[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De week van Hendrik


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
13 minuten geleden zei albertvv:

Nog even los van de hoogte (wat je zelf ook al aangeeft) is de A40 te zwaar voor de superlight waar Hendrik mee rijd

Ach, kleinigheidje. Volgens sommige mensen kan alles Albert. Daarom. Vroeg ik ook wat het probleem was. Maar als je enkel met je camera in je hand staat…… 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ach, kleinigheidje. Volgens sommige mensen kan alles Albert. Daarom. Vroeg ik ook wat het probleem was. Maar als je enkel met je camera in je hand staat…… 

 

Jij bent best wel een zuur mannetje he. Alles maar in het negatieve trekken.

 

Mag hoor. Maar ik heb machines geladen die jij nooit en te nimmer op jou auto zal krijgen.

 

Was gewoon enthousiasme hoor. Niet meer en niet minder. Je werkt bij een mooi bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ach, kleinigheidje. Volgens sommige mensen kan alles Albert. Daarom. Vroeg ik ook wat het probleem was. Maar als je enkel met je camera in je hand staat…… 

De A40, als ook die Doosan op de foto, zijn hetzelfde formaat als de Bell B45. Die kunnen wij wel laden op de 3 om 3 maar kan niet op de superlight. Dat die A40 op 5 mtr hoogte uitkomt is geen wonder, die 4 as semi heeft geen wielkuil voor. Wij komen daarmee maximaal op 4.43 mtr hoogte (afhankelijk van de bandenmaat) en kunnen zonder problemen door NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei albertvv:

De A40, als ook die Doosan op de foto, zijn hetzelfde formaat als de Bell B45. Die kunnen wij wel laden op de 3 om 3 maar kan niet op de superlight. Dat die A40 op 5 mtr hoogte uitkomt is geen wonder, die 4 as semi heeft geen wielkuil voor. Wij komen daarmee maximaal op 4.43 mtr hoogte (afhankelijk van de bandenmaat) en kunnen zonder problemen door NL.

 

 

Ik had een meter geschoven zoals je op de foto kon zien. Dan maak je een wiel kuil.

 

Normaal gaat deze op een euro ivm de hoogte. Maar die was er  niet dus moest het zo. De monteurs van v/d Vlist hebben de schuine kant van de bak gehaald zodat de hoogte verminderde. Zo ben ik snachts met een Franse begeleider naar de volvo vestiging ten zuiden van Parijs gereden.

 

Waar ik hem zelf moest lossen overigens 😇

 

En nogmaals, dit was gewoon een.postieve posting. Ik heb dit werk best wel lang gedaan en blijft mooi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei shompie:

 

Jij bent best wel een zuur mannetje he. Alles maar in het negatieve trekken.

 

Mag hoor. Maar ik heb machines geladen die jij nooit en te nimmer op jou auto zal krijgen.

 

Was gewoon enthousiasme hoor. Niet meer en niet minder. Je werkt bij een mooi bedrijf.

Heel zuur ja, voor jouw wel. Ik vergeet nooit weer onze prive discussie. Wat een goed gelovig figuur jij wel moet zijn. Daarom neem ik jouw nooit weer serieus.  Een man als Albert daarentegen geloof ik meteen. Maar jouw nooit weer. 

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

 

Ik had een meter geschoven zoals je op de foto kon zien. Dan maak je een wiel kuil.

<knip>

En nogmaals, dit was gewoon een.postieve posting. Ik heb dit werk best wel lang gedaan en blijft mooi

Dat had ik gezien inderdaad en is met dat type trailer de enige manier. Maar je komt niet zo diep als een normale wielkuil, en dat is wat ik bedoelde.

 

Mijn posting was ook niet zozeer kritisch bedoeld. Eerder aanvullende informatie voor degene die het interessant vind. En het is inderdaad machtig mooi werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei albertvv:

Dat had ik gezien inderdaad en is met dat type trailer de enige manier. Maar je komt niet zo diep als een normale wielkuil, en dat is wat ik bedoelde.

 

Mijn posting was ook niet zozeer kritisch bedoeld. Eerder aanvullende informatie voor degene die het interessant vind. En het is inderdaad machtig mooi werk.

Mooi werk idd. En ik wil niet anders weer. Maar laten we het ook niet opblazen.  Als je een nuchtere en normale kijk hebt

en niet alles perse spannend vind. Is het idd

prachtig werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vraagje voor Albert en Hendrik:

 

Willen jullie nu ook steeds groter? Krijg je er een kick van als je nog weer langer, zwaarder of hoger bent dan een vorige keer? 

Dit is een serieuze vraag hè. Maar mijzelf lijkt het dat het op een gegeven moment wel eens mooi geweest is. Iets te breed, iets te lang, iets te zwaar. Geeft allemaal niks. Kun je nog lekker mee doorrijden. Maar op een gegeven moment zit je toch niet lekker meer. Als je meer dan 4,5 meter hoog bent dan zit je toch met klamme handjes te sturen?

 

Als ik zo Shompies reacties en zijn eerdere verhalen lees dan lijkt het of de uitdaging groot is om een volgende keer net even nog wat gekkers mee te nemen. Werkt dat bij jullie ook zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei DwiseD:

Is het niet zo dat als je het voorwiel in een gat laat zakken de achterkant juist verder omhoog komt. Of zie ik dat verkeerd?

Dat klopt idd wel wat je zegt. Maar de bak is het laagste deel van de machine. Doordat je hem voor in de wielkuil rijd breng je de bak en cabine op gelijke hoogte .

 

Op de foto die ik geplaatst heb ben ik net geen 4,00 mtr hoog. 3,96 mtr hoog om precies te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei RobNiat:

Vraagje voor Albert en Hendrik:

 

Willen jullie nu ook steeds groter? Krijg je er een kick van als je nog weer langer, zwaarder of hoger bent dan een vorige keer? 

Dit is een serieuze vraag hè. Maar mijzelf lijkt het dat het op een gegeven moment wel eens mooi geweest is. Iets te breed, iets te lang, iets te zwaar. Geeft allemaal niks. Kun je nog lekker mee doorrijden. Maar op een gegeven moment zit je toch niet lekker meer. Als je meer dan 4,5 meter hoog bent dan zit je toch met klamme handjes te sturen?

 

Als ik zo Shompies reacties en zijn eerdere verhalen lees dan lijkt het of de uitdaging groot is om een volgende keer net even nog wat gekkers mee te nemen. Werkt dat bij jullie ook zo?

Of ik perse groter wil weet ik nog niet Rob. Een 3 om 3  zoals Albert  rijd wil ik wel. En dan laad je toch al fatsoenlijke machines met bijbehorende afmetingen. Maar groter als 3om 3 hoeft voor mij niet zo zoals ik er nu tegenaan kijk.  Zeker op de 2 om 3 waar ik nu op zit heb je nog een heel vrij leven zonder dat je veel te maken hebt met begeleiding en spertijden. Dat verhaal word op een 3 om 3 al heel anders. Als je dan nog groter gaat dan word dat alleen maar meer en dat moet ook bij je passen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei RobNiat:

Vraagje voor Albert en Hendrik:

 

Willen jullie nu ook steeds groter? Krijg je er een kick van als je nog weer langer, zwaarder of hoger bent dan een vorige keer? 

Dit is een serieuze vraag hè. Maar mijzelf lijkt het dat het op een gegeven moment wel eens mooi geweest is. Iets te breed, iets te lang, iets te zwaar. Geeft allemaal niks. Kun je nog lekker mee doorrijden. Maar op een gegeven moment zit je toch niet lekker meer. Als je meer dan 4,5 meter hoog bent dan zit je toch met klamme handjes te sturen?

 

Als ik zo Shompies reacties en zijn eerdere verhalen lees dan lijkt het of de uitdaging groot is om een volgende keer net even nog wat gekkers mee te nemen. Werkt dat bij jullie ook zo?

Ja en nee. Ik wil nog wel iets groter (heb al aangegeven op het werk wel op een 3om4 te willen) maar niet het extreme boven de 100 ton of zo. Niet zozeer vanwege de afmetingen maar meer vanwege de vele wachttijden als je met grote afmetingen/gewichten rijd. Ik rijd nu ook 90% van de tijd op routeplichtige vergunning en heb ook spertijden maar dat is dan nog veel meer. Zoals je zelf al aangeeft breedte en lengte heb je in principe nergens een probleem, hoogte is ook geen probleem (je moet alleen nog meer opletten). In NL zijn viaducten en tunnels tot op de cm nauwkeurig bekend wat betreft hoofdwegen, en de meeste heb je wel in het hoofd als je het even doet. In het buitenland weet een beetje goede begeleider dit wel. 

Maar het geeft inderdaad een kick als je het maximale qua afmeting/gewicht mag gaan laden met je combinatie. Zoals een collega van een ander bedrijf eens treffend opmerkte, je hebt met een 3om3 (of 3om4) the best of both worlds. Nog steeds redelijke afmetingen maar wel dusdanig dat je ook nog redelijk door kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei albertvv:

In het buitenland weet een beetje goede begeleider dit wel. 

Ik hoop niet dat je de begeleider van dit windmolentransport hebt. Vergeten af te slaan en de chauffeur volgde hem blind gevolg doorgaande weg bijna 2 dagen afgeslotennen viaduct moet waarschijnlijk vervangen worden.

https://ligeher.nu/thy-mors/nyheder/vigtig-hovedvej-spaerret-vindmoelletransport-kilet-fast-under-bro/4793297

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei Wijnand 1974:

Ik hoop niet dat je de begeleider van dit windmolentransport hebt. 

 

Het is elke keer afwachten wie we als begeleider hebben (hoewel we ook wel regelmatig dezelfde mensen hebben) maar je treft inderdaad wel eens een kansloze. Over het algemeen weet je bij aanvang van de rit snel genoeg hoe iemand is en dan trek ik mijn eigen plan wel (dus niet zomaar blind vertrouwen op een begeleider)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei albertvv:

 

Het is elke keer afwachten wie we als begeleider hebben (hoewel we ook wel regelmatig dezelfde mensen hebben) maar je treft inderdaad wel eens een kansloze. Over het algemeen weet je bij aanvang van de rit snel genoeg hoe iemand is en dan trek ik mijn eigen plan wel (dus niet zomaar blind vertrouwen op een begeleider)

In het nieuws hier schreef de directeur dat de chauffeurs blind de begeleider volgt en dat die had zitten slapen😳

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Wijnand 1974:

In het nieuws hier schreef de directeur dat de chauffeurs blind de begeleider volgt en dat die had zitten slapen😳

En daarom dus nooit blind vertrouwen op een begeleider, die zijn namelijk ook net mensen met hun goede en minder goede dagen. Altijd ook zelf blijven kijken en nadenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei HendrikJansen:

Of ik perse groter wil weet ik nog niet Rob. Een 3 om 3  zoals Albert  rijd wil ik wel. En dan laad je toch al fatsoenlijke machines met bijbehorende afmetingen. Maar groter als 3om 3 hoeft voor mij niet zo zoals ik er nu tegenaan kijk.  Zeker op de 2 om 3 waar ik nu op zit heb je nog een heel vrij leven zonder dat je veel te maken hebt met begeleiding en spertijden. Dat verhaal word op een 3 om 3 al heel anders. Als je dan nog groter gaat dan word dat alleen maar meer en dat moet ook bij je passen. 


Zo kijk ik er (op afstand) ook tegenaan. Ik neem aan dat “een 3 om 3” een drieassige trekker met een drieassige trailer is? 
Dat maakt jouw leven er misschien juist nog wel makkelijker op. Volgens mij ben je met een standaard trekker snel te zwaar op de vooras, of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei albertvv:

 

Maar het geeft inderdaad een kick als je het maximale qua afmeting/gewicht mag gaan laden met je combinatie.


Dus dat toch wel hè? Toch nog weer even gekker. Toch weer even zwaarder. 
 

Ergens snap ik het ook wel hoor. Met dat auto repatriëring werk wat ik vier jaar tijdelijk deed loop je ook vaak tegen uitdagingen aan. Het is gewoon gaaf om alles toch gewoon mee te krijgen. Waar je eerst even op je hoofd staat te krabben en te kijken hoe je dit nu weer moet oplossen, om dan toch alles passend te maken en krijgen. 
 

Maar van mij hoeft de auto niet steeds weer groter. En jij zit nu toch wat te lonken naar een “drie om vier”… Tóch weer wat zwaarder en groter. Zo is het natuurlijk nooit uit te sluiten dat je wel een keertje klaar bent met al dat rijwerk en je toch in het echt zware werk rolt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei RobNiat:


Zo kijk ik er (op afstand) ook tegenaan. Ik neem aan dat “een 3 om 3” een drieassige trekker met een drieassige trailer is? 
Dat maakt jouw leven er misschien juist nog wel makkelijker op. Volgens mij ben je met een standaard trekker snel te zwaar op de vooras, of niet?

Dat valt allemaal nog wel iets mee Rob. Elke klasse heeft zijn eigen type machines die geladen worden en zo blijft dat te zwaar zijn wel beperkt.  Maar je moet zeker met deelbare lading wel goed op je asdruk meters blijven letten natuurlijk. En zo wil het dan ook wel eens gebeuren dat de machine die voorop staat er als eerste af moet en je dus 1 of twee machines eerst moet lossen  en dan later weer laden en vast zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden