[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

camper


knoet

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Hier in Noorwegen en Zweden zijn er hele hordes die zo'n buscamper hebben.

De meesten zijn veteraanwagens die ook als zodanig op kenteken staan, met vermelding van campeerwagen inrichting....

Een wet is dat er net zoveel slaapplaatsen als zitplaatsen moeten zijn en deze zitplaatsen dienen, ook met die ouwe meuk, voorzien te zijn van goedgekeurde veiligheidsgordels.

Een collega van mij heeft zo'n bus en voor de veiligheid (controle etc) vult hij wel de tachograaf schijven in. Hij rijdt hoofdzakelijk Nordisk landen maar af en toe ook in Duitsland naar een treffen. Nog nooit is hij of zijn kameraden bij een controle gvraagd naar de RTW dingen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ger...sorry hoor.

Ik schrijf duidelijk:  toch ?? onder mijn reactie.

Punt 1 omdat ik echt niet alles weet en graag wil bijleren.

Punt 2 omdat jou link behandeld wat je moet doen om een camper te bouwen/in te voeren etc.

 

In die link vindt ik niks terug over vrijstelling RTW en code 95.

 

Dus ik lees heus wel wat voordat ik iets roep (tenminste meestal wel  ;) )

En je hoeft je dus niet aangevallen te voelen hoor  :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat het er niks mee te maken heeft of hij wel of niet op 'n camper kenteken staat. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik tot die conclusie kom.

'n paar jaar terug heb ik vrijwilligers werk gedaan met een tachograaf plichtig voertuig, daar voor heb ik geinformeerd bij wat toen rijksverkeersinspectie was.

Het antwoord was duidelijk , als er geen vervoer met commerciële doelstelling wordt verricht is het voet tuig niet tachograaf plichtig.

Het was 'n ritje voor de Alpe d'huzes , en zelfs de Franse Gendarmerie was het hier mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

.... om er vervolgens achter te komen dat niet 1 camping je wilt hebben

 

Maar als je zo'n camper hebt, met een watertank van ca 500-1000 liter, een afvalwatertank van respectabele grootte, kan je ook bij een tankstation water tanken en de put legen......

De beroepschauffeur staat met zijn truck toch ook niet alle avonden bij een routier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja dat klopt je komt er geen camping mee op !

Keuren voor camper kenteken is wel erg slim , in verband met verzekering en wegen belasting. Er is 'n speciale regeling voor camper geregistreerde voertuigen.

Die afwatertank legen wordt toch wel 'n probleem dat kan in F maar op 'n paar plaatsen.

En alleen "lossen" op 'n camping gaat je niet lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat het er niks mee te maken heeft of hij wel of niet op 'n camper kenteken staat. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik tot die conclusie kom.

'n paar jaar terug heb ik vrijwilligers werk gedaan met een tachograaf plichtig voertuig, daar voor heb ik geinformeerd bij wat toen rijksverkeersinspectie was.

Het antwoord was duidelijk , als er geen vervoer met commerciële doelstelling wordt verricht is het voet tuig niet tachograaf plichtig.

Het was 'n ritje voor de Alpe d'huzes , en zelfs de Franse Gendarmerie was het hier mee eens.

Tijdens de Roparun(een vergelijkbaar evenement) (een aantal jaren geleden) is er een tachograafplichtig voertuig stilgezet. (In frankrijk) en het heeft heel wat voerten in de aarde gehad mocht hij weer mee met het evenement......

Weet niet meer of dit te maken had met zondagrijverbod of met naleving rtw. Later is dit ondervangen met een door de roparun aangevraagde ontheffing. Net zoals dat kan met de truckruns.

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De mogelijkheid bestaat ook nog dat t voertuig wel gerechtigd was om te rijden,maar dat de controlerend ambtenaar niet op de hoogte was van de juiste regels.

En dat hij onder t motto van: Als ik alles stil zet wat op een vrachtauto lijkt ,heb ik i.i.g. ook de juiste te pakken  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat het er niks mee te maken heeft of hij wel of niet op 'n camper kenteken staat. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik tot die conclusie kom.

'n paar jaar terug heb ik vrijwilligers werk gedaan met een tachograaf plichtig voertuig, daar voor heb ik geinformeerd bij wat toen rijksverkeersinspectie was.

Het antwoord was duidelijk , als er geen vervoer met commerciële doelstelling wordt verricht is het voet tuig niet tachograaf plichtig.

Het was 'n ritje voor de Alpe d'huzes , en zelfs de Franse Gendarmerie was het hier mee eens.

 

Die vrijstelling moet je aanvragen.

Bij alle soorten voertuigen staat op het kentekenbewiijs staan waarvoor zij zijn ingericht; personen auto,goederenvervoer,personen vervoer.

"vroegâhh" op het papieren kentekenbewijs stond dat gewoon voorop ,nu met de nieuwe kenteken card staat dat achterop ,achter de letter J

Staat de code waartoe t voertuig behoort.

 

Als je dus een voertuig hebt waarin je niet beroeps matig goederen of personen vervoert heb je automatisch geen Digitach nodig.

Laat je dus een bus omkeuren naar camper wil dat zeggen dat je permanent vrijgesteld bent,maar moet je wel de digitach of analoge tachograaf eruit bouwen.

 

 Aan dat ombouwen naar camper worden door de belastingdienst ook nog wat eisen gesteld:

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/belasting_van_personenautos_en_motorrijwielen_bpm/omschrijving_motorrijtuigen/eisen_aan_ombouw_en_inrichting_van_kampeerautos.

 

Het heeft er juist alles mee te maken of ie wel of niet op camper kenteken staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een camper op kenteken wil je niet, want dan valt het onder personenwagen. Uiteraard betaal je nog maar een kwart tarief, maar voor een camper van 12t zit dat ongeveer op 4000 euro / jaar begreep ik wel eens. Beetje veel MrB.

Alle oldtimer campers zijn hun oldtimer status kwijt en vallen ook niet onder de overgangsregeling dus nu zijn het maar weer vrachtwagens geworden. Van allen die ik ken heeft nooit iemand zijn tacho laten keuren want dat is bij prive gebruik niet verplicht voor vrachtwagens, maar dat hangt een beetje van type goedkeuring af. Het ding moet wel gekeurd zijn als speciaalwagen, want anders heb je ineens bedden in je laadruimte staan.

 

Een autobus keuring kan ook, maar dan moet je idd vrijstelling aanvragen voor buiten NL te rijden ivm wet personenvervoer...

Oh ja je bent niet verplicht de tacho uit de bouwen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar als je zo'n camper hebt, met een watertank van ca 500-1000 liter, een afvalwatertank van respectabele grootte, kan je ook bij een tankstation water tanken en de put legen......

De beroepschauffeur staat met zijn truck toch ook niet alle avonden bij een routier?

Toch wel Eddie. Zonder uitzondering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden