook wel iets van rigger gaan doen.

Dat zijn ook functies waar straks veel mensen nodig zijn, veiligheid word steeds belangrijker.

ja net als in United kingdom steeds meer mensen die het werk frustreren en niet echt iets wezelijks bijdragen. Hier in Holland is er maar een die bepaald hoe en wanneer er gehezen wordt en dat is de machinist, en als die in aanwezig is in overleg met een hijsuitvoerder(geschoold machinist met uitvoerders papieren)

 

Is dat trouwens niets voor je Ron in de toekomst eerste Machinist op rups of telekraan, dan meewerkend voorman en dan hijsuitvoerder ?

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

post-3346-0-63165800-1401221219_thumb.jp

 

Dit was mijn eerste klusje. Een cat 345....

 

Het enige spannende was buiten het gewicht dat hij 4.40 hoog was.

 

post-3346-0-27981600-1401221275_thumb.jp

 

Dit is de klus waar ik nu mee bezig ben, een tweede hands breker van 52 ton.

 

post-3346-0-04853800-1401221563_thumb.jp

 

Deze heb ik vanmorgen gedaan, een Juntan pm 20 van 55 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Bij een haakse bocht gaat de PM20 nog een heel stuk rechtdoor

Grt'n Joost

Dat klopt en dat is dan ook gelijk hetgeen waar je heel goed mee uit moet kijken. Bij deze stelling steekt hij maar een kort stukje voor de cabine. Maar bij die draadkraan die er vorige week op stond is dat nog veel erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ruimtelijk inzicht lijkt me ook wel een redelijke vereiste voor het werk wat jij doet. En daar is niet iedereen mee gezegend.

Het belangrijkste in dit werk is dat je geïnteresseerd moet zijn voor de techniek van het materiaal waarmee je moet werken. Verder moet je logisch na kunnen denken.

En het is lichamelijk best wel zwaar werk, je loopt de hele dag te zeulen met spanners, kettingen en oprijbeunen. Ook maak je lange dagen.

Dus als jij het allemaal goed vind en je en je je werk wil doen met.het arbo boekje in je kontzak ga je het niet redden. Voor degene die gewoon willen en kunnen werken zijn er echt wel mogelijkheden.

Het is een mooie sector waarop het op dit moment steeds drukker word en waar dus ook weer personeel word aangenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Ja Tecniek,

 

wat voor versnellingsbak zit er eigenlijk in je Volvo I-shift of een Handbak ?

 

Ga binnenkort toch even bellen met Alpen begint nu wel erg te kriebelen, misschien is er nog een kans voor deze hobbyist om het nog eens te proberen :ja:

 

 Ja ja, als je binnenland rijd moet er gewerkt worden en is er weinig tijd om toeristje te spelen  :p

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het is een automaat.

De auto is al 7 jaar oud en de software van de bak dus ook en dat merk je. Hij zlaat versnellingen over op momenten dat het niet kan. Het gebeurt dus regelmatig dat ik hem op manueel zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Zo, de eerste dag van de nieuwe week is voorbij. Een rustige dag mag ik wel zeggen. Ik reed vanmorgen om 06.00 het terrein af om te gaan laden in Badhoevedorp voor Antwerpen. Daarna heb ik in Amsterdam voorgeladen voor Rijswijk, ik heb geen foto's gemaakt omdat ik de kranen die ik vandaag gereden heb al eerder heb gereden en ik er toen wel foto's van heb gemaakt en geplaatst.

 

Ook heb ik weer een heerlijk weekend gehad. Mijn wederhelft moest voor de voetbalclub bijna het hele weekend als vrijwilliger aanwezig zijn bij het campeerweekend van de D'tjes. Een leuke leeftijd waarin ze heerlijk eigenwijs zijn. Achteraf had ik graag met haar geruild, we hebben sinds een week of 4 weer een pleegkindje in huis. Een jongetje die net 6 maanden is geworden.

 

Hij lijkt wel een beetje op mij, hij wil de hele dag door aandacht en als hij dat niet direct krijgt krijst hij echt de hele wereld bij elkaar. Echt een typisch gevalletje van een verwend nest zeg maar. Dus ik liep de hele dag achter de wandelwagen of had ik hem op schoot. Als ik hem op schoot had lachte hij lief en was hij heel gezellig, ook als ik bleef lopen met de wagen bleef hij gezellig. Totdat ik stopte, dan zette hij het op een brullen dat wil je niet weten.

 

Als hij sliep sliep hij en was het rustig...

 

Van die kleine momentjes moet je genieten geloof ik. Maar het blijkt dus wel dat we met onze eigen kinderen heel veel geluk hebben gehad. Dat waren in ieder geval geen huilbaby's. Je weet ook niet wat je moet doen want niets is goed.

 

Als het goed is gaat hij van de week naar een gezin waar hij wat langer kan blijven. Wij doen in principe kort durende crisis opvang en dat is normaal 4 weken.

 

Morgen moet ik lossen in Rijswijk. Daarvandaan ga ik door naar Etten Leur om daar te laden voor Vlissingen. Weer een mooi dagje dus.

 

Als ik weer wat leuks gedaan heb zal ik weer wat foto's plaatsen.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Vanmorgen nog voor 7 uur ging de telefoon, het was een forumlid die ik gisteravond nog had geprobeerd te bellen maar die toen de telefoon niet op nam.

 

Ze zoeken bij ons chauffeurs. Het is nu officieel en het stond ook op de facebook pagina van Westdijk. Naar aanleiding van die advertentie besloot ik mijn directe leidingegevende een berichtje te sturen dat ik misschien wel iemand wist.

 

Zij antwoorde mij daarop of het wat was voor die andere 10*4, mijn collega heeft namelijk ontslag genomen dus komt die andere 5 asser ook vrij. Dit vind ik echt jammer want mijn collega is iemand die veel weet en die ik regelmatig bel als ik het niet weet of als ik twijfel. Hij gaat naar een gerenommeerd bedrijf met knap materiaal.

 

Maar ik besloot haar niet direct te antwoorden omdat ik eerst het betreffende forumlid zelf wou vragen hoe hij er over dacht. Nu weet ik van hem dat hij het echt geweldig vind wat ik doe dus ik vermoede dat het wel goed zat.

 

Er is alleen een hele grote maar.......

 

Hij heeft niets geen ervaring met zwaar en groot materiaal. Hij heeft wel genoeg technisch inzicht en hij is niet dom. Af en toe verdenk ik hem er van zijn werk meer als hobby te zien als dan werk (net als ik) hij heeft dus naar mijn idee de juiste mentaliteit.

 

Dit zijn ook allemaal dingen die ik aan mijn leidinggevende gemeld heb, letterlijk.

 

En nu stuurt ze mij net een berichtje of ze zijn nummer mag dus heeft ze interesse....

 

Ik zou het echt super vinden als hij mijn collega werd, zeker de manier waarop. Niet op ervaring maar gewoon op mentaliteit worden aangenomen, iets wat ik altijd heb gezegd en waardoor ik altijd uitgelachen werd. Jammer joh, ik had toch gelijk.

 

Ik heb hem net weer aan de telefoon gehad. Hem uitgelegd wat het werk inhoud en een beetje oppervlakkige info, hij zal het toch in de praktijk moeten leren wat hij ook graag wil doen. Hij zal waarschijnlijk met mij mee gaan zodat ik hem het meeste kan laten zien.

 

Ze zoeken bij ons dus chauffeurs voor de zware wagens, voor 4 assers en voor de 5 asser dus. En ze zoeken chauffeurs met ervaring in het modulair transport. Al ben ik daarover van mening dat je die zelf binnen het bedrijf moet opleiden.

 

Maar we gaan het afwachten, ik stond om half 5 al aan de kant, ik sta bij de goudreinet langs de A15 bij Kesteren. Ik heb weer een mooie dag gehad zo. Morgen om 05.30 moet ik laden in Nijmegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

shompie werkt Piet van Holten nog bij jullie???

De chauffeur van de getrokken dieplader....

Nee, die was al weg voordat ik kwam. Ik ken hem alleen van verhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Dat was een mooi spulletje, wat je bij je had. :ok:

Dank je. Dit is een van de oudere trailers bij ons. Hij staat nu bij mij thuis, ik ga zo twee keer pendelen van tata naar Alkmaar. Dat heb ik gister ook een keer gedaan. Gister had ik een cat D8 buldozer op de auto. Straks moet ik een sennebogen overslagkraan laden en daarna nog een cat 323. Met een beetje geluk kan ik dan naar weer naar huis.

Hij belde gister op om te vragen of ik zaterdag een ritje kon doen, om 10.00 uur laden in Zaandam voor Rotterdam, dus stat de wagen weer voor de deur.

De eerste vier weken zijn super gegaan zonder al te veel problemen, ik had gedacht dat ik er wel tegenaan zou lopen maar het valt dus mee. De problemen die ik had konden telefonisch met dank aan collega's opgelost worden.

Als im tijd heb vandaag zal ik wat foto's plaatsen van gister en vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

post-3346-0-33257300-1401994831_thumb.jp

 

Dit was begin van de week, geladen in Amsterdam en gelost in Rijswijk.

 

post-3346-0-91265900-1401994838_thumb.jp

 

Dit was gister, een Catepilar D8

 

post-3346-0-37791500-1401994848_thumb.jp

 

Nog een keer....

 

post-3346-0-44046800-1401994855_thumb.jp

 

Deze heb ik vanmorgen gedaan, deze moest er via de nek op dus moest de dolly er voor vandaan.

 

post-3346-0-10181700-1401994863_thumb.jp

 

Een Sennebogen 835

 

post-3346-0-91829300-1401994867_thumb.jp

 

En dit was een toetje toe, hierna mocht ik weer naar huis. Ik zou dan morgen op de zaak omkoppelen en dan hier in de buurt weer gaan laden. Ik ben vandaag al naar de zaak gegaan, even wat spanmateriaal op orde gebracht en alvast aangekoppeld.

 

Morgen is het rustig, een klusje dus voor het eten ben ik thuis als het goed is. Ze hebben gevraagd of ik zaterdag wil werken, geen probleem, ik ga dan een heistelling laden in Zaandam voor Rotterdam. Maandag ga ik ook werken, ik krijg het helemaal druk.

 

Morgenmiddag heeft ons mede forumlid een gesprek bij Westdijk, ik ben benieuwd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Heb bij Dabekausen daarna Van dervlist gewerkt samen met Piet vind jou verhalen super en zeker omdat je het nog niet zolang doet heb wel vermoeden dat je het in de vingers heb gr

 

 

Dank je.

 

Ik ben niet helemaal nieuw in dit werk. Ik ben eigenlijk echt begonnen met dit werk bij Koole in Vijfhuizen. Daar ging ik op pad met een vier aasige Volvo FH16 met een vier assige euro er achter met 0 coma 0 ervaring.

 

Daarna heb ik mezelf naar binnen gebluft bij BQ de Ruyter waar ik ging rijden met een ADBAN 96, Piet die reed bij Westdijk met een ADBAN80. NA BQ de Ruyter Waar ik echt heel veel geleerd heb heb ik zo'n beetje alle bedrijven in Noord Holland en omgeving wel gehad om uiteindelijk hier bij Westdijk terecht te komen.

 

En hier zit ik echt helemaal op mij plek, elke dag is nieuw en leuk en elke dag weer leer ik nieuwe dingen. Ook werk ik samen met mensen die heel veel plezier in hun werk hebben en die niet alleen maar lopen te zeuren.

 

Nu ook, het is half 11 maar er is gewoon nog volop bedrijvigheid hier, en je staat hier nooit alleen, je word altijd geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ron,

Je nieuwe collega gaat vanaf dinsdag hier mee op pad.

Klopt, die gaat op een 6×4. Ik heb hem gister even gesproken. De chauffeur die daar op zat zit nu tijdelijk op een 4 asser totdat zijn nieuwe auto er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klpot Shompie,ik had van alle machines sleutels vroeger die pasten op alle machines en de klanten belden van de machine staat daar en moet morgenvroeg daar staan hoe je dat toendertijd deed was geen probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden