[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het is zover: Nieuw vlaggenschip van DAF


KEVINvB

Recommended Posts

  • Reacties 276
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Het EGR systeem heeft ook weer een koeler uiteraard. Je brengt hete uitlaatgassen weer terug in de motor. Bovendien hebben we zo koud mogelijke lucht nodig, hoe kouder het is hoe beter de vulling van de cilinder en de verbranding (zei de man met de twee linkerhanden )...

De MaxxForce motor kan je bijna niet terugvinden wanneer je de motorkap opent. Die hangt helemaal vol met koelers. Heeft geen ad blue, enkel EGR.

En is niet goedgekeurd voor de laatste emissie-eisen, heeft bakzeil gehaald en moet nu het roer omgooien en toch ad blue toevoegen. Maar dat terzijde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van wat ik ik van heb kunnen zien is er gewoon weer voort geborduurd op de cabine van de 95 serie die ong 100jaar geleden op de markt is gekomen en niet zoals MB en nu Volvo een compleet nieuw model.

Het blijft nog steeds dat zelfde roestige slappe hokkie. Dan weet je ook wel wat ze met het vernieuwen van het CF model gaan doen....

Zielige vertoning vindt ik het. Paccar is Amerikaans en in amerika doen ze veel minder aan ontwikkeling dan in Europa blijkt maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nou zal dat roestige en slappige wel meevallen, maar je kunt nog wel steeds zien dat het origineel ooit verlengd is met een stukkie...

En die CF, ik weet nooit wat ik er van moet denken eigenlijk. Is het nét niet, beetje Mickey-Mouse auto eigenlijk met bolle wangen en grote oren;)

Dus helaas, qua buitenkant opgefrist en verder komen we niet. Jammer, want technisch is er niets mis met die auto's:nee:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Maarten, vandaag stond ik achter een af fabriek gespoten XF 105 waarvan het kenteken BT-XT-** en daar zag ik de eerste roest alweer verschijnen aan de achterkant van de cabine. Ik schat dat ie zo`n 4 jaar oud is. Dat zou toch niet moeten mogen.:stom:.

Ook het chassis is af fabriek bar slecht in de lak gezet, onze andere haakwagen(ook een CF) is ruim 5 jaar en al een bonk roest. De FM die ik hier voor had was ruim 7 jaar, af fabriek gespoten en op de cab was nog geen enkel roest plekje te vinden en ook het chassis zag er nog netjes uit:ok:.

De Cf waar ik nu mee rij heeft een ratel in de stuurkolom, had de kappen er al een af gehad maar kon niks vinden. Het komt van de ophanging van de kolom of de stuuras. Dit kenbaar gemaakt bij de garage en het was al bekend bij hun en Daf was er mee bezig om het op te lossen.

Maar ik snap dat dit kan bij een model dat in z`n huidige vorm al een flink aantal jaren in productie is.....

Nog een tip; neem nooit de handgeschakelde 12-bak, zitten erg veel fouten in. Lekker voor de 16-bak gaan:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou Maarten, vandaag stond ik achter een af fabriek gespoten XF 105 waarvan het kenteken BT-XT-** en daar zag ik de eerste roest alweer verschijnen aan de achterkant van de cabine. Ik schat dat ie zo`n 4 jaar oud is. Dat zou toch niet moeten mogen.:stom:.

Ook het chassis is af fabriek bar slecht in de lak gezet, onze andere haakwagen(ook een CF) is ruim 5 jaar en al een bonk roest. De FM die ik hier voor had was ruim 7 jaar, af fabriek gespoten en op de cab was nog geen enkel roest plekje te vinden en ook het chassis zag er nog netjes uit:ok:.

De Cf waar ik nu mee rij heeft een ratel in de stuurkolom, had de kappen er al een af gehad maar kon niks vinden. Het komt van de ophanging van de kolom of de stuuras. Dit kenbaar gemaakt bij de garage en het was al bekend bij hun en Daf was er mee bezig om het op te lossen.

Maar ik snap dat dit kan bij een model dat in z`n huidige vorm al een flink aantal jaren in productie is.....

Nog een tip; neem nooit de handgeschakelde 12-bak, zitten erg veel fouten in. Lekker voor de 16-bak gaan:ja:

Kortom, neem geen Daf, das duidelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En die CF, ik weet nooit wat ik er van moet denken eigenlijk. Is het nét niet, beetje Mickey-Mouse auto eigenlijk met bolle wangen en grote oren;)

Maarten

Heb ik vooral met die MB Axors en die MAN's met die brede spatborden, zo zonde van die wagens dat ze van die uitpuilende spatborden hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als DAF zo'n slecht product levert, waarom doen ze het dan zo goed in Europa de laatste jaren..?? Je zou anders verwachten in zo'n geval likt mij...

Prijs he, die doet veel natuurlijk. Ik heb nooit roest op mijn scania's gehad en toch veel op de boot gestaan, ook buiten met ADR. Rij nu Daf en jawel, roeste!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De spatborden zijn wel goed Kevin, maar de cabine's zijn (ver)smal(d) waardoor de verhoudingen een beetje zoek zijn. Bovendien komen er enorme spiegelsteunen aan te hangen om toch om de laadbak/trailer heen te kunnen kijken en het gedrocht is daar...

Dat doet Volvo met de FM beter nu ik zo naar jouw plaatje kijk; ben benieuwd hoe de opvolger gaat worden:ja:

Maar goed, terug naar DAF: het kan ook een laatste instinkertje zijn die opgefruitte cabine; over een paar weken weten we het zeker!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

post-12111-1394787121,1516_thumb.jpg

Vanmiddag stond er een kakelverse 85 tegenover mij te lossen, de banden waren nog mooi zwart en het kenteken was 22-BBB-*

De achterlichten zijn al vernieuwd :rolleyes:

Maarten

Ik heb ook een cf... 72-BBD-3...

Nieuwe achterlichten...

Niet de nieuwe achterwiel spatkappen... (i.v.m. lowdeckchassis)

Vernieuwde deurpanelen, alla de XF...

Nieuwe stoelleverancier... (Grammer) erg mooi...

1-9-2012 ging ik dus van miljonair naar bankroet... (kilometertechnisch)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk eens goed?

Welke cabine is hoger? (let wel... lowdeckcassis)

XF "oogt" wel internationaler...

Is moeilijk te zeggen vanaf het fotootje...

Spatbord tot daklijn lijkt kleiner dan bij de XF, dak zelf lijkt hoger...

De XF zal gerust veel meer binnenruimte hebben maar dan blijft de vraag of je al die ruimte nodig hebt. Ik heb een cabine waar je bijna in kunt touwtje springen mocht je die behoefte voelen maar ik heb niet voor niets laatst ergens een Australische Mack gepost met een heel lief kort slaapcabinetje. Ruimte is geweldig, maar een beetje knus is ook wel fijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Lekker boeiend wat sommigen van de cf vinden...

Ik heb er donders schik mee!

En dat moet je ook mooi zo houden, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :ok:

Ik loop ook geen CF-rijders af te kraken, alleen persoonlijk ben ik minder gecharmeerd van die auto's. Die hoge cabine die jij hebt, compleet aangekleed ziet er best goed uit. Maar ik zie ze te vaak zonder zijfenders rondrijden, en dat lijkt al iets anders. Vooral van de achterkant gezien... Of die platte slaapcabine's met twee meter spoiler recht omhoog om de trailer 'af te dekken';dat haalt het beeld qua uiterlijk aardig naar beneden. Voor mij tenminste;)

Desalniettemin hoop ik dat je spoedig weer bankroet gaat:D

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is moeilijk te zeggen vanaf het fotootje...

Spatbord tot daklijn lijkt kleiner dan bij de XF, dak zelf lijkt hoger...

De XF zal gerust veel meer binnenruimte hebben maar dan blijft de vraag of je al die ruimte nodig hebt. Ik heb een cabine waar je bijna in kunt touwtje springen mocht je die behoefte voelen maar ik heb niet voor niets laatst ergens een Australische Mack gepost met een heel lief kort slaapcabinetje. Ruimte is geweldig, maar een beetje knus is ook wel fijn...

De CF Spacecab is hoger dan de XF Spacecab. :ja:

En ik moet zeggen dat ik de CF ook mooier en fijner vindt. Je hebt veel meer overzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat komt omdat je iets lager zit. Ben van een cf65 naar cf85 gegaan en voor de cf65 had ik 4 jaar een cf75, in de 85 heb je ook minder zicht dan in de 65 en 75

Dat klopt, maar ik vind de CF85 wel een fijne auto. :Y Ik had bij mijn vorige werkgever een CF85.360 en dat reed prima. (Al heb ik liever een Volvo of een Scania)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb altijd ssc gehad. Totdat ik een keer een 85 huurde bij midland in woerden, ik vond het een wereldwagen met genoeg ruimte er in. Later ben ik bij de daf wezen informeren voor een nieuwe. Ik kwam er niet uit, de prijs van een ssc en een 85 met een hoge hoed lagen niet heel ver uit elkaar, alleen als je een 85 na 1 miljoen km wil verkopen krijg je er veel minder voor dan een ssc....

Het zou een auto voor mijzelf worden, dus ik wou niet een chauffeur afschepen met een klein autootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden