[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Paspoort


Doorgaan maar weer

Vraag

  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

In Belgie is een rijbewijs niet een geldig indentificatiemiddel.

In Nederland ook niet en nergens niet simpelweg omdat je nationaliteit er niet op vermeldt staat.

Dat een bedrijf het rijbewijs accepteert als ID bewijs is een andere zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast edwin 30
Ik voer deze discussie ook wel eens met een aantal mensen, Waarom een ID? Omdat het een paar centen (tientjes) goedkoper is? (de maat van een paspoort is inderdaat onhandiger)

Gewoon een paspoort, en je kunt er alles mee doen... En (echt) overal overal mee naar toe.

Er zijn nog steeds landen waar je een stempel in je paspoort krijgt voordat je een land binnen mag. En dat zie ik de douane van die landen nog niet doen op een ID kaart.

Een proffessioneel chauffeur dient "in mijn ogen" over een geldig paspoort te beschikken. (ook tijdens een sollicitatie let ik er altijd op er sprake is van een paspoort of een ID).

Vaak is het aanschaffen van een ID korte termijn politiek, mocht je over een ID beschikken en dan toch naar het buitenland willen op vakantie (waar een ID niet geldig is) dan moet je alsnog een pasoort aanvragen (of daar niet heen gaan) en dan heb je dubbele lasten.

ik ben met mijn id kaart naaar turkeye geweest. krijg je een briefje waar ze een stempel opzetten die lever je ook weer in als je het land uit gaat.

gr edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou er komt een hele discussie op gang :o. Het is geen €€ kwestie maar gewoon het feit dat een Paspoort zo "groot" is en niet in een portemonee past. Ook in de wknd zal je een legitimatie moeten hebben en een rijbewijs wordt niet altijd geaccepteerd. De werkgever van mijn man heeft geen problemen met een ID en ook volgens de vakbond volstaat een ID. Maar idd wel een optie om gewoon allebei maar aan te schaffen. (Voor werk en privè)

Fijn alle reacties en bedankt daarvoor :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast schrootmalloot

Heb in mn internationale tijd op een gegeven moment mn paspoort laten kopieren en laten verkleinen tot creditkaart formaat,en daarna laten sealen...Zag er erg officieel uit,en nooit geen gezeur mee gehad,in het buitenland...En dat voor 5 eurie's...Die kerel in die kopieershop zei me wel dat hij hem een tikkie groter moest houden dan het orginele creditkaart formaat...

Kwam toen veel bij chemicalieen fabrieken in frankrijk en italie...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb een paspoort en een identiteitsbewijs. Maar ga altijd alleen met een IDbewijs op pas. Zo draag ik makkelijk alle belangrijkste persoonsdocumenten en wat geld om mijn lichaam (komt neer op pinpas, idbewijs, rijbewijs, chauffeursdiploma, werkgeversverklaring en wat grootgeld) en mijn wagen en de rest wat makkelijk vervangen kan worden kan me gestolen worden ...

Paspoort heb ik nooit mee, die houd ik netjes voor de verre reizen en dan zit ik meestal niet in de truck. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik voer deze discussie ook wel eens met een aantal mensen, Waarom een ID? Omdat het een paar centen (tientjes) goedkoper is? (de maat van een paspoort is inderdaat onhandiger)

Gewoon een paspoort, en je kunt er alles mee doen... En (echt) overal overal mee naar toe.

Er zijn nog steeds landen waar je een stempel in je paspoort krijgt voordat je een land binnen mag. En dat zie ik de douane van die landen nog niet doen op een ID kaart.

Een proffessioneel chauffeur dient "in mijn ogen" over een geldig paspoort te beschikken. (ook tijdens een sollicitatie let ik er altijd op er sprake is van een paspoort of een ID).

Vaak is het aanschaffen van een ID korte termijn politiek, mocht je over een ID beschikken en dan toch naar het buitenland willen op vakantie (waar een ID niet geldig is) dan moet je alsnog een pasoort aanvragen (of daar niet heen gaan) en dan heb je dubbele lasten.

Hier in Belgie heb je een ID-kaart nodig, anders kom je het containerpark niet op voor je groot-afval...

Je moet dan de slagboom openmaken door middel van aanmelden met je ID, daar zit een chipkaart op met al je persoonlijke gegevens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

lezen en interpreteren, dan komen we er wel.

lees ff achter op je id-kaart, daar staat het volgende:

Geldig voor reizen naar landen die behoren tot de Europese Unie, alsmede voor Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland.

ik lees reizen en geen privé-reizen, en werkreizen zijn ook reizen.

ik heb beide, maar mijn paspoort is toch echt voorbehouden voor de vakanties.

immers, als je puur voor je werk iets verplicht moet hebben, moet je baas dit toch ook betalen?

dan lees ik ook nog ergens dat er chauffeurs zijn die kiezen voor een paspoort i.p.v. id-kaart omdat de letters vervagen (mij onbekend) en het daarom niet professioneel is.

maken deze chauffeurs ook bombarie op het gemeentehuis wanneer ze een plastic rijbewijs krijgen??

deze zijn van hetzelfde materiaal en van dezelfde kwaliteit, en over het rijbewijs mag toch echt geen twijfel bestaan dat we deze iedere dag bij ons moeten hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
beetje laat deze reactie maar ik wou jullie dit toch ff laten weten.

ik ben vandaag op het gemeentehuis geweest voor verlenging van de nodige papieren.

toen ik daar vroeg of je wel of niet een paspoort moest hebben als je als vrachtwagenchauffeur naar het buitenland gaat, kreeg ik het volgende antwoord.

als nederlandse vrachtwagenchauffeur in het buitenland dien je over een paspoort te beschikken!

toen ik zei dat ik van verschillende kanten gehoord had dat een id-card voldoende was, en ik er ook niks over kon vinden op de website van buitenlandse zaken en de douane.

werd mij medegedeeld dat je als beroepschauffeur op een vrachtwagen in het buitenland over een paspoort moet beschikken.

een id-card word geaccepteerd maar officieel moet je een paspoort hebben.

dus ik heb maar weer beide genomen, liever 50 euro betalen voor een paspoort, dan problemen onderweg die duurder gaan kosten als die 10 euro per jaar wat het paspoort je kost!

Als ik die ambtenaren op het gemeentehuis moest geloven had ik nu helemaal geen rijbewijs meer.

Die denken altijd de wijsheid in pacht te hebben en nog beter te weten dan de ambtenaren in Den Haag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Over dit onderwerp kun je net zo lang discussiëren als over het feit dat wanneer je iemand meeneemt in je vrachtwagen en omdat er geen inzittendenverzekering op zit neemt die persoon dan een reisverzekering die ook niet geldig is mocht er wat gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast johannes70
lezen en interpreteren, dan komen we er wel.

lees ff achter op je id-kaart, daar staat het volgende:

Geldig voor reizen naar landen die behoren tot de Europese Unie, alsmede voor Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland.

ik lees reizen en geen privé-reizen, en werkreizen zijn ook reizen.

ik heb beide, maar mijn paspoort is toch echt voorbehouden voor de vakanties.

immers, als je puur voor je werk iets verplicht moet hebben, moet je baas dit toch ook betalen?

dan lees ik ook nog ergens dat er chauffeurs zijn die kiezen voor een paspoort i.p.v. id-kaart omdat de letters vervagen (mij onbekend) en het daarom niet professioneel is.

maken deze chauffeurs ook bombarie op het gemeentehuis wanneer ze een plastic rijbewijs krijgen??

deze zijn van hetzelfde materiaal en van dezelfde kwaliteit, en over het rijbewijs mag toch echt geen twijfel bestaan dat we deze iedere dag bij ons moeten hebben!

Dus jij laat je paspoort lekker thuis want de baas betaald hem niet.

Goed bezig, maar mij werd ook geadviseerd gewoon weer een paspoort te nemen ondanks dat hij iets duurder is dan een id kaart.

Maar ik weet in ieder geval dat ik overal goed zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Heb in mn internationale tijd op een gegeven moment mn paspoort laten kopieren en laten verkleinen tot creditkaart formaat,en daarna laten sealen...Zag er erg officieel uit,en nooit geen gezeur mee gehad,in het buitenland...En dat voor 5 eurie's...Die kerel in die kopieershop zei me wel dat hij hem een tikkie groter moest houden dan het orginele creditkaart formaat...

Kwam toen veel bij chemicalieen fabrieken in frankrijk en italie...:D

Dat heb ik ook gedaan,en dat word overal geaccepteerd.

Ik heb wel het BSN nummer met een markerstift onleesbaar gemaakt,daar heeft niemand iets mee te maken.

En als men het kwijt raakt of je vergeet het weer mee te nemen als je de plant verlaat,maak je gewoon weer een nieuw.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat heb ik ook gedaan,en dat word overal geaccepteerd.

Ik heb wel het BSN nummer met een markerstift onleesbaar gemaakt,daar heeft niemand iets mee te maken.

En als men het kwijt raakt of je vergeet het weer mee te nemen als je de plant verlaat,maak je gewoon weer een nieuw.

Groeten Peter.

Kijk is Als jij dingen op jou kaart on leesbaar maakt Kan het bedrijf ook zeggen jij komt niet binnen.Heb het voor jaren terug van iemand mee gemaakt Hij heeft er 3 dagen gestaan

En zijn baas was er niet blij mee.Er zijn bedrijven die hebben bepaalde regels en daar heb je aan te houden En als je het er niet mee eens bent Moet je er niet heen gaan.

Nee maar als er iets gebeurd op het bedrijf waar jij bent Moet alles klopen

En te recht ook

huubh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Kijk is Als jij dingen op jou kaart on leesbaar maakt Kan het bedrijf ook zeggen jij komt niet binnen.Heb het voor jaren terug van iemand mee gemaakt Hij heeft er 3 dagen gestaan

En zijn baas was er niet blij mee.Er zijn bedrijven die hebben bepaalde regels en daar heb je aan te houden En als je het er niet mee eens bent Moet je er niet heen gaan.

Nee maar als er iets gebeurd op het bedrijf waar jij bent Moet alles klopen

En te recht ook

huubh

En denk je dat mij dat wat interesseert. Paspoort en rijbewijs is van mij en blijft in mijn portefeuille. Word nergens afgegeven. Ze zoeken maar even uit hoe ze het doen, is hun probleem zij willen die rommel hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Kijk is Als jij dingen op jou kaart on leesbaar maakt Kan het bedrijf ook zeggen jij komt niet binnen.Heb het voor jaren terug van iemand mee gemaakt Hij heeft er 3 dagen gestaan

En zijn baas was er niet blij mee.Er zijn bedrijven die hebben bepaalde regels en daar heb je aan te houden En als je het er niet mee eens bent Moet je er niet heen gaan.

Nee maar als er iets gebeurd op het bedrijf waar jij bent Moet alles klopen

En te recht ook

huubh

mijn BSN nummer,DigId en pincodes heeft geen een portier iets mee te maken.

let op:ik geef een kopie af,t origineel houdt ik bij me,althans als ik ergens moet laden ofzo,als ik er niet op mag ga ik wel bellen.

Op verzoek van controlerende ambtenaren zoals politie of douane word het wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En denk je dat mij dat wat interesseert. Paspoort en rijbewijs is van mij en blijft in mijn portefeuille.

Kleine opmerking:

Is en blijft van de Staat der Nederlanden.

Echter jij blijft er verantwoordelijk voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En daarom geef ik hem dus niet af aan een of andere portier :bey::bey:

Maar een portier, of om het even wie, kan u wel verzoeken om uw (originele) paspoort (of ID) aan hem te tonen. Ook zult u dan in voorkomend geval (desgewenst) moeten meewerken door het een moment uit handen te geven voor onderzoek op echtheid.

Uw paspoort "afgeven" (in de zin van "voor een langere periode dan nodig voor onderzoek op echtheid") of "overdragen" aan iemand anders dan een bevoegde opsporingsambtenaar daaraan hoeft u niet mee te werken. Want dat is zelfs niet toegestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden