Forumlid usacandyman Geplaatst 21 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Grunneger Geplaatst 21 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 Je deed in ieder geval lekker rustig aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid opa bert Geplaatst 21 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 Wat verbruikt dat spul met die snelheden ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid kiepenboer Geplaatst 21 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 Wordt lekker doorgereden daar Kunnen de barre gaanders hier alleen maar van dromen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid tiny Geplaatst 21 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 lijkt wel een inhaalverbod voor auto's, 1tje negeerde dat inhaalverbod Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 21 oktober 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 4 uur geleden zei opa bert: Wat verbruikt dat spul met die snelheden ? zit op een verbruik van ± 30 liter op 100 km , Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid opa bert Geplaatst 21 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 3 uur geleden zei usacandyman: zit op een verbruik van ± 30 liter op 100 km , Valt nog niet eens tegen !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 21 oktober 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 7 minuten geleden zei opa bert: Valt nog niet eens tegen !!!! verbruik valt echt mee , moest ik steeds rond de 100 rijden zou het nog beter zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Teddybeer Geplaatst 21 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 Als je je snelheid maar constant kan houden blijft het verbruik ook nog wel binnen de perken. Je zal ook wel een iets andere overbreng verhouding in je achteras hebben dan waar de meesten hier mee rijden, neem ik aan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 21 oktober 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 51 minuten geleden zei Teddybeer: Als je je snelheid maar constant kan houden blijft het verbruik ook nog wel binnen de perken. Je zal ook wel een iets andere overbreng verhouding in je achteras hebben dan waar de meesten hier mee rijden, neem ik aan? dat zou ik echt niet weten , 100 per uur is ± 1250 rpm 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 21 oktober 2017 Auteur Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 51 minuten geleden zei Teddybeer: Als je je snelheid maar constant kan houden blijft het verbruik ook nog wel binnen de perken. Je zal ook wel een iets andere overbreng verhouding in je achteras hebben dan waar de meesten hier mee rijden, neem ik aan? topsnelheid is maar 141 ze 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Teddybeer Geplaatst 21 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 Die nieuwste trekkers van ons rijden 89/90 met ook 1250 toeren. Mijn 8x8 rijdt maar 71 bij 1250 toeren. Bij 89 km/uur zit ie tegen de 1700 aan. 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid kiepenboer Geplaatst 21 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2017 2 uur geleden zei Teddybeer: Die nieuwste trekkers van ons rijden 89/90 met ook 1250 toeren. Mijn 8x8 rijdt maar 71 bij 1250 toeren. Bij 89 km/uur zit ie tegen de 1700 aan. Waren er jaren geleden ook al niet sommige die een buscardan monteerden en daardoor een hoge snelheid haalden maar wel trekkracht inleverden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 22 oktober 2017 Forumlid Share Geplaatst 22 oktober 2017 Jaren hadden Daf en Volvo 3,61:1 mijn laatste met naafreductie was zelfs 4,12:1 terwijl bij Daf is nu het snelste cardan 2,05:1. Meer als 2x zo snel... Toen ik een F12 (met naafreductie) kreeg had een charter ook net een nieuwe 95 met enkele (snellere)reductie die heeft een paar keer nieuwe koppelingsplaten nodig gehad omdat hij bij zware omstandigheden altijd met de koppeling moest spelen waar de mijne gewoon stationair te handelen was (en weg ging met 7 ton 1e koppelingsplaat) Een charter van ons heeft een nieuwe besteld waar door de verkoper niet een snelle achteras op komt, vooral met ergens achteruit insteken is een snelle achteras niks waard. Er zijn zoveel mogelijkheden in de aandrijflijn, versnellingsbak, achteras, bandenmaat dus combineren maar. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts