[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag van niet-beroeps-chauffeur


dafcoupe

Vraag

  • Forumlid

Hallo beroepschauffers,

Ik heb me aangemeld op het forum omdat ik een vraag aan jullie heb waar ik graag een reactie van jullie op zou willen horen.

Het volgende; we rijden met een personenauto over de snelweg meestal een 110-120km/h.

Maar soms is het heerlijk om langzamer te rijden. Om geen overig verkeer te hinderen rijden we dan achter een vrachtauto.

En niet een meter of 10, om uit de wind te blijven!!!

Nee, een 70 a 100 meter.

Het is heerlijk om achter een constante snelheid rijdende vrachtauto te rijden op zo'n moment.

Wanneer we "los" een 85 a 90km/h gaan rijden reageren overige weggebruikers daar soms aggresievig op.

Dus maken we gebruik van jullie "rugdekking" zeg maar, met de nadruk op de genoemde afstand erachter!!!

We hebben echter een paar keer gemerkt dat het blijkbaar irritaties, of iets anders, lijkt op te roepen bij een chauffeur.

Gingen dan wat wijken om te kijken wat er achter reed. Soms zelfs opeens wisselende snelheden.

Een keer zijn we maar in gaan halen en werden ons allerlei handgebaren toegeslingerd.

Vaak gaat het ook erg goed hoor!

Mijn vraag aan jullie is dus of het inderdaad vervelend voor jullie is wanneer er een lange tijd rustig een auto(VW uit 2011), op afstand,

achter jullie blijft rijden.

DC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
ik kan niet harder dan 80. wel langzamer met sterke tegenwind... tja, een klassieker met een te klein motor vermogen. ;)

Ik denk dat de meesten hier vinden dat jij dan helemaal maar niet op de snelweg moet komen, haha!

Ik snap niet waar mensen zich zo druk om maken, joh. Als er iemand 80 wil rijden doet ie dat maar. Als het me te langzaam gaat, ga ik er wel omheen. En anders ga ik zelf wel iets langzamer rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Volgens mij niet...:nee:

86 km/h met een tolerantie van 3km/h maakt 83, je betaald dus gewoon.

Nu kan het zijn dat je auto 86km/h aangeeft, maar de werkelijke snelheid 84km/h is. Die van mij loopt ook 89km/h op de klok, maar 87km/h werkelijke snelheid.

Het hele verhaal omtrent meetcorrectie en tolerantie staat hier: klik>>>

:nee: 89 op de klok is 90 echte kilometers:D, bij mij dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hier zitten toch allemaal de braafste chauffeurs van nederland??????? Als ik zo het forum lees wel..

En doordat die meneer het fijn vind om achter een vrachtwagen te zitten en toevallig een VW rijdt.. Worden ze allemaal bang dat er misschien wel politie zou kunnen wezen.

Er word hier toch nooit wat fout gedaan? of overtredingen gemaakt? Dan hoef je toch niet bang te wezen voor een politieagent.

We hebben allemaal een hekel aan onrustig rijden.. En doordat jullie dan je gas loslaten.. omdat die meneer er perse voorbij moet.. Wie is er dan irritant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als het allemaal beroeps zijn dan weten ze onderhand na (bij sommigen al tig) jaren al wel eens het verschil tussen een politiewagen en een gewone burgerwagen. Als ze na 5 parkeerplaatsen en 30 afritten nog schijtsbenauwd zijn dat ze denken dat het politie is kunnen ze er net zo goed mee stoppen of hebben dingen te verbergen. Laat ze lekker achter je aan hangen, ik heb er geen last van. Ik heb meer last van "collega's" die menen in de spits maar 75 te moeten rijden en na die tijden spontaan harder kunnen. Ik rijdt zelf rond de 83, degene waar je dan s'morgens achter sukkelt met 75 komen je s'avonds voorbij stuiven alsof je stilstaat. Aan zulke gasten heb ik een hekel, mag de bedrijven helaas niet noemen ivm met zwartmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Idd.. En als je voorbij gaat zitten ze met het bekende wijs en middelvinger over elkaar te schuiven.

Ma ik kap weer met deze discussie.

Fingers crossed dat jij geen bekeuring krijgt, denk ik! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Aan zulke chauffeurs heb ik zowiezo een grafhekel... supermarkt autos veel ja...

Zo benauwd wezen dat er evt nog een extra ritje moeten doen.. Maar om 17h kunnen ze volgas naar huis.

Stel zielige stumperts.

Rustig Bernard, is slecht voor je hart haha. Maar ook die supermarkt rijders zijn collega chauffeurs, zoals jij, alleen worden die overdag minder opgejaagd door de planning, dat is het GROTE verschil met de "jagers". Laat iedereen in hun waarde.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Idd.. En als je voorbij gaat zitten ze met het bekende wijs en middelvinger over elkaar te schuiven.

Ma ik kap weer met deze discussie.

Jammer, ik hou wel van deze discussie..............

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
nou moet zeggen......als ik in een inhaalverbod rij en je rijd met meerdere vrachtwagens achter elkaar dan vind ik het reuze irritant als dan voor je neus daar tussen in een luxe wagen "meelift".........bedoel moet er niet aan denken als er evt een noodstop gemaakt moet worden of nog erger je krijgt een kopstaart botsing.......met een luxe wagen er tussen.......wil de beelden niet zien.

En ja dat kan ook gebeuren bij genoeg afstand voor daar iemand over begint

Hier ben ik het mee eens, zo irritant dat ze op de snelweg invoegen en ertussen kruipen om vervolgens net de 80 aan te tikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Ik snap je probleem niet, je maximum snelheid is toch ook maar 80.

En als er bijvoorbeeld een telekraan voor je rijdt die amper 80 rijdt, hoe los je dat ,,probleem,, op?

Voordat die man goed in de gaten heeft wat er gebeurd is, was ik 'm al voorbij geflitst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Voordat die man goed in de gaten heeft wat er gebeurd is, was ik 'm al voorbij geflitst!

Precies, daarom snap ik het gezeur over een langzaam rijdende personenauto niet, de weg is voor iedereen, je past je gewoon aan de situatie aan.

En als je, je gedwongen voelt om te jakkeren vanwege de werkdruk, dan moet je daar je baas op aanspreken en je niet afreageren op een minder snel rijdende personenauto, want die is vast niet op pad gegaan om een dagje chauffeurtjes te pesten, maar durf misschien wel niet sneller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Precies, daarom snap ik het gezeur over een langzaam rijdende personenauto niet, de weg is voor iedereen, je past je gewoon aan de situatie aan.

En als je, je gedwongen voelt om te jakkeren vanwege de werkdruk, dan moet je daar je baas op aanspreken en je niet afreageren op een minder snel rijdende personenauto, want die is vast niet op pad gegaan om een dagje chauffeurtjes te pesten, maar durf misschien wel niet sneller.

Dan moet ie een fiets kopen.

Weet jij wel hoe onnoemelijk gevaarlijk het is om iemand

te hebben die 70 rijdt waar je 100 mag en dús verwacht?

En nou niet gaan lopen eikelen dat "wij dat moeten verwachten blablabla",

het is gewoon gevaarlijk en als je te bang bent om met het verkeer mee te rijden

dan hoor je m.i in dat hele verkeer niet thuis.

Net als mensen die de snelweg oprijden en met 60km/u invoegen stijf van de zenuwen vanaf het begin terwijl ze gerust

nog een half uur vaart kunnen maken op de invoegstrook die daarvoor ook bedoeld is.

Maar nee, de ander moet het maar oplossen, accepteren, slikken, en vooral geen commentaar hebben

want ja nee, zelf maak je ook fouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
vreselijk deze figuren, je weet nooit wat hun bedoeling is laat de vrachtwagen wel es afzakken naar de70 zodat ze maar inhalen ben ik ze kwijt

Ik had zo'n reactie al eerder gelezen maar pak deze er even uit.

Ik vind dit een beetje een paniek reactie.

Als iemand je op straat aankijkt loop je dan ook hard weg?Je weet immers niet wat die persoon van plan is.

Als jij thuis zit en mensen die voorbij lopen kijken een beetje nieuwsgierig naar binnen (vooral oudjes doen dat wel eens) doe je dan gelijk uit "angst"de gordijnen dicht?

Ik snap echt niet waar je last van heb als die mensen lekker achter je rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
vreselijk deze figuren, je weet nooit wat hun bedoeling is laat de vrachtwagen wel es afzakken naar de70 zodat ze maar inhalen ben ik ze kwijt

En wat zullen personenwagen en busjes chauffeurs vinden van de asociale vrachtwagenchauffeur die met schijt aan alles wat veel sneller op de linker baan rijdt zijn wagen naar links gooit om met een snelheidsverschil van 1 kilometer per uur een collega in te halen die kennelijk ook niet hard genoeg rijdt??

Vreselijk deze figuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik snap je probleem niet, je maximum snelheid is toch ook maar 80.
Precies, daarom snap ik het gezeur over een langzaam rijdende personenauto niet, de weg is voor iedereen

Als je wat langer rijdt zul je er achter komen dat,als een personenwagen opvallend langzaam tussen de vrachtwagens blijft hangen,dit meestal een reden heeft;hij/zij is dan dikwijls met van alles,behalve het besturen van t voertuig ,bezig.

Je moet dan zo geconcentreerd rijden om deze voorganger in de gaten te houden dat je veel vlugger vermoeid bent.

Als je achter een vrachtwagen of telekraan rijdt weet je dat die man ook gewoon zijn maximum snelheid rijdt en met niets anders bezig is dan het besturen van zijn voertuig.

Dat de weg er voor iedereen is weet ik maar al te goed,maar dat is geen reden om je snelheid niet aan te passen aan t verkeer,je kunt ook 70 gaan rijden,dat is volkomen legaal,maar je verhinderd dan wel de doorstroming van t verkeer,en zo ga je in t verkeer niet met elkaar om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Volgens mij niet...:nee:

86 km/h met een tolerantie van 3km/h maakt 83, je betaald dus gewoon.

Nu kan het zijn dat je auto 86km/h aangeeft, maar de werkelijke snelheid 84km/h is. Die van mij loopt ook 89km/h op de klok, maar 87km/h werkelijke snelheid.

Het hele verhaal omtrent meetcorrectie en tolerantie staat hier: klik>>>

Ik ga uit van de navigatiesnelheid (weet natuurlijk niet hoe accuraat die is)

En...ik heb heel toevallig pas eentje binnen gehad van 87 gemeten A9 langs Amsterdam...is me nog nooit gebeurd daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Ik ga uit van de navigatiesnelheid (weet natuurlijk niet hoe accuraat die is)

En...ik heb heel toevallig pas eentje binnen gehad van 87 gemeten A9 langs Amsterdam...is me nog nooit gebeurd daar.

zo zonde hé. En het is hier al veelvuldig geschreven, dat de ring Amsterdam zeer strak afgesteld staat...... (een gewaarschuwd man, telt voor......:p)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
En wat zullen personenwagen en busjes chauffeurs vinden van de asociale vrachtwagenchauffeur die met schijt aan alles wat veel sneller op de linker baan rijdt zijn wagen naar links gooit om met een snelheidsverschil van 1 kilometer per uur een collega in te halen die kennelijk ook niet hard genoeg rijdt??

Vreselijk deze figuren

Nou, was afgelopen zaterdag onderweg van Amersfoort naar Harderwijk, maar met 100 op de linkerbaan (pkw's hé) al: pratend met de buurman, je mail's checken of de radio datgene laten doen wat jij wilt is ....normaal ??

Autorijden is een serieuze bezigheid, eerst iedereen daar maar eens van overtuigen lijkt me !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
<wijsneusmodus> sinds wanneer is de A9 onderdeel van de ring Amsterdam :p <\wijsneusmodus>

begrip mag "iets" ruimer geworden dan Frank LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden