[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Aflopende Cao 31 december a.s.


EJD

Vraag

  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Dus m.a.w.: je vind niemand die voor 1100 euro all-in een hele maand gaat buffelen EJD!

Je begint je eigen nu wel heel erg tegen te spreken EJD! :p

P.s. Wat heeft de ILT bij jou te zoeken? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Maar toch wil ik wel eens weten welk bedrijf hier aan gaat voldoen.

Voor het minimumloon vind je nog niet eens een Bulgaar...

We denken alleen maar aan buiten landers die ons werk af pakken Ik is totaal verkeert

De slechte uitzend kantoren weg er mee

Nederlanders die thuis zitten eerst aan het werk Geen diploma werk aan nemen wat nodig is

En daar moet aan gewerkt worden. Wat denk je wat een postverzorger verdint

Of schoon maker.Veel zijn blij dat ze dat werk hebben.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Maar in 99 procent van de gevallen heeft de werkgever dit niet juist omschreven, verder staat in de arbeidsovereenkomst het salaris vermeld en mag de werkgever dit niet eenzijdig verlagen.

En ja, bij een wijzigingsbeding heeft de werkgever wellicht mogelijkheden, maar een werkgever die het loon van zijn werknemers gaat halveren zal beslist geen gemotiveerd personeel overhouden, en waarvoor? voor hooguit enkele maanden ,,LOL,,

En nieuw Nederlands personeel komt ook niet voor het minimum loon, die gaan wel naar de concurrent die niet zo stom is zulke fratsen uit te halen.

In de praktijk zal het niet veel voorkomen denk ik.

En toch vraag ik mij dat af?? Ik lees op dit forum toch elke keer weer dat "men" best voor minder aan de gang wil als je in de ww zit.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
En toch vraag ik mij dat af?? Ik lees op dit forum toch elke keer weer dat "men" best voor minder aan de gang wil als je in de ww zit.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Best voor minder willen werken, wil niet per defenitie zeggen, dat het ook voor een minimumloon moet.

Dan heeft men nog minder als in de ww.:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weetje, ik ben bang dat ik straks voor nog veel minder dan het minimum loon aan het werk ben.

Meer dan 2 dagen in de week kan ik in de toekomst niet werken want ik moet mijn ouders en schoonouders ook nog verzorgen..... voor niets!!!!!

Daarnaast krijg ik hopelijk de oppas op kleinkinderen......

Mantelzorg heet zoiets.

Dat is de nieuwe concurrent van de laagopgeleide.

Nog goedkoper dan een moelander.

Langzaam worden we uitgeknepen waar we zelf bij staan :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ja hoor, die komen er wel voor. Roemenen ook trouwens. En Groningers en de Bartjes natuurlijk,die houden als je de OKV van het salaris waar ze voor rijden aftrekt soms nog minder over.

En denk nu niet dat dat onzin is. Geloof me, 600 in de week all in van maandag tot vrijdagavond/zaterdagochtend. Hele week van huis.

600 in de week?

De soep wordt dus toch niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Weetje, ik ben bang dat ik straks voor nog veel minder dan het minimum loon aan het werk ben.

Meer dan 2 dagen in de week kan ik in de toekomst niet werken want ik moet mijn ouders en schoonouders ook nog verzorgen..... voor niets!!!!!

Daarnaast krijg ik hopelijk de oppas op kleinkinderen......

Mantelzorg heet zoiets.

Dat is de nieuwe concurrent van de laagopgeleide.

Nog goedkoper dan een moelander.

Langzaam worden we uitgeknepen waar we zelf bij staan :stom:

Even plagen, voor niets is het natuurlijk niet, of heb jij destijds moeten betalen voor het vervangen van je Pamper?

En het ergste is dat we er met zijn allen bij staan en het zonder protest laten gebeuren dat we uitgeknepen worden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Weetje, ik ben bang dat ik straks voor nog veel minder dan het minimum loon aan het werk ben.

Meer dan 2 dagen in de week kan ik in de toekomst niet werken want ik moet mijn ouders en schoonouders ook nog verzorgen..... voor niets!!!!!

Daarnaast krijg ik hopelijk de oppas op kleinkinderen......

Mantelzorg heet zoiets.

Dat is de nieuwe concurrent van de laagopgeleide.

Nog goedkoper dan een moelander.

Langzaam worden we uitgeknepen waar we zelf bij staan :stom:

Ergens valt dat nog mee. Of nou iedereen tweeverdiener is en alle zorg laat uitvoeren door "professionals" of dat je als stel samen 5 of 6 dagen werkt en alle zorg aan ouders/kinderen/kleinkinderen zelf doet, wat is het verschil? Onder aan de streep weinig waarschijnlijk. En dat een hoogopgeleid stel eerder meer dagen zal werken en een paar dagen kinderopvang kan bekostigen, dat is ergens wel logisch.

Wel jammer voor degenen die nu werkzaam zijn in de kindervang bijvoorbeeld. En dat zijn nog niet eens "laagopgeleiden". Minimaal MBO lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Netto minimumloon tussen 275 en 290 euro per week

Volle week 7dgn onkostenvergoeding 316 euro.

Overuren (gemaakte overuren) x0.00 = 0.00

=================

Te betalen in deze opzet 600 euro per week

Precies. En bruto is het ook goed te behappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
De hoop is gevestigd op de grote massa die geen lid(meer) is van een vakbond en"het voor zichzelf wel effe regelt":D:D

Ik heb het altijd al gezegd, 1 januarie word alles anders (beter) LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
[TABLE=width: 502, align: center]

Cao-overleg beroepsgoederenvervoer levert niets op (10-12-2013)

Het overleg over een nieuwe cao beroepsgoederenvervoer heeft vandaag niets opgeleverd. De werkgevers hebben geen enkele toezegging gedaan en willen pas in februari verder praten.

De huidige cao loopt eind december af. CNV Vakmensen heeft gepleit voor snelle onderhandelingen over een eenjarige cao (vanaf 1 januari 2014), met een loonsverhoging van 3 procent. Maar door de opstelling van de werkgevers zit een snel cao-resultaat er helaas niet in. Vernieuwing cao

Met een snel resultaat kunnen we ruimte creëren om met de werkgevers te praten over vernieuwing van de cao. We willen met met elkaar nadenken over een toekomstbestendige cao, met bijvoorbeeld een goed basisloon, meer zeggenschap over werktijden en scholing. Maar dat komt allemaal onder druk te staan, nu de werkgevers er zo de rem op zetten. Ze willen eerst hun achterban raadplegen en pas op 10 februari verder praten. Uitermate teleurstellend!

Frans Westerman

[/TABLE]

Scholing betreft Code95 gaat verplaatst worden naar kosten Werknemers

3% stijging komt er ook niet,denk eerder 3% daling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Scholing betreft Code95 gaat verplaatst worden naar kosten Werknemers

3% stijging komt er ook niet,denk eerder 3% daling

Hoe kan dat nou verplaatst worden naar kosten werknemer Arne? Jij betaalde het toch al niet voor je werknemers:D

Even realistisch, er komt uiteindelijk aan het einde van het liedje iets van 0.5% of 1.0% loonsverhoging. Maar ik vind het meer schofterig hoe de onderhandelingen worden uitgesteld. Bijscholing blijft wel voor rekening werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden