[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Na rijbewijs-C direct starten als ZZP'er.


Fastlife911

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier, dus ik wil me graag even voorstellen. Ik ben 26 jaar oud en momenteel zit ik in mijn laatste jaar van de accountancy-opleiding (HBO). Tussendoor heb ik mijn NIWO-vergunning behaald, en vanaf volgende week begin ik met mijn rijlessen voor het C-rijbewijs. Ik vroeg me af of er mensen zijn die zonder ervaring direct als ZZP'er zijn gestart? Zo ja, zou je dan jouw ervaringen willen delen met het rijden? En doordat je geen rij ervaring had, moest je een lagere tarief hanteren of was dat niet nodig?

 

Als ZZP'er kan ik meer flexibiliteit ervaren, vooral omdat ik nog studeer. Op die manier kan ik ook wat meer sparen dan wanneer ik in loondienst zou gaan, vandaar mijn keuze om als ZZP'er te beginnen.


Ik hoor graag jullie ervaring!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
48 minuten geleden zei Vledder:

Heb je ook een vrachtwagen dan? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer? 

Ik heb geen vrachtwagen, vandaar is ZZP een mooie optie, dan kan je rijden in de vrachtwagen van een transportbedrijf zonder eentje te hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

als zzp er heeft u geen eigen vrachtwagen voor nodig.

u verhuurd u zelf aan een bedrijf wat vrachtwagens heeft.

alleen u moet rekening houden dat u zelf een verzekering  moet hebben als er wat gebeurd .

 

 

 

 

bewerkt door henri
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:

Het  was altijd zo dat de vrachtwagen op naam moet staan van degene die de NIWO vergunning heeft. Is dat veranderd?

image.png.ff1c6744ea68f7c3d7b76fcce2553c2e.png

Huurcontract was voldoende toch? Maar er ligt me ook iets bij dat deze regels flink zijn aangehaald. Hoe en wat weet ik niet meer precies.

 

TS zou volgens mij beter in het eigen vervoer zijn ding kunnen gaan doen dan in het transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ts kan beter eerst zijn c e rijbewijs  en code 95 gaan halen.

en dan verder gaan kijken er zijn ook veel  transport bedrijven waar je met overleg.

in loondienst kun gaan rijden voor een paar uur in de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 17-3-2024 om 19:34 zei Fastlife911:

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier, dus ik wil me graag even voorstellen. Ik ben 26 jaar oud en momenteel zit ik in mijn laatste jaar van de accountancy-opleiding (HBO). Tussendoor heb ik mijn NIWO-vergunning behaald, en vanaf volgende week begin ik met mijn rijlessen voor het C-rijbewijs. Ik vroeg me af of er mensen zijn die zonder ervaring direct als ZZP'er zijn gestart? Zo ja, zou je dan jouw ervaringen willen delen met het rijden? En doordat je geen rij ervaring had, moest je een lagere tarief hanteren of was dat niet nodig?

 

Als ZZP'er kan ik meer flexibiliteit ervaren, vooral omdat ik nog studeer. Op die manier kan ik ook wat meer sparen dan wanneer ik in loondienst zou gaan, vandaar mijn keuze om als ZZP'er te beginnen.


Ik hoor graag jullie ervaring!

 

 

Ik zou zeggen, ga op pad en ga erachteraan.

Ik weet niet in welke regio je zoek, maar bijvoorbeeld hier in de kop van Noord-Holland zit een vee voerder bedrijf, die met een klein M.A.Netje (TGM) rijdt. Die auto rijdt ongeveer 1 keer in de week, wat specialtjes naar klanten. Die auto heeft niet echt een vaste chauffeur en is een beetje afhankelijk van ZZP'ers. Zoiets zo volgens mij voor deze situatie top zijn.

 

Gewoon de stap zetten kan nooit kwaad. Wat Henri aangeeft is meer voor loonslaven en afhankelijk zijn van de baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
32 minuten geleden zei Vledder:

Maar hoe groot is de kans dat je hierop gecontroleerd wordt? 

Die is vrij groot, want dit hoeft namelijk niet alleen op de weg te gebeuren. IL&T mag dit namelijk ook doen via papieren opsporing.

Voorbeeld is jouw inschrijving bij de KVK, als daar uit voortkomt dat jij als chauffeur diensten verricht mag IL&T van jou verlangen dat je de laatste drie jaar op papier aantoont voor wie je diensten hebt gedaan. 

Maar er zit een veel grotere adder onder het gras. Bijvoorbeeld in het transport van goederen die al betaald zijn, wie is dan de eigenaar de koper of de verkoper? 

Is de koper de eigenaar dan begint pas het probleempje, als hij vraagt om het even verderop te bezorgen ipv het adres op de vrachtbrief. In dat geval ben je bezig met vervoer voor derden. Al dan niet betaald, je brengt namelijk een product van een ander vanaf een ander adres als verkooppunt naar een ander adres dan waar de bestelling eerst naartoe zou moeten gaan. 
Een tweede voorbeeld is in mijn eigen sector met wegafzettingen, de spullen zijn van het Infra bedrijf en gehuurd door de klant. Maar als de klant vraagt of een afzetting verplaatst kan worden terwijl de spullen niet eerst in ontvangst zijn genomen door de verhuurder wordt er transport verricht voor derden. 

Maw, die wet is op papier heel makkelijk maar in werkelijkheid veel uitgebreider. 

bewerkt door HIT
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei henri:

dat weet ik niet maar bij  mijn werkgever rijden ook zzp er.

die hebben ook geen eigen vrachtwagen en rijden met de auto van mijn werkgever.


@Shompie rijdt toch ook als zzp’er voor transportbedrijven?
Die weet je wel meer over te vertellen.


Ik zelf en veel collega’s van mij werken bij Simon Loos rijden naast hun vaste baan of studie en hebben een oproepcontract zodat ze op flexibele dagen en/of aantal uren inzetbaar zijn. Maar zo zullen meer transportbedrijven werken.

Je bent in ieder geval verzekerd wanneer er iets gebeurd.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei henri:

ts kan beter eerst zijn c e rijbewijs  en code 95 gaan halen.

en dan verder gaan kijken er zijn ook veel  transport bedrijven waar je met overleg.

in loondienst kun gaan rijden voor een paar uur in de week.

Of eerst eens via uitzendbureau. Die hebben ook een netwerk van bedrijven waar je met weinig of geen ervaring toch een kans krijgt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden