[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Torenhoge boete,s bij 45 min. rust in niet stilstaand wagen bij dubbelbemand.


diklin

Recommended Posts

  • Forumlid

Maar wel stickers a 1 euro per stuk verkopen.

Wat een droefenis was dat.

 

 Je bedoelt toch die "dutch driver "sticker niet? die kost € 20,00( twintig euri,daar heb je een maaltijd voor( of 10 ricardjes :D )

Die "slimmerik"loopt daar mooi mee binnen. :hamer:  :hamer:  :kill:

http://www.truckers-paradise.nl/dutch-driver-fairtrade-transport-stikker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DE enkele keer dat ik dubbel bemand gereden heb ging ik ook gewoon op t onderste bed liggen hoor,en mijn collega ook.

Ik rolde wel mijn eigen dekbed uit waar ik op ging liggen,dat wel.

Hoe t ligt in een auto die door n andere auto vervoert word weet ik niet,ik weet wel uit eigen ervaring dat t in een topsleeper geen doen is.

Ik heb het 9 jaar gedaan zoals ik al zei. En ja, je moet af en toe even ie dekbed omgooien so what.

Het is niet voor iedereen weggelegd, je heb er ook die 'snachts perse op bed willen en die perse bij een routier willen staan. Dan moet je hier niet aan beginnen. Maar als je een goede maat heb kun je een mooi rustig leven hebben. En ja, die 80 uur in de week is natuurlijk leuk. 3500 euro netto zijn vrij normale salarissen per 4 weken.

Maar ja, daar moet je af en toe wel voor in een ander zijn bed liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt toch die "dutch driver "sticker niet? die kost € 20,00( twintig euri,daar heb je een maaltijd voor( of 10 ricardjes :D )

Die "slimmerik"loopt daar mooi mee binnen. :hamer::hamer::kill:

http://www.truckers-paradise.nl/dutch-driver-fairtrade-transport-stikker.

Nee. Dat was een ronde sticker, komende van A.I.DT.

Ook een organisatie die een stille dood is gestorven, volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

DE enkele keer dat ik dubbel bemand gereden heb ging ik ook gewoon op t onderste bed liggen hoor,en mijn collega ook.

Ik rolde wel mijn eigen dekbed uit waar ik op ging liggen,dat wel.

Hoe t ligt in een auto die door n andere auto vervoert word weet ik niet,ik weet wel uit eigen ervaring dat t in een topsleeper geen doen is.

 

Ik ben ook met een chauffeur meegereden die het motto:"Ieder zijn eigen bed" hanteerde.

 

Ik weet niet of hier iemand wel eens op een bovenbed heeft gelegen terwijl je over de Belgische snelweg rijd, maar dat is bij tijd en wijle een rare sensatie kan ik melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het 9 jaar gedaan zoals ik al zei. En ja, je moet af en toe even ie dekbed omgooien so what.

Het is niet voor iedereen weggelegd, je heb er ook die 'snachts perse op bed willen en die perse bij een routier willen staan. Dan moet je hier niet aan beginnen. Maar als je een goede maat heb kun je een mooi rustig leven hebben. En ja, die 80 uur in de week is natuurlijk leuk. 3500 euro netto zijn vrij normale salarissen per 4 weken.

Maar ja, daar moet je af en toe wel voor in een ander zijn bed liggen.

 

 

Wij stonden altijd bij een Routier. :p Op die ene keer dat we door onze uren heen waren na. Toen werd het de MacD. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een "Franse versie"is er niet,evenmin een Nederlandse of duitse versie.( als t goed is)

Er is een europese versie die naar verschillende talen vertaald is.

Wat nu gebeurt is ,is duidelijk de uitleg van één politieman of één brigade,

Deze zaken zullen ongetwijfeld voor de rechter komen( een agent"bestraft" niet,hij constateerd slechts en maakt P.V op) en daar zal blijken wat "de waarheid"is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

thuis kan ik het makkelijker en net als Ger zegt computer kan vlug zoeken (cmd-f hier)

In het Frans repos ou une  pause  rust of onderbreking.

Bij de definities staan alleen de technische dingen en niet wat nu rust of pauze is

post-372-0-52678200-1458678425_thumb.png

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In 561/2006 komt 1x pauze voor en dan in het woord rustpauze....

Als dat in de Franse versie alleen rust is hebben ze gelijk daar .

IK heb in EU 561/2006, art 4,de definities,de term "pauze"nergens kunnen vinden.

Wel de term"onderbreking"(in art 4 d) 

 

d) "onderbreking": elke periode waarin de bestuurder niet mag rijden en ook geen andere werkzaamheden mag verrichten en die uitsluitend dient om te rusten;

 

verder staat bij art F de term "rust"

 

f) "rust": iedere ononderbroken periode waarin een bestuurder vrijelijk over zijn tijd kan beschikken;

 

Als een chauffeur dus na 4,5 uur door een collega afgelost word ,en hij gaat er naast zitten,in een rijdende auto ,,,,is dat dan rust???

 

Waarschijnlijk beroept onze ijverige gendarme zich hierop.

 

Echter staat nergens dat die rust direct na de rijtijd plaats moet vinden,de rust moet plaats gevonden hebben vóór de betreffende chauf weer t stuur neemt,als zn maat dus 4,5 uur gereden heeft.

 

Verder zegt art 4 o t volgende over een dubbel bemande situatie:

 

o) "meervoudige bemanning": een situatie waarin er zich tijdens elke rijperiode tussen twee opeenvolgende dagelijkse rusttijden of tussen een dagelijkse rusttijd en een wekelijkse rusttijd ten minste twee bestuurders in het voertuig bevinden om het te besturen. Bij meervoudige bemanning is de aanwezigheid van een andere bestuurder of andere bestuurders gedurende het eerste uur facultatief, maar gedurende de resterende periode verplicht;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is uit de wijziging van 561/2006

 


VERORDENING (EU) Nr. 165/2014 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN VAN DE RAAD

van 4 februari 2014

betreffende tachografen in het wegvervoer, tot intrekking van Verordening (EEG) nr. 3821/85 van de Raad betreffende het controleapparaat in het wegvervoer en tot wijziging van Verordening (EG) nr. 561/2006 van het Europees Parlement en de Raad tot harmonisatie van bepaalde voorschriften van sociale aard voor het wegvervoer

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Als je in Frankrijk rond rijdt Heel gewoon 4 uur rijden en een uur rust Dan heb je geen problemen

Veel vragen om problemen

Huub

Met de werkgever ja, omdat je te veel pauze neemt......... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu nog

Ben voor een paar weken terug met iemand mee geweest op en neer Lyon

Was nog allemaal het zelfde In de uren zijn ze streng in En te recht

Huub

Je was op de fiets naar Amsterdam een paar weken terug las ik in een ander topic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben hier toch wel benieuwt naar.

 

De agent in kwestie heeft natuurlijk geroepen dat al belde de president zelf hij de boete's niet zou intrekken.

 

Als hij bakzeil moet halen word hij 2 keer zo erg,,,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden