[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De toekomst auto zonder chauffeur


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Forumlid

Het mooie is Ik las van morgen in de krant dat de eerste zelf rijdende vrachtwagen de weg is op gegaan in Amerika

 

Mercedes Is er al heel ver in En de deuren voor Mercedes zijn in Amerika open gegaan

 

Ik weet dat ze in Nederland als proef ook al rond rijden

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog er iets over gevonden

 

Eerder schreven we over de zelfrijdende auto van Google, maar de Duitse fabrikant Daimler heeft in Las Vegas haar eerste zelfrijdende vrachtwagen gepresenteerd.

De autofabrikant mag de zelfrijdende vrachtwagen testen op de Amerikaanse wegen. De staat Nevada gaf daar namelijk eerder al toestemming voor. Daimler hoopt dat er zo snel mogelijk meer staten akkoord gaan, zodat de vrachtwagen meer kilometers kan maken. Daimler heeft niet zomaar voor Amerika gekozen, want volgens de fabrikant duurt het in Europese landen veel langer tot er regelgeving is voor zelfrijdende voertuigen.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat in de toekomst het aantal auto-ongelukken daalt dankzij zelfrijdende auto’s. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste ongelukken worden veroorzaakt door een bestuurdersfout, bijvoorbeeld door vermoeidheid of afleiding.

 

 

Bron Google

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zie dat er de komende jaren vooral op de autobanen veel gaat veranderen

 

De vrachtwagen en de kleine auto

 

Dat het rijden door de computer over genomen wordt

 

Het zal veel ongelukken schelen Want haast alle ongelukken zijn stuur fouten

 

Daarbij dan zal de A 76 weer vellig worden Want iedereen rijdt als een treintje  

 

En de bestuurders krijgen andere taken te doen

 

Een chauffeur met alleen lagere school redt het niet meer

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Pffff blij om te lezen dat ik dan nog maar 3 jaar hoef. Dat zal ik toch wel redden met alleen mijn lagere school Huub??? Of moet ook ik nu nog een LOI cursus MAVO gaan volgen???

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

.....

Overigens, als ik je 25 jaar geleden vertelde dat we filmjes gingen kijken op een draadloze telefoon, dan geloofde jij mij waarschijnlijk ook niet.

....

 

Hææææ????

Doe ff normaal he?!?

Draadloze te-le-foon.... LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarom regent het ook vacatures omdat ze prima zonder chauffeurs kunnen...vorige week was er bij tegenlicht geloof ik een Amerikaanse hoogleraar en die zei dat er volop werk bijkwam voor de toekomstige generaties...mmaar dan moeten de wetgevers en leidinggevenden het wel oppakken zoals Bv de haven van Rotterdam. ..en daar moeten ze niet te lang mee wachten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Het regent vacatures?

Schromelijk overdreven.

Het is inderdaad slechter geweest, maar er staat nog altijd geen auto stil, omdat er geen poppetje te vinden is.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Deutschland sind selbstfahrende Lastwagen auf den Straßen wohl noch lange Zeit undenkbar. Auf den Highways im US-Bundesstaat Nevada gehören Trucks, die ein Autopilot steuert, künftig zum Straßenbild.

 

 

http://www.bild.de/auto/auto-news/auto-news/daimler-freightliner-inspiration-selbstfahrender-lkw-40837958.bild.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 ("een computer kan toch geen lekke band wisselen"... Nee, hoeveel hedendaagse chauffeurs doen dat nog wel zelf?)

 




Nou vandeweek net voor Lauenau een klapper op de trailer. en band was aan gort, velg liep niet op de grond, dus maar rustig al flapperend <  het kaarkas wat nog over was. de afrit genomen en op het industrieterrein de banden boer gebeld.
Zat geen reserve wiel op de trailer.

Nou ik wou dat ik er een had gehad, dan was het met een half uur a 3 kwartier gepiept geweest.
Nou kwam die bandenboer pas na anderhalf uur opdraven.

Langs de autobahn blijven staan was geen optie, want ze komen me daar met 90, 95 naar beneden gezeild, en ben nog niet levens moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gemak dient de mens zeggen ze dan. Hoe je zelf geen vieze handen te krijgen. Duhhhhh geef mij ook maar een reserve wiel dan doe ik het zelf wel. Misschien gaan die automatische vrachtauto's met massieve banden rijden, geen lekke banden of klapbanden meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Pas op Heer Huub. Als Ibo weer beter is neemt hij wraak. In een ander topic liet hij zijn nieuwe hobby zien,. De nieuwe Amerikaanse staatsburger heeft U uitgekozen als test object LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

......

Heb je wel eens een Amerikaan gezien met verstand Ik nog nooit

 

Huub

Jawel, Hij heet Ibo maar is tijdelijk ff uit de running...

Na zijn naturalisatie volgt een update enzo.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden