[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]Spring naar bijdragen
You can post now and register later.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Vraag
Durashift
Ik maak toch maar even een nieuw draadje aan.
Afgelopen week voor het eerst mijn koelbox meegenomen. Ik heb de Mobicool T26 gekozen.
Voorgekoeld op 230 V..
Uiteindelijk in de auto kunnen zetten en het apparaat deed het effies op 12V maar schee er al snel mee uit.

Gelukkig deed mijn 12V aansluiting (sigarettenplug) het nog wel.
Volgens het Renault boekje komt daar 150 Watt uit.
Dat is dus (150 / 12V = ) 12,5 Ampère
Koelbox geeft maximaal 55 Watt vermogen. Dat is 4,58 Ampère
Zit een zakje bij met 2 reservezekeringen en op de stekkerplug staat de afbeelding van zo'n glaszekering (smeltveiligheid) met 5A / 230V.
Nu de gróte vraag: hoe krijg ik die stekkerplug open om de zekering te vervangen?
(zet er dadelijk een foto van bij)
Want de voorbeelden die ik op het internet zie zijn allemaal een schroefdop dat je los kan draaien.. maar bij mijn plug lijkt alles 'geklonken'.
Het Mobicool boekje zegt er, helaas, ook niks over.
Andere vraag: wil dit wel, qua aansluiting? Komt er niet teveel Ampère uit de aanstekerplug?
Vorige chauffeur had er ook een koelboxje op aangesloten. Uit zijn verhaal begreep ik dat het een soortgelijk, thermisch-elektrisch, apparaat was.
Alvast dank voor je reactie / hulp.
Link naar opmerking
Deel via andere websites
Top Posters For This Question
32
9
4
3
Popular Days
16 sep
25
22 sep
9
13 okt
7
7 okt
5
Top Posters For This Question
Durashift 32 posts
road train 9 posts
Gast geworden 4 posts
ec300 3 posts
Popular Days
16 sep 2018
25 posts
22 sep 2018
9 posts
13 okt 2018
7 posts
7 okt 2018
5 posts
Popular Posts
trieftol
Nou nog een bloempot erbij, dan wor je een echte " Barre Gaander "
Gast geworden
@Durashift, staat er duidelijk op de aanstekerplug dat het 12 volt is, meestal zijn ze 24 volt en een telefoon of navigatie plug kunnen zowel 12volt als 24volt gebruiken. Om deze reden heb ik de 12/24
albertvv
Je maakt een reken/denkfout. Een aansluiting levert niet automatisch het maximale vermogen maar levert hetgeen het apparaat welke je er op aansluit vraagt tot de maximale waarde waarop de aansluiting
Posted Images
70 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts