[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]Spring naar bijdragen
Zucht... in de vier jaren hiervoor vond ik werken voor een uitzendbureau prima. Dat was ander werk, nu sinds een half jaar dus vrachtwagenchauffeur voor een ander uitzendbureau. Ze hebben de opleidingen betaald.
En ik zie even door de bomen het bos niet meer en ben eigenlijk zo nijdig dat ik ze het liefst meteen zou ... graag wat meningen of ervaringen.
Inmiddels is er, sinds september, de ZEVENDE contactpersoon aangetreden. Dat houdt, kort samengevat in:
* Dingen die geregeld zouden worden (4 dagen werken ipv 5) blijven niet-geregeld (oh ja, dat was die vorige collega, ik weet van niks).
* Declaraties raken zoek (ja die tunnelreiskosten vergoeden we wel, maar als we geen bonnen hebben... ja dan heeft die vorige collega ze kwijtgemaakt)
* Ja je staat al 3 maanden op de verkeerde loonschaal, B0 ipv D0. Nee dat kunnen we niet met terugwerkende kracht doen, haha, dat keurt hogerhand nooit goed omdat het een fout van lagerhand is.
* Kopieën van documenten zijn zoek (goh heb je tijd om even langs de vestiging te komen, we hebben geen kopie rijbewijs enz - een WEEK DAARVOOR gebeurd! - oh dan is het kwijt. NEE ik heb geen tijd om langs te komen ik werk 70 uur per week )
1. Ik wil dus graag van het uitzendbureau af. Wie heeft daar ervaringen mee of over gehoord? Hoeveel is de afkoopsom van de opleidingskosten (waarde ca 6000)...
2. Weet iemand de opzegtermijn in fase A? Of is dat gewoon 28 dagen omdat A-fase in dit geval een arbeidsovereenkomst is voor bepaalde tijd, nl 2 jaar (de tijd om je opleidingskosten terug te verdienen). En arbeidsoverkomst voor 2 jaar is volgens CAO-boekje 28 dagen.
3. Kunnen ze dat maken, dat ze loonschaal D0 niet met terugwerkende kracht uitbetalen? Dan heb ik dus 3 maanden voor B0-salaris gewerkt ipv D0. Dat scheelt met die werkweken wel een paar honderd Euro! (Moet ik bond inschakelen? Rechtswinkel? Niks aan te doen?)
4. UZB doet heel moeilijk over minder dan 5 dagen werken... zijn er hier mensen die deeltijd werken via UZB (die opleiding betaald heeft)? (een van de 7 contactpersonen vond dat het om de 40 uur ging, en die heb je in 3 - 3,5 dag al). Ik weet wel, het hoort bij het werk. Ik hoef ook zeker niet van 9 tot 17 uur (dan hadden we ambtenaar moeten worden), maar minder dagen moet toch wel kunnen? Of komt dat in de branche amper voor? Jullie hebben toch ook wel kleine kindjes die je graag ziet .
Het werk op zich is :tu:, bedrijf waar ik ingeleend ben ook. Dat bedrijf neemt echter vóór die 2 jaar geen chauffs over, omdat ze dan "pikken" van het UZB.
Alle opmerkingen en tips welkom, vind het niks om dat te vragen, maar ja daar zit het vrouwtje dan weer achter met dat erover praten goed is enzo voor tips.
You can post now and register later.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Vraag
McMark
Zucht... in de vier jaren hiervoor vond ik werken voor een uitzendbureau prima. Dat was ander werk, nu sinds een half jaar dus vrachtwagenchauffeur voor een ander uitzendbureau. Ze hebben de opleidingen betaald.
En ik zie even door de bomen het bos niet meer en ben eigenlijk zo nijdig dat ik ze het liefst meteen zou ... graag wat meningen of ervaringen.
Inmiddels is er, sinds september, de ZEVENDE contactpersoon aangetreden. Dat houdt, kort samengevat in:
* Dingen die geregeld zouden worden (4 dagen werken ipv 5) blijven niet-geregeld (oh ja, dat was die vorige collega, ik weet van niks).
* Declaraties raken zoek (ja die tunnelreiskosten vergoeden we wel, maar als we geen bonnen hebben... ja dan heeft die vorige collega ze kwijtgemaakt)
* Ja je staat al 3 maanden op de verkeerde loonschaal, B0 ipv D0. Nee dat kunnen we niet met terugwerkende kracht doen, haha, dat keurt hogerhand nooit goed omdat het een fout van lagerhand is.
* Kopieën van documenten zijn zoek (goh heb je tijd om even langs de vestiging te komen, we hebben geen kopie rijbewijs enz - een WEEK DAARVOOR gebeurd! - oh dan is het kwijt. NEE ik heb geen tijd om langs te komen ik werk 70 uur per week )
1. Ik wil dus graag van het uitzendbureau af. Wie heeft daar ervaringen mee of over gehoord? Hoeveel is de afkoopsom van de opleidingskosten (waarde ca 6000)...
2. Weet iemand de opzegtermijn in fase A? Of is dat gewoon 28 dagen omdat A-fase in dit geval een arbeidsovereenkomst is voor bepaalde tijd, nl 2 jaar (de tijd om je opleidingskosten terug te verdienen). En arbeidsoverkomst voor 2 jaar is volgens CAO-boekje 28 dagen.
3. Kunnen ze dat maken, dat ze loonschaal D0 niet met terugwerkende kracht uitbetalen? Dan heb ik dus 3 maanden voor B0-salaris gewerkt ipv D0. Dat scheelt met die werkweken wel een paar honderd Euro! (Moet ik bond inschakelen? Rechtswinkel? Niks aan te doen?)
4. UZB doet heel moeilijk over minder dan 5 dagen werken... zijn er hier mensen die deeltijd werken via UZB (die opleiding betaald heeft)? (een van de 7 contactpersonen vond dat het om de 40 uur ging, en die heb je in 3 - 3,5 dag al). Ik weet wel, het hoort bij het werk. Ik hoef ook zeker niet van 9 tot 17 uur (dan hadden we ambtenaar moeten worden), maar minder dagen moet toch wel kunnen? Of komt dat in de branche amper voor? Jullie hebben toch ook wel kleine kindjes die je graag ziet .
Het werk op zich is :tu:, bedrijf waar ik ingeleend ben ook. Dat bedrijf neemt echter vóór die 2 jaar geen chauffs over, omdat ze dan "pikken" van het UZB.
Alle opmerkingen en tips welkom, vind het niks om dat te vragen, maar ja daar zit het vrouwtje dan weer achter met dat erover praten goed is enzo voor tips.
Link naar opmerking
Deel via andere websites
16 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.