[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Toch weekendrust in de cabine?


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Dom gelul, je hoeft niet te tekenen voor weekenden, die staan gewoon in de CAO, ook jij kunt gewoon weggestuurd worden en een weekend onderweg zijn. Het enige recht wat je hebt zijn:

B - Vrije weekeinden

Per kalenderjaar dient het rijdend personeel en het personeel waarop bijlage VI (Logistieke

dienstverlening) wordt toegepast 26 vrije weekeinden, omvattend 48 uur aaneengesloten vrij, gelegen

tussen vrijdag 12.00 uur en maandag 12.00 uur, te genieten, zodanig over het kalenderjaar verdeeld, dat

per kwartaal tenminste op 6 vrije weekenden aanspraak bestaat.

Zo zie je maar weer eens hou onwetend onze helden zijn ;)

Ik wil hier niet de alleswetende uithangen Ger, alleen tijdens het tekenen van me contract is er gesproken over dat ik geen weekenden van huis zou zijn.. Nu bied hij me leuke ritten aan waar een weekend inzit en accepteer ik die!

Je kunt dat een keuze noemen. Maar je kunt het ook zo zien dat ze hun gezin in hun eigen land geen goede toekomst kunnen bieden omdat er bv geen werk voor ze is.

Wat zou je zelf doen als je hier je gezin niet goed kon onderhouden, maar bv in Frankrijk wel genoeg kunt verdienen waardoor je gezin een beter zicht op hun toekomst hebben?

Ik denk dat je dan hetzelfde zou doen.

Als dan blijkt dat het beloofde niet is wat je krijgt kun je twee dingen doen.

Je gaat terug zodat je zeker weet dat je in je oude ellende terug valt, of je verlegd je grenzen en laat jezelf wat meer overkomen.

Spreek je dan nog steeds van een eigen keuze, of kun je op dat moment niet anders.

Denken julie nou echt dat al die oostblokkers vrijwillig maanden achtereen in hun cabine leven?

Soms zelfs met zijn tweeen?

Ik denk het niet.

En voor dat soort mensen zijn die regels bedoeld denk ik.

Hierover heb ik ook gezegd in me stukje dat ik dat misschien ook wel zou doen.. Maar wel in me achterhoofd houdende dat de andere kant van het verhaal is dat ik lang van huis kan zijn! Dat weet je van tevoren.. Mocht je baas dan ze afspraken niet nakomen dan moet je er in eigen land wat aan doen, en niet hier zielig komen doen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil hier niet de alleswetende uithangen Ger, alleen tijdens het tekenen van me contract is er gesproken over dat ik geen weekenden van huis zou zijn.. Nu bied hij me leuke ritten aan waar een weekend inzit en accepteer ik die!

Hierover heb ik ook gezegd in me stukje dat ik dat misschien ook wel zou doen.. Maar wel in me achterhoofd houdende dat de andere kant van het verhaal is dat ik lang van huis kan zijn! Dat weet je van tevoren.. Mocht je baas dan ze afspraken niet nakomen dan moet je er in eigen land wat aan doen, en niet hier zielig komen doen!

Ze worden toch hier maanden aan een stuk in die wagen gedumpt?

Wat moeten ze daar in hun eigen land aan veranderen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze worden toch hier maanden aan een stuk in die wagen gedumpt?

Wat moeten ze daar in hun eigen land aan veranderen dan?

Ik neem aan dat ze een contract tekenen in eigen land, al dan niet met een uitzendbureau of dergelijke.. Dan moeten ze daar maar mauwen! Ik zie ze overal waar ik kom met een oortje in bellen in hun eigen taal, dus een telefoontje naar daaraan wagen zou ook wel lukken denk je niet

Als jou werkgever dadelijk een keer leuk werk kan krijgen waar veel weekenden in zitten zal hij niet nalaten om of jou te verruilen voor een Pool (oid) of jou gewoon weg sturen voor de weekenden, en kom me nu niet aan met mondelingen afspraken, die ken ik al 40 jaar.

Het is bij ons vrije wil Ger, wil er niemand dan nemen ze de rit niet aan! Wij hebben werk zat in de buurt waar het hele bedrijf van kan eten.. De verre ritten die we doen is 1x in de zoveel tijd en dan zijn er genoeg gegadigden voor!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Vergeet niet, dat deze mensen in hun thuisland bijna geen inkomen hebben. Dan wordt je door de westerse wereld een "rijke" worst voor gehouden. Welke keuze zou U maken om met Uw gezin te overleven???? In Armoede verder gaan of toch maar maanden in die kleine cabine leven tegen een voor hun begrippen hoog salaris.???

....

Waarom zouden WIJ (de westerse wereld) zich hierover druk moeten maken?

Is arbeidsgelegenheid niet een primaire zaak van de regering in dat thuisland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amen.

Zelfs in de D schaal kunnen ze je weekenden laten overstaan.

Hoho....als je het hard wilt spelen, dan kan je wel een rooster eisen voor de weekenden die men beschikbaar dient te zijn.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en? Dus ook dan weekenden werken.

Dan kom je er niet onderuit nee.

Neem als voorbeeld maar een streek-bus chauffeur.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1, je neemt aan, dus je roept maar wat

2, omdat het bij jullie goed geregeld is hoeft er verder niets meer geregeld te worden?

Ik roep niet zomaar wat, ze hebben vast wel ergens getekend

En ja bij ons is alles goed geregeld, en ik geloof heilig in eigen wil! Ik vind het niet nodig om andere mensen een wil op te leggen met regels die nergens voor nodig zijn.. Maar goed zoals jij al eerder zei hier gaan we met ze 2en niet uitkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik roep niet zomaar wat, ze hebben vast wel ergens getekend

En ja bij ons is alles goed geregeld, en ik geloof heilig in eigen wil! Ik vind het niet nodig om andere mensen een wil op te leggen met regels die nergens voor nodig zijn.. Maar goed zoals jij al eerder zei hier gaan we met ze 2en niet uitkomen

Waarom zou je een chauffeur voor iets laten tekenen als dat in de cao geregeld is?

Bij de meeste bedrijven hoef en hoefde je niet te tekenen voor weekenden omdat dat zwart op wit staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Echt vebazend om dit topic te lezen los van alle gekrakeel over voor of tegen de bonden even een paar zaken op een rijtje.Tot de euro kwam was het voor de meeste mensen goed te leven hier,werkloosheid was reletief laag en de meesten konden goed hun boterham verdienen. Toen werd de euro ingevoerd en na twee jaar euro begon de crisis,al dan niet in de hand gewerkt door de politiek en de politiek gekleurde media, waar ik het eerste vermoed. Wat is er ondertussen gebeurd, de economische welvaart in ons en de ons omringende laden is met rasse schreden achteruit gegaan ten gunste van de nieuwe Europeanen.Daardoor is ons sociaal stelsel langzaam maar zeker onbetaalbaar geworden, ons pensioenstelsel is systematisch uitgehold en met de snelheid waarmee Europa Euros aan het drukken is, denk hierbij aan de negatieve rente die reeds een feit is, is ons pensioen straks geen cent meer waard. Zo worden we in dit land systematisch uitgekleed tot we straks het niveau bereikt hebben dat mogelijk onder dit van het Oostblok terechtkomt.

Om nu even op het topic te komen, van zodra het Oostblok het vermoeden krijgt dat het moeilijker word om zaken over de prijs te doen, staan ze op hun achterste pootjes en zijn  de stakingen en bedreigingen niet van de lucht.......en nu de grote vraag wat doen jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Echt vebazend om dit topic te lezen los van alle gekrakeel over voor of tegen de bonden even een paar zaken op een rijtje.Tot de euro kwam was het voor de meeste mensen goed te leven hier,werkloosheid was reletief laag en de meesten konden goed hun boterham verdienen. Toen werd de euro ingevoerd en na twee jaar euro begon de crisis,al dan niet in de hand gewerkt door de politiek en de politiek gekleurde media, waar ik het eerste vermoed. Wat is er ondertussen gebeurd, de economische welvaart in ons en de ons omringende laden is met rasse schreden achteruit gegaan ten gunste van de nieuwe Europeanen.Daardoor is ons sociaal stelsel langzaam maar zeker onbetaalbaar geworden, ons pensioenstelsel is systematisch uitgehold en met de snelheid waarmee Europa Euros aan het drukken is, denk hierbij aan de negatieve rente die reeds een feit is, is ons pensioen straks geen cent meer waard. Zo worden we in dit land systematisch uitgekleed tot we straks het niveau bereikt hebben dat mogelijk onder dit van het Oostblok terechtkomt.

Om nu even op het topic te komen, van zodra het Oostblok het vermoeden krijgt dat het moeilijker word om zaken over de prijs te doen, staan ze op hun achterste pootjes en zijn  de stakingen en bedreigingen niet van de lucht.......en nu de grote vraag wat doen jullie.

Over een paar jaar onszelf uit laten buiten in bv polen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dom gelul, je hoeft niet te tekenen voor weekenden, die staan gewoon in de CAO, ook jij kunt gewoon weggestuurd worden en een weekend onderweg zijn. Het enige recht wat je hebt zijn:

 
B - Vrije weekeinden
Per kalenderjaar dient het rijdend personeel en het personeel waarop bijlage VI (Logistieke
dienstverlening) wordt toegepast 26 vrije weekeinden, omvattend 48 uur aaneengesloten vrij, gelegen
tussen vrijdag 12.00 uur en maandag 12.00 uur, te genieten, zodanig over het kalenderjaar verdeeld, dat
per kwartaal tenminste op 6 vrije weekenden aanspraak bestaat.

 

Zo zie je maar weer eens hou onwetend onze helden zijn  ;)

 

 

 

Moet je ,eerlijkheids halve ,wel bij vermelden dat deze "vrije weekenden" niet op standplaats genoten moeten worden . :D

Terwijl de "wekelijkse rusten " volgensn 561/2006 ,op,ieder moment van de week aan kunnen vangen(dus niet van vrijdag 12.00 uur tot maandag 12.00 uur

En  deze uren hoeven ,volgens onze CAO, ook niet op "standplaats "doorgebacht worden. :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Waarom zouden WIJ (de westerse wereld) zich hierover druk moeten maken?

Is arbeidsgelegenheid niet een primaire zaak van de regering in dat thuisland?

Misschien, omdat ze "ons" werk inpikken (al dan niet in opdracht van hun werkgevers......... En ja, het is een taak van de overheid (die blijkbaar andere belangen behartigen)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hmmmm....

Vroeger hadden we geen EU.... geen euro....

We hadden gewoon de RVI waar mee te praten viel!

Maar we hadden ook mindere luxe cabines.

We hadden een "witte rook begrenzer".

Als je van de zaak reed zei de planner: "ik hoor je wel weer als je leeg bent".....

Helaas moest je tegen je vrouw zeggen voordat je naar de zaak reed: Je ziet me wel weer eens....

Vroeger stond de radarcontrole in Belgie in de middenberm, liefst met de blauwe peer aan....

Vroeger hadden we ook een bond die je het gevoel gaf er voor JOU te zijn....

Reed je rollen papier staand, zonder bandje eroverheen... Je reed gewoon wat rustiger in de bochten.

Vroeger waren de weekend rusten in de cabine lang niet zo rustig als de wet het bedoeld had..... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En na 178 postings verder,zitten we nog steeds met hetzelfde probleem.

Mag het straks wel of niet.

Laten we die regel eens aan nemen, dat die er door gaat komen, dat we nu eens om de 2 weken thuis moeten zijn.

Ik heb de voor en tegen hier wel gelezen.

Maar zou dat voor in de toekomst niet iets positiefs opleveren,mischien toch wel?

De werkgevers zullen dan toch wel na moeten gaan denken eer ze een vracht aan nemen tegen een spotprijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En na 178 postings verder,zitten we nog steeds met hetzelfde probleem.

Mag het straks wel of niet.

Laten we die regel eens aan nemen, dat die er door gaat komen, dat we nu eens om de 2 weken thuis moeten zijn.

Ik heb de voor en tegen hier wel gelezen.

Maar zou dat voor in de toekomst niet iets positiefs opleveren,mischien toch wel?

De werkgevers zullen dan toch wel na moeten gaan denken eer ze een vracht aan nemen tegen een spotprijs.

 

Om de een of andere reden bekruipt me bij bovenstaande een beetje het idee van de wens is de vader van de gedachte (ik kan het natuurlijk mis hebben).

Maar goed stel dat het er door komt, ten eerste hoeft het niet thuis te zijn (enkel niet in de cabine) dus je kunt evengoed nog steeds tijden van huis zijn. Je slaapt dan om de week (verkort mag wel in de cabine) in een caravan / tent / goedkoop motel / slaaphok bij een bedrijf noem maar op.

En waarom zou dit een reden moeten zijn voor werkgevers om geen vrachten meer aan te nemen tegen spotprijs zoals je aangeeft? Nog steeds kan die goedkope collega uit het oosten het werk doen en als dit wel door de duurdere westerse collega gedaan wordt, welke de eis heeft om dan toch op zijn minst in een fatsoenlijk hotel met alles op en aan te verblijven, zal binnen de kortste keren de onkostenvergoeding naar beneden gesteld worden dan wel afgeschaft. Koren op de molen van de belastingdienst en de extra kosten voor hotels zijn gecompenseerd voor de werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden