[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bulgaarse vrachtwagenchauffeur rijdt achterop BOVO bus


LotusVV

Recommended Posts

Volgens dat filmpje van de telegraaf maakt een personenauto een verkeerde manouvre, waardoor een aantal vrachtwagens op de rem ging en de bus remde ook tijdig. Volgens ooggetuigen stond de bus tijdig stil, waarna deze werd aangereden door de vrachtwagen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, was net in 20 uur journaal op NPO1 ook.

 

Met 'dank' aan de grenscontroles door Frankrijk (of België.. die de radicalisering niet in de gaten had..).

 

Er stond dus een file door de grenscontrole.. met signalisatie volgens de burgemeester van Kortrijk.. maar die had de Bulgaarse chauffeur kennelijk niet op tijd gezien?

 

De touringcar stond dus netjes 'stil'... misschien onvoldoende bufferruimte / ruimtekussen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ook niet goed waarom ze daar constante controle hebben.......als ik wat kwaads in de zin had zou ik daar zoiezo de grens niet passeren........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, was net in 20 uur journaal op NPO1 ook.

 

Met 'dank' aan de grenscontroles door Frankrijk (of België.. die de radicalisering niet in de gaten had..).

FOUT. Met dank aan de Bulgaarse chauffeur die of aan het bumperkleven was of gewoon niet op zat te letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FOUT. Met dank aan de Bulgaarse chauffeur die of aan het bumperkleven was of gewoon niet op zat te letten.

 

Ja, dat als eerste.. maar de dagelijkse (extra) files die de controles opleveren.. bieden wel potentieel risico.. deze week dus al 2x dood..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ook niet goed waarom ze daar constante controle hebben.......als ik wat kwaads in de zin had zou ik daar zoiezo de grens niet passeren........

 

"De mensen" het gevoel geven dat er heel veel gedaan wordt, terwijl er eigenlijk niet zo heel veel tegen bomdragende idioten te doen is. -> We letten nu heel goed op dus us gaat u maar rustig slapen ;)  :ja:

 

En dat terwijl de EU van een dictator als Erdogan afhankelijk is om de buitengrens van de EU te sluiten en Jihad-terugkeerders wél toegelaten en niet in de gaten gehouden worden... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Murphy.. moet dat? ;)

 

Wat Leeuw schrijft.. tijdens bevrijdingsdag ook een feestzone bestreden..In een ringvorm waren diverse controle posten waar in de tassen van bezoekers werd gekeken..

Op zich wel goed natuurlijk.. maar ik had het niet verwacht.. Dus ff wennen..

 

Wat bleek.. aan de rustige zijde van het gebied konden wij uit- en inlopen zonder tassencontrole.. vriendelijk de controleurs gedag zeggend.. :bey:

 

Tja, wát is dan zekerheid omtrent veiligheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Met 'dank' aan de grenscontroles door Frankrijk (of België.. die de radicalisering niet in de gaten had..).

?

sorry hoor, maar wie veroorzaakt nu deze ramp, de douane of die Bulgaar??

De aard van de file doet er niet toe. Die k*t Bulgaar had gewoon op moeten letten.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sorry hoor, maar wie veroorzaakt nu deze ramp, de douane of die Bulgaar??

De aard van de file doet er niet toe. Die k*t Bulgaar had gewoon op moeten letten.......

Het maakt niet uit van welke nationaliteit de chauffeur is ,ergens zit misschien wel weer iemand die een berichtje krijgt dat haar vriend/ man of familielid niet meer in leven is.

Het is wel een feit dat sinds het invoeren vd grenscontroles het aantal ongelukken op die weg is toegenomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Tuurlijk heb je wel gelijk Andre, het maakt uiteraard niet uit waar die chauffeur vandaan komt, maar als hij opgelet had, had het ongeluk niet gebeurd. Maar dat is uiteraard met elk ongeval.

Maar ik blijf er bij, dat het de chauffeur was die niet opgelet heeft. Ik vindt het te makkelijk om de grens controles de schuld te geven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Feit is dat er in België telkens van dit soort ongevallen plaatsvinden als er een file staat. De oorzaak doet verder niet ter zake, wel het ontbreken van een adequate signalisatie. Zo is de E 313 tussen Geel en Ranst ook berucht om zijn files, en om de haverklap is het hier prijs. Hopelijk spenderen onze zuiderburen een deel van de tol die we nu mogen betalen voor het gebruik van hun fantastische wegennet aan een goed functionerend signalisatiesysteem. Niet dat dit een garantie is dat er helemaal geen ongevallen meer gebeuren (de mens blijft tenslotte een allesbepalende factor), maar helpen doet het zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

en op die weg is er wel een goede signalisatie boven de weg, en ook daar gaat het herhaaldelijk mis......

Dus ook geen garantie. Alkes staatvorm valt met het opletten als chauffeur op de weg voor je......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Die chauffeur was met zijn gedachte niet bij zijn werk.

Of hij nu bij thuis of in zijn film op zijn laptop zat maakt niet uit. Hij deed niet waar hij voor betaald werd, bezig zijn met het vak "chauffeur"

Of hij moet onwel zijn geworden maar dan gebeurd dat wel heel vaak tegenwoordig. Dit is de tweede in Belgie maar er zijn er van de week ook al 2 verongelukt op die racebaan die de 213 heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De burgemeester van Kortrijk en de wethouder voor Mobiliteit van die gemeente zijn boos dat de federale overheid niet meer doet aan de gevaarlijke situatie op de E17. Op die snelweg raakten vandaag 25 mensen gewond bij een ongeval, voor het overgrote deel Nederlanders.

 

 

 

http://nos.nl/artikel/2103473-e17-levensgevaarlijk-door-grenscontroles.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

O Cor, denk toch alsjeblieft twee keer na voordat uitgerekend jij uitspraken als deze doet. :stom:

De man heeft een enorme fout gemaakt ja. En dat heeft hij met de dood moeten bekopen. Moet jij nu echt nog even natrappen naar 'die kutbulgaar'? Bijzonder ongepast.

Zoals Shompie ook al opmerkt, de man was met zijn vak bezig. Probeerde waarschijnlijk voedsel en onderwijs voor vrouw en kinderen bij elkaar te verdienen.

Waarom nu gelijk zulke stoere praat? We weten allemaal dat jij ook niet zonder zonden bent.

Rob, om te beginnen had ik tekst geschreven op een moment dat ik nog niet wist dat hij overleden was. Uiteraard had ik dat niet geschreven als ik dat geweten had.

Bij deze dan ook mijn excuus .

Maar ben jij niet diegene dier hier regelmatig zeer harde uitspraken maakt naar anderen???? En nu doe ik het eens (na aanleiding van informatie die ik op dat moment had, en ben jij de eerste die mij denkt terecht te moeten wijzen. Beetje hypocriet niet???

Maar ik vindt niet opletten en zo'n ongeval veroorzaken geen foutje meer hoor.

En ja, hij zal het niet expres gedaan hebben ga ik van uit. Maar ik laat het hier verder maar bij.

Ik ben wel vaker een aanvalspunt hier op het forum. Zou een ander dit geschreven hebben, had je er geen punt van genaakt.

Ach, en over je laatste opmerking Rob, kan ik alleen maar hopen, dat jij er van verschoond zal blijven..... Zeg nooit geen nooit vriend. Dat dacht ik namelijk ook....

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal zal je niet vlug zien dat ik een mening heb over een ongeval, maar hier wil ik toch wel even reageren.

Volgens mij ligt de oorzaak wel degelijk bij de moedwillig gecreëerde files daar, ik ben er 2 weken geleden elke dag geweest en je ziet er de gekste taferelen, maar dat die Bulgaar niet opgelet heeft is wel duidelijk.

Wie ziet er alles aankomen? ik en elk geval niet. En zo zijn er wel meer mensen op het forum die door een moment onoplettendheid brokken maken, vandaar dat ik ook in kan stemmen met onderstaande regel.  

 

 

En komen jullie me niet aan met het zal mij niet gebeuren, het kan iedereen gebeuren  :ja:

 

Dat er een file stond is waar, maar een file kan overal ontstaan: er hoeft maar een auto met pech in de berm te staan....

De oorzaak van het ongeval is dat de Bulgaarse chauffeur achterop de bus klapte, door welke reden dan ook. De oorzaak van de file is een andere, waarvan je natuurlijk ook iets vinden kunt.

Het is niet zo dat die file moedwillig gecreëerd wordt, het doel is namelijk om aan de grens ongewenste personen te ondervangen. Dat daarbij file's ontstaan is een vervelend gevolg van de controle's.

 

En ja, het zou iedereen kunnen gebeuren. Zowel als dader als als slachtoffer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is de reinste onzin, je kunt 2 km verderop zo over de grens rijden zonder een enkele controle, het dient er enkel voor om naar de buitenwereld te laten zien van kijk eens we doen iets.

 

Amen, schreef ik iets verder terug ook al.

 

Ik ben er verschillende keren over gekomen, en dan zitten ze in hun hok koffie te drinken, of ze staan met elkaar te kletsen langs de weg.

 

OK.... En als er dan een file staat, wie is er dan schuld aan? Zij houden het verkeer toch niet op, als ze in hun hok staan of gewoon staan te kletsen?

We zullen het erover eens zijn, dat als er niet gecontroleerd wordt, het aanwezig zijn van die personen en controleposten ook onzin is.

 

Hetzelfde gebeurde op Zaventem, daar creëren ze lange rijen voor de controle, als daar iemand iets wil doen kan hij het niet gemakkelijker hebben, ga in de rij staan druk op het knopje en 

 

Zou je liever hebben dat iedereen zonder enige controle in een vliegtuig kan stappen?

 

Idioten als die bomterroristen hou je niet makkelijk tegen, het enige wat je kunt proberen is mensen met dergelijke denkbeelden buiten je land / buiten Europa te houden, maar dat lukt tegenwoordig absoluut niet.

Linksom of rechtsom, die idioten zijn geindoctrineerd door een religie / ideologie die absoluut niet in het vrije Westen past, maar zich hier wel steeds verder uitbreidt. En als je daartegen bent, ben JIJ de boosdoener...  :zegtniets:  

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Mooi dan, ik ben er klaar voor. Ik hou mijn mening niet voor mij, omdat het jou niet zint hoor.

Jij hebt echt niet meer rechten hier dan een ander hoor

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even helemaal terug naar het begin.......

Op die weg wordt toch net voor of net na de laatste Shell pomp al aangegeven dat je rekening moet houden met file ivm grenscontrole.......

Dus iedereen is gewaarschuwd.

De controle en de diverse ongelukken waren afgelopen tijd al een punt van discussie bij div instanties. Misschien moet meer controle/ begeleiding plaats vinden net voor de staart van de file.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Dat is de reinste onzin, je kunt 2 km verderop zo over de grens rijden zonder een enkele controle, het dient er enkel voor om naar de buitenwereld te laten zien van kijk eens we doen iets.

 

Amen, schreef ik iets verder terug ook al.

 

Ik ben er verschillende keren over gekomen, en dan zitten ze in hun hok koffie te drinken, of ze staan met elkaar te kletsen langs de weg.

 

OK.... En als er dan een file staat, wie is er dan schuld aan? Zij houden het verkeer toch niet op, als ze in hun hok staan of gewoon staan te kletsen?

We zullen het erover eens zijn, dat als er niet gecontroleerd wordt, het aanwezig zijn van die personen en controleposten ook onzin is.

 

Hetzelfde gebeurde op Zaventem, daar creëren ze lange rijen voor de controle, als daar iemand iets wil doen kan hij het niet gemakkelijker hebben, ga in de rij staan druk op het knopje en 

 

Zou je liever hebben dat iedereen zonder enige controle in een vliegtuig kan stappen?

 

Idioten als die bomterroristen hou je niet makkelijk tegen, het enige wat je kunt proberen is mensen met dergelijke denkbeelden buiten je land / buiten Europa te houden, maar dat lukt tegenwoordig absoluut niet.

Linksom of rechtsom, die idioten zijn geindoctrineerd door een religie / ideologie die absoluut niet in het vrije Westen past, maar zich hier wel steeds verder uitbreidt. En als je daartegen bent, ben JIJ de boosdoener...  :zegtniets:  

 

 

 

Ze willen aandacht En krijgen aandacht Want de pers zit er boven op

 

En het kapitaal wat ze hebben

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden