[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Het begon met 5 trailers laden in Vlaardingen voor Engeland

post-10753-1394790288,5284_thumb.jpg

Het waren 3 sogenoemde wingcarriers en twee semi's, De wingcarriers waren weer nodig voor de retourvracht.

post-10753-1394790289,0826_thumb.jpg

Ik was zondag al van huis gegaan om drie trailers van de zaak naar Vlaardingen te rijden. Maandag om 07.00 uur begonnen we met laden en om !7.00 uur had ik ze allemaal vol. Leuk detail was dat de directeur van Westdijk rond de middag met zijn overal en helm naast de auto stond om mij te helpen. Ik heb hem vriendelijk bedankt voor het aanbod maar hem ook uitgelegd dat ik het zelf goed redde en als hij zou gaan helpen hij mijn uren zou pikken... Hierna liep hij weer lachend weg. Niet alle werkgevers zijn boefjes :D

In Engeland zijn we 3 dagen bezig geweest om deze trailers te lossen, op de site heerste zeer strenge safty rules en die werkte nou niet echt mee. Alles moest overlegd worden en van te voren uitgetekend te worden.

post-10753-1394790289,5633_thumb.jpg

Dit was een vergadering van iedereen die iets met veiligheid te maken had. Waar de kraan moest komen te staan... Pas na een uur of 4 werd de permit afgegeven en kon de kraan neergezet worden om de eerste trailer te lossen. Toen stonden wij er al meer dan een dag.

post-10753-1394790290,0345_thumb.jpg

Ik was in 3 dagen tijd ook door meer van de helft van mijn schone kleren heen. We liepen daar de hele dag in de bagger, en dan te bedenken dat hier nog meer dan 100 vrachten heen moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We moesten met zijn tweeen terugladen boven New Castle. Hier moesten we twee wieken van een windmolen laden die daar getest waren. Mijn collega moest er een van 38 meter lang laden en ik moest er een van 45 meter laden. Het laden van een wiek stelt niet zoveel voor en was zo gebeurd. Het naar buiten rijden bleek een ander verhaal. De klant zei nog dat het met het naar binnen rijden ze geen problemen hadden. Hij vergat alleen te zeggen dat ze in de tussentijd wat vangrails en hekken hadden geplaatst. Toen we eenmaal buiten stonden beloofde hij dat dit weer veranderd zou worden :D

post-10753-1394790291,9929_thumb.jpg

De route naar de snelweg liep dwars door een woonwijk heen waar we behoorlijk wat bekijks hadden. Zeker omdat we begeleid werden door 4 politie auto's.

post-10753-1394790292,5384_thumb.jpg

Toch wel imposant, 49 meter lang, 4.20 breed en 4.35 hoog. Zo lang als dit keer was ik nog nooit geweest.

post-10753-1394790293,0201_thumb.jpg

Doordat we politie begeleiding hadden konden we overal het breedste pad nemen, dit hield in dat we tegen de richting de rotondes over konden of tegen de richting de snelweg op, ze sloten alles af...

post-10753-1394790293,5541_thumb.jpg

De beide trailers hebben we naar Teesport gebracht en daar afgekoppeld. Mijn collega moest met een trailer naat Loch Ness en ik moest een trailer halen op het adres waar ik gelost had. Hiermee ben ik naar Killingholme gereden naar een klant waar nog een trailer stond. Nadat ik deze op elkaar had laten zetten heb ik deze ingeleverd bij de Stena Line alwaar ze verscheept werden naar Holland.

Ik ging een plekje zoeken voor het weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De plek waar ik vrijdag en zaterdagavond gestaan heb was the Stockyard in Rotherham. Het was een echte ouderwetse pub met super vriendelijke mensen.

post-10753-1394790294,1619_thumb.jpg

oor de verandering heb ik een paar biertjes gedronken. Een pint koste 2 pond 80...

post-10753-1394790294,6903_thumb.jpg

Zondagmorgen ben ik weer terug gereden naar de haven waar de trailers stonden afgekoppeld. Ik moesat ze allebei aan boord zetten en dan zou ik meevaren naar Europoort. Daar zou er een collega komen om de andere trailer aan te pikken en naar noord Duitsland te brengen.

post-10753-1394790295,1735_thumb.jpg

In de Europoort moesten wij een heel stuk achteruit tegen de richting in om weer op onze eigen helft te komen. Er waren 3 begeleiders bij die het verkeer konden regelen.

post-10753-1394790295,6484_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier was de politie onze grootste vriend....

post-10753-1394790296,2402_thumb.jpg

Ze waren beleefd en voerden van te voren goed overleg over de te volgen route. Ook vroegen ze wat wij van hun verwachten, gewoon goed geregeld dus door politiemensen die precies begrepen waar wij mee bezig waren. Dat kan ook anders bleek in Nederland...

post-10753-1394790296,7277_thumb.jpg

Alles was in Orde, we hadden ontheffing om daar te rijden en er waren genoeg begeleiders bij, alleen waren we door omstandigheden niet in staat geweest om op tijd op een parking te komen ivm spertijden. De agent was niet voor reden vatbaar en zette het transport stil. We kregen allebei een bekeuring. Vraagt hij ook nog om een verklaring, die hadden we al gegeven.

We waren eerder die dag en parking opgereden waar we ivm de lengte niet meer afkonden. Hier verloren wij heel veel tijd mee. We wilde zeker weten dat de parking waarop we onze rust zouden maken ruim genoeg was. Dat we daardoor een stukje moesten rijden door de spits was onontkoombaar. De agent had hier geen boodschap aan en gaf ons een bon. Op de vraag hoe wij het dan hadden moeten oplossen wilde hij geen antwoord geven en interesseerde hem ook niet (zijn letterlijk zijn eigen worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt bekend ron ze zeggen al gauw dat is niet ons probleem,en daar moet je het dan naar mee doen:stom:

Ik had hm nog wel bij zijn lat. Hij begon gon en heel verhaal over dat iedere Nederlander de wet behoort te kennen. Toen hij ons aanhield begon hij er over dat hij allemaal klachten had gehad over twee vrachtwagens die op twee rijbanen reden. Dat waren wij dus. Dat was in eerste instantie de reden dat hij ons aanhield zei hij want wij hinderde het overige verkeer.

U kent de wet niet zei ik hem. Als ik geen overzicht heb over de vluchtstrook mag ik daar geen gebruik van maken dus ben ik verplicht met die breedte twee rijbanen te gebruiken. Zegt hij doodleuk dat hij niet alles kan weten.

Typisch gevalletje van een agent die vroeger op school altijd gepest is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was dat toevallig brinkhuizen die motoragent

Nee, me die mijnheer heb ik ook al eens een discussie gehad toen ik bij de klaver op het terrein stond. Dit was een agent met een Indisch uiterlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De begeleiders zijn er voor de veiligheid van het overige verkeer. Als de situatie het vraagt om twee rijbanen te gebruiken dan kunnen hun het afsluiten.

Maar uiteindelijk kreeg ik een prent voor de lengte. Als je je namelijk niet aan de voorwaarden van de ontheffing houd word er gezegd dat je zonder ontheffing rijd.

Heel krom maar wel waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De begeleiders zijn er voor de veiligheid van het overige verkeer. Als de situatie het vraagt om twee rijbanen te gebruiken dan kunnen hun het afsluiten.

Maar uiteindelijk kreeg ik een prent voor de lengte. Als je je namelijk niet aan de voorwaarden van de ontheffing houd word er gezegd dat je zonder ontheffing rijd.

Heel krom maar wel waar.

Kost dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn eerste echte ervaring in Italië met exceptioneel transport. 82 ton zwaar. 3.00 meter breed 19.5 meter lang en 4.25 hoog. Buiten het gewicht niets schokkends.

Maar het is Italië. Ik hoor het ene na het andere verhaal over ingenomen rijbewijzen en torenhoge boetes. Buiten het feit dat ik helemaal niets met het land heb viel het me mee. Okay, je mag niet harder dan 60 op de snelweg. En je moet bij iedere betaling met je ontheffing naar binnen zodat ze weten dat je op hun weg rijd. Omdat het mijn eerste keer was heb ik de hele route een begeleider meegehad, morgen moet ik het zelf doen.

Ik vond het wel netjes van Westijk dat ze de hele route een piloot meegaven. Het hoefde niet, ik maakte me stilletjes toch wel een beetje zorgen. Morgen ga ik retour laden in Desanzano del garda. Weer een kraan voor Belgie. Ik denk dat ik hem laad en dan blijf staan. Vrijdag is een vrije dag hier ivm alle heilige of zoiets. Zaterdag ga ik richting Villach. Maar er kan nog veel veranderen, we gaan het beleven.

Het is dus meegevallen, al is het mijn land niet en zal dat het ook nooit worde .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar verschillen onze meningen dan over. Ik hou het wel bij de Spaanse wijn :D

De eerste keer dat ik hier kwam was 24 jaar terug. Toen wist ik al dat het land Italië en ik nooit vriendjes zouden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin nu echt op een loondienst chauffeur te lijken. Het word echt tijd dat ik dat ga veranderen. (1 januari)

Een begeleider heeft mij gister naar het losadres in milaan gebracht. Daar aangekomen gaf hij mij een bos papieren voor vandaag. Een ontheffing om leeg te rijden naar mijn laadadres en daarvandaan naar Villach.

Hij vertelde er heel duidelijk bij dat ik de zelfde route door Milaan terug moest nemen als dat we heen gereden hadden. Duidelijk toch?

Niet dus, ik had een andere weg moeten rijden, ik voelde al nattigheid maar ben toch doorgereden. Toen ik.mij melde bij het alt statsionne ging de dame helemaal uit haar plaat en belde gelijk de politie die er binnen 5 minuten was. Daar ging mijn rijbewijs en kentekenbewijzen. Het zou 2000 euro gaan kosten.... Slik. En dit voor een foutje, ik was leeg. Wel 3 meter breed en bijna 20 meter lang maar dat ging nergens over.

De agente onderling waren aan het dollen en ze begonnen op een gegeven moment over Amsterdam. De ene agent was ondertussen aan het bellen en plots gingen de slagbomen open. Ik moest als een speer achter hem aanrijden en beloven voortaan de goede weg te nemen...

Pffff....

Volgende keer neem ik een kwartiertje de tijd om toch zelf even de ontheffing door te nemen. Blind de aanwijzingen van een ander opvolgen werkt niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de boer nie kent dat vreet hij niet.:D:D

Peter, de eerste keer dat ik een voet op Italiaanse bodem zette was 24 jaar terug als 18 jarig broekie. Ik ben in de meeste eettenten wel een keer dronken geweest hier. (Heerlijke ameretto) maar het is mijn land gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden