[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mijn auto, of toch de werkgevers' auto


Pierre

Recommended Posts

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik ben dus uitzendkracht, zoals sommigen van jullie weten. Logistic Force, als je het zonodig moet weten.

Ook ik keek nooit zo nauw met het spul waarmee ik op pad werd gestuurd. Lampen kapot, krassen, deuken, zandbak binnen, enz, enz.

Dus ook veel belletjes achterna gehad van hoe komt dit, en waarom is dat, en waarom niet zus, maar zo?

Dus Robje is op een gegeven moment ook gaan doorgeven bij de planning/baas/werkplaats wat er allemaal niet deugde.

Kreeg ook verbaasde gezichten, want de reguliere bestuurder had niets gemeld, of iedereen reed met die auto, nooit wat mis mee..

Is de auto schoon, dan blijft ie schoon, is het een zwijnestal, kijk ik ook niet zo nauw. Maar mijn eigen rommel ruim ik op.

Bij 1 bedrijf, ben ik de favoriet op een bepaalde wagen, omdat geen enkele andere uitzendkracht met die wagen uit de weg kan/wil.

De PTO heeft een gebruiksaanwijzing, zeggen ze dan. Ik heb er geen problemen mee, doe wat ik moet doen, en de PTO heeft inderdaad zo zijn kuren,

maar als je geduldig bent, en alles rustig aan doet, werkt het allemaal goed, zonder speciale handelingen en gedoe.

Ook ik stap wel eens in een wagen waar 26 kerstboompjes je met openen van de deur al tegemoet komen, de eerste 15 km met ramen open.

Ik houd ook gewoon mijn schoenen aan, hoogpolig tapijt of niet. Mochten er overal losse spullen liggen van de vaste chauffeur, leg ik het op het bed, of bijrijders stoel.

Zo, mijn 2 centen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb zogenaamde "vaste"collega's meegemaakt die zich gingen beklagen over een springer of invaller omdat die de gore lef had gehad om zijn ballpoint te gebruiken.

met luide stemverheffing werd verkondigd dat die ballpoint prive was van hem en dat hij op zijn minst verwachte dat een ander zijn eigen ballpoint mee zou nemen om die te gebruiken!

"zeikerds"heb je overal als dat zo'n probleem is dan moet je alles wat prive is meenemen of opbergen in afsluitbaar kastje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn vorige werkgever reed zelf ook maar was niet bepaald zuinig op zijn eigen auto. Op een gegeven moment groeide het gras bij de pedalen..

Maar goed, in het grondverzet is het niet zo eenvoudig om de auto schoon te houden.

Wij moesten de auto wél schoonhouden natuurlijk!

Toen we internationaal gingen rijden kwam er wel een probleem om de hoek kijken vwb aflossing in vakanties.

In het grondverzet geen item want dan stond toch alles stil in de bouwvak.

Dus toen ik vakantie kreeg hadden ze 'ergens' een andere chauffeur opgeduikeld. Die reed 3 weken op mijn auto en toen ik terug kwam had hij in de tussentijd kennelijk de hele auto overhoop gehaald.

Ik had in de loop der tijd allerlei spaarkaarten van restaurants en tankstations. (die had je toen, weet niet of dat nog bestaat)

Maar meneer had ze allemaal verzilverd...leuk, zulke springers/UZB chauffeurs! :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ben ik volkomen met je eens andre, maar dat overleg en respect moet van twee kanten komen.

in de praktijk is dan het helaas zo dat de een de ander zijn wil op wil leggen omdat hij als "vaste" nu eenmaal vind dat hij meer rechten heeft.

ook als je de reacties hier leest van de "vaste" dan is het respect dunkt mij ver te zoeken, het is altijd die springer of invaller die de boel vernielt, versmeerd of beschadigd.

ik ben ook een poos springer geweest, lampje kapot of iets anders?, fredje gooide een briefje in bus bij de werkplaats.

totdat fredje bij de baas moest komen en uitleggen hoe het toch kwam dat hij zoveel schade's melde, de "vaste" hadden nooit schades of reparaties!

nou het duurde nog geen week of mijn "vaste" collega's begonnen te klagen over mij, ik melde voor vertrek elk gebrek en liet het voor vertrek repareren.

en plotseling moesten de "vaste" bij de baas komen uitleggen hoe het toch kon dat als fredje met hun wagen weg moest dat er dan zoveel schades waren die niet door hunzelf waren door gegeven aan de werkplaats ;)

Ik kreeg bij het desbetreffende bedrijf waar ik werd geplaatst een compliment,de baas daar wou dat zijn eigen chauffeurs zo reden als ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zal altijd de auto schoonhouden,maar ik ga echt mijn schoenen niet uittrekken.

Allereerst ben ik dat niet gewend om met schoenen te rijden,en vind het een stabieler en veiliger gevoel met schoenen aan.

Mag je eigenlijk wel met sokken rijden.

Stel dat dat grote kruis van de voorruit op mijn voet valt.

Respect prima,maar sommigen kunnen ook overdrijven.

Kijk, een normale reactie. Zo kan het ook! Tuurlijk hoef je in mijn auto niet op sokken te rijden, als je maar netjes alles opruimt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk, een normale reactie. Zo kan het ook! Tuurlijk hoef je in mijn auto niet op sokken te rijden, als je maar netjes alles opruimt.

Het gaat er om dat de uitzendkrachten beetje zwart worden gemaakt.

Ik heb zelf 18 jaar een vaste baan gehad,helaas is het bedrijf failliet gegaan.

Nu rij ik af en toe bij een uitzendbureau,maar merk dat de vaste jongens daar ook een beetje anders tegen uitzendkrachten aankijken.

Jammer is dat.Nu had ik net vermeld dat het bedrijf waar ik voor reed uiterst tevreden was over mij.Wat heb je hiervoor gedaan vroeg hij.Gewoon wekelijks met 20 klantjes verse vis naar Rome Napels rijden.Strak rijden,ik weet niet beter.Wou dat mijn eigen chauffeurs zo reden zei hij.

Ik heb nog gevraagd of ik vast kon komen werken,ik wil je graag hebben zegt ie maar heb geen werk genoeg,er gaan zelfs mensen uit met een jaarcontract.

Maar sinds vanmiddag heb ik weer een vaste baan,morgen begin ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
klopt rob is ook overdreven, maar wat ik soms aan klachten gehoord heb van "vaste" chaufeurs, nou dat kwam toch aardig in de buurt.

die ene "vaste"die zich beklaagde bij de chef over een paar cakekruimels en die vervolgens wegreed en een blikje vol peuken uit het raam op de parking gooide ...........

das waarheid :ja:

of die andere "vaste" die zich beklaagde over het feit dat een springer zijn zak met dropjes had leeg gegeten die op het dashboard lag.

toen de planner zijn portemonee trok, er een euro uitnam en die aan de "vaste" gaf met de woorden dat hij beneden in de kantine maar een nieuw vol zakje uit de automaat mnoest halen.

verbaasd keek en antwoorde dat dat nou niet echt nodig was omdat het zakje drop toch bijna leeg geweest was er zaten er hooguit nog maar 5 in :ja:

ja collega's drie maanden springer bij heisterkamp, je maakt dan wat mee daar op dat gebied.

zo veel dat ik me heilig heb voorgenomen om nooit maar dan ook nooit mezelf te zullen verlagen tot dat nivo.

ja ik laat zelfs bewust een zakje dropjes liggen op het dashboard in de hoop dat mijn collega ze lekker op peuzelt.

is het matje smerig dan klop ik dat zelf wel even uit.

ligt er toevallig nog wat afval dan gooi ik dat zelf wel in container.

maar nooit en never nooit zal ik me verlagen tot het nivo van die verschrikkelijke ego's met hun geklaag over hun a sociale smerige collega's.

vond het wel vreemd dat ik vaak in tegenstelling tot de andere "vaste", ja ik had inmiddels ook een eigen wagen, een euro met een briefje vond op de plek waar mijn dropjes hadden gelegen met de woorden, fred ik heb je dropjes opgegeten hier heb je een euro voor een nieuw zakje.

of ik kreeg de volgende dag de auto terug met keurig gereinigde ramen en de springer zei ach ik moest toch even een uurtje wachten dus heb ik maar even ........

of denk je nu echt dat springers en invallers niet weten wie die "vaste" chauffeurs zijn die altijd klagen?

tuurlijk weten ze dat, en voor een klager doe je niks extra's !!!!!

Freddie, wat ik eerder al zei "Mijn auto" gaat elk weekend naar Duitsland, of ik of een weekend chauffeur. Die jongen die meestal ermee rijdt maakt ook de ramen wel eens schoon, even afstoffen etc. Ook rookt hij, ik niet, maar daar merk ik niks van als ik maandag instap(en heb niet van die gore boompjes hangen!) Hij rijdt ook graag met de mijne, ondanks dat het een Daf is, omdat hij zo schoon is!

Kijk, je hoeft heus niet alles smetvrij te houden hoor, maar een beetje netjes is toch wel fijn.

En even dat verhaal over schoenen. Zoals je weet rijden wij uien, verpakt maar ook los. Dat geeft nogal eens stof/slik en meer van dat soort troep. Ik doe mijn schoenen uit, zet ze op de treeplank en heb sloffen waarmee ik rijd.

Ben pas in Duitsland aangehouden en heb geen woord gehoord over mijn schoenen die op de treeplank stonden.

Wat andere ook al gezegd hebben, graag achterlaten zoals je de auto aantreft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ja en lekker door het viswater lopen en zo de auto weer instappen....

Vooral lekker in de winter met de kachel aan!

Ik ben blij dat er bijna nooit iemand mee weg hoeft.

En ze sturen ook echt niet iedereen zomaar even met de mijne weg gelukkig.

Ik haal ook mijn matten eruit trouwens als ik hem op de zaak zet en leg er een rubber mat in.

En ik vraag ook of ze er niet in willen roken, dat mag bij ons op kantoor ook niet!

Het is verrekte moeilijk om springers te vinden die een beetje met de chauffeur meedenken dat is zeker!

En als ik sommige onbenullige reacties lees sterven die dus helemaal uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja en lekker door het viswater lopen en zo de auto weer instappen....

Dat meen je niet? :eek::eek::eek:

Die kregen van mij gelijk een nekschot.

Hiervoor heb ik jaren met mest gereden. Eerst op het land en later met de vrachtwagen. Als er eens iemand mee ging in de vrachtwagen was vaak de eerste reactie: Goh, je merkt helemaal niet dat je stront vervoert.

Nee, natuurlijk niet. Je hebt aan de oplegger een bak voor je laarzen hangen en de sloffen bleven bij de cabine of achter op de truck hangen. Voor de rest was er een overal.

In het werk wat ik nu doe ontkom je er niet aan dat je vuil mee naar binnen sleept. Ik maak me er niet druk om wat er "onder de knieën" gebeurt, qua vuil. Schoenen aan en uit doen is onbegonnen werk als je soms 30 of 40 keer per dag in en uit stapt. Met stof is dat het zelfde verhaal. Af en toe maar eens de "stoomcleaner" ;)er door en dan kunnen we er weer een tijdje tegen.

Vandaag en gisteren weer een paar dagen klei gereden met de reserve combinatie. Door de dooi was dat een enorme baggerzooi geworden. We zijn nu klaar, dus de vloermat uit de cabine, met de hoge druk spuit schoon gespoten en hangt nu in de werkplaats te drogen. papiertje op dashbord voor de collega die er de volgende keer mee weg gaat waar ie de mat kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat meen je niet? :eek::eek::eek:

Die kregen van mij gelijk een nekschot.

Hiervoor heb ik jaren met mest gereden. Eerst op het land en later met de vrachtwagen. Als er eens iemand mee ging in de vrachtwagen was vaak de eerste reactie: Goh, je merkt helemaal niet dat je stront vervoert.

Nee, natuurlijk niet. Je hebt aan de oplegger een bak voor je laarzen hangen en de sloffen bleven bij de cabine of achter op de truck hangen. Voor de rest was er een overal.

In het werk wat ik nu doe ontkom je er niet aan dat je vuil mee naar binnen sleept. Ik maak me er niet druk om wat er "onder de knieën" gebeurt, qua vuil. Schoenen aan en uit doen is onbegonnen werk als je soms 30 of 40 keer per dag in en uit stapt. Met stof is dat het zelfde verhaal. Af en toe maar eens de "stoomcleaner" ;)er door en dan kunnen we er weer een tijdje tegen.

Vandaag en gisteren weer een paar dagen klei gereden met de reserve combinatie. Door de dooi was dat een enorme baggerzooi geworden. We zijn nu klaar, dus de vloermat uit de cabine, met de hoge druk spuit schoon gespoten en hangt nu in de werkplaats te drogen. papiertje op dashbord voor de collega die er de volgende keer mee weg gaat waar ie de mat kan vinden.

wie zegt dat er door viswater word gelopen en dan zo de cabine in.

Eerst goed lezen dan antwoorden johannesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
wie zegt dat er door viswater word gelopen en dan zo de cabine in.

Eerst goed lezen dan antwoorden johannesje

Op jouw reageer ik niet eens palmenrijdertje

Jan, ook moet ik er 100x per dag uit!!

Ze gaan nog uit,de klompen dan he?

Schoenen is weer een ander verhaal.

Als het echt koud is doe ik ook schoenen aan eleg de rubbermat, bij het scoonmaken de spuit erover en schoon weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij altijd op klompen. Heb een rubber mat met opstaande randen liggen. Indien vol, leegkieperen.

Ook ik moet vele keren per dag uitstappen. En dat is niet op mooi verhard terrein.

In de tijd van de aardappelcampagne was dat nog erger. Grote rubberlaarzen aan omdat je steeds uit moet stappen om te zien of je al vooruit moet tijdens laden.

De aardappelschoner aan dan wel uitzetten terwijl je tot over de enkels door de modder loopt. en dan gewoon de auto weer in hoor. Na de campagne maar eens schoonmaken.

Maar ja..na de campagne vaak turf of potgrond laden in Duitsland. En dan loop je over de turf om de koppen vlak te spitten. Anders krijg je het zeil er niet over. En daarnaast natuurlijk omdat je hoopt dat de Polizei je met rust liet als ze geen koppen zagen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nu kun je gaan lachen,maar een paar jaar geleden dus inderdaad bij zo'n bedrijfje geweest, daar liep het personeel (een paar man) dus op sokken/pantoffels in het kantoor. Was onder de rook van Rotterdam dacht ik.

Uhm, bij ons in het nieuwe kantoor gaan de schoenen uit. Lekker vloerverwarming!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
dus met klompen door viswater en dan in de wagen dat mag niet.

omdat het in de winter als de kachel aan staat begint te stinken.

maar met schoenen aan mag het wel?

en die schoenen doe je pas aan als het echt koud is, oh ja ik snap hem dan kun je de kachel uitdoen of ....... :confused: :confused:

Je maakt er nu wel een flauwkulletje van Fred maar je weet heel goed wat ik bedoel.

Als het 20 onder nul is ja dan doe ik schoenen aan anders krijg ik kouwe poten, rubber mat erin maak die schoon sls ik klaar met de verse vis!

En dan gaan de klompies weer aan eb beginnen we van voren af aan.

Speciaal voor jou leg ik het nog een keer uit.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb trouwens ook zo een voorbeeldje,wij hebben geen vaste aanhangers..Moest 3 weken geleden een aanhanger aankoppelen,alles brande en werkte.. Dus was al weer blij,hop naar Essen even bakkies wisselen en on tour.. Ja nou niet dus,kwam later een oudere colega ook in essen aan en die kwam even zijn aanhanger opeisen,dat was zijn hanger die ik er achter had.. heb aan hem gevraagd of alles werkte op de hanger die hij er achter had,en dat was zo.. dan mag hij (zijn) hanger hebben hoor.. Maar de beste man doet anders niet anders pendelen naar laon,snap dan ook wel weer dat je je eigen spulletje wil hebben.. Maar planning doet niks en wij moeten het maar uit zoeken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Joh is toch niet moeilijk ik heb mijn cabine ook bekleed van binnen met creme zelfs en rook niet,we hebben 2 ouderen springers roken sigaren zitten met overal in de auto (rij vlees) en met schoenen. Doe bij terugkomst netjes mijn gordijntje naar achter leg rubber matje op de vloer en hoes over mijn stoelen nooit geen probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Das voordeel van mijn auto. Ik ben zelf een viespeuk geweldige springer die hem viezer kan maken.... Ps, weekie vrij gehad en auto had 300 meter gereden, hij moest ff de garage in vanwege een klapband op de sleepas, zo had ik hem met opgetrokken as in de hoek gezet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden