[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur bijna 2 dagen achter het stuur


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

Een 40-jarige vrachtwagenchauffeur uit de stad Groningen is dinsdagavond in Rotterdam voor 45 uur van de weg gehaald. De man negeerde de regels rond de rusttijdenwet.

 

Bij een controle wilde hij de tachograafschijven niet afgeven waarop zijn rijtijden waren vastlegd.

Hij had ze verstopt in de cabine. De politie vond ze alsnog en zag dat hij eerder een rit had gemaakt waarbij hij 34,5 uur lang achter het stuur had gezeten. Een andere dag was hij zelfs langer dan 42 uur op de weg. De politie schreef een proces-verbaal uit en de man moest 45 uur lang rust houden om zichzelf en anderen niet in gevaar te brengen.

 

Bron :RTVNOORD.NL

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Wordt weer sterk overdreven hier natuurlijk door die bonnenschrijvers die even in de schijnwerpers willen staan om te gaan vertellen dat deze chauffeur 30 uur of meer heeft gereden etc. als ze nu eens eerlijk zijn (huh! wie?) dan zetten ze in dat artikel even uiteen hoe het werkelijk zit en vermeld dan gewoon dat deze chauffeur te kort heeft gerust in een bepaalde tijdsperiode dan wordt er veel duidelijk.

maar neen natuurlijk niet, een kop boven een artikel plaatsen dat een chauffeur meer dan 30 uur heeft gereden is aantrekkelijker dan het ware verhaal te vermelden.

Ok deze man heeft gewoon een paar foutjes gemaakt maar hallo zeg 30 uur rijden probeer het maar eens het zal je niet gaan lukken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch jammer dat ze niet vermelden wat de overtredingen precies zijn.Als je een uurtje te korte nachtrust heb gehad ben je al de pineut,Doe je dat 2 keer achter elkaar kom je wel aan die 34 of 42 uur.Lijkt me erg sterk dat hij 42 uur achter elkaar gewerkt heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Dat deed een Japanner ook eens die werkte aan één stuk 36 uur door en het resultaat was verbluffend...............................Dood gevonden achter z'n bureau, doodsoorzaak, oververmoeidheid in de ergste vorm ooit gemeten.

Dus 42 uur is een broodje aap verhaal van die petten maar ja als je de Televaag (dat mag ik van sommige hier niet meer gebruiken die blijven het namelijk een kwaliteitskrant :D  vinden, blurp!) wilt halen moet je wel met een sterk overdreven verhaaltje komen natuurlijk.

 

Knappe Chauffeurs heb je overal LOL

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Sensatie beluste ambtenaar en die krant natuurlijk en niet te vergeten die gaan niet het hele echte verhaal erin zetten dan val je namelijk door de mand, het moet wel spannend blijven natuurlijk, het Privé gehalte van de bewuste krant moet op peil blijven laat ik het zo maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ja uiteraard Ger ze zetten je niet zomaar voor 45 uur aan de kant natuurlijk, maar om nu te beweren dat deze man 30 of meer uren heeft gewerkt/gestuurd dat trek ik toch wel in twijfel hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Zal ik eens gek doen en het politierapport oftewel het proces verbaal gaan opvragen :D en vragen waarom zij deze chauffeur nu weer "pesten' het zit allemaal niet mee tegenwoordig als je chauffeur bent toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Och.. wat is nou een uurtje of 30 rijden, vooral als je jong bent? Had het er toevallig pas nog over. Mijn record, denk ik in EU, was van Lissabon naar Valencia, daar direct geladen en stopte boven Dyon F.

Eigenlijk werd ik gestopt... :hamer:  :D  :D

 

Tussen Lisabon en Valencia waren toen geen snelwegen, maar in Spanje kon, of misschien kan, je aardig goed door kachelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

^^ Daar heb je ook een punt Ger, zit zelf niet meer te wachten op 80+ uurin een week.

 

Het dat 'gedoe' eromheen (regeltje zus, regeltje zo) wat me af en toe de keel uit komt ! da's w.m.b. vele malen erger.

bewerkt door fleur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wordt weer sterk overdreven hier natuurlijk door die bonnenschrijvers die even in de schijnwerpers willen staan om te gaan vertellen dat deze chauffeur 30 uur of meer heeft gereden etc. als ze nu eens eerlijk zijn (huh! wie?) dan zetten ze in dat artikel even uiteen hoe het werkelijk zit en vermeld dan gewoon dat deze chauffeur te kort heeft gerust in een bepaalde tijdsperiode dan wordt er veel duidelijk.

maar neen natuurlijk niet, een kop boven een artikel plaatsen dat een chauffeur meer dan 30 uur heeft gereden is aantrekkelijker dan het ware verhaal te vermelden.

Ok deze man heeft gewoon een paar foutjes gemaakt maar hallo zeg 30 uur rijden probeer het maar eens het zal je niet gaan lukken!!

Ik durf te wedden dat het wel lukt;-)

vanaf Dinsdagavond 19:00 t/m Vrijdagmorgen 10:00 in die tijd heb ik 4 uur me bed gezien en dat was 1 keer 2uurtjes en 2 keer 1 uurtje..ga maar rekenen...Bij Bussink koletransport was het normaal dat je zulke lange dagen had toen die tijd van ruim meer dan 24uur achter elkaar...had je parijs/de britange met aansluiting lossen cuijk, dan kwam je je bed ook niet tegen.....ook deze rit reken maar eens uit :zegtniets:

En als Wij het toen die tijd konden zie ik niet in waarom hij het nu niet zou kunnen doen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

En als Wij het toen die tijd konden zie ik niet in waarom hij het nu niet zou kunnen doen.......

 

Nee kan niet meer je hebt rij en rusttijden en daar moet je je aanhouden, als je nu heden ten dagen in Frankrijk dit zou doen en je wordt gepakt dan kan je aardig je banksaldo als sneeuw voor de zon zien verdwijnen en waar werk je voor? toch niet voor de bekeuringen hoop ik.

gelukkig zijn die tijden voorbij en laten we het ook zo maar houden, is ook niet alles hoor maar beter als 'vroegah" :D

 

Hoef niet te gaan rekenen want het is gewoon onverantwoord! maar heel anderen tijden zie ik tenminste aan de bedrijfsnaam dus lang geleden.

Neem aan dat je voor een baasje reed? dan is het sowieso al van de gekke, baasje vind het prima dat zijn chauffeur dit doet dus kan een ander het ook doen en jij ook weer de volgende keer, maar als je bijna omvalt van de slaap en je gaat slapen dan is baasje boos!!

Dat soort werkgevers die dit toestaan moesten eens een fikse boete krijgen inplaats van de chauffeur alhoewel het is ook zijn verantwoordelijk ten alle tijden.

Voor mij kunnen dit soort werkgevers de boom in, hou je gewoon aan je rij en rusttijden die zijn er niet voor niets, jullie laten je opnaaien!!

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En als Wij het toen die tijd konden zie ik niet in waarom hij het nu niet zou kunnen doen.......

 

Uh, kan ik wel iets zeggen over " je deed het gewoon" maar dat is zo oudbollig.

Vroeger DEED je het gewoon omdat wij als NEDERLANDSE chauffeur ons werk serieus namen!

Als we de kar vol hadden was het de sport om 'm weer zo snel mogelijk, liefst voor het weekend weer leeg te krijgen want dan kon je weer omdraaien en een goddelijk weekend in Italie of Spanje of waar dan ook tussen de collega's doorbrengen. :wijn:

 

En tegenwoordig hebben de collega's geen tijd meer voor elkaar en daarnaast, zoveel rijden er niet meer ver weg.....

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Vroeger rekende je gewoon even de stempel af bij de gendarmerie en we gingen vrolijk verder.

De winst ten opzichte van de bekeuring over de gemaakte rit lag in verhouding anders dan heden ten dage.

Dankzij het digitale tijdperk ook geen verlofbrieven meer bij je voor onderweg, iets waar we vroeger een apart vakje voor hadden.

Nu is het een sport om met 2 passen te rijden, ook deze mensen komen vroeg of laat aan de beurt.

( was bij een bedrijf laats, chauffeur had pas bij van collega anders kon deze niet thuis komen )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Waarschijnlijk wel, want nog de oeroude Brenner over met amper 220pk ja dat waren nog eens tijden volgens de oudgedienden hier onder ons, nee dat alles vroeger beter was gaat niet helemaal op in sommige opzichten en ach als we het met z'n allen nog mogen beleven over een jaartje of tien, dan bestaan er geen NL ritten meer :bey:  die ons over de "moderne" Brenner zal leiden. :D

Dus bewaar nu al die foto's van heden want het zal geschiedenis worden! :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden