[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kostenplaatje om chauffeur te mogen zijn en blijven


Recommended Posts

  • Forumlid

even het volgende..

 

Ik ben dus bezig mijn rijbewijs te vernieuwen compleet met code 95 enzo en toen bleek ik daarvoor allemaal aanvullende kosten te moeten maken, ik ben dus voor de grap maar eens het totale rekenplaatje gaan maken wat het nou eigenlijk allemaal kost om alle papieren bij mekaar te kopen als beroepschauffeur werkzaam te mogen/kunnen zijn.

 

Omdat de meeste zaken over een periode van 5 jaar lopen maken we om te beginnen ook zo even een overzicht:

 

allereerst de kosten voor het rijbewijs, deze heb je iedere 5 jaar en is niet aan te ontkomen, bedragen zijn de bedragen die vermeld staan op betreffende websites van instanties en rekeningen uit mijn eigen administratie.

voor het vernieuwen van een rijbewijs maken we de volgende kosten:

- Eigen verklaring CBR: € 32

- Medische keuring: € 59

- legekosten gemeente (verschillend, in dit geval gemeente heemskerk): € 38.45

Kosten voor alleen je rijbewijs verlengen so far: 

€ 129,45

 

Maar dan zijn we er natuurlijk nog niet, want wij beroepschauffeurs moeten ook iedere 5 jaar code 95 bijscholing volgen, hier kan ik kort over zijn, dit kwam in mijn geval uit op € 1190 incl btw en administratiekosten cbr (welke overigens iedere keer € 27.50 bedraagt maar dat terzijde)

 

Dan is er natuurlijk nog de digipas, anders kun je op bijna geen auto meer rijden tegenwoordig, ik kan het even niet zo snel terugvinden op de site van de kiwa maar volgens mij was het € 126 (correct me if im wrong)

 

Dit maakt een totale rekensom die uitkomt op: € 1445.45

Dat is op jaarbasis een slordige 290 euro.

 

kortom: als beroepschauffeur ben je ongeveer 2 á 3 dagen per jaar aan het werk alleen maar om chauffeur te mogen zijn (er vanuit gaande dat je alles zelf moet betalen).. mijn mening is dat het allemaal wel wat minder mag.

 

ben ik iets vergeten? laat het me weten

 

discussie toegestaan ;)

 

grtz,..

 

jeweetwel.. die-ene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De meeste van deze kosten worden betaald door de werkgever. Als je eigen-rijder bent zou dit dus in je km-prijs moeten zitten....

Wat is nu je precieze vraagstelling?

Bij de volgende CAO niet meer denk!!

Dan wordt het gewoon bij de chauffeur neergelegd!!

Dat is wat TLN voor gaat stellen!!

Wat is nou 290,-- per jaar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de volgende CAO niet meer denk!!

Dan wordt het gewoon bij de chauffeur neergelegd!!

Dat is wat TLN voor gaat stellen!!

Wat is nou 290,-- per jaar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

TE VEEL !!!

 

Investeren in jezelf, geen probleem !

Kom wel met 'zinnige' opleidingen i.p.v. 'lobby' gedoe waar alleen de opleider....hm hm...beter van wordt.

 

Dit soort antwoorden zegt veel over de gedachtes van velen over 'de chauffeur' en komt dan ook nog eens van iemand (en die staat hierin niet alleen) die in de sector werkt (niet persoonlijk bedoeld !!

 

Godver, in de industrie worden de mensen ook opgeleid, die hoeven daar niet voor te betalen (om hun job te kunnen/mogen doen)

Wij wel ???

Wat is dat voor waanzin ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

TE VEEL !!!

Investeren in jezelf, geen probleem !

Kom wel met 'zinnige' opleidingen i.p.v. 'lobby' gedoe waar alleen de opleider....hm hm...beter van wordt.

Dit soort antwoorden zegt veel over de gedachtes van velen over 'de chauffeur' en komt dan ook nog eens van iemand (en die staat hierin niet alleen) die in de sector werkt (niet persoonlijk bedoeld !!

Godver, in de industrie worden de mensen ook opgeleid, die hoeven daar niet voor te betalen (om hun job te kunnen/mogen doen)

Wij wel ???

Wat is dat voor waanzin ????

Ben ook van mening dat de code95 onzin is.

Daarbij is het ook wel goed om iedereen bij te laten scholen elke 5 jaar.

Regels en verkeerd borden veranderen nou eenmaal.

Ladingzekering is ook vaak nodig bij sommige.

Ik ben en blijf van mening dat het voor eigen rekening is vd chauffeur,gelukkig staat TLN daar achter en ongeveer 60% vd aangesloten bedrijven.

Dus ja denk wel dat het een issue gaat worden bij de volgende cao onderhandelingen.

Daarbij vind ik wel dat de Soobpremie dan als een soort PGB moet worden.

Dus je spaart zelf je kosten bij elkaar.

Daar staat tln niet helemaal achter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet iedereen kan onder aan de ladder staan, daar staan wij dus.

Met dank aan de geweldigen collegialiteit en mentaliteit van onze hoog opgeleide chauffeurs.

 

Mijn beide zoons reizen de halve wereld af om cursussen te volgen in opdracht van de werkgever, gewoon omdat ze bij moeten blijven in hun vak, en ja dat wordt allemaal betaald door dezelfde werkgever.

 

Dan hebben je zoons het beter voor elkaar dan hun vader  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb nooit iets anders beweert  ;)

Maar ze weten gelukkig wel waar ze het aan te danken hebben, ik heb ze namelijk wel op tijd uitgelegd hoe de wereld in elkaar zit en er alles aan gedaan om ze te laten studeren  :p

 

Ik hoor het al.......ze hebben een goede moeder  !!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkamp

Ben ook van mening dat de code95 onzin is.

Daarbij is het ook wel goed om iedereen bij te laten scholen elke 5 jaar.

Regels en verkeerd borden veranderen nou eenmaal.

Ladingzekering is ook vaak nodig bij sommige.

Ik ben en blijf van mening dat het voor eigen rekening is vd chauffeur,gelukkig staat TLN daar achter en ongeveer 60% vd aangesloten bedrijven.

Dus ja denk wel dat het een issue gaat worden bij de volgende cao onderhandelingen.

Daarbij vind ik wel dat de Soobpremie dan als een soort PGB moet worden.

Dus je spaart zelf je kosten bij elkaar.

Daar staat tln niet helemaal achter.

De Code95 hoeft per definitie geen onzin te zijn. Ik ben voor een opfriscursus, maar niet één waar je rijbewijs van afhangt en waar je als chauffeur een 'omgangscursus' krijgt omdat de werkgever dat goedkoop vindt.

 

Dus:

1 Opfriscursus, maar niet vrijblijvend en niet waar het rijbewijs van af hangt;

2 Een cursus waar we met z'n allen wat aan hebben en waar me mee vooruit kunnen.

 

De cursus is er en je moet er mee leren leven. Ik denk dat je de kosten beter kan delen. Immers, de werkgever wil dat je rijdt en jij moet het hebben omwille van de (verkeers-) veiligheid.

Een soort van een spaarpotje is dan nog niet zo'n gek idee, maar wat als de werkgever jouw potje gaat gebruiken omdat hij, volgens zijn woorden niet redt, en jij alsnog voor de kosten opdraait?

 

De regelgeving over wie wat gaat betalen is op dit moment onduidelijk. Ook als uitzendkracht is het maar de vraag of je de cursus cadeau krijgt, of, vanwege je contract een één of andere constructie aangesmeert krijgt. Daar mag men ook wel naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de volgende CAO niet meer denk!!

Dan wordt het gewoon bij de chauffeur neergelegd!!

Dat is wat TLN voor gaat stellen!!

Wat is nou 290,-- per jaar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Ja,wat is nou € 290- per jaar??? voor een beetje werkgever. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Code95 hoeft per definitie geen onzin te zijn. Ik ben voor een opfriscursus, maar niet één waar je rijbewijs van afhangt en waar je als chauffeur een 'omgangscursus' krijgt omdat de werkgever dat goedkoop vindt.

 

Dus:

1 Opfriscursus, maar niet vrijblijvend en niet waar het rijbewijs van af hangt;

2 Een cursus waar we met z'n allen wat aan hebben en waar me mee vooruit kunnen.

 

De cursus is er en je moet er mee leren leven. Ik denk dat je de kosten beter kan delen. Immers, de werkgever wil dat je rijdt en jij moet het hebben omwille van de (verkeers-) veiligheid.

Een soort van een spaarpotje is dan nog niet zo'n gek idee, maar wat als de werkgever jouw potje gaat gebruiken omdat hij, volgens zijn woorden niet redt, en jij alsnog voor de kosten opdraait?

 

De regelgeving over wie wat gaat betalen is op dit moment onduidelijk. Ook als uitzendkracht is het maar de vraag of je de cursus cadeau krijgt, of, vanwege je contract een één of andere constructie aangesmeert krijgt. Daar mag men ook wel naar kijken.

Ergens kan ik me wel in deze stelling vinden.

 

Maar, we weten allemaal hoe de 'verkeershufters' een kink in de kabel kunnen veroorzaken (yep, ook onder collega's)

 

Als je in de spits zit ben jij, die l*l met 8/12/30/40+ton onder het zitvlak die op de rem kan omdat er 'bumper aan bumper' wordt ingevoegd.

Waarom niet voor alle weggebruikers een.........opfris cursus ??..... :D

Waarom niet 'WEER' als onderdeel van de rijopleiding het hoofdstuk verkeersinzicht invoeren ??

 

Oh, laat me raden, die 'shit' voor de beroepschauffeur wordt bedacht door deskundige ambtenaren die het beste met ze voor hebben............. LOL

 

Ga eens 14 dagen mee (ja is uitnodiging !!) en verwonder u slechts over het/de feit(en) dat we:

 

Net mensen zijn !

Ook fouten maken !!

Wel heel veel uren maken om een normaal salaris te krijgen (e.e.a. onderbouwt met inachtneming van alle verantwoordingen en protocollen die hierbij horen)

En bovenal........HET GLOEIENDEGLOEIENDE NOG LEUK EN MOOI VINDEN OOK       :confused:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moet de eerste leerzame cursus ( buiten het ADR-volledig) nog tegenkomen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ladingzekering lijkt mij wel leerzaam, maar dan niet alleen uit een boekje en gegeven door iemand die daar praktijkervaring mee heeft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkamp

Ladingzekering lijkt mij wel leerzaam, maar dan niet alleen uit een boekje en gegeven door iemand die daar praktijkervaring mee heeft.

Volgens mij is Dokus in D al een keer op gewezen dat zijn ladingzekering niet goed was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Opfriscursus is helemaal niet erg,zeker voor ons beroepschauffeurs niet.

Daarbij zeg ik wel dat ook dat mensen alleen met een B rijbewijs ook wel eens een opfriscursus mogen hebben.

Het nieuwe rijden:

Geen meer waarde van gehad

BHV voor beroepschauffeurs:

Was al BHV binnen me eigen bedrijf dus een soort opfriscursus,leer je ook met AED werken. Goede cursus

Digitale Tachograaf:

Geen meerwaarde want ik kon de leraar nog meer leren dan hij ons,is te veel theorie en niet praktijkgericht

Ladingzekering:

Geen meerwaarde want het is puur theoretische cursus.

Wanneer Ze deze cursus nou echt praktijk gericht maken is die wel goed.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste cursus is wat je in het praktijk leert , buiten de verkeersregels om dan.

 

Dan zul je wel de basis (lees theorie) al moeten weten. als ik een cent kreeg voor alle keren dat iets verkeerd is aangeleerd in de praktijk hoefde ik nooit meer te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 ( buiten het ADR-volledig) 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

Waarom alleen ADR volledig ?? 

t lijkt mij dat je iemand die b.v. nooit met explosieve of radioactieve stoffen werkt niet moet lastig vallen omtrent de regelgeving voor t vervoeren van deze stoffen.

 

Of,waarom zou iemand die alleen met een tankwagen werkt de ins en outs van  de gedeeltelijke vrijstelling per klasse,met daaraan verbonden t 1000  punten systeem moeten weten,hij zal daar met zijn tank zelden of nooit mee in aanraking komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was al BHV binnen me eigen bedrijf dus een soort opfriscursus,leer je ook met AED werken. 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

BHV( en cursus reanimatie met AED) is niet specifiek iets wat een chauffeur zou moeten weten,

Op plaatsen waar veel mensen samen komen is er altijd iemand nodig die weet wat hij moet doen.

Als je,als chauffeur onderweg ergens bij uitgelopen komt kun je in de regel ook maar weinig uitvoeren,als iemand een hartaanval krijgt en er is geen AED in de buurt kun je ook alleen maar reanimeren,maar daar hoef je geen chauffeur voor te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden