[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Merkel wil vluchteling inzetten als vrachtwagenchauffeur.


Reindert

Recommended Posts

Voor bijscholing hoef je alleen maar aanwezig te zijn.

Wanneer je het moet halen moet je wel degelijk examen doen.

En als deze mensen in het land van herkomst al een rijbewijs hadden en vakbekwaam waren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En als deze mensen in het land van herkomst al een rijbewijs hadden en vakbekwaam waren?

Kijk hier eens, Ron.

Ik zie er niet 1 land tussen staan waar " vluchtende" asielzoekers vandaag komen die zich de laatste tijd hier zo massaal melden.

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Buitenlands-rijbewijs-omwisselen.aspx?path=Portal/Particulier/Het%20rijbewijs

bepaalde voorwaarden omwisselen voor een Nederlands rijbewijs. Als uw rijbewijs afkomstig is uit de Europese Unie (EU) of een land van de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) komt u daar (als u voldoet aan een aantal andere voorwaarden) voor in aanmerking. Maar ook voor rijbewijzen uit een aantal landen buiten de EU of EVA is dit in sommige gevallen mogelijk. In dit artikel leest u daar meer over.

Een buitenlands rijbewijs omwisselen voor een Nederlands rijbewijs kan alleen als het rijbewijs geldig is voor de categorieën die achter het land vermeld staan in onderstaande tabel. Verdere voorwaarden voor omwisseling leest u in het artikel Buitenlands rijbewijs omwisselen voor Nederlands rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah Shompie, die code95?  Ik geloof het wel.

 

Maar iemand die fris en fruitig uit Iritrea, Syrie of Zuid sudan of Congo komt hier de weg op sturen? Als je stevige ongelukken wil? Dan is dat het juiste recept.

En........wellicht is jouw referentie van opleiding een Westerse. Misschien moet je eens stil staan bij het feit dat klaslokalen een "soort' van lagere school aan lesstof geven. Basis kennis ontbreekt volledig. Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat je het idee van scholing los kunt laten met een westers idee. Dit nog los van deelnemen aan het verkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is een asielzoeker dan te dom om zijn code 95 te halen?

Of word er wat anders beweert. Waar het mij om gaat is dat we weer dezelfde fout maken. Wij voelen ons beter als hunnie dus we hoeven ons niet druk te maken.

En waar die instelling ons gebracht heeft weten we ondertussen en behoeft geen uitleg meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teddybeer heeft gelijk, doorgaans 3e wereldlanden rijbewijzen kunnen NIET ingewisseld worden. Ook niet in Nederland. Daar is een goede reden voor. In Afrika? Koop je een groot rijbewijs. Wellicht vermeldingswaardig. Net als in veel Aziatische landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mijn jongste is op eigen kosten nu zijn C-E aan het halen.

Om dit rijbewijs te mogen gebruiken om loon te ontvangen (dus betalend te rijden) moet hij (naast de C-E opleiding en 2 tal dagen ladingzekering en veiligheid) een 4 weken (dacht 150 uur) cursus doen die gelijk staat aan code 95 maar omdat hij dus voor de eerste x gaat moet hij 4 weken daarna is die 35 uur genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar is een asielzoeker dan te dom om zijn code 95 te halen?

Het overgrote deel zal zeker niet te dom zijn om zich de vrachtwagen en/of bus leerstof eigen te kunnen maken.

Maar daar komt wel iets meer bij kijken dan alleen maar even het rijbewijs over te laten schrijven. Als tenminste de geldende regelgeving in acht wordt genomen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie,

 

Dom is niet de juiste uitdrukking. Simpelweg ontbeert men de basis kennis. Het meest essentiele dus.

Dat dachten er vele over die "platkoppen" ook, en kijk wat ze doen.....

Nee hoor. Als het de eu uitkomt rijden deze mensen binnenkort gewoon over onze wegen.

En wij maar vooral blijven roepen dat ze daar te dom voor zijn LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie een gemiddelde vluchteling nog niet zo gauw code 95 halen.

Op deze posting vroeg ik waarom niet?

Helaas krijg je daar geen antwoord op. Daar gaat het mij om Teddybeer. Waarom kan een assielzoeker geenncode 95 halen.

Ik weet het wel hoor, omdat er sommige rondlopen die zich beter voelen dan hunnie....

Je weet wel. Wat er ook werd geroepen over onze oosterse vrienden. En nu maken ze weer dezelfde fout.

En dan begin ik aan een kudde ezels te denken en over een paar stenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp wat je zegt Shompie, nou zal bijvoorbeeld in Syrie het scholingssysteem beter zijn dan in Sub Sahara en donker Afrikaanse landen.

 

Als je gewerkt hebt in deze landen? En dan bedoel ik niet een week, maar langer deelneemt? Zie je erg snel dat de meest elementaire, dus basis kennis ontbreekt. De oudere generatie die nog onder de kolonienen naar school is geweest? Zijn in dat opzicht beter geschoold, en duidelijk beter, die tijd ligt ver achter ons. De jongere generatie? Dus nu 20 tiggers en 30tiggers? Nee ze zijn niet dom. Ik durf wel te stellen dat veel wat meer als basis school is? 80% van de lesstof niet mee krijgt. Ik ben in Rwanda en Congo bezig geweest met CO2 transport. De meneer uit Nederland voor ADR? Gaf het op. Letterlijk. en is terug gevallen op laten we zeggen de basics in praktijk.

 

Is dat raar? Nee Shompie, dat is het niet. Je kunt het simpelweg niet verlangen van de mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geeft weer waar het pijnlijk fout gaat bij mevrouw Merkel. In haar functie zou dit basis kennis moeten zijn dat deze mensen niet even een cursus doen. En een beroepsopleding? Vergeet het maar.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jullie maken jullie druk om die code 95

Maak jullie liever druk hoe ze aan die 500 euro komen die het kost om een syries rijbewijs om te laten schrijven naar een Europees rijbewijs

Daar zullen wij wel weer voor op draaien

 

Das hatte euer Merkel shon gesagt, een soort lening (voorschot) op kosten van de Duitse steuerzahler :D  

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maarja wij krijgen dus een heleboel chauffeurs erbij 

 

nederland gaat weer jaren terug en in leemhutjes wonen 

 

http://www.bndestem.nl/regio/breda/peter-van-der-velden-maak-van-vluchtelingen-bouwvakkers-1.6402760

 

:D  :D  :D

 

 

Het nieuwe magic woord, vluchtelingen/asielzoekers het tekort aan personeel laten aanvullen. Ach, Nederland heeft weinig werklozen, dus help die apen maar aan een baan.

 

Hoe help je Wilders op de troon, juist ja :zegtniets: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is een asielzoeker dan te dom om zijn code 95 te halen?

 

De meeste asielzoekers komen uit landen waar het gemiddelde IQ duidelijk lager is als wat hier gebruikelijk is.

Zoek maar een land uit: http://sq.4mg.com/NationIQ.htm , de meeste immigranten komen uit landen waar het gemiddelde niveau naar onze maatstaven "benedengemiddeld" of zelfs "zwakbegaafd" is.

 

Daarnaast, de komst uit een hele andere wereld en het gebrek aan talenkennis maakt het échte begrijpen van de lesstof er zeker niet makkelijker op.

Zijn ze te dom? Nee, dat hoeft niet. Maar als de basis niet kent over hoe iets ongeveer werkt, wordt het wel erg moeilijk...

 

 

Of word er wat anders beweert. Waar het mij om gaat is dat we weer dezelfde fout maken. Wij voelen ons beter als hunnie dus we hoeven ons niet druk te maken.

En waar die instelling ons gebracht heeft weten we ondertussen en behoeft geen uitleg meer.

 

Hou toch eens op met die onzin...  Onze instelling heeft er helemaal niets mee te maken, dat het hier op de weg sterft van de Oostblokkers is puur een politieke en financiële kwestie.

Of die jongens wel of niet gekwalificeerd zijn, daar maalt bijna niemand om (behalve de slachtoffers...): Als de vracht maar voor weinig vervoerd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

 

Nu kan ik mij voorstellen dat  deze ( https://www.youtube.com/watch?v=-BLE2InaeZI ) soort werknemers wel geliefd zullen zijn bij de bazen iin de bouw...

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Over Afrikanen....

Een vriend van mij verhuurt huizen en kamers. Hij heeft er best wel veel en was vorig jaar uit geroepen tot huisjes melker van t jaar...

 

Hij verhuurt niet aan negers. Gewoon omdat die niet betalen, niks schoon houden. Ze doen gewoon t liefste TV kijken en verder niks.

Iemand uit bv. Azie is het tegenover gestelde. En daar verhuurt ie wel aan.

 

Ander verhaal. Werkte lang terug met een persoon die een bagger schip commandeerde.

Hj had ook in Afrika gewerkt en vertelde mij dat hij echt iedere dag alles opnieuw moest uit leggen.

Na een half jaar ging hij naar huis en leterrlijk dezelfde nacht zonk dat bagger schip. Want niemand vertelde ze wat ze moesten doen. En eigen initiatief is daar gewoon niet.

 

De zon schijnt iedere dag, dus waarom zouden ze eigenlijk werken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden