[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Waarmee maak je de meeste uren


Jer

Vraag

  • Forumlid

momenteel ben ik mij aan het oriënteren om chauffeur te worden,

Ik ben al jaren werkzaam in een commerciële werkomgeving als verkoper zowel binnen als buitendienst.

Nu ben ik deze hele commerciële wereld zat ik wil eigenlijk vanaf kind al chauffeur worden.

Wat mij grotendeels weerhoudt is het salaris wat ik nu gewend ben voor een 40 uren baan, zal ik niet meteen verdienen als chauffeur.

Om dit te compenseren zou ik dus uren moeten gaan maken waar maak ik de meeste uren zodat ik meer kan verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

....

Momenteel heb ik een salaris van rond de 2700 euro netto per 4 weken.

Wat zou je verdienen als begint chauffeur inclusief wat overuren?

Verdienen doe je het dubbele.

Is enkel de vraag (bijna zekerheid van niet) dat je dat ook gaat krijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Verdienen doe je het dubbele.

Is enkel de vraag (bijna zekerheid van niet) dat je dat ook gaat krijgen....

 

Sorry dat ik het zeg, maar dit zijn gewoon nutteloze antwoorden voor iemand die een serieuze vraag stelt. Die vraag is voor hem belangrijk om een inschatting te kunnen maken van zijn inkomen. Hij heeft misschien een hypotheek die betaald moet worden of een gezin wat onderhouden moet worden. Dan is een antwoord op die vraag wel belangrijk. Het is denk ik wel zo dat er bijna geen goed antwoord mogelijk is, doordat het heel erg verschilt waar je in geschaald wordt en omdat een chauffeur te maken heeft met allerlei toeslagen voor nachtwerk of overwerk e.d. En ook is het afhankelijk van of hij veel uren wil maken of niet.

 

Ik zou, als je het kunt, het advies van Trieftol opvolgen. Als ik de overstap zou maken, zou ik het ook zo doen: rijbewijs halen, bijklussen/ervaring op doen en dan zien of het bevalt.

bewerkt door Guus 1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik vraag mij af of dat een verstandig antwoord is,Guus.

Als de TS zich een beetje verdiept in de materie, kan hij zelf wel zien dat a) de banen nu niet bepaald voor het oprapen liggen

b) zeker beginnende bestuurders niet 1,2,3 aan de bak komen.

Als hij nu een "riant" inkomen geniet, is het dan verstandig om x aantal duizenden te investeren alleen omdat het hem wel leuk lijkt?

Een beetje realistische blik op de zaak....

Hij moet uiteindelijk nog helemaal vanaf 0 beginnen en dat in deze tijd.....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vraag mij af of dat een verstandig antwoord is,Guus.

Als de TS zich een beetje verdiept in de materie, kan hij zelf wel zien dat a) de banen nu niet bepaald voor het oprapen liggen

b) zeker beginnende bestuurders niet 1,2,3 aan de bak komen.

Als hij nu een "riant" inkomen geniet, is het dan verstandig om x aantal duizenden te investeren alleen omdat het hem wel leuk lijkt?

Een beetje realistische blik op de zaak....

Hij moet uiteindelijk nog helemaal vanaf 0 beginnen en dat in deze tijd.....?

 

Op zich snap ik dat wel. Hoewel het erg lastig is om de markt in te schatten. Ik zal je een voorbeeld geven: ik zit met dezelfde vraag en heb zelf op verschillende websites vacaturezoekopdrachten uitgezet. Ik word bedolven onder de vacatures, maar blijkbaar is deze sector de enige sector waar ook spookvacatures voorkomen. Wat daar het nut van is, ontgaat mij. 

 

Ik snap heel goed dat iemand liever minder verdient met werk wat-ie leuk vind dan meer verdienen met iets waar je helemaal niet blij van wordt. Dus ik zou zeggen: doen. Die afweging moet-ie ook zelf maken. Als je je hypotheek of je huur kunt betalen en je hebt iedere avond een bak voer op tafel dan kan het financieel uit. Maar hij is de enige die dat kan beoordelen: jij of ik niet.

 

Waar ik zelf meer moeite mee zou hebben, zijn de lange dagen. Ik heb nog een vrouw die ook wil werken en kinderen die nog thuis wonen. Dat gaat in mijn geval een bottleneck worden. Financieel zou ik er in mijn geval best mee kunnen leven.

 

Daarom zeg ik, net als trieftol: ga je rijbewijs dan halen en in de weekenden starten met rijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet schrikken.

 

attachicon.gif1.JPG

Nu graag eentje waar D5 op staat. Bvd!

 

Aan Topicstarter:

 

Als je in het transport nog wat wilt verdienen moet je óf weken van huis gaan en proberen de zaterdagen te rijden. Loop je wel snel klem met de RTW/twee-wekelijkse rijtijd. Maar je krijgt een hoop dagvergoeding. Of je probeert wat extra procenten te pakken. Dus je gaat in het winkeldistrwerk/dc-ritten/pendelwerk/koppelritten óf je gaat in het asfalt. Zaterdag, zondags en snachts. ALs je niet al te lui ben kun je wel wat verdienen maar die 2700 euro netto in de 4 weken kun je vergeten. Ook is het zo dat er tegenwoordig in het asfalt sneller gewisseld word, transporteurs moeten laten zien aan de aannemers dat ze hun personeel niet te veel laten werken dus shifts van 8 a 10 uur. Maar wat waar is is waar.....je kunt echt nog wel een aardige cent verdienen dóór díe procenten te pakken!

 

Ik werk bij een aannemer en daar verdienen de chauffeurs tussen de 750 en 900 in de week netto voor een uurtje of 55 gemiddeld hoor ik zo wel eens vallen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu graag eentje waar D5 op staat. Bvd!...

Jij je zin. :p

trede week 4 weken maand 100% 130% 150%

C 0 423,39 1.693,56 1.840,90 10,58 13,76 15,88

C 1 442,37 1.769,48 1.923,42 11,06 14,38 16,59

C 2 461,35 1.845,40 2.005,95 11,53 14,99 17,30

C 3 480,33 1.921,32 2.088,47 12,01 15,61 18,01

C 4 499,31 1.997,24 2.171,00 12,48 16,23 18,72

C 5 508,80 2.035,20 2.212,26 12,72 16,54 19,08

trede week 4 weken maand 100% 130% 150%

D 0 441,16 1.764,64 1.918,16 11,03 14,34 16,54

D 1 461,27 1.845,08 2.005,60 11,53 14,99 17,30

D 2 481,38 1.925,52 2.093,04 12,03 15,64 18,05

D 3 501,49 2.005,96 2.180,48 12,54 16,30 18,81

D 4 521,60 2.086,40 2.267,92 13,04 16,95 19,56

D 5 541,71 2.166,84 2.355,36 13,54 17,61 20,31

D5 zal je als beginner niet snel in komen, je mag al blij zijn als je tegenwoordig begint in D0

De C schaal er ook maar bij gezet. Begrijp links en rechts dat sommigen zich daar ook met alle plezier mee laten afschepen. Ook al klopt het niet volgens hun functie omschrijving bij de FUWA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Jan: ja, geld is geld toch?

@Ger: ?? Val je over de terminologie?

Het is maar net waar jij gelukkig van wordt.

Maar ONKOSTENVERGOEDING is een vergoeding van de kosten die jij onderweg maakt. Dus voor de (meer)kosten die jij maakt om je zelf tijdens de rit in leven te houden, ten opzichte van het thuis bivakeren.

Het is dus geen vergoeding voor het leveren van een daadwerkelijke prestatie, naar aanleiding van het verrichten van arbeid voor een werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

momenteel ben ik mij aan het oriënteren om chauffeur te worden,

Ik ben al jaren werkzaam in een commerciële werkomgeving als verkoper zowel binnen als buitendienst.

Nu ben ik deze hele commerciële wereld zat ik wil eigenlijk vanaf kind al chauffeur worden.

Wat mij grotendeels weerhoudt is het salaris wat ik nu gewend ben voor een 40 uren baan, zal ik niet meteen verdienen als chauffeur.

Om dit te compenseren zou ik dus uren moeten gaan maken waar maak ik de meeste uren zodat ik meer kan verdienen.

netto 3000.- nu X 70 % maakt een 2100 netto in de WW

bij 50 uur in D0 is een 1800,-

 

1. het verschil bezuinigen

2. Zat / Zon dagen werken

3 Nachten

 

Nachten / Zat / Zon is binnen Nederland te doen in de winkeldistributie / asfalt / rmo / speciaal transport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nachten / Zat / Zon is binnen Nederland te doen in de winkeldistributie / asfalt / rmo / speciaal transport

En geconditioneerd (meestal levensmiddelen), buitenland.

Ik vertrek zelf vaak zondagmiddag (vandaag 1600), kan ik morgenvroeg gelijk lossen zodra de winkel open is.

En over uren gesproken, daar kom ik ook wel makkelijk aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En geconditioneerd (meestal levensmiddelen), buitenland.

Ik vertrek zelf vaak zondagmiddag (vandaag 1600), kan ik morgenvroeg gelijk lossen zodra de winkel open is.

En over uren gesproken, daar kom ik ook wel makkelijk aan.

 

Jij ging toch rijden voor een Duitser? Of heb ik iets gemist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden