[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

Zullen wel stevige kettingen zijn, 4 stuks voor 145 ton......

In principe gaat zo'n balk nergens heen he door het gewicht. Ben ze wel eens tegengekomen op de snelweg en dan gaan ze best wel hard.......

Gelukkig voor ons gaat er heel veel cement in zo'n balk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een filmpje:

Let op het "mannetje" blijft dus de hele rit achterop!!

Ken wat lui in Antwaaarpen: "vooroit, aach"teroit !!!  als't nie vlot (rap) genoeg gaat   LOL

 

 

Maaruhhhh, vakmensen hoor, petje af  :ok:

 

Mooi om te zien !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Oh die ken ik. Grote klant. Waarom doen de buren het niet of zijn jullie er bij gehuurd?

En ga je dan daar meteen op de maximabrug?

 

Ik zou het niet weten. Wij moeten ze op de schotel laden met 5 assige trekkers. DIe hebben de buren niet misschien daarom, maar ze doen wel eens vaker wat voor hun.

 

Deze balken moeten gelost worden op een plek waar heel weinig ruimte is zodat je er met een "gewone" trailer niet kan komen. Een balk van 25 meter lang en 70 ton zwaar kan ook op een 3 bed 5....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die van der meijde die zit er naast..... Is daar de huisvervoerder zie filmpje....

Wij brengen daar iedere dag wel 3 a 4 vrachten per dag soms meer.....

In ieder geval succes. Lijk me wel heel gaaf om zulke klussen te doen. Blijf het volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Die van der meijde die zit er naast..... Is daar de huisvervoerder zie filmpje....

Wij brengen daar iedere dag wel 3 a 4 vrachten per dag soms meer.....

In ieder geval succes. Lijk me wel heel gaaf om zulke klussen te doen. Blijf het volgen.

 

Ik weet dat die er naast zitten, we hebben er laatst veel geladen voor Denemarken. Arie 6 deed daar een van zijn eerste ritten.

 

Maar wat ik er van begreep is de ruimte op het losadres zo beperkt dat deze balken niet op normale trailers kunnen. De huisvervoerder daar heeft geen 5 assers. Als de balken 70 ton zijn moet je op de schotel 35 ton kunnen laden. Dat kan alleen met een 5 asser dus misschien dat wij daarom die balken mogen rijden. Het kan ook zijn dat het in die periode zo druk is dat ze zelf niet genoeg materiaal hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zag vorige week ook zo'n combi in de USA rijden ,, daar zat voor de voorste as van het achterstel een stuurcabine ( onder de lading dus)

Kan me niet herinneren dat ik zoiets in Europa ooit gezien heb,,, wel eens achterop de trailer

Zat ook gewoon iemand in terwijl het toch tegen de 100 kmh over de snelweg ging!

 

Hier wat plaatjes van internet, geen idee meer van welke site ze staan al lang op mijn pc. De eerste zijn gemaakt in Canada

 

post-5429-0-57859000-1399815484_thumb.jp

 

 

post-5429-0-99541200-1399815578_thumb.jp

 

 

De vrouwelijke piloot / dollyneur.

 

 

post-5429-0-48212800-1399815641_thumb.jp

 

Deze verlaagde Kenworth met jeepdolly, uit Nieuw Zeeland.

 

post-5429-0-42488700-1399815742_thumb.jp

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Tot nu toe een leuke week, het enige wat tegen zat was dat ik maandagmorgen bij mijn eerste klus een stuk ijzer op mijn rug kreeg. Niets ernstig maar ik ben zo stijf als een hark en doordat ik door mijn medicijnen heel snel blauwe plekken krijg ziet het er erger uit dan dat het is.

 

Ik word er in ieder geval niet door beperkt.

 

Ik begon maandag met werk wat ik heel lang gedaan heb en wat ik ook leuk vind om te doen.

 

post-3346-0-18586300-1400011837_thumb.jp

 

Dit was een 50 tonner, die heb ik geladen in Voorburg en gelost in de haven van Scheveningen.

 

post-3346-0-09367800-1400011847_thumb.jp

 

Dit is een Hitachi ex355 Geladen in Rotterdam en via een omweg ook weer gelost in Rotterdam.

 

post-3346-0-07400500-1400011856_thumb.jp

 

Toen moesten we naar Alkmaar om een breker te laden. Mijn collega moest de breker laden, dit deed hij zelf. Ik nam de kraan mee en nog wat losse spullen. Er was nog een auto bij die de schaftkeet en de shovel meenam. Deze moesten gelost worden in de Bijlmer.

 

post-3346-0-14034200-1400011866_thumb.jp

 

Ik was om 21.00 uur leeg en ben toen naar de parkeerplaats langs de A2 gereden voor Maarsen waar ik heerlijk rustig geslapen heb. Vanmorgen moest ik een stelling laden< een thw 5021 van 55 ton die gelost moest worden in Gouda. Dit is een behoorlijke machine.

 

post-3346-0-64261600-1400011872_thumb.jp

 

Hier kijk je tegenaan als je aan het rijden bent.

 

post-3346-0-89293600-1400011881_thumb.jp

 

Hier kun je mooi zien hoever de makelaar uitsteekt.

 

post-3346-0-56801900-1400011892_thumb.jp

 

En hier van het hele spul.

 

Ik heb vanmorgen nog een machine geladen in de buurt van Gouda voor Antwerpen en die heb ik aansluitend gelost. En nadat ik een (koude) douche had genomen ben ik richting Kortrijk gegaan. Daar heb ik bij de klant mijn trailer neergezet en ben toen naar Zeebrugge gereden om daar nog een dieplader op te halen. We moeten hier morgen 7 vrachten laden....

 

Nu ben ik mijn verjaardag aan het vier. Alleen.....

 

Geen probleem, ik doe er eigenlijk toch nooit iets aan.

 

Proost :wijn:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ziet er goed uit ron,mooi span

 

DAnk je. De trekker is 7 jaar oud en het is echt wel een beetje behelpen. Maar ik red het er mee, ik heb leuk werk en ik ben veel meer thuis. Leuke bijkomstigheid is dat ik ook veel meer uren maak...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Koppelen jullie wel eens onderweg? Is dat überhaupt mogelijk?

 

Sorry voor het late antwoord.

 

Wij koppelen veel onderweg. Alleen met wat ik nu geladen heb kan dat niet.

 

Maar in principe kunnen we altijd omkoppelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Vandaag een drukke dag. Eerst vanmorgen een transformator gelost die ik gister geladen had in Belgie en toen naar de zaak om mijn auto in orde te maken.

 

Ik ben vandaag voor het eerst weg met een module trailer. We staan nu geladen maar vraag me niet of ik weet hoe het werkt. Ik sta met twee collega's die dit vaker doen en die hebben alles voorr mij in orde gemaakt. En dan bedoel ik niet het laden of het vastzetten maar dan bedoel ik de hydrauliek en het lucht. Ik heb er bij gestaan en keek er naar, er zitten onder die modules zoveel kranen dat ik door de kranen de kranen niet meer zag :p  

 

post-3346-0-63833200-1400182511_thumb.jp

 

Zo gingen we naar de klant, als aanhanger en dan stuurt dat ook als een aanhanger.

 

post-3346-0-42250600-1400182517_thumb.jp

 

Hier zijn we bij de klant, nu koppel je dus af en ga je er een trailer van maken waardoor je dus weer het een en ander moet omzetten. Hij mag nu niet meer sturen via de triangel maar moet het sturen worden doorgegeven door de schamel.

 

post-3346-0-57798900-1400182523_thumb.jp

 

Alle lucht en elektra leidingen moeten vanaf de module naar voren getrokken worden.

 

post-3346-0-81137200-1400182529_thumb.jp

 

En dan komt het er uiteindelijk zo uit te zien. We gaan morgen om 05.30 rijden naar Amsterdam, er komt hier morgenochtend een monteur van ons die mee gaat als stuurman, die gaat de module of plat gezegd de "kar"  sturen.

 

We staan nu met drie auto's. Eentje identiek aan wat ik heb en er staat er eentje met een dubbele schamel met 13 aslijnen. Die brengt een balk naar Amsterdam om vervolgens door te gaan naar friesland om daar te gaan stoeien met balken van 40 meter en 140 ton zwaar. Wij gaan morgen als we leeg zijn nog een keer hier laden voor Amsterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Jij bent lekker bezig hoop dat je de slaap vat is toch wel oer spannend..........

 

 

Ik denk dat gaat lukken Heer Rob....

 

Ik zit nu aan een heerlijk rood wijntje de dag te overdenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Waren jullie met 3 wagens in België, ik kwam er namelijk 3 tegen op weg naar Luxemburg

We waren met 7 auto's. Maar we moesten laden in de buurt van Kortrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden