[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voorruit politieauto stuk door vallend ijs.


Off-Roader

Recommended Posts

  • Forumlid

Het is hier al eens vaker voorbijgekomen: vallend ijs van vrachtwagens.

Vandaag is op de A-1 een politieauto geraakt door vallend ijs met als resultaat een kapotte voorruit.

De agenten zagen dat er ijs van de truck viel en wilden de chauffeur daarom aanspreken. Voordat ze dit konden doen werden ze zelf geraakt.

Nieuws: Autoruit politie kapot door vallend ijs van vrachtwagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De agenten zagen dat er ijs van de truck viel en wilden de chauffeur daarom aanspreken. Voordat ze dit konden doen werden ze zelf geraakt.

Wat moeten we dan als chauffeur doen ? eerst via een ladder het dak ijsvrijmaken ? Ergens heeft de politie goed willen doen , echter hebben ze het risico slecht ingeschat door te dicht bij een vrachtwagen te gaan rijden die ijs verloor .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja.
Ok goed 3,75 meter hoogte , ondergrond en plaats ( tussenruimte ) met de buur vrachtwagen 40 cm .

Hoe beginen we der aan ? In de hoogte mogen we niet werken op een ladder , welke beveiliging gaan we toepassen is daar ook leerstof voor in de code95?

De grillen van de natuur , je kan het vergelijken met besneeuwde wegen of ijzelvorming , ze zijn toch ook geen 24 op 24 sneeuw of ijsvrij .

Als er sneeuw op mijn dak licht rij ik de eerste 10 kilometers niet voluit ligt er ijs op dan weet ik niet wanneer deze loskomt en op een polyester dak loop ik niet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en volgens mij ligt er toch ook een stukje verantwoording bij de chauffeur. Al ben ik het wel eens dat het niet altijd makkelijk is om het eraf te krijgen maar als zo'n stuk ijs los raakt van de trailer je weet nooit welke kant het op gaat en vaak gaat het goed maar die enkele keer tja je zal hem maar op je dak (lees in je ruit) krijgen. En je mag zkr wel meer als de 2 seconde regel toepassen dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier mogen ze in Den - Haag dan wel eens over na denken.

Voor de veiligheid van de mede weggebruiker ja. dan moet je als chauffeur hier voor zorg dragen.

Maar Arbo technisch ja hoe dan (als je op een DC staat is er een mogelijkheid maar onderweg niet 1.2.3)

Met een ladder :nee: val gevaar, een ladder kan weg schuiven of iets dergelijk.

Op het dak lopen:nee: ook val gevaar, dit mag niet zonder reling of veiligheidsharnas op die hoogte.

Met een huiftrailer met een plank of veger van onderaf het proberen:nee: kans op letsel van je zelf op iemand anders, je moet in de trailer over de lading klimmen met het risico dat je valt of dat je zelf(of iemand anders) een blok ijs op je bakkes krijgt.

Dus Den - Haag roept u maar wij zien door de regels en eisen het niet zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In oostenrijk zijn er bij de meeste parkings, niet allemaal maar wel de grotere, speciale stellages gebouwd waar je met een soort bezem het dak kan schoonmaken.

http://www.arf.at/wordpress/wp-content/uploads/2011/11/Symbol-Lkw_Abkehrbuehne-150x150.jpg

http://portal.wko.at/workflow/bilder/images/original/16/a9e72fb7-27e9-4957-96f5-e8dc80697bf3.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In oostenrijk zijn er bij de meeste parkings, niet allemaal maar wel de grotere, speciale stellages gebouwd waar je met een soort bezem het dak kan schoonmaken.

http://www.arf.at/wordpress/wp-content/uploads/2011/11/Symbol-Lkw_Abkehrbuehne-150x150.jpg

http://portal.wko.at/workflow/bilder/images/original/16/a9e72fb7-27e9-4957-96f5-e8dc80697bf3.png

Maar wij hebben hier spiegelafstelplaatsen< goei skrabbel woord:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Spiegelafstelplaatslijnentrekkermachinebestuurdersstoelveiligheidsgordelverstellingsknopje .. nog weer beter.

Spiegelafstelplaatslijnentrekkermachinebestuurdersstoelveiligheidsgordelverstellingsknopjejeetjewateenlangwoordzoveelscrabbelletterspassennieteensophetplankjesorrymedeforumbewonersmaarwezijnevenofftopic

Haa ruuk taar an, JPVisser

hoe komen we hier op....o ja stuk ijs door autoruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en volgens mij ligt er toch ook een stukje verantwoording bij de chauffeur. Al ben ik het wel eens dat het niet altijd makkelijk is om het eraf te krijgen maar als zo'n stuk ijs los raakt van de trailer je weet nooit welke kant het op gaat en vaak gaat het goed maar die enkele keer tja je zal hem maar op je dak (lees in je ruit) krijgen. En je mag zkr wel meer als de 2 seconde regel toepassen dan

Gezien het feit dat alle ondernemers zeer zuinig zijn op hun chauffeurs hebben die dus ook een contraptie om e.e.a. te realiseren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden