[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Scania


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
55 minuten geleden zei steenhaas1:

Hoe wordt die fuseebesturing aangestuurd, als dat met een sensor gaat is dat ook makkelijk uit te breiden met afstandsbediening in de cabine. 

 

Dat vraag ik hem van de week als de vertegenwoordiger langs komt. Ik heb het er al eens over gehad maar ik denk dat je dan bij vse steering terechtkomt en das wel kostbaar. Ik moet me dan ook afvragen waarom ik het dan zou doen? Anderen rijden ook met langer spul en doen hun werk ook. Uiteindelijk krijg ik er geen euro meer voor. 

 

Het enige wat ik wil is kort bouwen en daarmee zo wendbaar mogelijk zijn maar wel een zo standaard mogelijk product. Persoonlijk denk ik dat ik een heel eind kom met twee sturende assen achter,  een niet al te lange wielbasis en een een sleepas die ik altijd kan liften. Als ik den 10.000 euro extra uit moet geven om eens in de 4 weken, of minder zelfs, onbereikbare plekken te bereiken schiet dat zijn doel voorbij. 

 

Als het niet gaat leggen we ze op stapel en zeggen: 'je redt het, haudoe'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei trieftol:

Zoiets?

Screenshot_20240218_161102_Facebook.jpg

 

Ja, die kraan én zo'n cabine inderdaad. Die grijper heb ik overigens ook. Die heb ik vorig jaar gelijk nieuw gekocht. Hier kun je platen van 1 meter én platen van 3,5 meter breed mee pakken zonder een knijper te moeten wisselen. Duur ding maar echt goed.

 

Voor de rest: ik vind die trailer zo als hij is niks. Sterker nog: helemaal niks. Een achteroverbouw van jewelste. De kraan staat te ver achter de achterste as. Het is ook niet de eerste die volgens dit concept gebouwd is en ik weet dat de chauffeur van de voorgaande versie klaagt over zijn schoteldruk. Dan daarbij is as 1 en 3 gestuurd wat wil zeggen dat het draaipunt hart as 2 is. Dat kan beter. En hij is voor mij te lang. Terwijl de laadvloer niet veel langer gaat zijn als mijn beoogde concept. Maar hij zal 10 ton per as hebben en dat ga ik niet halen want bij mij komen ze dichter op elkaar. 

 

En hier staat een voorloper voor. Die wielbasis is ook al snel wat langer en je hebt maar 1 aangedreven as. Aan de ene kant vaak voldoende en het scheelt een hoop geld maar ik heb toch voor een 6x4 gekozen.  Dat geouwehoer als je niet van zijn plek komt op plekken waar het allemaal niet zo schoon is is het me niet waard. Plus zo'n ding houd wat meer waarde en ik kan er nog eens een dieplader achter knopen.

 

Zoals het daar zo staat ziet het er leuk uit en je kunt er heel goed je werk mee doen maar mijn concept is het niet. KWB bouwt dat vele malen beter en met een fusee gestuurde as zit de laatste as zowat tegen de achterbumper. Dan kun je ergens scherp indraaien. 

 

 

bewerkt door the duke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Het werkpaard van afgelopen week (maandag begonnen met een Oldenburger-trailer, halverwege deze met reclame van de klant gekregen, met enkele klanten extra erbij)

 

Groet Ron

20240509_200527.jpg.c3c2f873bf472822a5c6b72ea260c1a9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden